Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-06-2025, 21:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 21-08-2007, 22:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Witam,
A diesle???
Jestem ciekaw ile palą wasze DDiS
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-08-2007, 12:13 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
witam... mam pytanie dla linmaniakow, jak to jest z silnikiem diesla, fachowcy piszą w internecie, że diesel jest francuski, że ma zawodną elektronikę..., a jednocześnie, że elektronika jest made in japan... no więc jak to jest? to w końcu japończycy stworzyli zawodną elektronikę? :szok: to już byłaby zgroza... mam ddis i rzeczywiście musiał być wymieniany komputer w mojej lianie... teraz działa on bez problemów... (nie zapala się check engine) ktoś wie jak to jest z silnikami? a jak z trwałością wtryskiwaczy i pompy? ile powinny wytrzymać przebiegu? jak z kosztami ewentualnego serwisu?
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-08-2007, 19:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Witam,
Moja Liana 21.11.2005 rok pierwsza rejestracja ma już przejechane ponad 100 tyś km. ( sporo ) i w ksiązce serwisowej nie znalazłem żadnych wpisów o wymianie jakiejkolwiek części ( olej i filtry ).
Sprowadziłem ją z Niemiec. Jak do tej pory rewelacja. Byłem na DUŻYM przeglądzie i wszystko jest OK. Rozmawiałem z panem z servisu Suzuki i poinformował mnie, że Liany DDiS były od siebie różne, niepowtażalne. Może na Niemcy szły inne ? Mi np. nie zapala się kontrolka świec żarowych i jest wszystko OK. taki model. Zrobiłem teraz w czasie urlopu 2000 km i spalanie wyszło mi na poziomie 5 litrów- dwie osoby dorosłe, dziecko i 100 kg bagażu przy zróżnicowanej jeżdzie ( od 90 do 160 km/h ).
Czasami denerwują jakieś piski, zgrzyty itd. trzeba się przyzwyczaić.
Może trafił się taki model.
Napewno wymienili w Niemczech pompowtryskiwacze ( tak zrozumiałem ) .
Jedna wskazówka- zalałem cały zbiornik BIO PALIWA - nie lejcie tego do DDiS !!! Liana straciła MOC i spalanie wzrosło.
Ogólnie jak za te pieniądze i to wyposażenie to samochód jest dobry.
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2007, 09:43 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
ja nie mialem nic wymienianego w układzie paliwowym, mam 80 tys. ciekawe jak z trwałością tych elementów i ew. kosztami napraw... wydaje mi się, że liana to bardzo delikatny samochód, trzeba się obchodzić z nim jak z jajkiem (o palpitację serca przyprawiają mnie osoby zamykające drzwi jak w starym żuku :szalony: ) ale jezdzi się nią przyjemnie, a faktycznie spalanie jak na tak ciężki samochód niewielkie, też średnio ok 5 litrów na 100km, aż dziwne, że taki mały silniczek wstawili japończycy.... może większy już by się nie zmieścił :szok: , pozdrawiam lianomaniakow :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2007, 09:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
zmieściłby się. W amerykańskiej wersji (Aerio) wsadzali 2.3 litrowy :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2007, 11:13 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
to może taki jest wystarczający :D , małe jest piękne..., choć liana najmniejsza nie jest, gdyby jeszcze miała roletę w bagażniku...


Na górę
 Tytuł: DDiS
Post: 29-08-2007, 17:19 
Offline

Rejestracja: 17-05-2006, 16:02
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 S-Cross
Z moich informacji wynika, że silnik jest francuski - DDi, a elektronika japońska - S ( Suzuki). Kontrolka świec żarowych zapala się, gdy któraś padnie ( awaria ). Tankuję Shell V-Power Diesel i jeździ jak szalona. Silnik cichy, mocy jakby więcej było i nie zastanawia się przy ruszaniu. Po Gdyni - w lecie - 5,8 - 5,9 l, zimą - 6,2 - 6,3 l. Rocznie wychodzi więcej ok 150 - 200 zł co jest kosztem małym w porównaniu do ew. czyszczenia ( naprawy ) wtrysków lub silnika.

Pozdrawiam - Florek.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-08-2007, 02:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Witam,
Co do tankowania to Masz całkowitą racje.
Zalałem kiedyś bak czarnym eko i DDiS stracił werwę. Silnik stracił moc !!!. Z tego co pamiętam w Leverkuzen zalałem zwykłym dieslem i szła mi pięknie. Za Poznaniem zaświeciła się kontrolka. Zjechałem zatankować ( nie pamiętam już jakiej firmy było paliwe ) pamiętam, że było z lepszych/droższych i wydaje mi się, że to zwykłe niemieckie miało lepszy efekt.
Ostatnio wyczytałem, żę V- power ma właściwości czyszczące itd. Ile w tym PRAWDY?
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł: V - Power
Post: 30-08-2007, 17:58 
Offline

Rejestracja: 17-05-2006, 16:02
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 S-Cross
Prawda. Przekonałem sie o tym kilka lat temu na 12-letnim oplu. Podjechałem do Shella - obok gościu tankował V-P. Zapytałem, dlaczego to robi. Odpowiedział, że dużo jeździ w interesach i w przeliczeniu na km. jest taniej ( 80 - 100 km na baku więcej ). Zatankowałem też. Do domu dojechałem normalnie. Na drugi dzień droga do pracy to koszmar. Kichał, prychał, gasł - ale jakoś dojechałem. W drodze powrotnej zajechałem do CPN-u z reklamacją. Miły Szef wyjaśnił mi, że paliwo V-P ma właściwości czyszczące i jakieś farfocle z mojego gaźnika spowodowały te utrudnienia. Poradził, by przegonić solidnie autko na wysokich obrotach. Jak to nie da efektu, to będzie myślał. Pojechałem na obwodnicę, dałem w rurę ile pod maską przez ok. 10 min. i wszystko wróciło do normy. Farfocle wypaliły się.

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2007, 17:36 
Offline

Rejestracja: 27-08-2007, 13:02
Posty: 4
Lokalizacja: GDAŃSK
Hej
mój diesel w okresie wiosna-lato pali:
5.7 miasto
5.3 trasa

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2007, 21:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Witam,
A na jakim dieslu jeżdzisz?
Mi średnoi pali 5,5 litra.
Podczas urlopu zrobiłem 2000km na 100 litrach ( z klimą ).
Tankuje zwykłego diesla i z werwą- różnica wyczuwalna.
Kiedy sprowadzałem Lianę z Koloni podczas powrotu przestraszyłem się- zatankowałem zbiornik pod korek i po przejechaniu około 250 km. wskazówka poziomu paliwa spadła do połowy !!! Już się przyzwyczaiłem do tego- póżniej wskazówka opada dużo wolniej. Jest to mój pierwszy diesel.
Wrażenia- zrobiłem Lianą już ponad 5000 km. i nie odczuwam po kieszeni ubytków tak jak w przypadku benzyniaków bez gazu którymi poprzednio się poruszałem. Lianą nie odwiedzam często stacji paliw. Tankuje średnio raz w miesiącu bak i wystarcza mi na około 900km. W tygodniu tylko praca-dom-praca-zakupy. Wydaje mi się, że 1,4 jest troszkę za mały do Liany ale i tak kiedy trzeba rwie się do przodu.
Jest na Forum wykres jak poruszać się lianą DDiS( sportowo?)- to działa!
Pozdrawiam i zapraszam więcej użytkowników DDiS do wymiany zadań na forum.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2007, 18:56 
Offline

Rejestracja: 27-08-2007, 13:02
Posty: 4
Lokalizacja: GDAŃSK
Hej
tankuję BP Ultimate i jest ok (poprzedni właściciel uzywał V-power na shellu i też było dobrze)
raz zatankowałem zwykłego diesla na shellu to włączyła mi sie kontrolka od silnika, straszny syf, więc już nie eksperymentuje ;)
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2007, 20:11 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
tak... ja też pamiętam moją pierwszą dłuższą wyprawę, zatankowałem do pełna, przejechałem 200km i połowy baku nie ma :szok: , pomyślałem, że musi mieć coś uszkodzonego, pewnie wtryskiwacze... więc szybko na stację i znowu do pełna, no i luzzzzzik :D . ja tankuje v-power diesel... pewien użytkownik ddis kiedyś mi polecił i tak już zostało... zastanawiam się nad zmianą, na statoil na zime, bo podobno ma lepsze parametry. macie jakieś doświadczenie??? a może już dać sobiespokój i nie eksperymentować :? silnik trochę za mały... ale jako się jeździ... nie wiecie jak z trwałością... trochę za nowy, żeby byłu jakieś opinie...
pozdrawiam lianomaniaków :D


Ostatnio zmieniony 01-06-2008, 19:01 przez piotrlob, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: DDIS
Post: 16-09-2007, 11:22 
Offline

Rejestracja: 14-08-2007, 22:28
Posty: 14
Lokalizacja: Lublin
No silniczek mogl by byc troche wiekszy rwie sie do przodu ale trzeba czesto zmieniac biegi spalanie w granicach ok 6 l w jezdzie mieszanej trasa miasto z klima potrafi pociagnac z baku zeczywiscie Nie maialem problemow z paleniem w zimie ale moze dlatego ze garazowana Ogolnie jestem Bardzo zadowolony Liana 1.4 ddis 2004[/i]


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-06-2008, 18:56 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
kurcze, u mnie tylko w mieście wyszło z klimatyzacją (ddis) aż 7,5!!! -tylko w mieście, w korkach, bo większość ulic w remoncie :zly: , a jak u was??? trochę chyba jednak za dużo! może to wina v-power diesel?może to jakieś kombinowane paliwo :szok:


Na górę
 Tytuł: spalanie
Post: 02-06-2008, 19:44 
Offline

Rejestracja: 17-05-2006, 16:02
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 S-Cross
Po dwóch latach jazdy - diesel - Miasto 5,8 - 6,2 ; trasa 5,0 - 5,4 - bez oszczędzania. Tankuję najczęściej v-p .


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2008, 12:32 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
ja mam spalanie na trasie ok. 5 litrów z klimatyzacją, więc raczej w normie :D , martwi mnie tylko to spalanie w mieście... może dlatego, że te :zly: korki? i jazda od postoju do postoju....


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2008, 20:41 
Offline

Rejestracja: 09-10-2008, 20:01
Posty: 1
Witam mój diselek spala na trasie około 4,8 l, a cykl mieszny to max 5,2 l ON. Jeżdze z włączoną klimatyzacją trasa 100 - 120 km/h. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2008, 10:18 
Offline

Rejestracja: 20-12-2006, 19:33
Posty: 38
Lokalizacja: Lubartów
Witam. Zmieniłem stację na BP. Wcześniej tankowałem na prywatnej u znajomego, u którego tankowałem już od lat i diesla i gaz i benzynę. Nigdy z tym paliwem nie było problemu. Ale gdy raz zatankowałem na BP bo już musiałem to teraz tylko leję na tej stacji. Samochód spalił mi prawie 0,6 litra mniej i to mimo chłodniejszych dni. Będąc w Lublinie, z racji pustki w baku skusiłem się na Statoil bo było taniej o 16 groszy na litrze. Ale to przecież Statoil pomyśłałem i raczej syfu nie mają.... Na zatankowaniu do pełna zaoszczędziłem 5 złotych. Byłem happy:))) Gorzej później. Samochód spalił mi o ponad litr więcej tego "paliwa" niż zwykle. Przeliczając: przy tankowaniu zaoszczędziłem 5 złotych. Auto spaliło litr więcej - 600 km. na zbiorniku czyli 6 x 4.00 zł = 24 zł. Moja oszczędność wyglądała więc tak: 24 zł. ( przepał za 600 km) minus 5 złotych oszczędności przy tankowaniu = 19 zł w plecy. Tak to jest gdy się oszczędza na paliwie. Teraz już tylko leję BP. Może drożej ale wiem na czym jadę.


Na górę
Post: 21-12-2008, 13:06 
Offline

Rejestracja: 01-12-2008, 20:12
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Wiem że nawet na markowych różnie bywa z jakością paliwa, dla przykładu w Warszawie na Arkuszowej do niedawna był jakiś noname, gdzie po zatankowaniu tej samej ilości paliwa robiłem na moim poprzednim aucie Poldku Caro do 20% większy przebieg w porównaniu z Orlenem lub BP ! Niezłe wyniki osiągałem również tankując na Łukoilu przy Radzymińskiej w Markach. Na Stawki jest Shell, gdzie ponoć sprzedają paliwo importowane aczkolwiek drogie. Czy warto inwestować w 100 oktanowy V-Power w Lianie 1.6 ?. Jak na razie tankuje na Orlenie przy Powązkowskiej Verwę 98 - spalanie w cyklu miejskim głownie na krótkich klikunastokilometrowych odcinkach sporo korków, łagodna jazda - ok 8 l/100


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-03-2010, 10:15 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Stało się coś dziwnego - po przeglądzie na 90 tyś. moja Liana zaczęła nagle zdecydowanie mniej palić... różnica to w porywach 18% /po kilometrach, bo "aptekarstwo" jest mi z założenia obce/.

Czyżby przyjmowane przez ASO przebiegi do wymiany filtra powietrza i filtra paliwa były zbyt długie :roll: Ale z kolei zbytnie ograniczenie przepływów w tych filtrach winno być sygnalizowane przez sterownik... no bo jak nie owe filtry, to co?? :szok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2010, 13:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
Czas trochę odkopać temat. Piąty roczek się zbliża... ale z roku na rok jest z moja Lianką coraz gorzej. :-( Ostatnio nie udaje mi się zejść poniżej dychy w mieście. A teraz, w zimie, to spokojnie ponad 10 wychodzę. I nie ma znaczenia czy staram się jeździć delikatnie czy deptać ją do podłogi. Jestem srodze zniesmaczony, bo do tej pory miałem tylko pozytywne doświadczeznia z pojazdami marki Suzuki.

Byłem w ASO z prośbą, żeby przyglądnęli się czy coś się nie dzieje złego - podobno wszystko jest OK. Spróbuję zmienić stację... od wielu lat tankuję na tej samej - może to jest klucz do więksego zużycia?


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2010, 14:57 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Lepiej zacznij od sprawdzenia skuteczności działania samoregulacji w przednich zaciskach - zbyt daleko wysuwający się tłoczek ma tendencje do lekkiej utraty osiowości a co za tym idzie odpuszcza klocki o włos za mało... jeśli masz już klocki znacznie zużyte, wymień je na nowe :idea:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]