Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Holowanie https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=6079 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Lechu [ 01-04-2010, 13:00 ] |
Tytuł: | Holowanie |
Mam Ignisa 4x4 - przeczytalem w instrukcji ze nie wolno go holować. Dlaczego? Co się może zepsuć? I po jakim czasie? Poza tym - czym się różni holowanie od zjazdu na luzie z gory albo dojeżdżaniu na luzie do świateł? |
Autor: | Dr.Bunsen [ 02-04-2010, 12:42 ] |
Tytuł: | |
klik |
Autor: | Atosik [ 05-04-2010, 07:59 ] |
Tytuł: | |
Dr.Bunsen, tak się zastanawiam czy aby ten link jest dobry w tym temacie. Wszak Jimny ma stały napęd na tył a dołączany przód, a w Ignisie jest odwrotnie... Na dodatek w Ignacu nie ma możliwości odłączenia tylnego napędu. Pzdr |
Autor: | Dr.Bunsen [ 05-04-2010, 17:51 ] |
Tytuł: | |
Hmm... Też nad tym się zastanawiałem - bardziej chodziło mi o ideę ![]() ![]() Mogłem oczywiście to wyraźnie zaznaczyć, za co z góry ![]() |
Autor: | DADO [ 06-04-2010, 09:30 ] |
Tytuł: | |
Hej Nie mam instukcji pod ręką ale na pewno nie można holować auta ze sprzęgłem wiskotycznym ( jak Ignis ) po podniesieniu jednej osi Zawsze muszą się obracać wszystkie koła , gdy kręci się tylko jedna oś a druga jest zablokowana , sprzęgło wiskotyczne ulega przeciążeniu a właściwie zniszczeniu , Jak szybko ??? jeszcze nikt się nie chwalił Natomiast holowanie na lince lub sztywnym holu moim zdaniem niczym nie grozi - dla układu napędowego wszystko się kręci jak w czasie jazdy Sprzęgłu wiskotycznemu także szkodzi zawracanie na ręcznym i różne rozmiary opon na osiach Jimmy to zupełnie inny system przeniesienia napędu ps. sprawdziłem także że na pych Ignisa 4X4 nie da rady odpalić - " przez to sprzęgło " pozdr |
Autor: | MarcinK [ 09-04-2010, 18:58 ] |
Tytuł: | |
Witam Przypominają mi się zajęcia z mechaniki, konkretnie skrzynki rozdzielcze i przekładnie satelitarne. Moje zdanie jest takie: w momencie normalnego trybu jazdy napęd jest przekazywany od silnika na przekładnię gdzie kierowany jest na koła przednie oraz poprzez wiskozę na koła tylne. A teraz spróbujcie odwrócić ten napęd?! Wiskoza może uszkodzi się jako pierwsza, choć nie musi, ja bym stawiał na przekładnię która rozdziela napędy na koła przednie/tylne. Tu jest moim zdaniem pies pogrzebany. Przypominam sobie coś z zajęć o przekładniach (stare dzieje) i wydaje mi się, że o ile jest satelitarna, to napęd przekazywany jest niezależnie (napęd punkt A, blokada B, rusza C; napęd punkt B, blokada A, rusza C; itd). Ale czy na napewno takie rozwiązanie jest w Ignisie, nie wiem, niech się wypowiedzą mechanicy. Po tych filozofiach stwierdzam, że po holowaniu ulegnie zniszczeniu skrzynia biegów czy tam przekładnia od napędu (jeśli to jest wiskoza to na pewno wiskoza), może nie od razu, ale ... P.S. Wyobraźcie sobie, że małe koło zębate napędza duże koło zębate, a potem odwróćcie napęd i zastanówcie się co się wydarzy ![]() |
Autor: | Lechu [ 19-04-2010, 14:50 ] |
Tytuł: | |
Czyli podsumowujac: - holowac z jedna osia podniesiona a druga na asfalcie nie mozna - holowac na lince (wszystkie kola sie kreca) - nie wiadomo czy mozna (?) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |