Witaj! Jeśli robisz około 70 km dziennie i jeździsz zarówno w terenie zabudowanym, jak i niezabudowanym, to wielosezonowe opony mogą być całkiem sensownym wyborem. Ignis 4x4 ma dość lekką konstrukcję i napęd na cztery koła, co pomaga w trudniejszych warunkach, więc dobre wielosezonówki powinny dać radę.
Czy warto przejść na wielosezonowe?
✅ ZALETY:
Oszczędność na wymianach sezonowych.
Brak konieczności przechowywania drugiego kompletu.
Nowoczesne wielosezonówki mają coraz lepsze osiągi, zwłaszcza w umiarkowanych warunkach.
❌ WADY:
Szybsze zużycie niż letnich opon.
W trudnych zimowych warunkach mogą być gorsze niż dobre zimówki.
Latem mogą mieć nieco gorsze osiągi od letnich (np. dłuższa droga hamowania).
Jakie opony wybrać do Ignisa 4x4?
Najlepiej szukać modeli klasy średniej lub premium, bo budżetowe wielosezonówki często mają kiepskie właściwości jezdne. W Twoim rozmiarze (185/60 R15) mogę polecić:
-Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 – Bardzo dobre na mokrej nawierzchni i śniegu, wytrzymałe.
- Michelin CrossClimate 2 – Świetne na suchym i mokrym, trochę droższe, ale bardzo trwałe.
-BFGoodrich g-Grip All Season 2 – Tańsze od Michelin, ale solidne w każdych warunkach.
Jeśli chodzi o spalanie, wielosezonówki mogą minimalnie zwiększyć zużycie paliwa, ale przy rozsądnej jeździe nie powinno być dużej różnicy (może +0,1–0,2L/100 km).
Daj znać, czy chcesz coś bardziej budżetowego czy wolisz inwestować w lepsze właściwości jezdne.
_______________________
https://www.medipakiet.pl/lux-med/pakie ... 74f91fb97d