Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Relingi, bagażniki, rowery, haki ...
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=1283
Strona 1 z 3

Autor:  Avalanche [ 21-06-2007, 08:35 ]
Tytuł:  Relingi, bagażniki, rowery, haki ...

Czy ktoś z Was już woził jakieś rowery na SX4 (do rymu wyszło ;) )?

Moja wersja ma relingi, do których wystarczy jakieś belki przykręcić. Czy macie jakieś sprawdzone, godne polecenia rozwiązania dla 2 szt. rowerów górskich?

Drugie pytanie: jakbym nie chciał jeździć z relingami po sezonie, to jak je zdemontować i co z zaślepkami?

Autor:  Satalax [ 21-06-2007, 09:56 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Drugie pytanie: jakbym nie chciał jeździć z relingami po sezonie, to jak je zdemontować i co z zaślepkami?


Po co masz demontować relingi ? według mnie super sx4 wygląda z tymi relingami.

Autor:  marco1 [ 21-06-2007, 11:50 ]
Tytuł: 

ja zakupiłem w suzuki poprzeczki na relingi za jakies 420,-pln brutto ( alu neumann-a) są bardzo estetyczne i kładzie się je bezpośrednio na relingu, i nie podwyższają samochodu tak jak niektóre

Autor:  Vejitta [ 30-06-2007, 21:37 ]
Tytuł: 

Ja niestety nie mam relingow, a dealer mi powiedzial ze zalozenie ich jest niemozliwe w wersji ktora posiadam (GS 2WD, ktora de facto MIALA miec relingi :/).

Nie wiecie moze czy faktycznie tak jest ze relingow nie da sie zalozyc (wiem, jestem kompletnym laikiem :()?

Autor:  Sebastian [ 01-07-2007, 06:27 ]
Tytuł: 

Polecam firmę THULE - nie jest najtańsza, a może nawet najdroższa, ale oferuje bardzo dobrej jakości akcesoria.
Brak relingów nie jest problemem - istnieją mocowania bagażników bezrelingowe, a poza tym, nie musimy się ograniczać przewożenia rowerów tylko do dachu, ponieważ istnieje możliwość ich przewożenia "na tylnych drzwiach".

Autor:  gooral [ 03-07-2007, 09:55 ]
Tytuł:  Relingi, bagażniki, rowery ...

Zgadza się... tylko musisz mieć hak holowniczy... :) No i sporo kasy, bo firmowy (suzuki) hak + bagażnik montowany na haku to wydatek 4 tys. pln... Napewno mozna taniej, ale generalnie to droga opcja...

Autor:  Avalanche [ 03-07-2007, 12:31 ]
Tytuł: 

A co sądzicie o tych ustrojstwach na tylną klapę?
Te wszystkie gumki i paski nie wyglądają za ciekawie, a do tego oferuje to-to najwyższy wzrost zużycia paliwa ze znanych rozwiązań przewożenia rowerów.

Ale samo w sobie jest tanie i może na jednorazowy przewóz tam i z powrotem miałoby jakiś sens?

Autor:  Sebastian [ 03-07-2007, 16:05 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
A co sądzicie o tych ustrojstwach na tylną klapę?
[...]a do tego oferuje to-to najwyższy wzrost zużycia paliwa ze znanych rozwiązań przewożenia rowerów.

Aaaaa to ciekawa teoria. Powiedz mi skąd to wiesz, a Cię pomszczę. :lol:
W rzeczywistości jest wprost przeciwnie. Tachanie czegokolwiek na dachu zakłóca odpowiednio bardziej strugę powietrza, niż szprychy i skrawek obręczy z oponą wystające poza obrys auta.

Nieważne kto, nieważne jak, nieważne czym i tak mam pietra jadąc za autem pędzącym 130 z zamontowanym rowerem.

Autor:  Avalanche [ 03-07-2007, 18:38 ]
Tytuł: 

Trochę się sam zacytuję (pośrednio AutoBild):

Oto wyniki zmierzonego współczynnika oporu i spalania dla Focusa:
Rodzaj bagażnika / Cx / zużycie paliwa przy 100 i 130 km/h
1) brak (goły samochód) 0,32 6,1/7,5
2) dachowy + 3 rowery 0,60 8,2/11,5
3) na haku + 2 rowery 0,44 6,9/9,4
4) na klapie + 2 rowery 0,65 8,6/12,1

Trochę wyższe były by dla 3 rowerów w pozycji 3 i 4 (lub niższe dla dachowego i 2 rowerów), ale wyraźnie widać co jest z tego najlepsze.

Autor:  Sebastian [ 03-07-2007, 19:28 ]
Tytuł: 

O w mordę. Wiedziałeś czym mi przywalić. Komu jak komu, ale AB w w pewnych wypadkach ufam. Gratuluję i idę sam siebie pomścić. A wszystko przez to, że nie rozróżniam haka od klapy.

Autor:  Avalanche [ 03-07-2007, 19:31 ]
Tytuł: 

Ale na dachu ledwie 0,6 litra mniej, więc też bez rewelki.

Autor:  Karolcia79 [ 04-07-2007, 14:33 ]
Tytuł: 

Polecam belki MONT BLANC RF 20. Doskonale sobie radzą z rowerami, a co do samych uchwytów, to mam takie zwykłe Norauto - ale nie polecam, niedługo planuje nowe ;)
Tylko uwaga... założone odwrotnie, przy prędkości ok 80 km/h swiszczą :lol:

Autor:  waldis [ 11-08-2007, 21:05 ]
Tytuł: 

Moim skromnym zdaniem tylko bagażnik rowerowy na hak. Przećwiczyłem taki na tylną klapę w Favoritce (w sumie był ok, bardzo wygodny w użyciu, ale ponoć zawiasy padają przy częstym używaniu). Teraz w Toledo mam na hak i po prostu rewelacja. Na wiosnę montuję w moim SX-e (którego odbieram w czwartek) hak, tylko do wożenia rowerów.

Autor:  Kerhold [ 05-02-2008, 10:38 ]
Tytuł: 

Hej,

a ile teraz kosztuje taki hak + montaż? Albo ile kosztował, bo pewnie niedużo się zmieniło?

Pozdrawiam.
K.

Autor:  waldis [ 05-02-2008, 13:36 ]
Tytuł: 

To zależy. W ASO ostatnio krzyczeli (za brinka) prawie 1400 zł (1000 hak 400 robocizna). Jak pytałem w firmie zajmującej sie tylko hakami, to chcieli 600 zł (hak z montażem). I nie dajcie się zwieść, że montaż haka poza ASO=utrata gwarancji.

Autor:  Kerhold [ 05-02-2008, 13:58 ]
Tytuł: 

A czemu nie jest równe to utracie gwarancji?

Pozdrawiam.
K.

Autor:  waldis [ 07-02-2008, 08:16 ]
Tytuł: 

Jeżeli założysz taki hak, jaki zakłada ASO, zgodnie z instrukcją montażu producenta haka (poszukaj na stronie "brink" bo to ich haki ASO zakładają) to co mogą powiedzieć? Oczywiście, że we własnym interesie powiedzą Ci, że tylko u nich. Ale w gwarancji jest napisane jakie działania wyłączają odpowiedzialność Suzuki.

Autor:  Avalanche [ 09-02-2008, 09:45 ]
Tytuł: 

Jakieś inne relingi do SX4 (Neumann) za 600 zł:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=310092430

Tak to wygląda:
Obrazek

Autor:  waldis [ 16-04-2008, 19:23 ]
Tytuł: 

Wiosna idzie (powinna już być od prawie miesiąca), więc trzeba odgrzać temat.
waldis pisze:
Moim skromnym zdaniem tylko bagażnik rowerowy na hak. Przećwiczyłem taki na tylną klapę w Favoritce (w sumie był ok, bardzo wygodny w użyciu, ale ponoć zawiasy padają przy częstym używaniu). Teraz w Toledo mam na hak i po prostu rewelacja. Na wiosnę montuję w moim SX-e (którego odbieram w czwartek) hak, tylko do wożenia rowerów.

