Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

kondensator przeciwzakłóceniowy
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=5879
Strona 1 z 1

Autor:  adamg8 [ 09-02-2010, 08:56 ]
Tytuł:  kondensator przeciwzakłóceniowy

witam , gdzie w ignacku znajduje się kondensator przeciwzakłóceniowy. Mam problem z CB radio[słychac szum z dmuchawy,wycieraczek oraz spryskiwaczy] a z radiem i anteną jest wszystko ok. Fachowcy od CB powiedzieli że to wina tylko i wyłącznie przeciwzakłyceniowego. Dzięki z góry za odopwiedz :D

Autor:  MarcinK [ 09-02-2010, 09:44 ]
Tytuł: 

Witaj
Ja używam radyjka Uniden 501 z anteną 30cm i mam zakłócenia jedynie wtedy, gdy załączy mi się wiatrak na klimatyzacji. Chciałem zwiększyć zakres słyszalności i zarzuciłem na dach antenę 1m lub nawet 1.2m to miałem albo szum, albo nic. Może masz za duże wzmocnienie w radiu lub antenę typu "Herkules" ?
...tak swoją drogą, nie zawsze największe jest nalepsze :)
Kondensator p/zakłóceniowy niestety nie wiem gdzie się znajduje.

Autor:  piotreks [ 09-02-2010, 10:37 ]
Tytuł:  Re: kondensator przeciwzakłóceniowy

adamg8 pisze:
witam , gdzie w ignacku znajduje się kondensator przeciwzakłóceniowy. Mam problem z CB radio[słychac szum z dmuchawy,wycieraczek oraz spryskiwaczy] a z radiem i anteną jest wszystko ok. Fachowcy od CB powiedzieli że to wina tylko i wyłącznie przeciwzakłyceniowego. Dzięki z góry za odopwiedz :D


Twoi fachowcy zatrzymali się na etapie aparatów zapłonowych, gdzie kondensator przeciwzakłóceniowy (ok 1000 mikro) wstawiało się między masę a styk przerywacza, bo przerywacz rozpinał obwód cewki i strzelała iskra która też było słychać w radiu. Od kiedy zastosowano zapłon elektroniczny problem prawie nie istnieje. Prawie, bo jednak każde urządzenie typu silniczek wycieraczek, pompa paliwa czy alternator trochę sieje. To trochę zmienia się w dużo jeśli np. szczotki aternatora są wytarte i iskrzą bardziej. Reasumując każde iskrzenie w obwodzie spowoduje zakłócenia. Można je eliminować filtrując je przez zastosowanie filtra pojemnościowego (kondensatora) lub indukcyjnego (np. nawinietej na rdzeń ferrytowy cewki) na stykach urządzenia które sieje. Trudno sobie wyobrazić abyś przed każdy silniczek w samochodzie wpinał kondensator, czyli pozostaje cos zrobić w samym CB i tutaj przyznaję się bez bicia na CB radiach się nie znam. Byc może są CB z filtrami? Kiedyś zrobiłem sobie filtr do radia samochodowego, nie wydaje mi się aby taki filtr do CB czymś sie różnił (poza parametrami oczywiscie - zasada powinna być taka sama). Schemat takiego filtra znajdziesz bez problemu w sieci.

Tu masz odrobinę wiedzy:

http://www.cbfiltr.pl/ogolne-informacje.html


A, i jeszcze jedno - zmień fachowców. To jest trochę tak jak w polonezach gdy zastosowano wtrysk paliwa, wszyscy "fachowcy", "wychowani" na gaźnikach nie mogąc poradzić sobie z usterką w silniku mawiali - "panie, to na pewno MODUŁ", czyli boimy sie tego czego nie znamy.

Wiem, że problemu Ci nie rozwiązałem, ale może przynajmniej pomoże Ci to poszukać prawdziwego fachowca.

Pozdrawiam

Autor:  Atosik [ 10-02-2010, 10:49 ]
Tytuł: 

U mnie nie ma ani grama zakłóceń.
Największym filtrem przeciwzakłóceniowym jest... akumulator. On robi jako kondensator i wyłapuje zakłócenia z iskrzących silniczków.

Ale co do Twojego postu to najpierw odpowiedz na pytanie czy masz radio i antenę zainstalowana na stałe? Jeśli tak to jak masz doczepiona masę?

Taki prosty filterek można zrobić za pomocą rdzenia toroidalnego nawijając kable zasilające radio.
Nie jestem pewien ale taki kondesatorek jest przy alternatorze, ale różne rozwiązania się stosuje. Ignaca nigdy nie rozbierałem i nie wiem jak i co.

Pzdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/