Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
wahacze zeliwne przod https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=9425 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | esiek1803 [ 19-04-2012, 11:31 ] |
Tytuł: | wahacze zeliwne przod |
witam mam taki problem okazalo sie ze mam do wymiany prawy wahacz po kilku godzinach zadzwonil do mnie mechanik ze metalowy wachcz nie pasuje a orginal kosztuje 1070zl i nie ma zamiennika na to czy kots mial taka sytuacje i jak ja rozwiazal prosze o szybka odpowiedz ![]() |
Autor: | MichałWieliczka [ 19-04-2012, 15:22 ] |
Tytuł: | |
allegro, szrot |
Autor: | UFO [ 19-04-2012, 16:11 ] |
Tytuł: | |
http://www.iparts.pl/auto-czesci/wahacz ... 00571.html |
Autor: | esiek1803 [ 20-04-2012, 19:16 ] |
Tytuł: | |
tylko,ze tu chodzi o żeliwny wahacz |
Autor: | UFO [ 20-04-2012, 20:00 ] |
Tytuł: | |
Wahaczy nie robi się z żeliwa. Pewnie to jest odkute. |
Autor: | esiek1803 [ 22-04-2012, 11:42 ] |
Tytuł: | |
sa dwa rodzaje wahaczy do tego typu samochodu,metalowe i zeliwne. |
Autor: | mari [ 24-04-2012, 20:17 ] |
Tytuł: | |
w grudniu wymieniałem wahacze miałem odkuwki teraz spawane blaszaki komplet około 180 szt. jeśli dobrze pamietam ![]() |
Autor: | bluedog [ 25-04-2012, 07:18 ] |
Tytuł: | |
Wymieniałem wahacze dwa lata temu - bez kłopotu kupiłem blaszane, kompletne, tańsze niż oryginalne tuleje stalowo-gumowe... oryginalne także były blaszane... nie spotkałem żeliwnych/staliwnych i na zdrowy rozsądek raczej być ich nie powinno albowiem znacznie wzrosłaby masa nieresorowana ![]() |
Autor: | esiek1803 [ 26-04-2012, 10:24 ] |
Tytuł: | |
natomiast moj mechanik dal metalowe tylko ze wyciagnol stabilizator zeby pasowaly |
Autor: | bluedog [ 26-04-2012, 10:33 ] |
Tytuł: | |
Znaczy się jeździsz bez stabilizatora ![]() Jeśli to prawda i dobrze Cię zrozumiałem, to określenie "mechanik" jest jakby lekko na wyrost, że już nie wspomnę o pozahomologacyjnej zmianie w zawieszeniu... i ciekawe, jakie teraz przód trzyma kąty? |
Autor: | esiek1803 [ 26-04-2012, 20:18 ] |
Tytuł: | |
kiedys montowano stabilizatory tylko w samochodach rajdowych zeby lepeij sie trzymaly na zakretach a teraz montuja w kazdym aucie i powiem ci ze dla mnie nie ma zadnej roznicy w jezdzie bez stabilizatorow z geometria kol tez jest wszystko dobrze a nie pasowaly wahacze metalowe dlatego ze w moim akurat byly zeliwne i bylo dzwonione nawet do salonu i tam tez powiedziano ze sa dwa rodzaje wahaczy zeliwne i metalowe a pech chcial ze mialem te pierwsze i tak to wyglada |
Autor: | spooky25 [ 09-05-2012, 07:44 ] |
Tytuł: | |
Ale w czym problem, w linku który podał UFO, za 265zł są wahacze żeliwne. |
Autor: | bluedog [ 10-05-2012, 19:15 ] |
Tytuł: | |
To są wahacze do starego modelu Liany to raz, dwa że żeliwo nie ma za grosz elastyczności a trzy, ze jest ciężkie... i z całą pewnością nie jest częścią do Liany sprzedawanej w Polsce... |
Autor: | spooky25 [ 11-05-2012, 06:18 ] |
Tytuł: | |
Tak wahacze żeliwne występowały bodajże w lianach z lat 2001-2004. Autor wyraźnie pisze że ma wahacz żeliwny nie blaszany to raz. Dwa miałeś taki wahacz w ręku że twierdzisz iż jest cięższy od stalowego? Jeśli jest cięższy to niewiele (lżejsze to są aluminiowe), a na masę nieresorowaną to lepiej wpłynie już założenie mniejszych lekkich kół. Co do właściwości żeliwa to wpływ na to mają dodatki takie jak mangan, fosfor, krzem, nikiel, chrom..., więc śmiem wątpić , że mają mniejszą sprężystość czy udarność od blaszanych |
Autor: | bluedog [ 11-05-2012, 21:32 ] |
Tytuł: | |
Ten "stalowy" to są dwie zgrzane połówki prasowane z blachy... i z całą pewnością są lżejsze od najlżejszego żeliwa... a co do "wspominał" to dlaczego trzeba było demontować stabilizator?? Cytuj: Co do właściwości żeliwa to wpływ na to mają dodatki takie jak mangan, fosfor, krzem, nikiel, chrom...
uupsss... to chyba zahaczamy o staliwo już... |
Autor: | spooky25 [ 12-05-2012, 11:38 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ten "stalowy" to są dwie zgrzane połówki prasowane z blachy... i z całą pewnością są lżejsze od najlżejszego żeliwa.. Wiem jak wygląda wahacz bo już nie jeden miałem okazję demontować. I nie twierdzę że żeliwny jest lżejszy, ale różnica w wadze jeśli występuje jest niewielka (wahacze żeliwne zazwyczaj są mniejsze gabarytowo). Cytuj: uupsss... to chyba zahaczamy o staliwo już... Dla ścisłości nie staliwo tylko żeliwo stopowe ![]() Cytuj: a co do "wspominał" to dlaczego trzeba było demontować stabilizator??
Co do pytania to też jestem ciekaw? |
Autor: | esiek1803 [ 12-05-2012, 23:13 ] |
Tytuł: | |
no racja to jest lianka z 2001r i sory ze nie podalem na wstepie i mam teraz wahacze stalowe gdyz zeliwny by mnie kosztowal ponad 1000zl z salonu a auto bylo mi potrzebne od zaraz tylko ze nie mam teraz stabilizatora ale to szczegol.Mam jeszcze jedno do was pytanie mam w niej 1.6v16 silnik czyli 103KM i instalacje gazowa BRC i w tym problem jest ze ma slabe przyspieszenie nie wiem czemu wymienilem filterek od gazu byl regulowany gaz tez i nie wiem czym to moze byc spowodowane mam jeszcze paska 90konnego i ma lepsze kopyto od niej jesli ktos wie prosze o rady ![]() |
Autor: | bluedog [ 13-05-2012, 17:49 ] |
Tytuł: | |
To jest silnik nieco odprężony na rynek głównie USA - czyli do tamtejszego paliwa - to raz.... dwa to pamiętaj, ze to silnik o ekonomicznym "dole" a pełnej jadu "górze" ale na tę "górę" musi sie jakoś wkręcić najpierw - taka uroda. Nie jestem specjalistą od gazu, bo /dokładnie jak diesli/ unikam go jak ognia ale sądzę, ze albo jest konieczny inny emulator sondy albo inny /bogatszy/ skład mieszanki na niskich obrotach przy dużym powietrzu czyli ostrym otwarciu przepustnicy ![]() |
Autor: | esiek1803 [ 14-05-2012, 22:19 ] |
Tytuł: | |
Czasem czuć przy 2500 tys obrotów tak jak by dostała kopa ale czasem przy wyprzedzaniu i redukcji do czwórki to jak by nie maiala siły sie rozpędzić |
Autor: | suzuku [ 23-08-2012, 07:51 ] |
Tytuł: | |
Tu jest dokładnie pokazane jakie mają być , mam nadzieje że pomogłem jako nowiciusz ![]() http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... 1&ar=70269 |
Autor: | bluedog [ 23-08-2012, 08:38 ] |
Tytuł: | |
Nie - nie pomogłeś... wyżej wyraźnie napisałem: Cytuj: To są wahacze do starego modelu Liany to raz, dwa że żeliwo nie ma za grosz elastyczności a trzy, ze jest ciężkie... i z całą pewnością nie jest częścią do Liany sprzedawanej w Polsce...
Chyba gołym okiem widać różnicę ![]() ![]() |
Autor: | strzel76 [ 03-11-2012, 15:21 ] |
Tytuł: | |
witam, to jak to jest z tymi wahaczami moja liana z 2001 roku ,kupiłem wahacz ale nie ma miejsca do łącznika stabilizatora ,podpowiedzcie gdzie kupić właściwy |
Autor: | bluedog [ 03-11-2012, 19:43 ] |
Tytuł: | |
W sklepach internetowych czy na Allegro zazwyczaj są zdjęcia... zobacz, jaki masz i wybieraj... a jeśli masz z tym poważny problem, to może wystarczy tylko zmienić tuleje ![]() |
Autor: | strzel76 [ 05-11-2012, 20:07 ] |
Tytuł: | |
właśnie większość jest bez otworu na mocowanie stabilizatora |
Autor: | strzel76 [ 05-11-2012, 20:07 ] |
Tytuł: | |
a siadł mi sworzeń |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |