Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Wyciek ropy w okolicach pompy wtryskowej https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=9025 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mkk1978 [ 31-01-2012, 20:08 ] |
Tytuł: | Wyciek ropy w okolicach pompy wtryskowej |
Dziś moj mechanik zauważył wyciek w okolicach pompy wtryskowej, trwa to już jakiś czas, bo cały dół silnika od strony kierowcy jest mokry od ropy. Widać, że to jakoś cieknie pod wpływem ciśnienia i pędu prędkości. Jak sprawdzić czy to jakiś wężyk dochodzący do pompy, czy jakaś jej część bo widzę, że składa ona się z kilku elementów i pewnie pomiędzy nimi są jakieś uszczelki. Gdzie w Łodzi ktoś może to fachowo zdiagnozować, w ogóle gdzie w Łodzi jest ktoś dobry od suzuki ignis DDis, nie mowie o ASO bo oni ceny mają z kosmosu i też nie są do końca super. |
Autor: | mkk1978 [ 01-02-2012, 21:09 ] |
Tytuł: | |
czemu, każdy tylko czyta ten post, a brak żadnej odpowiedzi, czy nikt nie miał z tym styczności??? jedenastego lutego jade do ASO na wymiane EGR - wymiana 80 zł, mają zerknąć na wyciek ale chciałbym wiedzieć coś więcej co to może być, wiecie jak u Nas w ASO czy w serwisach gdzie jedziecie i maja Was za laika, chcą zedrzeć skórę, a ja nie chce być nabity w buletke. Czekam na jakieś info co do możliwych awarii, może ktoś z ASO suzuki bywa na forum:P |
Autor: | MarcinK [ 02-02-2012, 06:25 ] |
Tytuł: | |
Wtaj Być może nikt nie miał takich wycieków, stąd brak odpowiedzi. Osobiście mam benzynę, niedługo będzie 75kkm i żadnych wycieków również nie mam. A co do ASO. Byłem kilka razy na diagnozie w ASO, nie płaciłem ani grosza za diagnozę. Może to tylko moja sugestia, ale jak jedziesz do ASO na diagnozę to potem robią wycenę i oczekują, że wyrazisz zgodę na nowe części i wymianę, stąd po co dopłacać do samej diagnozy?! Ale może tylko mnie traktują wyjątkowo, nie wiem. Powycieraj tą ropę ile się da a potem popatrz w którym miejscu pojawia się mokro, wprawdzie stara metoda, ale sprawdzona. P.S. Zauważyłem, że większość użytkowników DDIS ma jakieś koszmarne problemy, a zwłaszcza jak auta zostały ściągnięte do Polski. Jak czytam takie posty to na prawdę traktuję je jako przestrogę przed dieselami. Powodzenia |
Autor: | TommQ [ 02-02-2012, 22:47 ] |
Tytuł: | |
mkk1978 ,osobiście mam benzynę, ale w kwestii diesla mam troche doświadczeń z poprzednim samochodem ( Mercedes CDI), wyciek ropy w okolicach pompy przeważnie jest spowodowany zużyciem podkładek w pompie lub jakichś oringów na przewodach paliwowych. w tym wypadku konieczna jest ich wymiana czyli uszczelnienie pompywtryskowej. i przewodów Mogę sie mylić ale wydaje mi sie że DDIS w Suzuki to nic innego jak Multijet Fiata - a więc silnik popularny. Moja rada to poszukaj w swojej okolicy dobrego serwisu diesli - myślę ze taki serwis ogarnie ten wyciek taniej niż ASO - poszukaj na forach które warsztaty są polecane |
Autor: | papcio [ 03-02-2012, 09:51 ] |
Tytuł: | |
Ja też uważam że to wina uszczelki. Pewnie niewielki wyciek ale powoduje że duża część silnika jest mokra. A może wystarczy sprawdzić dokręcenie śrub w okolicach wycieku - czasami ich dociągnięcie pomaga ? |
Autor: | mkk1978 [ 11-02-2012, 16:25 ] |
Tytuł: | |
Co do specjalnego traktowania, no cóż, ASO bierze 150 zł za diagnoze komputerową, dziś oddałem auto na wymiane EGR-u która będzie trwała jakieś dwa dni, dziś i część poniedziałku, z racji, że Pan telefonicznie mnie informował, że to będzie trwać około 1, 2 h dostałem auto zastępcze - masz racje, że ASO zarabia na wymianie i częściach, z tym, że ja EGR kupiłem za 340 zł, a w ASO kosmos - a dokładnie ten sam - oryginalny. Dzięki chłopaki za podpowiedź co do pompy wtryskowej, ASO stwierdziło, że to z niej leci, wiadomo, że polecili wymianę na nową ale to chore koszta - faktycznie mam silnik Multijet-a 1.3 fiata - również sądzę, że można ją uszczelnić - znacie kogoś kto zna się na tym w Łodzi? Przy wymianie EGR-u muszą rozebrać pół silnika, więc już mnie skaleczą w ASO ładnie, nie wiem kto w Łodzi dobrze serwisuje diesle, zwłaszcza te multijet - ogólnie myślę, że diesle są problemowe, to już mój kolejny diesel i chyba ostatni, zbyt skomplikowane silniki, choć multijet ogólnie ma dobre opinie i fajnie jeździ - wkładają go do fiata, suzuki, opla i jeszcze gdzieś - robiony u Nas w Bielsko Białej - nic po dzwonie po serwisach specjalizujących się we fiatach, bo nie mam zamiaru kupować nowej pompy - EGR nawet w opiniach przez fachowców jest podawany, że się zapycha, a czyszczenie średnio pomaga na długo, ja robie moim Ignisem średnio 2500 tys km miesięcznie więc chyba nie jest to dużo diesle. Więc znacie kogoś od diesli w Łodzi?Pozdrawiam;) |
Autor: | radzioijuz [ 18-02-2012, 22:16 ] |
Tytuł: | wymiana egr |
Witam, i jak auto się zachowuje po wymianie egieru??? Pomogło coś? Mnie czeka chyba podobna wymiana. |
Autor: | mkk1978 [ 20-02-2012, 08:59 ] |
Tytuł: | |
Witam po wymianie EGR kontrolka już się nie zapala, więc jest ok kolejna sprawa to naprawa pompy wtryskowej bo lekko przecieka przy przebiegu 126 tyś. więc nie wiem czy to dużo dla tego silnika czy nie, wyczytałem, że MultiJet lubi spokojną jazdę, ja go nie depcze itd.. ale nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel, myślę, że po naprawie pompy będzie już ok |
Autor: | radzioijuz [ 24-02-2012, 23:13 ] |
Tytuł: | serwis suzuki śląsk |
zna ktoś dobry i niedrogi niezależny serwis suzuki w okolicy częstochowy, bytomia,itp? |
Autor: | mkk1978 [ 25-02-2012, 17:10 ] |
Tytuł: | |
Kolejne pytanie pompa mi cieknie lekko w sumie bardzo słabo ale bede ja uszczelniał w jedym z warsztatów koszt jaki mi podali jesli bedzie trzeba ja wyjac 700-800 zł, przy -20, -10 auto mimo że pompa cieknie jeździło normalnie, teraz przy plus 8 w granicach 2000 tys obrotów lekko mi sie muli i poniżej, czy to wina pompy, wymienie też filtr paliwa, bo nie wiem w jakim jest stanie może pomoże, ma ktoś jakis pomysł, auto raz jedzie ok, a raz lekko się muli - EGR już się nie świeci i jest ok. |
Autor: | radzioijuz [ 25-02-2012, 17:28 ] |
Tytuł: | mała moc silnika |
Witam, możliwe,że coś się dzieje z filtrem cząstek stałych (dpf)... Może warto by się wybrać na diagnozę, chyba,że już kolega był? |
Autor: | radzioijuz [ 25-02-2012, 17:38 ] |
Tytuł: | filtr dpf |
http://www.auto-swiat.pl/1-bez-filtra-b ... ek-stalych |
Autor: | mkk1978 [ 29-02-2012, 10:26 ] |
Tytuł: | |
Witam moje suzuki ignis nie ma filtra cząstek stałych, dziś odstawiłem auto żeby zobaczyli pompę - warsztat nie autoryzowany ale robią tylko pompy - dodam, że ASO stwierdziło, że leci ewidentnie z pompy - auto odstawiłem dziś na 8 , po 10 telefon z warsztatu, że auto mogę zabrać i nic nie leci, wymienili mi tylko filtr paliwa, bo o to prosiłem, więc już nic nie wiem - lało się ewidentnie po silniku od strony kierowcy, pompa była mokra itd... teraz w sumie ostatnio jak zaglądałem nic nie było za bardzo widać - mechanik stwierdził, że to była woda teraz i wszystko mi wytarł, sprawdził i nic kompletnie nie leci - w sumie dla mnie lepiej ale jak to możliwe, że leciało a teraz nic nie leci? czy może przy -20 leci a przy plus 10 już nie, raczej nie sądzę - dziwna sprawa - ale w kieszeni zostało jakieś 800 zł bo tyle wycenili koszt naprawy ewentualny. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |