Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Zawieszenie] Stuki, hałas
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1307
Strona 1 z 1

Autor:  wojtek_kca [ 26-06-2007, 18:12 ]
Tytuł:  [Zawieszenie] Stuki, hałas

Witam
Od dłuższego czasu po jeździe np.na drodze gruntowej z tyłu samochodu dochodzą uciążliwe i denerwujące stuki z tyłu samochodu.Nawet ASO nie może dojść przyczyny.Wyciągałem wszystko z bagażnika,wyjmowałem półkę,eliminowałem pasy,tylne głośniki,5 pas na podsufitce,tylną klapę,przewód hamulca ręcznego.Zawieszenie/układ jezdny/ idealne,bez luzów.Czy ktoś ma taki problem?Na szosie idzie cichutko,nawet jak jest jakiś poprzeczny garb czy nierówność.Pzdr

Autor:  Atosik [ 29-06-2007, 14:30 ]
Tytuł: 

sprawdź czy masz wszystkie śrubki w głośnikach
Może się któraś odkręciła?

Pzdr

Atosik

Autor:  Sebastian [ 29-06-2007, 16:23 ]
Tytuł: 

Ja słyszę głuche stuki, ale zwalam to na karb amortyzatorów, tak jak w przypadku stuków z przodu.

Autor:  wojtek_kca [ 29-06-2007, 21:35 ]
Tytuł: 

Już po problemie,okazało się że winę ponosi przewód hamulca ręcznego który stukał o belkę w miejscu gumowej podwieszki ,wcześniej padło podejrzenie o to,ale został za słabo umocowany,teraz zero stuków i jazda Igniskiem to czysta przyjemność.Chociaż jest problem ale nie uciążliwy-otóż w czasie jazdy gdy wciskam sprzęgło słychać dosyć głośny dżwięk o charakterze "rozciągania sprężyny" gdzieś do połowy wyciskania póżniej do podłogi cisza przy puszczaniu do połowy wciskania sprzęgła cisza i znowu pojawia się ten odgłos.Na postoju i luzie przy tych czynnościach ten problem prawie nie istnieje,prawie ,gdyż coś tam słychać ale minimalnie.Łożysko wyciskowe wymienione.Pzdr.

Autor:  Dr.Bunsen [ 30-06-2007, 15:50 ]
Tytuł: 

Proponuję "ostrzał" drogi prowadzenia sprzęgła, przy pomocy WD40 ;)
Ja miałem podobny objaw w zimie ubr.
Do tamtego okresu nawet nie zdawałem sobie sprawy ile razy w ciągu mojej jazdy po mieście jestem zmuszony wciskać sprzęgło ;) Męczące pisko-poskrzypywanie umilkło po zaaplikowaniu WD40 (obstawiam jakąś sprężynę, ale do końca dokładnie nie wiem co to było :szalony: - ważne, że ustąpiło).
Pozdrawiam :)

Autor:  wojtek_kca [ 30-06-2007, 19:50 ]
Tytuł: 

Ok,dzięki,w poniedziałek tak zrobię.

Autor:  Atosik [ 25-03-2008, 21:57 ]
Tytuł: 

Jako że ostatnio bawiłem się nieźle na weselu, to jechałem z tyłu Ignisa jako pasażer mocno trzymający się uchwytu :?
Ale zacząłem wsłuchiwać się w szum od kół tylnych wychodzący z bagażnika.
Wy też tak macie?
Dzis jechałem po trzeźwemu i kiedy zbliżyłem ucho do tylnej półki nad bagażnikeim od razu pomyślałem sobie o macie wygłuszającej na nadkola (?). NAPRAWDE TAM SZUMI I TO NIEŹLE.

Pzdr

Atosik

Autor:  DADO [ 26-03-2008, 10:44 ]
Tytuł: 

hej też tak mamy :zly:
troche pomogło zabezpieczenie antykorozyjne podwozia , położona warstwa tłumi trochę uderzenia piasku i kamieni o zakola
ale w planie mam na wiosnę :ok: wygłuszenie zakoli i bagażnika
nie usunę ale bedzie troche ciszej ( przetestowane na hyundai-u )

ps. głośniej radio i nie siadać z tyłu , z przodu jest fajnie :P


pozdr

Autor:  Romko [ 22-02-2009, 19:55 ]
Tytuł: 

wojtek_kca pisze:
Witam
Od dłuższego czasu po jeździe np.na drodze gruntowej z tyłu samochodu dochodzą uciążliwe i denerwujące stuki z tyłu samochodu.Nawet ASO nie może dojść przyczyny.Wyciągałem wszystko z bagażnika,wyjmowałem półkę,eliminowałem pasy,tylne głośniki,5 pas na podsufitce,tylną klapę,przewód hamulca ręcznego.Zawieszenie/układ jezdny/ idealne,bez luzów.Czy ktoś ma taki problem?Na szosie idzie cichutko,nawet jak jest jakiś poprzeczny garb czy nierówność.Pzdr


Stukają odboje, które są umieszczone wewnątrz sprężyn tylego zawieszenia (mowa o wersji 4x4, czyli ze sztywnym mostem). A konkretnie stukanie powstaje w wyniku niewielkiego luzu pomiędzy samym odbojem, a wspornikiem, w który wciśnięty jest odbój.
Ja poradziłem sobie przez wtłoczenie gęstego smaru pomiędzy wspornik (w podwoziu), a odbój (jego plastikową stopę). Przy tym zabiegu trzeba odbój lekko odchylić. Pomaga w 100%, w samochodzie jest absolutnie cicho od 2 miesięcy :D .

Autor:  Sebastian [ 24-02-2009, 06:45 ]
Tytuł: 

No no no. kto by pomyślał.
Skoro działa to trzeba pogratulować.

Autor:  sebus_m10 [ 23-03-2009, 17:38 ]
Tytuł: 

Czy zaobserwowaliście silne uderzenie podczas najeżdżania na przeszkodę? Zjawisko takie występuje wg mnie podczas gdy koło opada podczas gdy drugie trzyma się nawierzchni - tak jakby zbyt silnie rozciągnięta była sprężyna amortyzatora. Strasznie denerwujące są te szczęknięcia (od nowości) a serwis suzuki nic nie wykazał... olewka???
Pozdrawiam

Autor:  Sebastian [ 23-03-2009, 19:41 ]
Tytuł: 

Każdy Ignis tak chyba ma.

Diagnoza jaką postawiłeś jest ze wszech miar słuszna.
Ja ze swej strony czekam aż amortyzatory wyzioną ducha i poszukam jakiś zamienników spod znaku Sachs'a. Łudzę się, że będzie lepiej.

Autor:  Arek_76 [ 23-03-2009, 20:58 ]
Tytuł: 

W takim razie Sebastianie ja poczekam aż Ty wypróbujesz nowe amorki. Byle się powiodło, bo wchodzenie w zakręty na nierównościach czasami mnie samego przyprawiają o dreszcze już nie wspomnę o odgłosach na nierównościach.

Autor:  sebus_m10 [ 23-03-2009, 22:57 ]
Tytuł:  Zawieszenie przednie

Dzięki za info. Wybaczcie bo może pospiesznie zamieściłem wcześniejszy post, bo temat poruszany był wcześniej na forum ;) Autko ogólnie przyjemne ale wypada zrobić małe poprawki - np: Podświetlanie bagażnika, czy lusterka na opływowe bo oryginalne odstają jak uszy pewnego rzecznika rządu.

Autor:  Atosik [ 24-03-2009, 06:38 ]
Tytuł: 

Ja mam sposób na leżących policjantów, po prostu przejeżdżać pod kątem.
Wtedy tak nie łomocze przednie zawieszenie ;-).
A co do oświetlenia bagażnika to już zakupiłem boczne kierunkowskazy do ignisa i czekam aż będzie cieplej i wstawię je po bokach. W zasadzie trzeba tylko wyciąć dziurę i po prostu je tam wcisnąć, no i pociągnąć kablotekę oczywiście:-)

Autor:  mkk1978 [ 20-02-2012, 09:18 ]
Tytuł: 

A ja mam inne pytanie dotyczące zawieszenie
Mam Ignisa 1.3 DDis z 2005r. podczas skręcania takiego mocnego np manewry na parkingu lub powolny skręt w jakąś uliczkę (tylko przy jeździe do przodu)słychać jakieś równe regularne stuki (puk puk puk....)
i nie wiem co to jest tylko przy skręcaniu i też nie zawsze choć często.
Co to może być?

Autor:  papcio [ 22-02-2012, 18:25 ]
Tytuł: 

Stawiam na wymianę przegubu. Podczas jazdy (ruszania) charakterystyczne puk puk puk przy skręconych kołach - typowy objaw.

Autor:  mkk1978 [ 23-02-2012, 21:55 ]
Tytuł: 

Przy ruszaniu nic nie słyszę ale przy skręcie już tak być może przegub. Mam jeszcze inne pytanie przy zmianie z 2 na 3 bieg mam wrażenie że sprzęgło mi lekko czasem haczy, dziwne uczucie co to może być - czy Ignis nie może normalnie jeździć bez dziwnych usterek ;/

Autor:  papcio [ 24-02-2012, 19:52 ]
Tytuł: 

doprecyzuj, co to znaczy że sprzęgło haczy ???
Pedał ci się zacina czy zgrzyta przy zmianie biegów.

Autor:  UFO [ 25-02-2012, 05:48 ]
Tytuł: 

mkk1978 pisze:
przy zmianie z 2 na 3 bieg mam wrażenie że sprzęgło mi lekko czasem haczy, dziwne uczucie co to może być - czy Ignis nie może normalnie jeździć bez dziwnych usterek ;/

Podciągnij linkę sprzęgła bo się luzuje zapewne. W skrajnych przypadkach zacznie zgrzytać przy włączaniu 3 biegu. Trzeba pilnować by pedał miał luz w dolnej tolerancji.

Autor:  papcio [ 25-02-2012, 16:41 ]
Tytuł: 

To jest jakaś regulacja linki ?? Nigdy nie zaglądałem ale słyszałem że sprzęgło jest samoregulujące

Autor:  UFO [ 25-02-2012, 19:12 ]
Tytuł: 

Chodzi o luz pedału. TTTM - jest czuły, trzeba ustawiać w dolnej tolerancji. Za duży luz objawia się kłopoatami z trzecim biegiem. Nie wiem akurat czemu tak.
Po wymianie sprzęgła miałem te same dylematy.

Autor:  papcio [ 25-02-2012, 22:47 ]
Tytuł: 

co to jest TTTM?

Autor:  UFO [ 26-02-2012, 16:43 ]
Tytuł: 

papcio pisze:
co to jest TTTM?

Ten Typ Tak Ma
:D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/