Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Lampka na pokrętle prędkości wiatraka ogrzewania https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=7287 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | DementorIRL [ 15-12-2010, 18:56 ] |
Tytuł: | Lampka na pokrętle prędkości wiatraka ogrzewania |
Witam! Jak w temacie chodzi mi o to czy ktoś z Was wie do czego służy przycisk z zieloną lampką na pokrętle siły wiatraka ogrzewania. Suzuki Ignis 1.3 2001r |
Autor: | Sebastian [ 16-12-2010, 10:28 ] |
Tytuł: | |
Czy to nie jest przypadkiem włączanie klimatyzacji? W moim z 2006 roku był do tego osobny przycisk z prawej dolnej strony konsoli, którego używałem jako hamulca klimatycznego, bo znakomicie blokował silnik przy hamowaniu silnikiem. |
Autor: | Atosik [ 16-12-2010, 10:54 ] |
Tytuł: | |
W moim poprzednim aucie tak miałem włączanie klimki. Skoro nie ma przycisku oddzielnego, a klima jest to pewnie jest to. Jak by coś to klimę poznajemy po drugiej chłodnicy w komorze silnika ![]() PS Ja kiedyś kupiłem Focusa i byłem mocno zdziwiony, że ma podgrzewane spryskiwacze itp. bajery mimo, że nie miał tego nigdzie wpisane. Pzdr |
Autor: | DementorIRL [ 16-12-2010, 16:16 ] |
Tytuł: | |
Klimy na pewno nie mam. Więc nadal nie wiem co to jest. Po włączeniu tego przycisku nie ma żadnej różnicy w temperaturze powietrza ogrzewania za to jest różnica w pracy silnika bo obroty spadają na około 250/min. Tutaj mam link do mojego poprzedniego tematu http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.ph ... highlight= Może jakoś mi podpowiecie jaka może być przyczyna tego problemu opisanego w tym linku. Dzięki! |
Autor: | Avalanche [ 17-12-2010, 08:17 ] |
Tytuł: | |
Fotkę poprosimy, może być z komórki ![]() |
Autor: | grgo [ 21-12-2010, 19:39 ] |
Tytuł: | |
Jedna lampka (ta co świeci po włączeniu świateł) to po prostu podświetlenie konsoli. Druga to klimatyzacja. zgodnie z manualem w Ignisie 1 włącznik klimatyzacji znajduje się w środku pokrętła nawiewu, powinno to być przykryte obudową przycisku. |
Autor: | DementorIRL [ 21-12-2010, 22:00 ] |
Tytuł: | |
Możliwe,że to włącznik od klimy. Możecie mi jeszcze podpowiedzieć co może być przyczyną braku ogrzewania w moim ignisie? Teraz juz w ogóle nie ma ciepłego powietrza. |
Autor: | peterbb [ 21-12-2010, 22:29 ] |
Tytuł: | |
A więc jednak masz klimę i to skuteczną !! Wygląda na to że obwód zasilania agregatu jest cały czas pod napięciem i może trzeba np. wyjąć bezpiecznik, żeby wyłączyć agregat i przekonać się czy nadal temperatura będzie taka niska. |
Autor: | DementorIRL [ 24-12-2010, 02:39 ] |
Tytuł: | |
Po sprawdzeniu wszystkich obwodów miernikiem okazało się, że wszystko jest ok. Powietrze nadal zimne. Macie jeszcze jakieś pomysły co może być tego powodem? |
Autor: | srebrnymk6 [ 24-12-2010, 09:56 ] |
Tytuł: | |
Witam! Może być zatkana nagrzewnica powietrza lub uszkodzony zawór nagrzewnicy jeśli takowy jest (bo np w matizie nie ma, jest tylko klapa, która steruje przepływem).Najlepiej by było nagrzać silnik do optymalnej temperatury i w jakiś cudowny sposób sprawdzić ręką np. czy nagrzewnica jest ciepła i czy rurki doprowadzające płyn do niej są ciepłe. |
Autor: | DementorIRL [ 24-12-2010, 12:15 ] |
Tytuł: | |
Też jest tylko klapa sterująca i jest ustawiona na ciepłe. Cudowny sposób znalazłem i sprawdziłem nagrzewnice no i tak: rurki są ciepłe i nagrzewnica też jest ciepła,a nawet gorąca ale po włączeniu dmuchawy nagrzewnica stygnie w bardzo szybkim tempie. |
Autor: | srebrnymk6 [ 27-12-2010, 10:48 ] |
Tytuł: | |
Może być tak, że przez nagrzewnicę nie płynie dostateczna ilość płynu i strumień powietrza z dmuchawy szybko ją schładza. Tak jak wspomniałem wcześniej, w matizie mojej żony był identyczny objaw (tyle,że tam nie ma klimy). Rurki były ciepłe i nagrzewnica też, nawet dawała lekko ciepłe powietrze ale zaraz po ruszeniu z miejsca lub zwiększeniu obrotów dmuchawy leciało zimne. Wymiana nagrzewnicy rozwiązała problem. Możesz spróbować przepłukać układ specjalnymi środkami, albo jeśli masz łatwy dostęp do niej i jej rurek, możesz spróbować przepłukać samą nagrzewnicę. Jednak zdania na temat skuteczności takiego płukania są podzielone. |
Autor: | jasne [ 27-12-2010, 21:46 ] |
Tytuł: | |
stawiam na zapchaną nagrzewnicę, dostaje tylko tyle ciepła ile przedostanie się z wody która nie jest w obiegu, nagrzeje się ale zimne powietrze z nadmuchu w moment ją schłodzi |
Autor: | DementorIRL [ 27-12-2010, 22:26 ] |
Tytuł: | |
Ostatnio wlałem uszczelniacza do chłodnicy, bo miałem mały wyciek. Może to coś jakoś zatkało nagrzewnice? |
Autor: | jasne [ 28-12-2010, 14:52 ] |
Tytuł: | |
osobiście nie jestem zwolenników wlewania jakiś uszczelniaczy do układy chłodzenia ![]() a ogólnie to płynu jest tyle ile ma być ? |
Autor: | DementorIRL [ 29-12-2010, 08:48 ] |
Tytuł: | |
Płynu jest cały czas tyle ile było. "Full" w zbiorniczku i centymetr od korka w chłodnicy. Może pomoże przepłukanie całego układu wodą. Jak napełnić układ żeby go nie zapowietrzyć? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |