Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Inne] Kontrolka Hamulca Ręcznego
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=8284
Strona 1 z 1

Autor:  helus63 [ 22-07-2011, 17:55 ]
Tytuł:  [Inne] Kontrolka Hamulca Ręcznego

Witam otóż mam taki problem, cały czas w mojej Suzuki pali sie kontrolka hamulca ręcznego,hamulec nie jest zepsuty gdyż sprawdzałem go i działa, nie jest tez zaciągnięty wiec... jakieś pomysły? Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam

Autor:  drzonca [ 22-07-2011, 18:08 ]
Tytuł: 

Poziom płynu hamulcowego sprawdzałeś?

Autor:  bluedog [ 22-07-2011, 19:31 ]
Tytuł: 

Czujnik jest bodaj w tunelu - może któryś z przewodów się z niego zsunął...

Autor:  helus63 [ 23-07-2011, 13:48 ]
Tytuł: 

Hmm a gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik? Gdyż ciężko mi go zlokalizować.Pozdrawiam.

Autor:  bluedog [ 23-07-2011, 15:08 ]
Tytuł: 

W tunelu, w pobliżu osi dźwigni hamulca ręcznego... trzeba go zdjąć /plastikowy tunel, część tylna/ jak do regulacji luzu hamulca ręcznego... - 5 minut i po robocie /jeśli to to jest przyczyna :roll: /

Autor:  marste [ 30-09-2011, 08:42 ]
Tytuł:  Miałem to samo w swojeje Lianie

Kontrolka ręcznego pali się kiedy tarcze hamulcowe z przodu lub klocki są do wymiany. Ile km masz na nich przejechane?

Autor:  bluedog [ 30-09-2011, 09:30 ]
Tytuł: 

No nie wiem - w mojej Lianie instalacji do czujników w przednich klockach nie ma i chyba w wersjach na Europę nigdy nie było... a o kontrolce stanu tarcz pierwsze słyszę...

Autor:  SX4ever [ 30-09-2011, 13:59 ]
Tytuł: 

Ubytek materialu zwiazany z zuzyciem klockow hamulcowych i tarcz, powoduje ze tloczki w cylinderkach hamulcowych musza sie dalej wysuwac do osiagniecia hamowania.
W ekstremalnych przypadkach moze to byc ok. 10 mm, przy czym za zdecydowana wiekszosc, bo w granicach 80% tej wielkosci odpowiedzialne sa oczywiscie zuzyte klocki.
W tej sytuacji czesc plyn hamulcowego, ktora przy nowych hamulcach znajdowala by sie w zbiorniczku, przemieszcza sie w kierunku cylinderkow rekompensujac te "brakujace" kilka milimetrow.
Rezultujace z tego stale obnizenie poziomu plynu w zbiorniczku doprowadzic moze z uplywem czasu do zapalenia kontrolki.
Sygnal pochodzi jednak tutaj od czujnika poziomu plynu w zbiorniczku a nie od czujnikow w klockach.

Czujniki zuzycia tarcz to naturalnie bzdura...

Autor:  MichałWieliczka [ 19-04-2012, 15:23 ]
Tytuł: 

podpisuje się pod wypowiedzią bluedoga - do wymiany klocki z przodu i ewentualnie tarcze miałem to samo w tamtym tygodniu - po wymianie kontrolka się nie świeci

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/