Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[ALL] Hamulce w suzuki -rozmowy różne ;) https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=470 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | crism [ 20-08-2006, 14:23 ] |
Tytuł: | [ALL] Hamulce w suzuki -rozmowy różne ;) |
agatis pisze: trwało ok półtorej godziny, bo zgłosiłam piski hamulców
A mi powiedzieli, ze tak te klocki maja i juz. Tak samo powiedzieli, jak narzekalem na to, ze niby nowy samochod i nowe wycieraczki a gorzej zbieraja niz wycieraczki w moim starym samochodzie, nie zmieniane od przeszlo roku ![]() ![]() |
Autor: | spoono [ 21-08-2006, 23:48 ] |
Tytuł: | |
crism pisze: agatis pisze: trwało ok półtorej godziny, bo zgłosiłam piski hamulców A mi powiedzieli, ze tak te klocki maja i juz. bo te klocki to akurat tak mają ![]() zawsze, jak auto stoi dłużej, to potem pierwsze hamowanie po piskach (nie opon :wink: ) |
Autor: | Jatayu [ 26-11-2006, 22:18 ] |
Tytuł: | |
Wlaaasnie? Bo jak ja bylem na zimowym to mi znowu powiedzieli jak wszedzie indziej ze tak ma byc :/ Ta jasne... Zaczynaja mnie te hamulce wkurzac na maxa bo jest z nimi coraz gorzej. Jeden ze słabszych elementow swifta. Chyba tez pojade do tego Japan Motors chociaz to dosyc daleko ode mnie. |
Autor: | Kitza [ 27-11-2006, 13:59 ] |
Tytuł: | |
W temacie przednich hamulców, mnie denerwuje takie chrobotanie w końcowej fazie hamowania. Występuje jedynie w prawym kole. Na przeglądzie zimowym usłyszałem, że taka natura klocka bo nierównomiernie się ściera. |
Autor: | Jatayu [ 27-11-2006, 14:13 ] |
Tytuł: | |
Tak, mi na przegladzie mowili to samo. A zamienniki orientowalem sie ze sa dostepne i to bardzo dobrej marki FERODO ![]() tylko ze pewnie zeby to wszystko mialo rece i nogi to nie wystarczy wymiana samych klockow...? |
Autor: | Vitesse [ 27-11-2006, 16:19 ] |
Tytuł: | |
Jatayu pisze: Tak, mi na przegladzie mowili to samo.
A zamienniki orientowalem sie ze sa dostepne i to bardzo dobrej marki FERODO ![]() tylko ze pewnie zeby to wszystko mialo rece i nogi to nie wystarczy wymiana samych klockow...? Ogolnie to wina zaciskow a nie samych klockow w tym przypadku choc jedne klocki piszczec bede troche mniej a inne troche bardziej (zalezy od skaldu mieszanki okladizny hamulcowej itp). Co innego jakbys zalozyl jakies tuningowe/sportowe klocki to takowe niemal w kazdym zacisku piszcza (daje sie nawet specjalne podkladki z wlokna weglowego pod klocki aby zminimalizowac ale calkowicie wyeliminowac sie nie da). Ferodo sa swietne, zapewniaja bardzo dobre hamowanie i sa dosc odporne na fading ale sa klockami, ktore wlasnie maja nieco wieksza tendencje do piszczenia w slabych zaciskach (ale jak sie stosuje zasady jakie podalem wczesniej to mozna to piszczenie Ferodo w Bosach dosc znacznie ograniczyc). |
Autor: | Jatayu [ 27-11-2006, 19:49 ] |
Tytuł: | |
to co trzeba wymienic w Swifcie zeby hamował? Klocki, zaciski, tarcze, cos jeszcze? ![]() |
Autor: | Vitesse [ 27-11-2006, 20:15 ] |
Tytuł: | |
Zacznij od klockow ![]() |
Autor: | korel11 [ 27-11-2006, 23:46 ] |
Tytuł: | |
Klocki + okładziny w bębnach, nowe tarcze, płyn hamulcowy na początek :-) Potem większe zaciski, większe tarcze, przewody hamulcowe w stalowym oplocie... Mocniejsza pompa hamulcowa, wymiana bębnów z tyłu na wentylowane tarcze... PZDR korel |
Autor: | Konrad [ 28-11-2006, 03:06 ] |
Tytuł: | |
nie no nie przesadzajmy, najwazniejsze sa zmiany w obrebie przedniej osi i do normalnej jazdy zupelnie wystarczy ewentualna zmiana klockow, tarczy, zaciskow ![]() |
Autor: | Gina&Majkel [ 28-12-2006, 13:04 ] |
Tytuł: | |
Kitza pisze: W temacie przednich hamulców, mnie denerwuje takie chrobotanie w końcowej fazie hamowania. Występuje jedynie w prawym kole.
