Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Tuning wydechu https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=146 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | krzew [ 29-10-2006, 21:23 ] |
Tytuł: | Tuning wydechu |
Jak komus blizsze beda okolice wlkp to polecam ta firme http://www.kalinski.pl/ Robota profi i za dobra kase. Koncowki bardzo dobre jakosci duzy wybor i spoko ceny. Pozdr |
Autor: | szybki__ [ 14-05-2007, 21:57 ] |
Tytuł: | |
taka informacje dostalem od p. Chojnackiego (http://www.chojnacki.com.pl/), troche tego duzo, ale wydaje mi sie ze to dosc ciekawa lektura (czlowiek zna sie na rzeczy).. ------------------------------------------- Wykonuję oczywiście takie prace. Koszt takiego układu wydechowego z nierdzewki opartego o rurę wydechową 52 mm z dwoma tłumikami zbliża się do 2000 zł. Problem tylko w tym, że wbrew oczekiwaniom rozbudzonym przez tunerów tłumikarzy z rewelacyjnymi przyrostami parametrów, można osiągnąć przyrost w okolicy 3-4% a nie 10% czy 15% jak to jest właśnie obiecywane. Wykonywanie zatem "tuningu" wydechu o podanej skali w seryjnym silniku, jest z mego punktu widzenia "sztuką dla sztuki" albo ...kaprysem użytkownika. W tym przypadku nie mam oczywiście żadnych zastrzeżeń do potrzeby takich inwestycji. Jeśli jednak silnik zostałby poddany formie tuningu w postaci: wersji GT lub wersji GTX to wtedy modernizacja wydechu staje się koniecznością a nie zabawą. To samo dotyczy elektroniki sterującej pracą silnika. Nie pamiętam czy akurat robiłem ten model Suzuki jeśli chodzi o wykonanie wersji GT. Niedawno zrobiliśmy wersję GT w Dodge Grand Caravan z silnikiem 4 litrowym V a na oczy nie widziałem przedtem takiego samochodu. Nie ma znaczenia czy robiłem czy nie robiłem. To tak jakby pytał Pan polskiego lekarza, czy potrafi zrobić operację ślepej kiszki murzyna lub Chińczyka ![]() Silniki spalinowe opierają się na jednej zasadzie fizycznej a jedyne różnice są tylko w ilości elementów i ich rozmiarach. Logiczna kolejność modyfikacji: Tuning mechaniczny Układ wydechowy Układ dolotowy Elektronika W tuningu ekstremalnym na pierwszej pozycji tego wykazu należy koniecznie umieścić skrzynię biegów. W zależności gdzie powstała ta Suzuka taką będzie miała ECU. Nie każdą ECU można poddać tuningowi elektronicznemu ale można zamontować piggibacka w postaci UNICHIP-a ale jest to niezwykle kosztowna zabawa, którą z tego powodu właściwie stosujemy tylko w sporcie kwalifikowanym. Koszt montażu oraz wystrojenia UNI wynosi około 2800 zł. Bez względu na to czy jest to silnik 8 czy 16 zaworowy, podczas wykonywania wersji GT optowałbym zawzięcie za wykonaniem kół rozrządu w wersji umożliwiającej bezstopniową regulacje faz rozrządu co pozwoli w pełni wyzwolić drzemiące rezerwy KM i Nm w silniku oraz dostosować je do potrzeb użytkownika do jego sposobu jeżdżenia. Ciekawe spostrzeżenie - w najnowszych konstrukcjach silników, nawet Honda przeprosiła się, zwłaszcza w silnikach o niedużej pojemności skokowej, z silnikami o dwóch zaworach na cylinder uzyskując w możliwie najmniej skomplikowany sposób relatywnie duży moment obrotowy w dużym zakresie obrotów silnika. Dosłownie tydzień temu skończyliśmy wykonywane wersji GT silnika Hondy Jazz, zresztą miałem z tym silnikiem doczynienia pierwszy raz w życiu. ------------------------------------------- ja zbieram pieniadze i na pewno w przyszlym roku (koniec gwarancji) pojade z Suzi do p. Chojnackiego ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |