Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Inne] Kontrolka "Check engine"
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=1983
Strona 1 z 2

Autor:  piotrlob [ 29-09-2007, 20:15 ]
Tytuł:  [Inne] Kontrolka "Check engine"

witam. czy też to macie w ddis? zapala wam sie check engine? miałem z tego powodu wymieniany komputer... leję wyłącznie v-power diesel... i znowu zapaliła mi się ta nieszczęsna kontrolka :( , silnik nie przeszedł w tryb awaryjny... po kilku uruchmieniach zgasła sama, co to może być? a, może to ważne, w momencie zapalenia jechałem pod dość stromą górę z prędkością ok. 90km/h... napiszcie, czy też wam zapala się to wkurzające światełko :zly: pozdrawiam ddisowców. i jeszcze jedno pytanie jak z trwalością wtryskiwaczy i pompy? zauważyłem, że liana potrafi mocno zakopcić (widać pięknie w nocy w reflektorach samochodu za mną), wam też kopcą przy mocniejszym dodaniu gazu? jednak benzyna jest pewniejsza :(

Autor:  Woju [ 29-09-2007, 21:11 ]
Tytuł: 

Kazdy diesel przy mocniejszej przegazowce zakopci (chociaz podobne te z DPFem nie).
Stary check engine nie zapala sie z niczego to sygnalizuje jakis blad z ktorego czujnikow itp itd.
Jedz do ASO podlacz pod kompa i szczytaj kody.

Autor:  piotrlob [ 30-09-2007, 08:23 ]
Tytuł: 

no wiem, jutro tam jadę, tyle, że jak ma się to zapalać co kilka miesięcy to dziękuje... :( , czyli zawsze jest to jakiś poważny błąd, czy chwilowe zakłócenie pracy systemu, silnika???

Autor:  slav [ 30-09-2007, 08:40 ]
Tytuł: 

Nie jestem pewny jak w Twoim autku, ale u mnie (vitara) kontrolka "check engine" jest podświetlana kiedy sonda lambda wykryje jakieś nieprawidłowości w gazach wylotowych. Jest to wyraźnie napisane w instrukcji obsługi samochodu. Polecam więc sprawdzenie instrukcji samochodu, a możesz jeszcze zapytać się mechanika.
Nieprawidłowości te wynikają ze złego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, powodów może być kilka, uszkodzona świeca lub kabel, przestawiony zapłon, nieprawidłowy skład mieszanki.
Polecam sprawdzić świece, jeśli jedna jest bardziej zużyta niż reszta musisz się jej przyjrzeć, jeśli wszystkie są czarne to masz problem z mieszanką (tak jak ja). Co dalej robić zależy już od konkretnego modelu samochodu, ja jadę w tym tygodniu na komputer, bo pomysły mi się skończyły co jeszcze mogę zrobić a kontrolka nadal się zapala :(

Autor:  Woju [ 30-09-2007, 09:57 ]
Tytuł: 

slav pisze:
Nie jestem pewny jak w Twoim autku, ale u mnie (vitara) kontrolka "check engine" jest podświetlana kiedy sonda lambda wykryje jakieś nieprawidłowości w gazach wylotowych. Jest to wyraźnie napisane w instrukcji obsługi samochodu.


Wydaje mi sie ,ze nie jest to jedyny powod dla ,ktorego zapala sie lampka chceck engine. Lampka ta zapala gdy wystepuje jakis blad w ktoryms z czujnikow a troche ich jest.

Autor:  Woju [ 30-09-2007, 09:59 ]
Tytuł: 

piotrlob pisze:
no wiem, jutro tam jadę, tyle, że jak ma się to zapalać co kilka miesięcy to dziękuje... :( , czyli zawsze jest to jakiś poważny błąd, czy chwilowe zakłócenie pracy systemu, silnika???


Moga byc naprawde rozne rzeczy.
Wszystko zalezy od rodzaju bledu. Auto ta lampka mowi,ze cos jest nie teges ale co konkretnie to dopiero po podpieciu pod kompa sie dowiesz (nie wiem czy w suzukach jest mrugadelko ale to niewazne w tej chwili) i odczytaniu konkretnego bledu.
Powodow moze byc bardzo wiele.

