Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-05-2024, 21:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-05-2009, 21:10 
Offline

Rejestracja: 01-12-2008, 20:12
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
W instrukcji obsługi Liany 1.6 2005 doczytałem że w tym modelu może być silnik przystosowany do benzyny wysokooktanowej o stopniu sprężania 10.5:1 lub przystosowany do normalnej benzyny o stopniu sprężania 9.0:1.
Jak rozpoznać która wersja jest w aucie ? Czy w tym drugim przypadku tankowanie VPower 100 może być niekorzystne i w jaki sposób ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-05-2009, 11:05 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Ja myślę, że ten zapis to pokłosie faktu, że pierwsze lianki były produkowane na rynek amerykański jako aerio, a paliwo w Stanach ma generalnie mniejszą liczbę oktanową, niż w Europie.

Silnik i elektronika w lianie 1,6 są generalnie ustawione pod naszą E95 i tankowanie 98 to tylko wyrzucone pieniądze i /prawdopodobnie/ możliwe zwiększenie obciążenia termicznego katalizatora... dla higieny układu wtryskowego swojej lianki po zimie zalewam raz pełny bak V-Power na Shell'u - ja żadnej różnicy nie widzę :!: :idea:

Gdybym zaś miał "gdybać", to stawiałbym na wzrost wspomnianego obciążenia termicznego gniazd zaworów wydechowych, kolektora wydechowego i katalizatora - czyli /z wyłączeniem katalizatora/ jak przy używaniu LPG, ergo w silniku przystosowanym do gorszego paliwa potencjalnie uszkodzenia tych elementów są możliwe... teoretyzując nadal to także sonda lambda musi wtedy pracować w wyższym zakresie temperatur... popytam w zaufanym serwisie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-05-2009, 13:28 
Offline

Rejestracja: 01-12-2008, 20:12
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
bluedog pisze:
Ja myślę, że ten zapis to pokłosie faktu, że pierwsze lianki były produkowane na rynek amerykański jako aerio, a paliwo w Stanach ma generalnie mniejszą liczbę oktanową, niż w Europie.

Silnik i elektronika w lianie 1,6 są generalnie ustawione pod naszą E95 i tankowanie 98 to tylko wyrzucone pieniądze i /prawdopodobnie/ możliwe zwiększenie obciążenia termicznego katalizatora... dla higieny układu wtryskowego swojej lianki po zimie zalewam raz pełny bak V-Power na Shell'u - ja żadnej różnicy nie widzę :!: :idea:

Gdybym zaś miał "gdybać", to stawiałbym na wzrost wspomnianego obciążenia termicznego gniazd zaworów wydechowych, kolektora wydechowego i katalizatora - czyli /z wyłączeniem katalizatora/ jak przy używaniu LPG, ergo w silniku przystosowanym do gorszego paliwa potencjalnie uszkodzenia tych elementów są możliwe... teoretyzując nadal to także sonda lambda musi wtedy pracować w wyższym zakresie temperatur... popytam w zaufanym serwisie...


Dzięki za info. Znalazłem tabliczkę na klapce wlewu paliwa z informacją żeby wlewać min 95 oktanów więc wszystko jest jasne. Tak na marginesie żeby "dostała" te 95 w Polsce i tak trzeba pewnie wlać 98.
Ja od kilku miesięcy jeżdżę na VP100 z Shella, która realnie zawiera pewnie około 98 oktanów. Samochód jest jakby troszeczkę zrywniejszy, natomiast odnoszę wrażenie że na biegu jałowym w pozycji postojowej silnik ma nieco wyższe obroty (na obrotomierzu elektronicznym 4 kreski vs 3 kreski wcześniej) i jest trochę głośniejszy (?). Stwierdziłem że nie ma sensu tankować 100 oktanowego paliwa ze względu na wysoką cenę przy wątpliwej korzyści związanej ze wzrostem dynamiki, kultury pracy, zużycia bądź trwałości silnika, może poza faktem braku "domieszek" jako że jest to jedyny produkt paliwowy na naszym rynku importowany bezpośrednio od zachodniego producenta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2009, 07:09 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
rangelso pisze:
jako że jest to jedyny produkt paliwowy na naszym rynku importowany bezpośrednio od zachodniego producenta.

.... pamiętaj: Polak potrafi :!: ... niestety... nie napiszę nic więcej z przyczyn oczywistych, lecz mam nadzieję, że rozumiesz, "co autor miał na myśli" Obrazek

i dalej pisze:
odnoszę wrażenie że na biegu jałowym w pozycji postojowej silnik ma nieco wyższe obroty

Właśnie o tym pisałem - soft nie pozwala na zwiększenie wyprzedzenia zapłonu ponad założoną wartość max. i dalsze zubożenie mieszanki, słyszysz spalanie stukowe i odczuwasz drżenie jednostki napędowej, termika wzrasta... nie polecam, ale to oczywiście tylko moje subiektywne zdanie :roll:


Na górę
Post: 14-05-2009, 12:24 
Offline

Rejestracja: 01-12-2008, 20:12
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Samochód jest jakby troszeczkę zrywniejszy, natomiast odnoszę wrażenie że na biegu jałowym w pozycji postojowej silnik ma nieco wyższe obroty (na obrotomierzu elektronicznym 4 kreski vs 3 kreski wcześniej) i jest trochę głośniejszy (?).


Muszę troszkę sprostować moją poprzednią wypowiedź. Minimalnie wyższe obroty silnika na biegu jałowym spowodowane są włączonymi światłami mijania na postoju przy uruchomionym silniku. Wczoraj na to wpadłem. Po wyłączeniu świateł obroty znowu maleją - efekt podobny do włączenia / wyłączenia klimy. Ot, sprytna bestia. Oczywiście wraz ze wzrostem obrotów wzrasta wrażenie wibracji i głośność silnika. Wolno mi więc wyciągnąć wniosek że sprawcą zwiększonego zużycia silnika/paliwa itd będzie tu raczej prawo o ruchu drogowym w aspekcie mało zasadnego moim zdaniem obowiązku jazdy dziennej na światłach mijania w miesiącach letnich niż liczba oktanowa paliwa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]