Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-06-2025, 22:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 07-12-2024, 21:06 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Witam szanowne grono uzytkownikow,
Chcialbym zapytać o rade moze ktos spotkał sie z podobnym problemem.

Pacjent to Suzuki swift 2020 rok CVT 1.2 benzyna bez hybrydy przebieg 39 tys
od nowosci.

Autem bardzo rzadko ja jeździłem.
Ostatnio parę dni miałem przyjemność je użytkować i zwróciłem uwagę na problemy z paleniem mianowicie:

Gdy auto jest zimne po nocy pali w miare ok ( wg mnie Japończyk powinien ładniej palic ale ok)
Gdy jest ciepły np po wizycie w sklepie chwilowym postoju pali od strzała
Natomiast schody sie zaczynają gdy auto stygnie czyli postoi powiedzmy 2-3 h na dworze w temp 2-3 stopnie
wtedy przy próbie uruchomienia trzeba przytrzymać kluczyć nawet 3-4 sekundy zanim załapie. Gdy potrzyma sie go niewystarczająco dlugo na kluczyku to albo nie zapali albo zapali i sekundę się podusi.
Poza tym nie ma żadnych objawów auto pali tyle co nic ma moc oraz jeździ normalnie, na jałowym tez nie faluje.
Ogoleni to nie wiem czy ten typ tak ma wcześniej nie przypominałem sobie takich ekscesów,
Jedyne co mi przychodzi do głowy to 95 paliwo ze moze mieszanka cos przepchała, dla pewności zalałem mu 98 ale dopiero zrobione 150 km wiec poprawy brak.

dziękuje za wszystkie podpowiedzi
PS auto nie miało wymienianych jeszcze świec.

Pozdrawiam


Na górę
Post: 11-12-2024, 10:29 
Offline

Rejestracja: 10-07-2020, 21:59
Posty: 46
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: Swift 1.2 CVT
Ja ze swojej strony moge napisac, ze przy praktycznie identycznej konfiguracji (rocznik 2020 przedlift bez hybrydy CVT, bardzo podobny przebieg) niczego takiego nie zaobserwowalem, zawsze odpala praktycznie natychmiast.


Na górę
Post: 11-12-2024, 16:20 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Dzięki za odpowiedz tez mi się właśnie wydaje ze cos jest nie tak

Nagrałem jak pali właśnie na letnim motorze

https://youtube.com/shorts/RCuW8jvQHxQ?feature=share


Na górę
Post: 11-12-2024, 20:37 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 114
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Strasznie dziwnie odpala na nagraniu, bo ten silnik startuje od strzala. Zawsze i niezaleznie od temperatury. Wyjatkiem jest rozladowany akumulator ponizej jakiegos poziomu - wtedy zaterkocze i nic sienie wydarzy (nie bedzie ospale krecil rozrusznikiem jak w innych autach, mimo ze by mogl bo aku nie jest na 0).


Na górę
Post: 16-12-2024, 15:24 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Jakies pomysly od czego zaczac? osobiscie jakos nie mam ochoty na wstawianie auta do ASO troche im nie za bardzo wierze :)


Na górę
Post: 18-12-2024, 10:09 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 38
Suzuki: Swift
ravi29 pisze:
Jakies pomysly od czego zaczac? osobiscie jakos nie mam ochoty na wstawianie auta do ASO troche im nie za bardzo wierze :)


Zajrzyj pod maskę, może znajdziesz jakieś porozpinane wtyczki lub przerwane kable. Trochę strzał na ślepo, ale być może nie działa wzbogacanie mieszanki na zimnym silniku, czyli coś, co kiedyś było określane jako ssanie. Czyli niewłaściwe wskazania czujnika temperatury lub coś w ten deseń.

A jeśli oględziny kabli :) nie wystarczą, to zacząłbym po prostu od odczytania błędów po OBD2.


Na górę
Post: 18-12-2024, 16:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1697
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Przy przebiegu 40kkm nic się z tym silnikiem nie powinno dziać. Mój ma dwa razy tyle i zero problemu. Stąd na początek warto pomyśleć jak był użytkowany. To może rzucić światło na to, gdzie szukać problemów. Powinieneś być po 2-3 zmianach oleju/filtra i po zmianie filtra powietrza. Czy stacja, na której tankujesz jest pewna? Jaki jest udział jazdy w mieście? Na jakich obrotach/biegu jeździsz najczęściej? Styl jazdy też ma znaczenie. Gdzie parkujesz? Czy w jakimkolwiek momencie pojawia się zadymienie? Na zimnym, na letnim, na ciepłym, po dodaniu gazu itp. Jaki ma kolor? Czy auto miało jakieś przygody? I jak pisał @abegie: do tego odczyt błędów. Dopiero wtedy można coś zacząć myśleć o przyczynach.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-12-2024, 17:42 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Auto jezdzone glownie jako miejskie, ale garazowane, srednio 7-8 tys na oleju (MOTUL 5w30)
Zawsze przy mnie wymieniaja filtry w ASO oraz leja olej (takie zboczenie) nie wierze na slowo)

Auto uwazam ze raczej bardzo szanowane, fakt jest taki ze z racji CVT to wysokich obrotow ono nie widzi za czesto raz na jakis czas trasa.
Ogolnie nie ma zadnych objawow, innych spalanie dzis mierzylem po dystrbutorze jazda w wiekszosci miasto 2x byl w trasie po 50km. i 5.7 na 98bp
Nie smierdzi po nim w garazu jak odpali ( chyba ze zapach wzbogaconej mieszanki na ssaniu)
Dym to tylko para wodna. Bez problemu jedzie 160-180 po autostradach w niemczech :) aby to palenie na ciepłym
No nic musze podlaczyc kompa i zobaczymy czy jakies bledy wywala.
Moj kolega serdeczny twierdzi ze to swiece padaja dlatego swiruja na lekko cieplym z drugiej strony to troche dziwne by bylo jak by po 40kk irydowe siadly, niby strzelany na miescie jednak mimo wszystko powinny dluzej wytrzymywac
Mial taki problem ponoc jeden hindus w internecie i swiece byly winowajcą.
nie chce troche w ciemno wymieniac. postaram sie w okolicach swiat podpiać sie pod kompa


Na górę
Post: 20-12-2024, 17:41 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 38
Suzuki: Swift
ravi29 pisze:
Moj kolega serdeczny twierdzi ze to swiece padaja dlatego swiruja na lekko cieplym z drugiej strony to troche dziwne by bylo jak by po 40kk irydowe siadly, niby strzelany na miescie jednak mimo wszystko powinny dluzej wytrzymywac


Wątpię, żeby to świece były. Po pierwsze, Suzuki każe wymieniać je po 100 tys. km, a nie po 30-40 (przynajmniej w moim silniku), po drugie zużyte świece dają inne objawy. Przede wszystkim trudne zapalanie zimnego silnika (im zimniejszy, tym gorzej), po drugie wyraźnie odczuwalne wypadanie zapłonów przy wyższych obrotach, po trzecie nierówna praca silnika na wolnych obrotach, co bez problemu można stwierdzić choćby kładąc na pracującym silniku rękę.

Obejrzałem dopiero teraz filmik z zapalania i w sumie mam teraz nieco inne podejrzenie, niż pierwotnie podane rozpięte wtyczki od temperatury. A konkretnie jak wygląda w tym aucie powrót paliwa do baku? Ktoś wie coś więcej? Bo być może po prostu zaworek zwrotny się zaciął, paliwo ucieka z układu, zatem przy odpalaniu po dłuższym postoju najpierw musi się odpowietrzyć i zaciągnąć benzynę - to mogłoby wyjaśniać, czemu dłużej się kręci i się dusi. Bo sam silnik po uruchomieniu na filmie pracuje normalnie, nie licząc długiego kręcenia. A jak napisał @hunter3006, powinien palić od dotknięcia. Nawet przy -30 nie kręci wałem dłużej, niż pół sekundy i startuje.


Na górę
Post: 15-01-2025, 17:05 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
sprawa rozwiązana winna okazała się zabrudzone przepustnica pozdrawiam


Na górę
Post: 20-01-2025, 15:53 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Jednak problem nie rozwiązany nadal kiepsko pali na letnim chociaż mniej się dławi, i bardziej gładko się wkręca
wymienione świece, wyczyszczona przepustnica, powymieniany olej oraz filtry
komputer nic nie pokazał zero błędów.
to raczej nie paliwo ponieważ próbowałem podpompować zapłonem to 2x odzywa sie pompka a przy trzecim włączeniu zapłonu pompy paliwa już nie słychać

Czy to może być jakiś problem z kompresja?
Mechanik zwrócił uwagę ze mało oleju było ( mówi ze ledwo bagnet się moczył. Wg mnie było około poł stanu w grudniu, tyle ze on próby dokonał po odpaleniu. ( na pol stanu serwis zalał rok temu)
będę obserwował czy ubywa w najbliższym czasie
Jak ktoś ma jakiś pomysł to jestem bardzo otwarty.


Na górę
Post: 21-02-2025, 15:28 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 45
Suzuki: Swift
Jeżeli wiesz kiedy niby odpala gorzej, to powinieneś wtedy podłączyć multimetr do akumulatora i zobaczyć napięcie.


Na górę
Post: 17-03-2025, 18:18 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
masakra Panowie jak temp na zewnątrz wzrosły to i po nocy brzydko pali, a pozniej w dzien to i po 6-7 h godzin od jazdy potrafi krecic sie jak szalony mało tego jak juz odpali to przez 1-2 sek czuc wibracje na silniku jakby cos mial nie tak z dawkowaniem, poddaje sie podprowadzę go do ASO moze cos wyczarują


Na górę
Post: 01-04-2025, 15:12 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
A teraz hit programu
diagnoza ASO
do wymiany kola zmiennych faz rozrządu koszt? 5500pln
Pozdrawiam


Na górę
Post: 02-04-2025, 07:47 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 45
Suzuki: Swift
Pozostaje tylko powiedzieć, dziękujemy za informację.


Na górę
Post: 07-04-2025, 04:26 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1701
Suzuki: Vitara
Ja sprawdzilbym czujnik temperatury co pokazuje komputer vs rzeczywistość. Koła zamiennych faz średnio się wydają

Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 24-04-2025, 06:00 
Offline

Rejestracja: 11-06-2023, 12:46
Posty: 41
Suzuki: Swift 1.2 Dualjet
i jak kolego rozwiązałeś problem, zmieniłeś koło?


Na górę
Post: 02-05-2025, 14:00 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Ogólnie problem zahaczył o główna rozterkę użytkowników swift 1,2 benzyna olej 5w30 czy 0w20

Auto zostało kupione w innym salonie a jest serwisowane w innym z racji zamieszkania.

Serwis który od początku opiekował sie autem i zalał po 1000 km 5w30 stwierdził ze to koła zmiennych faz rozrządu. nie mam tego na papierze, nie ma na to gwarancji, trzeba rozbierać zmienimy zobaczymy koszt 5.5k. Twierdza ze już były takie przypadki

natomiast serwis przy salonie w którym auto zostało zakupione twierdzi ze nigdy takiego przypadku nie mieli, generalnie to prawie wykluczyli awarie tych kół, polecił natomiast zalanie 0w20
i pojeździć poobserwować

sprawa trochę śmierdzi bo auto jest na CVT jeżdżone nie będę ukrywał emerycko po mieście.
i z racji gęstszego oleju (5w30) moglo teoretycznie dojść do jakiejś patologii z tymi kołami

Na razie wymieniłem olej na 0w20 extara w serwisie który opiekował się autem od początku
i zobaczymy
zauważę ze silnik pracuje ciszej jest żwawszy, i zniknęło kopniecie skrzyni podczas wrzucenia pierwszy raz D na zimnym silniku
Co do palenia to uczciwe powiem ze zależy
raz zapali trochę lepiej raz trochę dłużej zakręci
delikatna poprawa jest ale niewielka nie wiem czy po prostu nie jest to losowe. Nie ma tak na prawdę kto pomoc po komputer totalnie nie pokazuje błędów
Stwierdziłem ze nie wymieniam na razie kół ( słupek do tego auta kosztuje 3000zl z przebiegiem około 40tys wiec po prostu się nie opłaca

Śmieszny jest fakt ze kontaktowałem sie z Suzuki motor Poland i w jednym zdaniu maja sprawę gdzieś, chciałem żeby cos podpowiedzieli itp itd gwarancja minęła radź sobie sam
Smutny jest to fakt ponieważ w swojej flocie mam inne auta, różne tematy przerabiałem z serwisami ale nikt nigdy tak nie olał sprawy jak Suzuki także nie polecam :)



Pozdrawiam


Na górę
Post: 02-05-2025, 14:15 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1701
Suzuki: Vitara
Nasz robi 3-4 k rocznie na 5w/30 jak Vitara i pali ideolo

Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 02-05-2025, 15:08 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Czy tez masz automat cvt ? czy manual
bo ponoc tyczy sie to cvt ktory utrzymuje 1.100 -1.300 obrotow w normalnym uzytkowaniu


Na górę
Post: 02-05-2025, 15:19 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1701
Suzuki: Vitara
Manual

Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 05-05-2025, 11:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Skoro problem występuję często w cvt i jest spowodowane jazda na niskich obrotach to może odłożył się jakiś nagar czy cos w tym stylu. Próbowałeś dać na sport skrzynie co podnosi obroty i tak pojeździć lub zrobić dłużą trasę na sporcie aby ciągle utrzymywać obroty na 3-4 tys aby dobrze wygrzać układ.
Czy udało się już rozwiązać problem ?


Na górę
Post: 05-05-2025, 12:50 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Generlnie nie jest to potwierdzone info tylko nieoficjalne rozmowy z serwisem nikt nie chce dać niczego na piśmie ani się pod niczym podpisać. Jeśli chodzi o tryb sport to w tym cvt nie ma takiej opcji. Jedynie możesz gazem operować. Nie ma też możliwości manualnej zmiany biegów. Byłem autem w trasie około 400 km. Nic to nie zmieniło. Po autostradach jeździłem z większą prędkością na wyższych obrotach nic to nie zmieniło. Ładniej pali na pewno jak temp spada poniżej 12 stopni. Im cieplej na dworze tym gorzej z paleniem.


Na górę
Post: 05-05-2025, 12:50 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 20:57
Posty: 17
Suzuki: Swift
Generlnie nie jest to potwierdzone info tylko nieoficjalne rozmowy z serwisem nikt nie chce dać niczego na piśmie ani się pod niczym podpisać. Jeśli chodzi o tryb sport to w tym cvt nie ma takiej opcji. Jedynie możesz gazem operować. Nie ma też możliwości manualnej zmiany biegów. Byłem autem w trasie około 400 km. Nic to nie zmieniło. Po autostradach jeździłem z większą prędkością na wyższych obrotach nic to nie zmieniło. Ładniej pali na pewno jak temp spada poniżej 12 stopni. Im cieplej na dworze tym gorzej z paleniem.


Na górę
Post: 06-05-2025, 08:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Co do trybu sport to na lewarku z lewej strony od kierowcy jest guzik po jego naciśnięciu pali się żółte s na desce i trzyma wyzsze obr. Możliwe że to nie jest przyczyną.
Tak jakby go może zalewało. A te świece finalnie wymieniałeś? Wiem że irydowe i co 100 tys ale w nowszym swifcie zalecane częściej a pewnie te same świece a nie zaszkodzi wymienić.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]