Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Tuning wydechu
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=146
Strona 1 z 1

Autor:  krzew [ 29-10-2006, 21:23 ]
Tytuł:  Tuning wydechu

Jak komus blizsze beda okolice wlkp to polecam ta firme http://www.kalinski.pl/

Robota profi i za dobra kase. Koncowki bardzo dobre jakosci duzy wybor i spoko ceny.

Pozdr

Autor:  szybki__ [ 14-05-2007, 21:57 ]
Tytuł: 

taka informacje dostalem od p. Chojnackiego (http://www.chojnacki.com.pl/), troche tego duzo, ale wydaje mi sie ze to dosc ciekawa lektura (czlowiek zna sie na rzeczy)..
-------------------------------------------
Wykonuję oczywiście takie prace. Koszt takiego układu wydechowego z
nierdzewki opartego o rurę wydechową 52 mm z dwoma tłumikami zbliża się do
2000 zł. Problem tylko w tym, że wbrew oczekiwaniom rozbudzonym przez
tunerów tłumikarzy z rewelacyjnymi przyrostami parametrów, można osiągnąć
przyrost w okolicy 3-4% a nie 10% czy 15% jak to jest właśnie obiecywane.
Wykonywanie zatem "tuningu" wydechu o podanej skali w seryjnym silniku, jest
z mego punktu widzenia "sztuką dla sztuki" albo ...kaprysem użytkownika. W
tym przypadku nie mam oczywiście żadnych zastrzeżeń do potrzeby takich
inwestycji. Jeśli jednak silnik zostałby poddany formie tuningu w postaci:
wersji GT lub wersji GTX to wtedy modernizacja wydechu staje się
koniecznością a nie zabawą. To samo dotyczy elektroniki sterującej pracą
silnika.
Nie pamiętam czy akurat robiłem ten model Suzuki jeśli chodzi o wykonanie
wersji GT. Niedawno zrobiliśmy wersję GT w Dodge Grand Caravan z silnikiem 4
litrowym V a na oczy nie widziałem przedtem takiego samochodu. Nie ma
znaczenia czy robiłem czy nie robiłem. To tak jakby pytał Pan polskiego
lekarza, czy potrafi zrobić operację ślepej kiszki murzyna lub Chińczyka :)
Silniki spalinowe opierają się na jednej zasadzie fizycznej a jedyne różnice
są tylko w ilości elementów i ich rozmiarach.

Logiczna kolejność modyfikacji:
Tuning mechaniczny
Układ wydechowy
Układ dolotowy
Elektronika

W tuningu ekstremalnym na pierwszej pozycji tego wykazu należy koniecznie
umieścić skrzynię biegów.

W zależności gdzie powstała ta Suzuka taką będzie miała ECU. Nie każdą ECU
można poddać tuningowi elektronicznemu ale można zamontować piggibacka w
postaci UNICHIP-a ale jest to niezwykle kosztowna zabawa, którą z tego
powodu właściwie stosujemy tylko w sporcie kwalifikowanym. Koszt montażu
oraz wystrojenia UNI wynosi około 2800 zł.
Bez względu na to czy jest to silnik 8 czy 16 zaworowy, podczas wykonywania
wersji GT optowałbym zawzięcie za wykonaniem kół rozrządu w wersji
umożliwiającej bezstopniową regulacje faz rozrządu co pozwoli w pełni
wyzwolić drzemiące rezerwy KM i Nm w silniku oraz dostosować je do potrzeb
użytkownika do jego sposobu jeżdżenia.
Ciekawe spostrzeżenie - w najnowszych konstrukcjach silników, nawet Honda
przeprosiła się, zwłaszcza w silnikach o niedużej pojemności skokowej, z
silnikami o dwóch zaworach na cylinder uzyskując w możliwie najmniej
skomplikowany sposób relatywnie duży moment obrotowy w dużym zakresie
obrotów silnika. Dosłownie tydzień temu skończyliśmy wykonywane wersji GT
silnika Hondy Jazz, zresztą miałem z tym silnikiem doczynienia pierwszy raz
w życiu.

-------------------------------------------

ja zbieram pieniadze i na pewno w przyszlym roku (koniec gwarancji) pojade z Suzi do p. Chojnackiego ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/