Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Igins 1.3 83KM 4x4 - czy to VVT? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=9152 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | przemek610 [ 20-02-2012, 17:33 ] |
Tytuł: | Igins 1.3 83KM 4x4 - czy to VVT? |
Witam ignis z 2002 roku wersja 4x4 silnikiem 1.3 83KM. czy jest to silnik o zmiennej fazie rozrządu (VVT)? nigdzie nie udało mi się znaleźć na ten temat żadnej informacji - owszem google wypluwa informacje o wersji 93KM - że to VVT ale nic na temat starszej wersji. pytam bo zastanawiam się nad instalacją LPG, czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie? |
Autor: | Avalanche [ 20-02-2012, 19:44 ] |
Tytuł: | |
Tak, M13A w Ignisie ma zmienne fazy rozrządu. Wersja mocniejsza znana ze Swifta Mk VI (92 KM) nie. |
Autor: | UFO [ 21-02-2012, 15:33 ] |
Tytuł: | |
To jest silnik bez tego ustrojstwa. Mam taki sam. W serwisówce wyjaśnione. |
Autor: | Avalanche [ 21-02-2012, 17:45 ] |
Tytuł: | |
![]() Wg materiałów SMC silnik M13A stosowany od 2001 roku w Ignisie I i Jimny'm ma system VVT. |
Autor: | UFO [ 21-02-2012, 17:58 ] |
Tytuł: | |
W Jimnym tak, w ignisie nie. Też kopałem ten temat. Są zupełnie inne parametry mocy i momentu. Z tym że Jimny ma zgaszoną moc do celów terenowych. U mnie moment jest przy chyba 3200 a moc przy 5500. Spokojnie można kręcić do 7000. Nie wiem przy ilu odcina bo mi szkoda silnika ale bez problemu mam na trójce 140. Od 2000 silnik "raźno" wyrywa na każdym biegu. edit W linku http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_M_engine#M13A jest wyjaśnione że te silniki były w 2 wariantach. W moim prawdopodobnie jest ten który jest opisany jako swift z tym że u mnie jest moment znacznie niżej |
Autor: | papcio [ 22-02-2012, 18:19 ] |
Tytuł: | |
Odcina przy wejściu na czerwone pole. Sprawdzone. Ale uwaga, nie radzę próbować, bardzo niemiłe odczucia gdy wyprzedasz i już jest tuż tuż do końca, z na przeciwka TIR a tu nagle stopka. Brrrrrrrrr |
Autor: | UFO [ 25-02-2012, 05:49 ] |
Tytuł: | |
Nie odcina. Sprawdzone. Jedzie dalej jak odrzutowiec. ![]() |
Autor: | papcio [ 25-02-2012, 16:43 ] |
Tytuł: | |
Z ciekawości sprawdziłem, odcięło przy 8 tys |
Autor: | UFO [ 25-02-2012, 19:13 ] |
Tytuł: | |
Sam widzisz, stara japońska szkoła. U mnie czerwone od 6,5 niby. ![]() |
Autor: | papcio [ 25-02-2012, 22:54 ] |
Tytuł: | |
6,5 czy 8 staram się unikać. Bardzo niemiłe mam wspomnienia w tym temacie ![]() |
Autor: | UFO [ 26-02-2012, 16:47 ] |
Tytuł: | |
Też unikam takich obrotów ale czasem trzeba. Zawsze miałem japończyki z wściekłym zakresem obrotów. Ignis z VVTi czy bez jest słabowity, trzeba deptać niestety. Zbieram szmal na Patrola, lekarz mi zapisał - wtedy wyzdrowieję podobno. ![]() |
Autor: | bladyrunner [ 01-03-2012, 00:06 ] |
Tytuł: | |
UFO pisze: Też unikam takich obrotów ale czasem trzeba.
Zawsze miałem japończyki z wściekłym zakresem obrotów. Ignis z VVTi czy bez jest słabowity, trzeba deptać niestety. Zbieram szmal na Patrola, lekarz mi zapisał - wtedy wyzdrowieję podobno. ![]() No, patrolem to pohulasz, normalnie ogień i dym. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |