Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 18:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 08-03-2024, 19:36 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
87 tys. za Premium Plus za Swifta?

Wersje najtańszą za 80 tys. bez pseudo skórzanej kierownicy i alufelg, pomijam. To auto nie ma racji bytu w tej cenie. Chyba, że u konkurencji jest jeszcze gorzej.


Na górę
Post: 08-03-2024, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Fakt jest drogo ale w podstawie jest bardzo dobrze wyposażony, np yaris w automacie to wydatek od 99 tys i gorzej wyposażony niż swift za 93. Trochę przesadzili może z cenami, choć auta cały czas drożeją.
Przydałoby się nowe podforum dla kolejnej gerneracji tak aby nie mieszkać tematów.


Na górę
Post: 08-03-2024, 22:23 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
yaris za 99k jest już prawdziwą hybrydą, a to robi różnice


Na górę
Post: 09-03-2024, 07:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Remote pisze:
Trochę ich poniosło z tymi cenami za tak słabe mocowo i wolne auto...

swift nie jest wolny nie musi mieć niewiadomo jakiej mocy przy swojej niskiej masie


Na górę
Post: 09-03-2024, 08:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
patrząc ogólnie na konkurencje to tragedii nie ma. I tak jest jednym z tańszych samochodów w segmencie


Na górę
Post: 09-03-2024, 16:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
swirusek231 pisze:
Remote pisze:
Trochę ich poniosło z tymi cenami za tak słabe mocowo i wolne auto...

swift nie jest wolny nie musi mieć niewiadomo jakiej mocy przy swojej niskiej masie


Obiektywnie z wolnossacym 1.2 jest to wolne auto na tle konkurencji.
Najbardziej doskwiera brak momentu obrotowego.

1.0T Boosterjet to była doskonała jednostka do Swifta i do dziś się zastanawiam dlaczego już jej nie montują....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-03-2024, 16:51 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
Fabia Monte Carlo z silnikiem 1.0 mpi 80 KM - 85 tys
z 1.0 tsi 115 km - 91 600
Powodzenia życzę.

Ja za swojego Swifta Premium plus dałem chyba 47 tys., rozumiem że to było 5 lat temu i że samochody drożeją, ale prawie dwa razy więcej, to jest przegięcie.


Na górę
Post: 10-03-2024, 07:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 349
Lokalizacja: Jelenia Góra
Jak kupiłem bmw 1 (diesel 2.0) w 2009 za 90 000 (w programie premium selection) a potem w 2017 nowe bmw 1 (ohydna benzyna 1.5) kosztowało już 192 000! No dobra to bmw. Jak kipiłem nowego swift 1.0 za 62 000 zł, tak teraz swift nowy kosztuje 92 000 zł !!! (i to z słabym silnikiem!) TRAGEDIA. Ceny nie "nadążają" za naszymi wynagrodzeniami. Podobnie jest z cenami nieruchomości. Oczywiście już nie kupię swifta chyba że sport ale ile on będzie kosztować?? 130 000 ???

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 10-03-2024, 18:41 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Waga 900kg trochę brzmi strasznie. Takie parametry miały japońskie auta z początku lat 90-tych, tyle że bezpieczeństwa nie było w nich żadnego. Suzuki klepie wszystko na TECTie, więc jak jeszcze te auto odchudzaja? Być może jak Nissan i część karoserii (maska czy klapa bagażnika) będą plastikowe? Mimo wszystko fajnie żeby na Europę nie szły Maluti Sucuki tyko auta projektowane przez Japończyków.


Na górę
Post: 10-03-2024, 20:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Skąd ten pomysł, by Maruti miało projektować samochody na rynek EU?
Mało tu sensu ;)

Co do zalet 4-cylindrowego silnika, to wszystko ok, ale nowy Swift ma nowy silnik 3-cylindrowy o takiej samej pojemności jak poprzednia czwórka. To może mylić.
A obiecywanie spalanie wg WLTP ma niezłe: od 3,8 do maks. 5.0 l/100 km.


Na górę
Post: 10-03-2024, 21:11 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Większość artykułów np. na temat eVx, Grand Vitary czy Fronxa zaczyna się od Maruti Sucuki eVX.
Jeśli hindusi brali udział w projektowaniu auta to chciałbym to wczesniej wiedzieć i trzymać się od takich aut z daleka. Wynalazki na ich rynek (spresso, dzire i kilka innych były swego czasu dość słynne z "bezpieczenstwa")


Na górę
Post: 11-03-2024, 11:36 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 40
Suzuki: Swift
Hy i jedyne czym się chwalą przy tym nowym modelu to cukierkowe kolory?

Toyota Yaris Style 1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T - 95 900 PLN


Ostatnio zmieniony 11-03-2024, 12:04 przez gesk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 12-03-2024, 10:51 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 40
Suzuki: Swift
Panowie, poza wyższością mocy na momentem obrotowym w tym nowym samochodzie jest jeszcze jeden problem - to grubość poszycia!
Jakiś czas temu był silny wiatr, na parkingu miałem otwarte drzwi 10 cm od samochodu obok. Powiał wiatr i końcówka moich drzwi uderzyła w klamkę samochodu obok. Wiecie co się stało, mam wygiętą końcówkę poszycia drzwi. Na samochodzie obok nawet śladu nie ma. O wielu wgniotkach na moim samochodzie nie wspomnę.
O ile ten samochód jest jednym z najtańszych to jeszcze można to przeboleć, ale samochód jest coraz bardziej wyposażony i staje się coraz droższy.

Ja sobie zdaje sprawę z tej wady i gdy cena zaczyna się zbliżać do 90 tyś zł to ta wada zaczyna się wyolbrzymiać. Ktoś oprze swoje drzwi o twoje i masz wgniotę!
A jak spadłby grad, to już w ogóle armageddon.
Jak pisałem wcześniej Yariska ma normalne blachy, a kosztuje tylko 10 tyś więcej.

Zaraz ktoś napisze, że dziś wszystkie tak mają. Otóż nie maja. Ostatnio miałem okazję pojeździć S-Crosem i tam blachy są normalne.

Dla mnie ta wada jest większa od tych 83 koni.


Na górę
Post: 12-03-2024, 14:29 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
Yaris ma normalne blachy, nie rozśmieszaj........


Na górę
Post: 12-03-2024, 17:07 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 31
Suzuki: Swift
gesk pisze:
Zaraz ktoś napisze, że dziś wszystkie tak mają. Otóż nie maja. Ostatnio miałem okazję pojeździć S-Crosem i tam blachy są normalne.

Dla mnie ta wada jest większa od tych 83 koni.


To jest kolejny aspekt, który dla jednych jest wadą, a dla innych zaletą (lub konsekwencją przyjętej przez producenta koncepcji). Yaris może i ma grubsze blachy, ale waży prawie 400 kg więcej. Swift w bazowej wersji waży 840 kg, a Yaris 1225 kg. Skądś musi się brać niska masa Swifta, więc padło między innymi na poszycie. Mnie to nie przeszkadza, bo cenię sobie w autach niską masę, ale rozumiem, że innym jak najbardziej może.

Remote pisze:
Nie ciągnij tego dalej. Wszyscy już sobie wyrobili zdanie na Twój temat.


Sądzę jednak, że bardziej na twój - ale mniejsza o szczegóły.


Na górę
Post: 12-03-2024, 17:51 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 40
Suzuki: Swift
Dane z oficjalnych stron (obie wersje z manualną skrzynią):
Suzuki Swift 919 / 949 kg
Toyota Yaris 1045–1105 kg

to teraz policzmy stosunek mocy do masy:
Suzuki Swift 919/83=11.1
Toyota Yaris 1045/125=8.4

Dla porównania moja wersja Swifta 90KM: 890/90=9.8

Z mojego doświadczenia wynika, że auto które ma mniej niż 100 KM na tonę nie jest już dynamiczne.


Na górę
Post: 12-03-2024, 23:39 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
gesk pisze:

Z mojego doświadczenia wynika, że auto które ma mniej niż 100 KM na tonę nie jest już dynamiczne.


kto powiedział że Swift w wersji HYBRID ma być dynamiczny? Chcesz dynamicznego to kupuj Sporta. HYBRID ma mało palić w mieście i to robi perfekcyjne (mój rekord to 3,9 po Opolu, na trasie 4,2)


