| Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
| Tuning wydechu https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=146 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | krzew [ 29-10-2006, 21:23 ] |
| Tytuł: | Tuning wydechu |
Jak komus blizsze beda okolice wlkp to polecam ta firme http://www.kalinski.pl/ Robota profi i za dobra kase. Koncowki bardzo dobre jakosci duzy wybor i spoko ceny. Pozdr |
|
| Autor: | szybki__ [ 14-05-2007, 21:57 ] |
| Tytuł: | |
taka informacje dostalem od p. Chojnackiego (http://www.chojnacki.com.pl/), troche tego duzo, ale wydaje mi sie ze to dosc ciekawa lektura (czlowiek zna sie na rzeczy).. ------------------------------------------- Wykonuję oczywiście takie prace. Koszt takiego układu wydechowego z nierdzewki opartego o rurę wydechową 52 mm z dwoma tłumikami zbliża się do 2000 zł. Problem tylko w tym, że wbrew oczekiwaniom rozbudzonym przez tunerów tłumikarzy z rewelacyjnymi przyrostami parametrów, można osiągnąć przyrost w okolicy 3-4% a nie 10% czy 15% jak to jest właśnie obiecywane. Wykonywanie zatem "tuningu" wydechu o podanej skali w seryjnym silniku, jest z mego punktu widzenia "sztuką dla sztuki" albo ...kaprysem użytkownika. W tym przypadku nie mam oczywiście żadnych zastrzeżeń do potrzeby takich inwestycji. Jeśli jednak silnik zostałby poddany formie tuningu w postaci: wersji GT lub wersji GTX to wtedy modernizacja wydechu staje się koniecznością a nie zabawą. To samo dotyczy elektroniki sterującej pracą silnika. Nie pamiętam czy akurat robiłem ten model Suzuki jeśli chodzi o wykonanie wersji GT. Niedawno zrobiliśmy wersję GT w Dodge Grand Caravan z silnikiem 4 litrowym V a na oczy nie widziałem przedtem takiego samochodu. Nie ma znaczenia czy robiłem czy nie robiłem. To tak jakby pytał Pan polskiego lekarza, czy potrafi zrobić operację ślepej kiszki murzyna lub Chińczyka Silniki spalinowe opierają się na jednej zasadzie fizycznej a jedyne różnice są tylko w ilości elementów i ich rozmiarach. Logiczna kolejność modyfikacji: Tuning mechaniczny Układ wydechowy Układ dolotowy Elektronika W tuningu ekstremalnym na pierwszej pozycji tego wykazu należy koniecznie umieścić skrzynię biegów. W zależności gdzie powstała ta Suzuka taką będzie miała ECU. Nie każdą ECU można poddać tuningowi elektronicznemu ale można zamontować piggibacka w postaci UNICHIP-a ale jest to niezwykle kosztowna zabawa, którą z tego powodu właściwie stosujemy tylko w sporcie kwalifikowanym. Koszt montażu oraz wystrojenia UNI wynosi około 2800 zł. Bez względu na to czy jest to silnik 8 czy 16 zaworowy, podczas wykonywania wersji GT optowałbym zawzięcie za wykonaniem kół rozrządu w wersji umożliwiającej bezstopniową regulacje faz rozrządu co pozwoli w pełni wyzwolić drzemiące rezerwy KM i Nm w silniku oraz dostosować je do potrzeb użytkownika do jego sposobu jeżdżenia. Ciekawe spostrzeżenie - w najnowszych konstrukcjach silników, nawet Honda przeprosiła się, zwłaszcza w silnikach o niedużej pojemności skokowej, z silnikami o dwóch zaworach na cylinder uzyskując w możliwie najmniej skomplikowany sposób relatywnie duży moment obrotowy w dużym zakresie obrotów silnika. Dosłownie tydzień temu skończyliśmy wykonywane wersji GT silnika Hondy Jazz, zresztą miałem z tym silnikiem doczynienia pierwszy raz w życiu. ------------------------------------------- ja zbieram pieniadze i na pewno w przyszlym roku (koniec gwarancji) pojade z Suzi do p. Chojnackiego |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|