Byłem w kilku punktach zajmujących się hakami. Okazuje się, że przy podłączaniu haka potrzebny jest jakiś tajemniczy moduł, który ma sprawiać, że elektronika auta po podłaczeniu dodatkowego obciążenia (tj. gniazdo do podłaczania oświetlenia przyczepy) nie głupieje. A to cóś kosztuje ok. 300 zł, co daje cenę zbliżoną do cen w ASO, czyli ok. 1,5 tyś zł. Jeszcze to sprawdzę. W związku z tym mam pytanie: jakie macie doświadczenia związane z wożeniem rowerów na dachu? Chodzi mi o stabilność, wygodę wkładania rowerów, bezpieczeństwo, ew. hałas podczas jazdy, itp. Zwiększone zużycie paliwa jest kosztem, który zawsze trzeba ponieść. Mam relingi, mam belki, więc koszt uchwytów "Thule" z tzw. średniej półki to ok. 400 zł, (2 szt.)czyli zostaje 1000 zł w kieszeni. Porządny uchwyt na klapę to ok. 200-300 zł i to o czym pisałem wcześniej. Sam nie wiem, co wybrać.

Autor:  waldis [ 18-07-2008, 18:40 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
Byłem w kilku punktach zajmujących się hakami. Okazuje się, że przy podłączaniu haka potrzebny jest jakiś tajemniczy moduł, który ma sprawiać, że elektronika auta po podłaczeniu dodatkowego obciążenia (tj. gniazdo do podłaczania oświetlenia przyczepy) nie głupieje. A to cóś kosztuje ok. 300 zł, co daje cenę zbliżoną do cen w ASO, czyli ok. 1,5 tyś zł. Jeszcze to sprawdzę.

Dzisiaj byłem u kolejnego hakera. Okazuje się, że mój SX (bez ESP) nie potrzebuje "tajemniczego modułu". Wystarczy podpiąć się pod wiązkę z tylnych lamp. Sprawdzenie polegało na podpięciu się z dodatkowym obciążeniem pod tylne lampy. W samochodach, które muszą mieć "tajemniczy modół" (ESP?) komputer po podłączeniu dodatkowej żarówki odcina dopływ prądu.
waldis pisze:
Porządny uchwyt na klapę to ok. 200-300 zł i to o czym pisałem wcześniej. Sam nie wiem, co wybrać.

Byłem w specjalistycznym sklepie z bagażnikami. Sprzedawca po lekkim pociągnięciu palcami za górną krawędź klapy powiedział, żebym zapomniał o takim rozwiązaniu, jeżeli zależy mi na aucie.

Autor:  Avalanche [ 20-07-2008, 18:31 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
Byłem w specjalistycznym sklepie z bagażnikami. Sprzedawca po lekkim pociągnięciu palcami za górną krawędź klapy powiedział, żebym zapomniał o takim rozwiązaniu, jeżeli zależy mi na aucie.

Możesz rozwinąć tę myśl?

Autor:  waldis [ 21-07-2008, 07:48 ]
Tytuł: 

Mogę. Sprzedawca miał na myśli dość miękką blachę klapy w górnej krawędzi, ponadto krawędź ta jest zrobiona na prosto, bez takiej zakładki, jakby blacha była zawinięta. Powiedział,że po wpadnięciu na nierówność w drodze (a o to u nas nietrudno) krawędź może się wygiąć.

Autor:  Avalanche [ 21-07-2008, 07:55 ]
Tytuł: 

To lipa, bo chciałem taki kupić.
Ciekawostka - na Allegro był jakiś na klapę na sprzedaż. Gość napisał, że nie pasuje do Baleno Wagon :!: Odpadają wersje ze spojlerem dachowym, no i to że Baleno kombi i SX4 mają szyby na krawędzi klapy, w miejscu gdzie często jest jedno z mocowań bagażnika :(

A teraz jeszcze miękka blacha :zly:

Autor:  waldis [ 21-07-2008, 09:51 ]
Tytuł: 

No niestety. Ja chyba po urlopie skuszę się na montaż haka. Zwłaszcza, że uchwyt rowerowy na hak został mi po poprzedniej furze.

Autor:  sx4ldz [ 21-07-2008, 11:40 ]
Tytuł: 

wiecie, że w Polsce tak na dobrą sprawę to bagażnik na hak jest niezgodny z przepisami, właśnie ostatnio się o tym dowiedziałem (był artykuł w motorze czy w auto-świat), jak policja się uprze to nie ma przebacz - ale na szczęście się nie doczepiają - chyba rozumiejąc bezsensowność przepisów
ja uważam osobiście, że to najlepsze rozwiązanie ale te przepisy trochę denerwują
poniżej linki do forum gdzie był poruszany ten temat:
http://zlosnik.pl/showflat.php?Cat=&Num ... ain=899784
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/vie ... 66c6520312

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/