Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Holowanie
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=6079
Strona 1 z 1

Autor:  Lechu [ 01-04-2010, 13:00 ]
Tytuł:  Holowanie

Mam Ignisa 4x4 - przeczytalem w instrukcji ze nie wolno go holować. Dlaczego? Co się może zepsuć? I po jakim czasie? Poza tym - czym się różni holowanie od zjazdu na luzie z gory albo dojeżdżaniu na luzie do świateł?

Autor:  Dr.Bunsen [ 02-04-2010, 12:42 ]
Tytuł: 

klik

Autor:  Atosik [ 05-04-2010, 07:59 ]
Tytuł: 

Dr.Bunsen, tak się zastanawiam czy aby ten link jest dobry w tym temacie.
Wszak Jimny ma stały napęd na tył a dołączany przód, a w Ignisie jest odwrotnie...
Na dodatek w Ignacu nie ma możliwości odłączenia tylnego napędu.

Pzdr

Autor:  Dr.Bunsen [ 05-04-2010, 17:51 ]
Tytuł: 

Hmm...
Też nad tym się zastanawiałem - bardziej chodziło mi o ideę :!: a nie literalne podobieństwo :roll:
Mogłem oczywiście to wyraźnie zaznaczyć, za co z góry :sciana: sorry...

Autor:  DADO [ 06-04-2010, 09:30 ]
Tytuł: 

Hej

Nie mam instukcji pod ręką ale na pewno nie można holować auta ze sprzęgłem wiskotycznym ( jak Ignis ) po podniesieniu jednej osi
Zawsze muszą się obracać wszystkie koła , gdy kręci się tylko jedna oś a druga jest zablokowana , sprzęgło wiskotyczne ulega przeciążeniu a właściwie zniszczeniu , Jak szybko ??? jeszcze nikt się nie chwalił
Natomiast holowanie na lince lub sztywnym holu moim zdaniem niczym nie grozi - dla układu napędowego wszystko się kręci jak w czasie jazdy
Sprzęgłu wiskotycznemu także szkodzi zawracanie na ręcznym i różne rozmiary opon na osiach
Jimmy to zupełnie inny system przeniesienia napędu

ps. sprawdziłem także że na pych Ignisa 4X4 nie da rady odpalić -
" przez to sprzęgło "

pozdr

Autor:  MarcinK [ 09-04-2010, 18:58 ]
Tytuł: 

Witam
Przypominają mi się zajęcia z mechaniki, konkretnie skrzynki rozdzielcze i przekładnie satelitarne. Moje zdanie jest takie: w momencie normalnego trybu jazdy napęd jest przekazywany od silnika na przekładnię gdzie kierowany jest na koła przednie oraz poprzez wiskozę na koła tylne. A teraz spróbujcie odwrócić ten napęd?! Wiskoza może uszkodzi się jako pierwsza, choć nie musi, ja bym stawiał na przekładnię która rozdziela napędy na koła przednie/tylne. Tu jest moim zdaniem pies pogrzebany. Przypominam sobie coś z zajęć o przekładniach (stare dzieje) i wydaje mi się, że o ile jest satelitarna, to napęd przekazywany jest niezależnie (napęd punkt A, blokada B, rusza C; napęd punkt B, blokada A, rusza C; itd). Ale czy na napewno takie rozwiązanie jest w Ignisie, nie wiem, niech się wypowiedzą mechanicy.
Po tych filozofiach stwierdzam, że po holowaniu ulegnie zniszczeniu skrzynia biegów czy tam przekładnia od napędu (jeśli to jest wiskoza to na pewno wiskoza), może nie od razu, ale ...
P.S. Wyobraźcie sobie, że małe koło zębate napędza duże koło zębate, a potem odwróćcie napęd i zastanówcie się co się wydarzy :)

Autor:  Lechu [ 19-04-2010, 14:50 ]
Tytuł: 

Czyli podsumowujac:

- holowac z jedna osia podniesiona a druga na asfalcie nie mozna

- holowac na lince (wszystkie kola sie kreca) - nie wiadomo czy mozna (?)

Autor:  DADO [ 20-04-2010, 09:11 ]
Tytuł:  holowanie 4WD

Hej

wg mnie druga opcja ze wszystkimi kołami na jezdni jest normalna i dopuszczalna

wyjatek z instrukcji serwisowej

Precaution in Servicing Full-Time 4WD Vehicle

This full-time 4WD vehicle can not be converted to 2WD manually.
Observe the following caution in servicing. Otherwise, front wheels drive rear wheels or vise-versa and vehicle accidents, drivetrain damage and personal injury may result.

• Never perform any of the following types of service work.
[A]: Testing with 2-wheel chassis dynamometer, speed- ometer tester or brake tester.
[B]: Driving front wheels, which are jacked up.
[C]: Towing under the condition where either front or rear wheels can not rotate.

• When testing with 2-wheel chassis dynamometer, speedometer tester or brake tester, be sure to make the vehicle as front wheel drive by removing propeller shaft.

Obrazek


ps ; często małe koło zębate mapędza duże i jest to normalne
W układzie 4X4 Ignisa własnie sprzęgło wiskotyczne poza
przekazywaniem napędu na tył pełni rolę zabezpieczenia przed
przeciążeniem układu
Po zablokowaniu jednej osi i kręceniu drugą własnie olej w sprzęglę wiskotycznym " chroni " koła zębate przed zniszczeniem pozwalając obracać się tylko jednej osi ( koła w skrzyni biegów, sk. rozdzielczej lub mostów ?? co bedzie pierwsze zależy od wytrzymałości konstrukcyjnej )
oczywiście nie wpływa to dobrze na samą wiskozę i może ja uszkodzić
( płytki wewnętrz sprzęgła wiskotycznego będą obracały się lużno , bez przekazywania mocy )

pozdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/