Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=13495
Strona 2 z 3

Autor:  tadekw7 [ 13-11-2016, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Nie wiem jak ty sobie wyobrażasz tą 4 generacje LPG , 30 stopni to musiał byś jechać cały czas z górki i byc na dworze -20 stopni to i tak pewnie po 2 km by ci się włączyła instalacja LPG.
Tu byś pewnie tą panią co ma 4 km do pracy wysłał na nogach bo samochód się psuje nie nagrzewa .Pamiętaj nie każdy mieszka w takich warunkach ze do autobusu tramwaju lub metra ma 5 min drogi i jadą co 10 min .Ale to w ogóle nie na temat.

Autor:  Master_one [ 14-11-2016, 11:52 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Każdego indywidualna sprawa jak wykorzystuje auto w końcu własności prywatnej jeszcze w tym kraju nie znieśli i rozporządzać można swoimi dobrami jak sie komu podoba lub jak potrzebuje. Czy to uzasadnione ekonomicznie to inna kwestia. Jak sobie wyobrażam 4 generacje? Tak że co by o niej nie mówić to akurat Ignisowi szkodzi bo jego silnik słabo odporny jest na ten rodzaj zasilania i świadczą o tym choćby te dwa szczegóły o których wspomniałeś wcześniej Tadekw7.
Tak poza konkursem a co jest złego w spacerku 4km? Ja 3km codziennie do pracy piechotka chodze bo autem bez sensu a na autobus nim bym sie doczekał to prędzej umrzeć zdąże :p

Autor:  jurand55 [ 15-11-2016, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Mam już 7 lat gaz w swoim ignisie i nie widzę żeby na coś szkodziło.

Autor:  tadekw7 [ 15-11-2016, 22:53 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Widzę ze tez masz 4 generacje z lubryfikatorem ile kropelek do naszego silnika zalecił i gazownik ? Co ile km sprawdzasz luzy zaworów? Powiedz ile ci gazu spala na setkę?

Autor:  jurand55 [ 16-11-2016, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Ten płyn to ja tak na oko mam odkręcone tym pokrętłem na zbiorniczku żeby nie ubywało znacząco. Kiedyś czytałem że kropla na ileś sekund ale ja to tak na wyczucie, w każdym razie bardzo skąpo. Luzy sprawdzałem przy 130 tyś km, po raz pierwszy, Gazu pali ponad 8l.

Autor:  tadekw7 [ 16-11-2016, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Dzięki jurand55 za odpowiedz. Też tak ustawiam żeby nie przedobrzyć z tym płynem .Gazownik kazał mi tam zaglądać i regulować tak 3-5 kropelek na min wiec się staram korygować ze tych 3 kropelek nie przekraczało.Co do spalania to ci trochu mnie bierze ale nie wiem czy masz 4x4 bo to jednak 1 litr więcej ,jakie odcinki robisz no i ile ołowiu masz przyczepione do buta :P

Autor:  jurand55 [ 16-11-2016, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Mam napęd 4x4, trasa dziennie 50 km w obie strony do pracy.

Autor:  Master_one [ 16-11-2016, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

8 litrów gazu średnio? Hmm 2 litry więcej niż na benzynie? Z tym luzem to nie jest tak że sie zmniejsza na gazie aż w końcu przychodzi moment że nie ma co regulować?

Autor:  tadekw7 [ 17-11-2016, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Tylko Ci pogratulować Master_one ze twój ignis bierze tylko 6 litrów benzyny .Mnie udało się zejść na 6,8 na autostradzie przy średniej prędkości 100 km/godz.
Normalna jazda do pracy na benzynie jak jeszcze nie miałem gazu 8,8-9,2 na 100. Przyczyna :Korki ,Klima,Krótkie odcinki,Brak wprawy manewrowaniu pedałem gazu i lewarkiem,Ciężka noga .Te samochody nie należą do oszczędnych. Suzuki swift z tym samym silnikiem potrafi zejść poniżej 5 litrów .Synowa ma takie autko i powiem ze tam są całkiem inne przełożenia i inny opór powietrza i nie ma 4X4

Autor:  Master_one [ 18-11-2016, 11:01 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Tadekw7 powiem Ci więcej już do tego stopnia opanowałem operowanie gazem że 6 litrów to jest średnie spalanie w trybie mieszanym przy prędkościach okolo 100km/h do tego troche korków itd. Klimy w to nie wliczam bo u mnie zepsuta (dostała z haka :/). W trasie schodze do 5,5-6 litrów ale i tak przeraża mnie spalanie tego auta. O oszczędności nie ma tu mowy :/ jeżdżąc hondą jazz dużo ostrzej niź ignisem mieściłem sie w 5.5-5.8 litra a ten smok suzuki spala tyle przy oszczędnej jeździe :/. Stąd pomysł instalacji gazowej ale boje sie wypalania gniazd zaworowych a ten model jest wrażliwy w tym względzie i kasowania luzów zaworowych gdzie w ignisach na gazie ponoć szybko znika pole do regulacji :/ dlatego rozważam instalacje V generacji zdrowszą dla tych silników i nie wymagającą lubryfikacji ale boje sie o te luzy :( przy moim stylu jazdy powinienem na gazie mieścić sie w 6.5-7 litrach na 100km.

Autor:  tadekw7 [ 18-11-2016, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Powiem Ci tak.jak ci faktycznie bierze 5.5-6 l benzyny to tego nie psuj zakładając gaz ,gazu na 100 % weźmie ci 8 litrów albo lepiej po drugie każdy gaziarz będzie się bał zejść poniż 8 żeby ci nie uszkodzić silnika Nie wiem jak jest przy V generacji z benzyna ale IV bierze teraz mi w zimie 10L na 1000 km. Myślę ze przy V generacji będzie bral mniej bo tam wtryski są w głowicy ale za to gaz jest płynny i bardziej marznie Koszt instalacji na gaz ciekły tez jest większy .
Dochodzi jeszcze sprawa ile ma lat auto i ile myślisz nim jeździć i ile km robisz rocznie .Szacując ogólnie przy tak niskim spalaniu drogiej instalacji i zakładając ze robisz 10 tysiecy rocznie to pewnie za 2-2.5 roku odbijesz.
Moge sie mylić ale decyzja zawsze należny do właściciela pojazdu

Autor:  Master_one [ 18-11-2016, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Ile planuje jeździć hmm w obecnym stanie jeszcze 3-4 lata. Auto ma 10 lat. Rocznie robie na benzynie 12-13 tysięcy km rocznie. Na gazie robiłbym zapewne z 15-16 tysięcy rocznie.Benzynki spala średnio te 5,5-6 litrów. Gazu gdyby spalał te powiedzmy 6.5-7 litrów ciekłego gazu na instalacji V generacji to było by myślę ok.
Na benzynie zimą spalanie rośnie u mnie o około 0.2-0.3 litra na 100km.

Autor:  Master_one [ 21-11-2016, 01:27 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Czemu miałby mi spalać gazu aż o 1/3 więcej niź benzyny?

Autor:  tadekw7 [ 21-11-2016, 07:53 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Nie jestem gaziarzem ale na gazie jeżdżę 16 lat i przez ten okres byłem niejednokrotnie nie u jednego gaziarza i każdy mówi to samo, przy zbyt ubogiej mieszance gazowej powstaje dużo wyższa temperatura spalania co powoduje wypalanie gniazd i zaworów. Dlatego każdy gaziarz ustawia ciut po wyż optymalnej żeby nie brać odpowiedzialności za uszkodzenie silnika .
Myślę z w warszawie nie brakuje gaziarzy ,podjedz do kilku i zapytaj czy ci tak ustawią zeby ci brał 6,5 -7 litrów.Odpowiedz będzie ze tak ale na twoją odpowiedzialność .

Autor:  Master_one [ 21-11-2016, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

No to lipa ciekawe czy przy instalacji z ciekłym gazem też jest taki myk. Niestety te sucze mają wrażliwe gniazda zaworów :/ mnie chodzi raczej o 15% tak jak mówi instrukcja a to by dawało 6.5-7 litrów gazu przy spalaniu benzyny na poziomie 5.5-6 litrów.

Autor:  tadekw7 [ 27-11-2016, 11:45 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Master_one na jednym z postów w tym wątku napisałeś ze nauczyłeś się jeździć ignisem tak żeby był oszczędny . Czy mógłbyś zdradzić kilka tajemnic jak manewrujesz lewarkiem i pedałem gazu? Do jakich obrotów na poszczególnych biegach rozkręcasz silnik .Czy pod górkę dajesz niszy bieg i rozkręcasz na wyższe obroty czy też jedziesz na wyższym biegu na 2 -2,5 tysiąca ?
Czy szybko rozpędzasz samochód po starcie czy pomalutku na wolnych obrotach na każdym biegu ? Tak jak każdy kierowca chce żeby auto było jak najbardziej oszczędne ,choć będzie to ciężko zmienić swoje nawyki ale myślę ze wiele możesz wprowadzić tą odpowiedzą dla potomnych.

Autor:  Master_one [ 27-11-2016, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Tadekw7 powiem Ci tak ignis nie lubi przesady. Tzn jego moment obrotowy jest gdzieś pomiędzy chyba bo ja jak cisnąłem go ze startu żeby dana prędkość osiagnąć migiem to spalał 7 litrów. Teraz jeżdżąc zmieniam przełożenia powyżej 2 tysięcy obrotów a pod góre zazwyczaj rozpędzam go przed wzniesieniem i na piątym biegu odpuszczam gaz maksymalnie na tyle żeby nie zwalniał i jest ok. Spalanie w takim trybie jakieś 5 litrów. Jak sie go rozpędza potestuj to osobiście odpuść delikatnie gaz przy rozpędzaniu zobaczysz jak spalanie spada a auto nadal ładnie sie rozpędza. Ostatnio doszedłen do tego że czuje każdy milimetr odpuszczania gazu i wystarczy odpuścić milimetr maks 2 żeby moc była ta sama a spalanie niższe. Ogólnie te auta lubią wolniej sie rozpędzać tzn nie cisnąć gazu do podłogi odpuścić mu troche aż spalanie spadnie do rozsądnego poziomu i tak ciągnąć do osiagnięcia pożądanej prędkości a potem stabilizacja na spalaniu 5-4.8 czasem mniej. Średnio wychodzi do 6 litrów. Jak sie pociśnie to jest 6.3-6.4. W trasie przy prędkościach 100-120-90 wyszło mi 5.8 średnio ale za słabo sie postarałem i duże opory powietrza były. Co do wjazdów pod górke jeszcze to ja auto rozpędzam i staram sie go trzymać na tych 2 tysiącach obrotów w trakcie podjazdu bardzo delikatnie trzymając noge na gazie. U mnie sprzęgło mimo że zapach ma często mało ciekawy jakby sie przypalało to jednak bierze niemal od podłogi jak sie je dobrze wyczuje i ten idealny moment przełożenia wychodzi mi tak na 2100 tysięcy obrotów co by nie było wibracji a spalanie sensowne.

Autor:  zucio1 [ 27-11-2016, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

A jakie wskazania chwilowego spalania macie np przy ruszaniu, czy przyśpieszaniu na 2, 3 biegu (dosć leniwie, nie intensywnie).

Autor:  tadekw7 [ 27-11-2016, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Na ssaniu jak wyjeżdżam z domu a mam dość górkę i kiepską drogę 300m to na 1 nawet 60l na 100 wyskoczy na 2 tak 40l ale na asfalcie na ciepłym silniku to 1-16l : 2 -12l a potem to 8 -6,5 l ,mowa o 2,5 -3 tysiące obrotów .jak go kupowałem to wszyscy sprzedawcy mówili ze lubi obroty ale nikt nie mówił ze na obrotach lubi paliwo.Przy 4200 ma przyspieszenie na zaworach i wtedy ma największy moment i kopyto .

Autor:  zucio1 [ 27-11-2016, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

To podobnie i u mnie, co prawda przy zmianie z 2 na 3 i wyżej to potrafi pokazać 24-30l w mieście. W zasadzie zawsze jak ruszam z 1 to zazwyczaj wskazuje przez chwilę 60l. Wieloma autami jeździłem i jak już miał komputer, to można było przełaczać na średnie spalanie, a w ignisie niestety nie. Troche to irytujące.

Autor:  Master_one [ 05-12-2016, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

U mnie na 1 pokazuje 20-24 litry. Jak docisne pokaże 60. Na 2 potrafie jechać tak że pokaże 8-10 potem 3 to tak 8-9 na 4 biegu schodzi do 7-8 a na 5 biegu 6-4,8. Choć lepiej bujnięty pokazuje na 3 12 litrów na 4 też 12-13 litròw a na 5 4.1 litra.

Autor:  zucio1 [ 10-12-2016, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

A jak u Was ze zużyciem paliwa - tj. benzynki na 100km przy zasilaniu lpg?

Autor:  tadekw7 [ 12-12-2016, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

W listopadzie nie byłem nigdzie daleko więc odpalanie i do pracy odpalanie i do domu ,sobota niedziela sklep kościół wyszło około 12 litrów benzyny 95 litrów gazu.
Wszystko zależy od tego jakie odległości robisz i czy odpalasz często zimny silnik. Na -8 stopni na polu przełączał mi się po 800 m na LPG.

Autor:  zucio1 [ 13-12-2016, 16:01 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

U mnie wyszło ostatnio 3l Pb i 10,5 l LPG na 100km - odpalany 3-4 razy dziennie no i dojazd do pracy ok 4km w jedną stronę, potem po 8 godzinach ponownie 4 km (jazda miejska 100%). Na ga przełącza się po ok 1,5 km.
Latem miałem zużycie ok 1,8 l Pb na 100km.

Autor:  Master_one [ 17-12-2016, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Instalacja gazowa do Ignisa 1.3 VVT-I

Panowie a jak tam u was gniazda zaworowe po przejściu na lpg? Luzy zaworowe w normie? Czy brak już regulacji? Ja po przejechaniu 70 tysięcy na pb zastanawiam się nad przejściem na lpg bardzo intensywnie. Co prawda mieszcze sie w tych 6 litrach ale wystarczy defekt opony czy jakikolwiek defekt i spalanie z 6 robi sie 6.5-7 :/ tak więc może instalacja lpg V generacji by to rozwiązała :)

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/