Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

wypadające zapłony
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=10136
Strona 1 z 1

Autor:  cart [ 05-10-2012, 14:42 ]
Tytuł:  wypadające zapłony

Witam,

Mam Lianę 1.6 z 2006 roku i świeciła mi się kontrolka check engine. Po podpięciu do komputera okazało się, że wypadają zapłony na 3 cylindrze. Kupiłem używaną cewkę, ale ponoć sprawną, pojeździłem 2 dni i teraz mam wypadanie zapłonów na wszystkich 4 cylindrach.
Świece są prawie nowe, wymieniłem też czujnik położenia wału korbowego.
Ma ktoś pomysł co to może być? Nie wiem czy warto inwestować w 2 nowe cewki.
Samochód ma instalację LPG, ale testowałem to wszystko tylko na benzynie, więc instalacja nie powinna mieć nic do tego.
Dodam jeszcze, że to jest samochód z automatyczną skrzynią biegów i czasami na LPG gaśnie przy ruszaniu. Na benzynie nigdy nie gaśnie.

Autor:  bluedog [ 05-10-2012, 16:33 ]
Tytuł: 

Wymieniłeś cewkę, zapłaciłeś za test, wymieniłeś czujnik Halla a problem pozostał... a było zainwestować w diagnostykę w autoryzowanej stacji Suzuki :idea:

"Uniwersalne" /sic!/ urządzenia diagnostyczne nadają się do diagnozowania tego, co widać gołym okiem - nowoczesne sterowniki wymagają zaawansowanych narzędzi diagnostycznych a te znajdziesz jedynie w serwisowym oprogramowaniu producenta. Twoją metodą można wymienić pół auta - i przypadkiem trafić na usterkę :szalony:

Wybacz ale uważałem i uważam, że raz a dobrze jest taniej i zdrowiej, niż 15 razy bez efektu i w rezultacie drożej :idea: Że nie wspomnę już o tym, że często mechanik serwisowy nawet bez diagnostyki i z marszu wie po objawach, w czym problem :!:

Autor:  waldis [ 05-10-2012, 20:23 ]
Tytuł:  Re: wypadające zapłony

cart pisze:
Kupiłem używaną cewkę, ale ponoć sprawną, pojeździłem 2 dni i teraz mam wypadanie zapłonów na wszystkich 4 cylindrach.

Te "ponoć" może sporo tłumaczyć. Zwłaszcza przy LPG.

Autor:  cart [ 08-10-2012, 12:40 ]
Tytuł: 

Łatwo mówić, nowe 2 cewki w ASO to 1600zł, a zamienniki można mieć za 300-400. Nie każdego stać płacić za zboże do bądź co bądź starego auta.

Autor:  szahid [ 08-10-2012, 13:19 ]
Tytuł: 

ja mialem podobna sytuacje (wypadanie zaplonu na jednym cylindrze) ale w GV, takze z gazem. U mnie skonczylo sie naprawa silnika - brak kompresji na tym wlasnie cylindrze. Miałem wypalone gniazdo zaworowe i inne duperele.

Autor:  bluedog [ 09-10-2012, 06:49 ]
Tytuł: 

cart pisze:
Nie każdego stać płacić za zboże do bądź co bądź starego auta.

... tym bardziej trzeba szanować własne pieniądze, zamiast po omacku wymieniać na chybił-trafił części licząc, ze się trafi na usterkę. A używaną część zawsze można sprawdzić, by mieć pewność jej stanu :idea:

Co do LPG - pamiętajmy, ze nie jest to paliwo, "pod które" projektuje się większość silników a już z pewnością nie te, które produkowane są z myślą o rynku USA, gdzie benzyna ma nieco mniejszą liczbę oktanową niż w Europie a co za tym idzie, mniejszą odporność termiczną gniazd i zaworów wydechowych.

Autor:  cart [ 09-10-2012, 18:09 ]
Tytuł: 

szahid pisze:
ja mialem podobna sytuacje (wypadanie zaplonu na jednym cylindrze) ale w GV, takze z gazem. U mnie skonczylo sie naprawa silnika - brak kompresji na tym wlasnie cylindrze. Miałem wypalone gniazdo zaworowe i inne duperele.


Ale to chyba mechanik powinien wyłapać gołym okiem?
Ile taka przyjemność kosztuje?

Jadę w piątek do ASO, zobaczymy co powiedzą.

Autor:  szahid [ 09-10-2012, 19:24 ]
Tytuł: 

bez sprawdzenia szczelnosci i kompresji nic nie "wylapie golym okiem". Mnie remont silnika kosztowal 5700 ale ja mam V6, i doszla jeszcze wymiana popychaczy.

nie ma potrzeby cytowania w całości postu, pod którym bezpośrednio się wypowiadasz - bluedog

Autor:  waldis [ 09-10-2012, 20:17 ]
Tytuł: 

cart pisze:
...Jadę w piątek do ASO, zobaczymy co powiedzą...

Uzupełnij swój profil o nazwę miejscowości lub regionu. Może ktoś Ci wtedy poleci dobrego mechanika w najbliższej okolicy.

Autor:  cart [ 12-10-2012, 12:58 ]
Tytuł: 

Byłem dzisiaj w ASO.
Okazało się, że wszystkie zawory są rozregulowane i wymienili wszystkie płytki (na najcieńsze).
Mam nadzieję, że problem zniknie tak jak prawie 600zł za naprawę :-)

Ciekawe co będzie za 30kkm jak już cieńszych płytek nie będzie można zastosować.

Autor:  waldis [ 13-10-2012, 17:26 ]
Tytuł: 

cart pisze:
...Ciekawe co będzie za 30kkm jak już cieńszych płytek nie będzie można zastosować.

Remont głowicy będzie. Wymiana gniazd zaworowych i zaworów.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/