Autor:  piotrlob [ 30-09-2007, 10:21 ]
Tytuł: 

ok, dzięki za pomoc... jutro jadę do serwisu... pozdrawiam (dam ogłoszenie na gratce -zamienię silnik diesla do liany na benzynowy do tego samego modelu :D :D :D tam się chyba nic nie zapala 8) )

Autor:  Woju [ 30-09-2007, 15:48 ]
Tytuł: 

Zapala sie zapala tak samo jak w dieslu i tam jeszcze wiecej czujnikow jest ;)

Autor:  piotrlob [ 30-09-2007, 19:05 ]
Tytuł: 

tak? no to jestem spokojniejszy, bo wydawało mi się, że największy błąd ten ddis :D spalanie małe, ale stresów co niemiara :( , a jak z trwałością wtryskiwaczy i pompy? długo wytrzymają, jest jakaś reguła? bo paliwo leję tylko v-power (a zastanawiam się na statoil'em)... dzięki za wszelakie rady i pozdrawiam...

Autor:  Woju [ 30-09-2007, 19:10 ]
Tytuł: 

piotrlob pisze:
tak? no to jestem spokojniejszy, bo wydawało mi się, że największy błąd ten ddis :D spalanie małe, ale stresów co niemiara :( , a jak z trwałością wtryskiwaczy i pompy? długo wytrzymają, jest jakaś reguła? bo paliwo leję tylko v-power (a zastanawiam się na statoil'em)... dzięki za wszelakie rady i pozdrawiam...


Nic nie potrafie Ci powiedziec nt. tego silnika ale zastanawia mnie jakie stresy przezyles spowodu tego silnika ?
Nie odpalil ?
Spala litr oleju na 1000km?
Gasnie na wolnych ?
Aha... Co do bledu i lampki check engine moze to byc niezwiazane z silnikiem :) we fiatach np. light indicator jest polaczony wlasnie z kontrolka check engine.

Autor:  piotrlob [ 01-10-2007, 07:04 ]
Tytuł: 

ano stres to głównie taki, że jechałem kiedyś w dość daleką drogę, zapaliła się ta "pieruńska" lampka i silnik przeszedł w tryb awaryjny, auto na lawetę i do serwisu... a nie jest to relaksująca przerwa w podróży :( , myślałem, że mam to za sobą...

Autor:  Woju [ 01-10-2007, 08:31 ]
Tytuł: 

Zycie ,a ta liana to 2004 to chyba jeszcze na gwar ?

Autor:  piotrlob [ 03-10-2007, 14:32 ]
Tytuł: 

tak, jeszcze na gwarancji, ale to już jej koniec właściwie... :( , a co gdy taka lapka się zapala, po kilku uruchomieniach sama gaśnie, i tak jakby nic nie było... :szok: , znaczy, że komputer sam uporał się z błędem i jest wszystko ok? ja wiem, że zostaje ten błąd w pamięci, ale czy ma wpływ na pracę komputera, czy nie ma dla niego znaczenia? ktoś ma doświadczenie z takimi przypadkami?

Autor:  Woju [ 04-10-2007, 08:39 ]
Tytuł: 

piotrlob pisze:
tak, jeszcze na gwarancji, ale to już jej koniec właściwie... :( , a co gdy taka lapka się zapala, po kilku uruchomieniach sama gaśnie, i tak jakby nic nie było... :szok: , znaczy, że komputer sam uporał się z błędem i jest wszystko ok? ja wiem, że zostaje ten błąd w pamięci, ale czy ma wpływ na pracę komputera, czy nie ma dla niego znaczenia? ktoś ma doświadczenie z takimi przypadkami?



To jak zbliza sie do konca to nawet wez urlop i ich cisnij!
Po kilku uruchomieniach blad przestaje wystepowac IMHO.
Aha... napisz jaki to blad bo to jest tez wazne.
Ja mam doswiadczenia z takimi przypadkami ale nie w DDISie tylko w benzynowym renault.

Autor:  piotrlob [ 04-10-2007, 20:05 ]
Tytuł: 

cisnę, cisnę i przynosi rezultaty... ale to też zasługa super porządnego Gościa z SMP oraz szefa serwisu, gdzie następuje leczenie :D . Opiszę wszystko i publicznie podziękuję jak dojdziemy do szczęśliwego końca... a kod podobno związany jest z układem powietrza :szok: dla mnie to czarna magia... coś zassał dziwnego? taki wrażliwy :D pozdrawiam

Autor:  Woju [ 04-10-2007, 21:47 ]
Tytuł: 

JAk z ukladem powietrza to pewnie na 200%(ale reki za to nie oddam) przeplywomierz czyli ogolnie usterka standardowa w kazdym aucie w jakim tylko znajduje sie przeplywomierz niezaleznie od marki .
Wez tam panom zasugeruj,ze moze to padnieta przeplywka i moze by Ci wymienili jeszcze na gwar.

Autor:  piotrlob [ 05-10-2007, 05:52 ]
Tytuł: 

mają mi w przyszłym tygodniu prześwietlić cały silnik, więc będę naciskał głównie na przepływomierz... dzięki i pozdrawiam... :D

Autor:  Woju [ 05-10-2007, 11:01 ]
Tytuł: 

Powodzenia :ok:

Autor:  LINEK [ 17-03-2009, 23:42 ]
Tytuł: 

Witam ta kontrolka zaświeciła się w mojej liance1.6 po założeniu LPG, regulacja i trwale zgasła. Jakiś czas temu znowu niespodzianka,pojechałem do "gazownika" okazało się wyświetliło błąd ABS prawe przednie koło ,skasował i po tygodniu miałem gwałtowne hamowanie, znowu świeci.Zdjąłem koło wyczyściłem czujnik ABS miesiąc jazdy(zimą)jak dotąd odpukać spoko,a przeprowadziłem parę prowokacji(hamowań) Tak więc kontrolka ta nie tylko wyświetla błędy układu wtrysku lecz wiele innych,po kilku uruchomieniach zwykle gaśnie ale w pamięci serwisant odnajdzie przyczynę.

Autor:  rusinu [ 03-05-2009, 10:16 ]
Tytuł: 

Witam forumowiczów suzuki.

Mam zamiar kupić lianę 1.6 z 2005 bez LPG przejechane 92kkm.
Przed startem zapala się w niej kontrolka żółta check engine, gaśnie tuż po starcie silnika.
1. Czy może jest to dlatego, że autko nie było na przeglądzie w ASO po 90kkm, czy to po prosu któryś z błędów?
2. Czy ta kontrolka zmienia kolor na inny?
3. Czy gdyby to była bardzo poważna awaria to auto zapalało by od razu i prowadziło się bez problemów?

Autor:  bluedog [ 03-05-2009, 10:44 ]
Tytuł: 

rusinu pisze:
Przed startem zapala się w niej kontrolka żółta check engine, gaśnie tuż po starcie silnika.

Dobrze - ale w czym problem? Pytam, bo jak do tej pory opisujesz normalne działanie wspomnianej kontrolki... i nie tylko zresztą w Lianie jest to norma Obrazek ;)

Autor:  rusinu [ 03-05-2009, 11:11 ]
Tytuł: 

Problem w tym, że trochę przeraża wyglądem ta kontrolka.
Na razie jeździłem fordem starym i nigdy mi się nie paliło coś takiego.
Jeśli to norma to nie mam więcej pytań.

Autor:  bluedog [ 03-05-2009, 11:17 ]
Tytuł: 

Już poważnie - tak, to absolutna norma... są auta, gdzie sprawdzenie wstępne jest prowadzone przed uruchomieniem silnika /należy odczekać parę sekund do zgaśnięcia kontrolek/, lecz są i takie, gdzie końcowe sprawdzenie następuje po uruchomieniu - tak właśnie m.in. jest w Lianie... problem jest wtedy, gdy owa kontrolka nie gaśnie, lub zapala się na stałe lub na dłużej, niż nieco mniej niż sekunda, co czasem można zaobserwować w czasie nocnej jazdy.

Więc się nie martw 8)

Autor:  Lepki [ 07-05-2011, 19:04 ]
Tytuł: 

Mam podobny problem, pali mi się cały czas check engine.
Podpinałem auto pod kompa, błąd wskazuje na uszkodzenie sondy lambda.

Co warto jeszcze sprawdzić, zanim kupię nową sondę ?
Dodam, że auto nie wykazuje, żadnych niepokojących objawów, pali i jeździ bez problemu.

Czy po założeniu nowej sondy, check engine gaśnie sam, czy trzeba wykasować błąd na kompie ?

Autor:  bluedog [ 09-05-2011, 10:00 ]
Tytuł: 

Lepiej podepnij się pod inne urządzenie... uszkodzoną sondę powinieneś natychmiast odczuć: standardowo wzrost zużycia paliwa, nierówna praca, kłopoty przy przyspieszaniu - jeśli tego nie ma, to sonda raczej jest OK :roll:

Błąd sygnalizowany przez tę kontrolkę, to raczej błąd typu "master" ale zacznij może od wypięcia na dłuższą chwilę akumulatora... ile masz na liczniku? Może katalizator się kończy :roll:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/