Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Napięcie ładowania
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=109&t=24133
Strona 1 z 1

Autor:  AdamGd [ 26-10-2025, 17:07 ]
Tytuł:  Napięcie ładowania

Witam
Mam problem z elektryką tj. mój Aku ma 10 miesięcy i po ostatnim 5 dniowym postoju nie mogłem odpalić auta(a nie ma jeszcze mrozu).kupiłem na Ali taki miernik akumulatora gdzie są podane rozdane dane np soh (żywotność aku u mnie już 66%) różne napięcia. Przed rozruchem akumulator ma ok 12,5 v i urządzenie krzyczy żeby doładować go. Gdy odpale napięcie rośnie do o 14,4 v czyli prawidłowe napięcie ładowania. Ale po kilku minutach spada do 12,6 v i takie mniej więcej trzyma nawet jak włączę obciążenie (np światła) podczas dalszej jazdy. Wg tego co znalazłem w necie napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13,7 do 14,3 v a więc w moim przypadku jest za niskie więc wydaje mi się że nie doładowuje Aku. Byłem w sklepie gdzie kupowałem Aku gościu zrobił pomiary Aku i ładowania i stwierdził że wszystko jest ok. Test ładowania odrazy po włączeniu więc wyszło ok. Co z tą obniżka napięcia i czy mam rację że coś nie tak z ładowaniem. Dziś na tv turbo był program gdzie do nowego VW kupili nowy aku i musieli go dodać w systemie aby go auto widziało i lądowało.dokupil też jakiś modul co jest przy klemie. Ktoś coś. Pacjent s cross 2022 1.4 mhybryd

Autor:  wawax [ 26-10-2025, 18:31 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

Masz auto z 2022 i 10-miesięczny akumulator. Co się stało z poprzednim? Może tu jest źrodło problemu.

Suzuki ma zmienne napięcie na alternatorze. Gdy dodajesz gazu napięcie jest obniżane. Podobnie, gdy akumulator jest naładowany. Generalnie, przy dobrej instalacji i akumulatorze ten schemat sterowania napięciem nie powinien prowadzić do problemów.

Jeśli chcesz mieć stabilne 14V, to jest na to sposób. W vitarze, ale chyba też i w s-crossie jest czujnik krańcowy zamknięcia maski silnika (w zamku maski). Jeśli go wkręcisz odwrotnie, to nie będzie się wciskał przy zamknięciu. Wtedy komputer zawsze ustawia 14V na alternatorze, ale odłącza to alarm. Ponadto wzrośnie spalanie. Coś za coś. :-)

Autor:  AdamGd [ 26-10-2025, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

Poprzedni Aku poszedł precz bo też padł.byl od nowości. Ten gościu ze sklepu z Aku powiedział że skoro mało jeżdżę (krótkie odcinki nieraz dłuższe ale po mieście -korki to w nowych samochodach gdzie jest dużo elektroniki niestety trzeba doładowywać Aku....ale jakiś nie widzę żeby to robili sąsiedzi z innymi nowymi samochodami. Także zastanawiam się czy iść z tym do serwisu...zimy nie ma a co jak będą mrozy . Już teraz wozę bootser

Autor:  arekws1 [ 26-10-2025, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

Sadze ze booster nie pomoze. Musisz zainwestowac w prostownik i raz na jakis czas doladowac do pelna. Tez mam scrossa z tego rocznika i aku padl mi w sumie po 2 latach (a te pol nastepne to dogorywanie). Jezdze praktycznie codziennie, podmiejskie okolo 100km, wiec gadanie o krotkich odcinkach odpada.

Nie porownywalbym Suzuki do innych wspolczesnych aut, bo to nie jest wspolczesne auto. Trzeba kochac, jest jaki jest.

Tak powazniej, to uwazam ze alternator jest w tym aucie za slaby. Tak przynajmniej wynika z pomiarow bmsem (taki chinski po bt, ale pomiary zgodne z miernikiem) podczas wlaczania i wylaczania roznych odbiornikow. Nawet gdy laduje poczatkowo z 14v (wszystkie odbiorniki wyl), to zalaczenie glownych swiatel (a sa one ciagle wlaczone) daje spadek do okolo 13.6 lub mniej.

Autor:  AdamGd [ 26-10-2025, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

Dziękuję. Jak to mówią jeżdżę i obserwuje...i będę ładować
Pozdrawiam

Autor:  mcjezioro [ 26-10-2025, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

A dali Ci aku do start stopu?

Autor:  AdamGd [ 26-10-2025, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

Nie zwykły tak jak oryginał...też się zdziwiłem...z drugiej strony start stop wyłączam zawsze

Autor:  prebenny [ 27-10-2025, 00:04 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

U mnie przedliftowym S-Crossie 2021 z hybrydą też po kilkudniowym postoju akumulator padał. Ale za każdym razem wystarczyło odpalić z boostera i jak jeździłem codziennie problemu nie było.
Natomiast jest to ciekawe czy gdzieś prąd jest zżerany na boku czy kwestia zbyt małego akumulatora.

Dodam, że fabryczna varta mimo 4 lat dalej jeździ i 'działa' na co dzień.

Autor:  arekws1 [ 27-10-2025, 10:04 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

mcjezioro pisze:
A dali Ci aku do start stopu?


W MH (tej 48V), s&s nie jest realizowany z aku12v a z tej litowej spod fotela. Nie trzeba specjalnego akumulatora.

Autor:  mcjezioro [ 27-10-2025, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

Dziwne, bo ładowanie zachowuje się jak w zwykłym start stop z aku agm.

Autor:  arekws1 [ 28-10-2025, 09:57 ]
Tytuł:  Re: Napięcie ładowania

Nie wiem jak bylo w K14C. W K14D fabryczny aku to najzwyklejsza Varta. Nie Agm, 44Ah, prad 350A.

Wg instrukcji aku 12v jest uzyty jedynie do poczatkowego rozruchu i podtrzymania elektroniki.
Start/stop realizowany przez isg, dzialajacy na 48v.

Jest co prawda dwuznaczny zapis, ze jednym z warunkow zadzialania ss jest wystarczajacy poziom naladowania aku12v.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/