Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Ignis] Opony zimowe
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1674
Strona 1 z 1

Autor:  ariel [ 27-08-2007, 13:33 ]
Tytuł:  [Ignis] Opony zimowe

jakie macie zimówki?
ignacem jeździ żona - głównie po mieście i nie za szybko ale biorąc pod uwagę moją drogę dojazdową do domu to i kopny śnieg może się trafić - co możecie polecić?

ja poszukałem i znalazłem:

opony zimowe takie jak moje
http://www.opony.com/opony/972_goodyear_ultra_grip_7.html

troche inna
http://www.opony.com/opony/240_continental_contiwintercontact_ts800.html

tańsza
http://www.opony.com/opony/55111_nokian_w.html

jeszcze tańsza
http://www.opony.com/opony/78_bfgoodrich_winter_g.html

i jeszcze tańsza
http://www.opony.com/opony/1142_kleber_krisalp_3.html

i jeszcze jedna
http://www.opony.com/opony/51961_fulda_kristall_montero_2.html

osobiście wybrałbym UG7 (tak jak w lianie) ale nie wiem czy to nie strzelanie z armaty do wróbla? :D

PS. dla zdziwionych - teraz tzn we wrześniu wg mnie jest najlepiej kupować dają jeszcze rabaty a produkcja jest już na nowy sezon

Autor:  korel11 [ 27-08-2007, 14:10 ]
Tytuł: 

W Ignacym żona miała ContiWinter TS 780 i było OK.
Do Śwista mam UG7 i są w sam raz :-)

Pozdro
korel

Autor:  wojtek_kca [ 27-08-2007, 18:24 ]
Tytuł: 

A ja w górach używam Dębicy i jestem b. zadowolony.

Autor:  ariel [ 27-08-2007, 18:33 ]
Tytuł: 

no ale ty masz 4x4 :D

to ci daje jakieś 50% lepszej przyczepności i trakcji

Autor:  MarcinK [ 28-08-2007, 09:46 ]
Tytuł:  Opony w Ignisie

Witam
Osobiście kupiłem Fuldę i jestem zadowolony. Słuszna uwaga ARIELu, jak mamy 4x4 to tak naprawdę ta czy inna zimowa nie robi takiego wrażenia, bo samochód i tak się wczepi w nawierzchnię. Osobiście chciałem założyć zimowe Continental ale niestety koszta są znacznie wyższe niż Fuldy. Po drugie nawet zwykła Dębica powinna śmiało przejechać 5 sezonów, a po 5 czy 6 sezonach (nie pamietam) i tak trzeba zimowe wymieniać bo panowie w niebieskich mundurkach zaraz się czepiają :)

Autor:  Sebastian [ 28-08-2007, 14:06 ]
Tytuł: 

Ja mam TS800 i nie jestem specjalnie zachwycony. Są poprawne i tyle.
W Trabim miałem Pirelli W160 Snowcontrol, które na śniegu i lodzie spisywały się rewelacyjnie. Niestety sucha nawierzchnia nie była domeną tych opon. Inne są bardziej kompromisowe.

Trzeba wziąć pod uwagę ile się jeździ po śniegu, jak szybko i ile się chce wydać pieniędzy. Dębica na przykład ze względu na rzeźbę bieżnika i zastosowaną mieszankę spisuje się bardzo dobrze na śniegu, ale już mokra i sucha nawierzchnia kładzie ją totalnie. Oczywiście wszystko zależy, od tego jakie się ma wymagania.

Jeśli miałbym coś doradzić z najwyższej półki to UG7, ale to tylko tak długo, aż je kupię i przetestuję, bo może wtedy nie okażą się już tak dobre. :lol:

Autor:  wojtek_kca [ 29-08-2007, 19:19 ]
Tytuł: 

Tak macie część racji,bo dotychczas jeździłem tylko w samochodach z napędem na 1 oś i też na Dębicy było ok./nie miałem porównania do opon z wyższej półki/

Autor:  ariel [ 30-08-2007, 08:24 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Trzeba wziąć pod uwagę ile się jeździ po śniegu, jak szybko i ile się chce wydać pieniędzy. Dębica na przykład ze względu na rzeźbę bieżnika i zastosowaną mieszankę spisuje się bardzo dobrze na śniegu, ale już mokra i sucha nawierzchnia kładzie ją totalnie. Oczywiście wszystko zależy, od tego jakie się ma wymagania.

Jeśli miałbym coś doradzić z najwyższej półki to UG7, ale to tylko tak długo, aż je kupię i przetestuję, bo może wtedy nie okażą się już tak dobre.


Ignac byłby używany podobnie jak Liana - głównie (90%) jazda po mieście czyli nawierzchnia odśnieżona (mam nadzieję) lub ew. z breją. 10% to dojazd ok 600 m od domu do szosy drogą gruntową (jak szambo przejedzie to chociaż są koleiny w śniegu) :D

W Lianie mam UG7 i wg mnie były OK (po gruntówce szły jak czołg) tak więc chyba bedą UG7

Autor:  Atosik [ 26-09-2007, 16:22 ]
Tytuł: 

Takie tylko skromne pytanie, bo w poprzednim autku miałem Micheliny:
Piszecie że nie ma znaczenia jakość gum 4x4, a co z hamowaniem.
toć to te same hamulce jak w zwykłym dwukołowym napędzie i jeszcze co gorsza z abs-em.
Wydaje mi się że to jest najważniejsze jeśli chodzi o zimę i śnieg.

Może ktoś miał już możliwość porównania różnych opon i jak ignaś się zachowuje?

Pzdr

Atosik

Autor:  Dr.Bunsen [ 27-09-2007, 17:53 ]
Tytuł: 

Ja dorzucę swoje 3 gr. ;)
W takiej strefie klimatycznej, jak nasza ostatnio - to polecałbym coś co dobrze zachowuje się na suchym, ewentualnie mokrym no i oczywiście - na śniegu :)
IMHO - G UG7 to strzelanie z armaty do wróbla - ja mogę śmiało (na podstawie 3. różnych samochodów, w tym Ignaca) polecić Sava Eskimo S3 - ot np. takie http://www.opony.com/producent1.asp?lin ... S3&f=lista
Są rozsądne cenowo, bieżnik wygląda dobrze no i last but not least uniwersalność realnych zastosowań (kopny śnieg, błoto i deszcz, aż do suchej szosy) do polecenie na 100%.
Aha - jeszcze jedno - ich ścieralność jest również bardzo przyzwoita :ok:
Zatem - zero poślizgów w zimie wszystkim życzę :)

Autor:  korel11 [ 29-09-2007, 12:43 ]
Tytuł: 

Drogi Doktorze, a jeżdziłeś ty choć zimą Ignisem??

Armatą na wróbla byłaby tu Pirelli Scorpio ;-)

Mam 3 zimy doświadczeń z Ignacym 2WD i jego sztywne zawieszenie wymaga przyzwoitych gum. To auto przecież ma tendencję np. do skakania po koleinach i jest dość wysokie, więc potrzebuje dobrej przyczepności.

Te czechosłowackie prezerwatywy z wypustkami to ostateczność, jak na nic innego naprawdę nie masz forsy - za ciasne zresztą do Ignisa - gdzie fabryczne felgi mają 14".

Cytuj:
Na suchym, ewentualnie mokrym no i oczywiście - na śniegu
to najlepiej Nokian WR :D.

A swoją drogą to rodzaj/model opony powinien uwzględniać i styl jazdy i warunki drogowe - jeśli Ignac 4WD nie opuszcza asfaltu, to wystarczą zwykłe zimówki. Jeśli poruszasz się nim po drogach gruntowych to lepiej
założyć mu gumy z przynajmniej średniej półki cenowej. W wypadku tego auta wydatek 1k pln za komplet, który potem używasz potem przez min. 4 sezony, nie będzie zbędny.

Pozdrawiam
korel

P.S. Dobra opona = bezpieczeństwo Twoje i innych użytkowników dróg

Autor:  waldis [ 09-10-2007, 18:16 ]
Tytuł: 

korel11 pisze:
Te czechosłowackie prezerwatywy z wypustkami to ostateczność, jak na nic innego naprawdę nie masz forsy

Te prezerwatywy otrzymują całkiem przyzwoite noty w teście ADAC. Ale co niemiecki automobilklub może wiedzieć o czeskich prezerwatywach ;) .

Autor:  Dr.Bunsen [ 10-10-2007, 13:58 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
CUT
Te prezerwatywy otrzymuja całkiem przyzwoite noty w tescie ADAC. Ale co niemiecki automobilklub może wiedzieć o czeskich prezerwatywach ;) .

Slowenskie - czyli PRAWIE jak czeskie 8)
Poza tym oryginalne kapcie Ignaca na 14" to m.in. 165/70 R14 - polecam lekture Instrukcji obslugi w aspekcie gum dla Igancego 4WD ;)
Do jednego przyznaje sie calkowicie - AKURAT Savami na Igancu po sniegu nie jezdzilem wiele :skromny:
Zatem - jezeli UG7 odpowiada uzytkownikowi, to ciesze sie wraz z nim i raz jeszcze "0" poslizgow w zimie zycze :)

-------------------
EDIT
Oczywiscie *korel11* podany przeze mnie link sluzyl tylko i wylacznie wskazaniu bieznika a nie sugerowaniu rozmiaru opony :skromny:
Przepraszam za niedomowienie :skromny:

Autor:  korel11 [ 10-10-2007, 15:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Poza tym oryginalne kapcie Ignaca na 14" to m.in. 165/70 R14 - polecam lekture Instrukcji obslugi w aspekcie gum dla Igancego 4WD

Tylko nie upieraj się, że w instrukcji od 4WD każą na 14" calowe felgi
wciskać gumy 155/70R13, jak w linku, jaki podałeś sam:
Cytuj:
:D
Te 13" Eskimosy owszem i tanie, ale juz w rozmiarze 14" (właściwym do fabrycznych felg Ignisa) kosztują nieco drożej, a wówczas w takiej cenie znajdziesz lepsze.

Co do testów zimówek ADAC to raczej właśnie Continentale, Goodyeary itp zbierają w nich najlepsze noty ;-)

Autor:  waldis [ 10-10-2007, 19:27 ]
Tytuł: 

Dr.Bunsen pisze:
Slowenskie - czyli PRAWIE jak czeskie

Cytowałem kolegę korela11 z posta przede mną, a chodziło mi generalnie o markę opony.

korel11 pisze:
Co do testów zimówek ADAC to raczej właśnie Continentale, Goodyeary itp zbierają w nich najlepsze noty

No cóż, niemiecki ADAC ma słabość do niemieckiego (chyba) Continetala.

Autor:  ariel [ 14-10-2007, 19:36 ]
Tytuł: 

jak pisałem wcześniej - zdecydowałem się jednak na UG 7 ale:

1. nie ma już nowych UG 7 - są UG 7+ (UG 7 są ale z 2006)
2. nowych w rozmiarze 165/70R14 81 T nie ma w całej Polsce (wg panów z http://www.opony.com
3. Panowie z ww strony poponowali mi stare (roczne UG 7) lub jakieś Michałki
4. Twardo stałem na stanowisku - "ja chcem UG 7+" - mogę poczekać aż dojadą do Polski (byle przed zimą)
5. Zasugerowano mi anulowanie zamówienia i ponowne ew. zamówienie za 2-3 tyg. :szok:

ŻENADA

PS. Czy zamówienie nie może czekać w sklepie www aż opony dojadą i wtedy sklep się skontakuje i powiadomi klienta?

Autor:  waldis [ 15-10-2007, 18:38 ]
Tytuł: 

Zmień sklep, a ceny sprawdź w skąpcu lub ceneo.

Autor:  Atosik [ 03-11-2007, 10:37 ]
Tytuł: 

A co powiecie na różne butki czyli przednia os lepsze, a tylna gorsze.
Pytam sie ponieważ mam takie dostać nówki więc zaoszczędzę jakiegoś tysiaka tylko czy to będzie dobre dla autka?

Pzdr

Atosik

Autor:  Dr.Bunsen [ 03-11-2007, 14:19 ]
Tytuł: 

Mądrzy w piśmie doradzają, żeby w takim przypadku BEZWZGLĘDNIE lepsze opony zakładać na oś nienapędzaną :|
Podobno unikniesz wtedy 75% poślizgów spowodowanych nierównomierną przyczepnością lepszych i gorszych gum...
Pzdr.

Autor:  Atosik [ 04-11-2007, 08:57 ]
Tytuł: 

Czyli tylną?
Pytam sie bo u mnie jest tzw 4x4
Pzdr

Atosik

Autor:  waldis [ 04-11-2007, 20:13 ]
Tytuł: 

Dr.Bunsen pisze:
Mądrzy w piśmie doradzają, żeby w takim przypadku BEZWZGLĘDNIE lepsze opony zakładać na oś nienapędzaną :|
Podobno unikniesz wtedy 75% poślizgów spowodowanych nierównomierną przyczepnością lepszych i gorszych gum...
Pzdr.

A ja czytałem mądrych w piśmie, którzy polecają bezwzglednie lepsze opony zakładać na tył. Z czego to wynika? Lepsza opona więcej powinna wytrzymać. No był sobie taki program (odpowiedź na "Top Gear") "Fifth Gear". Tam przeprowadzono test polegający na założeniu w kołach małego ładunku wybuchowego i zdetonowaniu go w czasie jazdy (symulacja rozerwania opony). Po eksplozji przedniej opony pojazd dał się opanować. Po eksplozji tylnej opony było pozamiatane, chociaż prowadzący jest niezłym kierowcą (chyba jakiś emeryt rajdowy).
Ale co ja tam wiem? Poczytaj to.

Autor:  ariel [ 10-11-2007, 18:34 ]
Tytuł: 

Właśnie od dziś Ignis żony jedździ na UG 7+ :D
Zobaczymy czy są tak samo dobre jak moje UG 7 które ja używam na Lianie?

Autor:  piotrlob [ 11-11-2007, 12:09 ]
Tytuł: 

a moja żona w swoim ignisie ma ug7, ale bez plusa :D , mam nadzieję, że też są ok... pozdrawiam i szerokich dróg dla ignisów!!! :D

Autor:  marcelicho [ 13-12-2007, 19:30 ]
Tytuł: 

Ja, z kolei mam Barum Polaris 2. Śmierdziały w schowku, jak diabli i założyłem, że tak "śmierdząco" będą mnie nosiły. Pomyliłem się jednak, nie jest tak źle. Na mokrym i suchym radzą sobie doskonale. Śniegu jeszcze nie próbowały, nie wypowiadam się więc :placze: .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/