Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=17681
Strona 1 z 1

Autor:  Jasiowydziadek [ 24-03-2019, 13:03 ]
Tytuł:  Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH

HELP I FH benzyna. Silnik po rozgrzaniu zaczyna dygotać, wrażenie palenia na dwa gary. ZERO BŁĘDÓW, ChE nawet nie mrugnie. Swiece NGK katalogowe, cewki oryginał ok . Auto generalnie zadbane. Wczesniej pojawiał sie tymczasowy bąd P0420 - zastosowano dystansowy emulator sondy 2. Auto normalnie odpala. objawy utraty mocy po rozgrzaniu silnika i to cholerne szarpanie. Jąkieś sugestie , Koledzy ?

Autor:  DADO [ 25-03-2019, 08:42 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH

Za trudne , za mało informacji aby coś doradzić
Czy odłączenie pojedyńczo cewek wykryje na których cyl, nie pali ( sorry , oryginalne cewki mają ile lat >>>)
Czy zamienienie miejscmi świec i cewek zamienia nie działąjące cyl,
Co z wtryskiwaczami ( na zimnym silniku inne dawki paliwa)
Jeżeli nie masz doświadczenia nie proponuję tobie ich sprawdzenia
Co z wolnymi obrotami , ciśnieniem paliwa, co przy dodawaniu gazu , przy jakich obrotach zaczyna dobrze pracować , a zaczyna ?
Powodów jest naprawdę dużo
P0420 to raczej utrata sprawności katalizatora a błędy były sprawdzane jakim sprzętem ?
Gdyby wydech był przytkany :szok:

Pozdr
D.

Autor:  Jasiowydziadek [ 25-03-2019, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH

Błąd był sprawdzany sprzętem profesjonalnym u dobrego mechanika. Po emulacji 2 sondy błąd wykasowano - nigdy się nie powtórzył. katalizator drożny - sprawdzono sondą z kamerką, analiza spalin ok. Silnik M13A. Wszystkie czujniki sprawne. Cewki sprawdzone miernikami - trzymają parametry podane w manualu naprawczym i diagnostycznym tego modelu. Ciśnienie pompy paliwowej - prawidłowe, sprawdzone. Świece zamieniono miejscami, cewki również. Szczelność dolotu sprawdzona. Mam inne podejrzenie : może to kwestia zaworów i po rozgrzaniu któryś z cylindrów traci kompresję ?

Autor:  DADO [ 25-03-2019, 12:44 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH

Może ?
Co z wyższymi obrotami , czy zidentyfikowałeś na których cyl nie pali ( jeden, dwa ? )
Co do katalizatora to drożność nie oznacza sprawności ,
Ale to także nie jest powód do pracy na 2 cyl.
Znam przypadek ze
1) winny złej pracy silnika był czujnik temp. ,na ciepłym silniku zalewało świece ( widać było po ich stanie )
2) spowodowany nieszczelnym układem oparów paliwa ze zbiornika
3) zlą regulacją przepustnicy , nagarem ( ale tu ogólnie źle pracował , nie było jednego widocznego cylindra )
Czyli dla takiej diagnostyki > luzy zaworowe
> wtryskiwacze
Tyle teoretycznie , reszta to praktyka na "żywym organiźmie"

Powodzenia D.

Autor:  Jasiowydziadek [ 25-03-2019, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH

Wielkie dzięki za informacje. BTW - regulacja w tym silniku jest na tzw. płytkach ? Gdzie je dostać - poza ASO ? Na wyższych obrotach nie było problemów - dopiero po rozgrzaniu się silnika tracił moc. Przepustnica czysta. Sprawnosc katalizatora ponizej normy producenta - ale spełnia normy spalin i jak zauwazyłeś, to nie ma nijak do dławienia, skoro wydech jest " zdrowy " . Pozdrawiam
dam znać, jak sie skończy operacja na żywym organizmie :)

Autor:  piotreks [ 25-03-2019, 15:01 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH

Jasiowydziadek pisze:
Wielkie dzięki za informacje. BTW - regulacja w tym silniku jest na tzw. płytkach ? Gdzie je dostać - poza ASO ? Na wyższych obrotach nie było problemów - dopiero po rozgrzaniu się silnika tracił moc. Przepustnica czysta. Sprawnosc katalizatora ponizej normy producenta - ale spełnia normy spalin i jak zauwazyłeś, to nie ma nijak do dławienia, skoro wydech jest " zdrowy " . Pozdrawiam
dam znać, jak sie skończy operacja na żywym organizmie :)


Jak wspomnieli poprzednicy - przyczyn może być wiele. Miałem podobne objawy. Po około 10km jazdy pojawiało się szarpanie (wypadanie zapłonów) - z częstotliwością co kilkanaście sekund. Bez lampki. Z czasem (po kilku dniach) objawy się nasiliły, potem pojawiła się też lampka i błąd wielokrotnego, losowego wypadania zapłonów na cylindrach. Samochód zaczął gasnąć w czasie jazdy. Wszystko zostało sprawdzone, luzy, świece, cewki, sprężanie, pompa, wtryski. Wszystko OK. Po przeczyszczeniu styków wtyczki od ECU i na wszystkich kostkach po drodze do cewek, problem ustąpił. Niestety podczas wypadania zapłonów paliwo szło w katalizator i dostał "w kość" termicznie. Także od "drobnostki" może zrobić się spory wydatek. Tak było u mnie. Może coś Ci to pomoże.

Autor:  Jasiowydziadek [ 25-03-2019, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Poszukamy błedu kompleksowo - wtyczki, czujniki, elektryka, zawory etc...

Autor:  Jasiowydziadek [ 27-04-2019, 16:58 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie silnika, utrata mocy Ignis FH

Już po.... Wymieniłem kompletny rozrząd. Łańcuch był solidnie naciągnięty. Auto pali na dotyk, nie ma żadnych szarpnięć, wypadania zapłonów etc. Dwa razy wymieniałem czujnik temperatury na dedykowany - wedle danych sprzedawcy i dwa razy były do du... Pokazywały temperature max . Kwestia rezystencji chyba . Był firmy Oyodo i teraz chyba FACET. Zalozyłem z powrotem stary. Zobaczymy. Według mego mechanika rozciagniety łańcuch był przyczyna nieregularnej pracy , przydławiania się , szarpania. ECU mogło nie pokazac błedów , bo to dosyc prosty silnik oraz sterownik i nie wszystkie dane sa odpowiednio analizowane przez ECU. Czas pokaże . Lubimy tę Zuzię i wiernie służyła jako dodatkowe autko, na zakupy czy na działkę. Może jeszcze posłuży :D BTW - macie jakiś pomysł na ten czujnik temperatury chłodziwa ?.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/