Na przeglądzie zimowym usłyszałem, że taka natura klocka bo nierównomiernie się ściera. Ja usłyszałem (przez telefon) to samo w ASO w Olsztynie. Taka natura tych klocków. Nie widzę żadnej różnicy przy hamowaniu (nawet nagłym), ale piski i chrobowanie zaczynają nas irytować i mimo wszystko niepokoić. Pewnie na początku stycznia 2007 zajadę do ASO i poproszę o dokładne sprawdzenie klocków hamulcowych w ramach gwarancji oczywiście :-). A za ewentualną wymianę pewnie będę musiał zapłacić. Mówi się trudno i żyje się dalej. Pozdrawiamy Gina&Majkel P.S. Oczywiście na Forum zdam dokładną relację z ASO. |
Autor: | Jatayu [ 29-12-2006, 15:03 ] |
Tytuł: | |
Gina&Majkel pisze: poproszę o dokładne sprawdzenie klocków hamulcowych w ramach gwarancji oczywiście
No chyba nie ma czegoś takiego. Ja płaciłem w ASO 60PLN za dokladne sprawdzenie hamulców, nawet dzwonilem do SMP sie poskarzyc, ale okazalo sie, że mają prawo pobierac za to opłatę, bo to nie jest w ramach gwarancji. A tak w ogole do wszystkich , ktorym chroboczą hamulce: Pewnie tak samo jak u mnie, okaże się, że wasze klocki są zjarane, ha ha ha! :twisted: PS. Nie no żartuje, żaruje, mam nadzieje że nie. |
Autor: | pimposh [ 29-12-2006, 20:52 ] |
Tytuł: | |
Sugeruje po zmianie na nowe uczynić co trzeba - z umiarem je zesmażyć, zdjąć, przeplolerować i będą hardsze jak każde po takim zabiegu. Minusem jest upierdliwość tej procedury i możliwość ich przepalenia a nie przysmażenia ![]() |
Autor: | Jatayu [ 29-12-2006, 23:51 ] |
Tytuł: | |
ale ja nowych na pewno nie bede zakładał suzukowych seryjnych takich jak miałem |
Autor: | Jatayu [ 06-01-2007, 19:18 ] |
Tytuł: | |
Korespondencja z SMP: Witam! Jestem właścicielem Nowego Suzuki Swifta 3D 1.5 '06 Węgierski z przebiegiem 20tys. Chciałbym się dowiedzieć które części układu hamulcowego można wymienić w Swifcie na lepsze nie tracąc przy tym gwarancji? pozdrawiam W odpowiedzi informuje: Pytanie jest sformułowane bardzo ogólnie, jednak zgodnie z warunkami gwarancji nie powinien Pan istotnie modyfikować konstrukcji i poszczególnych zespołów pojazdu. Rozpatrując teoretycznie wydajność układu hamulcowego można zmienić modyfikując budowę zacisków hamulcowych, pompy hamulcowej, średnicy tarcz hamulcowych, montując układ hamulca tarczowego na osi tylnej itd. (ogólnie rozwiązania stosowane w sporcie samochodowym) - jednak tego typu projekty wiążą się z przebudową samochodu wykluczając gwarancję fabryczną. Przez producenta nie jest oferowany żaden zestaw typu sport dla wzmocninie układu hamulcowego. Zmiany/modyfikacje jakie mieszczą się w warunkach gwarancji to : zastosowanie płynu hamulcowego klasy sport (zwiększona odporność termiczna) zastosowanie pasujących do fabrycznych specyfikacji układu hamulcowego sportowych klocków i tarcz hamulcowych (zwiększone wsp. tarcia, zwiększona pojemność cieplna itp) - na chwilę obecną nie znam oferty firm tuningowych spełniających te założenia, oraz posiadających odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa. Robert Przygodzki SUZUKI MOTOR POLAND Sp. z o.o |
Autor: | Avalanche [ 07-01-2007, 01:14 ] |
Tytuł: | Nieprawdę piszą |
Nieprawdę piszą w jednym miejscu. Na stronie suzukisport jest do nabycia np. zestaw "sportowych" przewodów hamulcowych. |
Autor: | Jatayu [ 20-01-2007, 04:41 ] |
Tytuł: | |
Wie ktoś jakie wymiary powinny mieć klocki do Swifta? Zamienniki Ferodo mają takie rozmiary: Długość [mm]: 116 Wysokość [mm]: 52,3 Grubość [mm]: 16,8 Jesli sie zgadzają to kupuje te klocki |
Autor: | Vitesse [ 20-01-2007, 19:56 ] |
Tytuł: | |
W/g katalogu Ferodo to do Swift III sa klocki FDB1617 o wymiarach jakie podales. Takie same klocki sa w nowym Nissanie Micrze i Renault Clio III oraz Modus. |
Autor: | spoono [ 20-01-2007, 20:22 ] |
Tytuł: | |
Vitesse pisze: W/g katalogu Ferodo to do Swift III sa klocki FDB1617 o wymiarach jakie podales. Takie same klocki sa w nowym Nissanie Micrze i Renault Clio III oraz Modus.
Dziwnie to nazwali, bo nie ma czegos takiego jak Swift III ![]() |
Autor: | Avalanche [ 20-01-2007, 21:33 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: nie ma czegos takiego jak Swift III
![]() Zawsze myślałem, że były 3 generacje: 1985 - 1988 (kanciak) 1989 - 2003 (łezka) 2004 - obecnie choć redaktorzy niektórych gazet uważali, że model z 2001 roku niezmiennie produkowany od 15 lat samochód, tylko po face liftingu ![]() |
Autor: | spoono [ 21-01-2007, 00:14 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Cytuj: nie ma czegos takiego jak Swift III ![]() Zawsze myślałem, że były 3 generacje: 1985 - 1988 (kanciak) 1989 - 2003 (łezka) 2004 - obecnie choć redaktorzy niektórych gazet uważali, że model z 2001 roku niezmiennie produkowany od 15 lat samochód, tylko po face liftingu ![]() Polecam http://www.swiftklub.pl Były: Swift Mk I (84-89) Swift Mk II (89-92) Swift Mk III (92 -96) Swift Mk IV (97-01) Swift Mk V (01-03) Swift Mk VI (04- ![]() |
Autor: | Avalanche [ 21-01-2007, 07:55 ] |
Tytuł: | |
No, dobra, ale trudno uznać zmianę kształtu świateł i zderzaka za nową generację ![]() |
Autor: | Jatayu [ 08-02-2007, 01:41 ] |
Tytuł: | |
No i wreszcie wymienilem ;D W ASO Gadimex za 244PLN wymiana klockow na dostarczone przeze mnie klocki FERODO, oraz szlif tarcz. btw. ASO Gadimex to jeden z niewielu ASO Suzuki, ktory oferuje szlifowanie tarcz ![]() Teraz hamuje faktycznie lepiej, nie chrobocze nic, a pedal hamulca wydaje sie byc twardszy ![]() |
Autor: | korel11 [ 09-02-2007, 22:21 ] |
Tytuł: | |
Hej, cieszę się że jest lepiej. Wstawiłeś te klocki: FERODO Premier FDB1617 ? Ich odpowiedniki to: ICER 181534 LUCAS GDB3332 MINTEX MDB2595 NISSAN 41060-AX625 PZDR korel |
Autor: | Jatayu [ 11-02-2007, 20:56 ] |
Tytuł: | |
tak Ferodo, mysle ze to najlepszy wybor. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |