Brzmi jak dość uporczywa usterka — skoro hałas pojawia się tylko przy cofaniu i bardziej na skręconych kołach, możliwe że problem nie leży bezpośrednio w hamulcach, ale w napędzie tylnej osi lub zawieszeniu. W wersji z 4x4 warto sprawdzić krzyżaki wału napędowego, przeguby, a także łożyska kół, które pod obciążeniem (cofanie i skręt) mogą generować dźwięki.
Mimo że przy podniesionym aucie nie słychać nic, to pod obciążeniem mogą się ujawniać luzy lub ocieranie elementów, np. osłon blachy kotwicznej hamulców, które potrafią minimalnie trzeć o bęben przy zmianie kierunku obrotu.
Warto też sprawdzić czy linka ręcznego nie haczy lub nie jest źle poprowadzona po wymianie szczęk. Dodatkowo, jeśli masz mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (LSD), może on również generować nietypowe dźwięki przy cofaniu na skręcie — wtedy warto użyć dedykowanego oleju z dodatkiem LS
.