Wszystko można samemu, trzeba tylko mieć odpowiednie narzędzia. Ostatnio jedna z Forumowiczek odkręcała korek w skrzyni biegów klamką

.
Co do oleju - 5W40 jak najbardziej, jeśli chcesz przyoszczędzić to zmień używany przez ASO Shell Helix na np Castrol o tych samych parametrach. Ja zmieniłem i nie widzę żadnej różnicy poza oczywistą ( ceną). 4 litry wystarczą ( silnik benzyna 1,3)
Jeśli chodzi o olej w skrzyni, moście i skrzynce rozdzielczej :
zakładam że masz 1,3 benzyna bez automatu 4x4 ?
skrzynia / skrzynka rozdzielcza - 75W-90 2,2litra/ 0,5litra
most - 80W-90 1litr
PS
jeśli twój mechanik nie okaże się kowalem

to jak mu podasz parametry oleju to nie będziesz musiał nic tłumaczyć.