Na górę
Post: 16-03-2024, 10:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
ja czasami się zastanawiam po co ta gówno burza;D
ModEdit: gównoburza i dyskusja:
viewtopic.php?f=47&t=22849


mocy w swifcie wystarcza :) i wyprzedzac sie da i leciec bana sie 180 tez da , chociaż to drugie to juz mocne wrażenia :D moc mocą ale moc to nie wszystko, jeszcze niech ktoś weźmie stosunek mocy do masy, przelożenia skrzyni biegów, turbo dziura xD bo sluchac się eko naniek w silniku turbo to przyspieszając z 1200 obrotów to dwumase sobie rozwalisz xD a nie przyspieszysz więc i tak musisz zrobic redukcję :). Podam przyklad inny, przed swiftem miałem opla corse C 1.3 cdti ( trubo diesek) o mocy calych 69 Km i momencie 170 Nm gdzie swift ma 83km i 107 Nm ( + magiczne do 50Nm z systemu mild hybrid) o ile są i słowo klucz do , czyli równie dobrze może dodac nam 5 Nm xD i tez spełnia definicję do 50 Nm. Jak myslicie który byl szybszy ? Corsa do setki okolo 15 sekund 14,5 dokladnie. Swift 13,1 waga corsy 1110kg a swifta 911 kg. Ktorym się lepiej wyprzedzało? w sumie nie miałem problemu z żadnym z nich. Każdym trochę inaczej co nie zmienia faktu, że swift jest po prostu szybszy, bo charakterystyka swifta jest mocno zbliżona do tej corsy jesli chodzi o dostepnośc momentu obrotowego a nawet lepsza. Corsa 170 Nm przy 1750-2500 obr/min, swift 107 Nm przy 2800 obr/min Plus jeszcze jest ta miękka hybryda, która potrafi pompowac juz od 1300 obrotów jeśli mamy ochote przy np 60 km/h z 5 biegu. Corsie trochę by zajeło takie wstawanie :) i co śmieszniejsze swift od corsy pali mniej benzyny niż corsa diesla ( bo w oplu ktoś pomyslal inaczej i mega krótką skrzynię dali xD , w swiofcie przy 120 mam niższe obroty niz w corsie :) A i Swift nie rdzewieje :D oglądalem wczoraj auto po 40 tys km od spodu, po dwóch zimach. WYgląda jakby wyjechał dopiero z salonu, no może nie liczac jednego rudego nalotu na śrubie mocującej amortyzator prawy tylny :)


Na górę
Post: 16-03-2024, 11:58 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 102
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
temat regularnie powraca, ze bez turbo to strach wyprzedzac, dobrze ze moja sztuka o tym nie slyszala :)

no i slepa wiara w dane katalogowe i ich porownywanie miedzy markami, gdzie pelno jest filmow ze jednak suzuki zaniza i te furki smigaja szybciej (u konkrencji potrafi byc wrecz odwrotnie) - pierwszy lepszy z brzegu dla 83 konnej hybrydy:
https://www.youtube.com/watch?v=43_M5WDif1o

katalogowo 13.1 do 100, rzeczywistosc 2 sekundy lepsza


Na górę
Post: 16-03-2024, 14:01 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Najlepiej to sie przyspiesza i wyprzedza autem z automatyczna skrzynia biegow i sie nie martwisz kiedy zredukowac. 83KM w N/A czy turbo robi sie wtedy drugorzedne, bo skrzynia zadba czy zrzucic o jeden/dwa czy wogole nie zrzucac biegow.
Az szkoda ze Suzuki inwestuje w te badziewne AGSy zamiast wrocic do hydrokinetykow lub odkupic eCVT od Toyoty (Ford mogl, obecne Subaru chyba tez, a Suzuki ktory niby czesciowo "nalezy" do Toyoty nie moze...)


Na górę
Post: 16-03-2024, 14:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
hunter3006 pisze:
pierwszy lepszy z brzegu dla 83 konnej hybrydy:
https://www.youtube.com/watch?v=43_M5WDif1o

katalogowo 13.1 do 100, rzeczywistosc 2 sekundy lepsza


Wszystko się zgadza.
Suzuki podaje realną prędkość wg GPS, a na filmiku masz licznikowe.
Mój Swift przy 100 GPS, pokazywał 106km/h na liczniku. Więc niecałe 13s jest.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 17-03-2024, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
hunter3006 pisze:
temat regularnie powraca, ze bez turbo to strach wyprzedzac, dobrze ze moja sztuka o tym nie slyszala :)

no i slepa wiara w dane katalogowe i ich porownywanie miedzy markami, gdzie pelno jest filmow ze jednak suzuki zaniza i te furki smigaja szybciej (u konkrencji potrafi byc wrecz odwrotnie) - pierwszy lepszy z brzegu dla 83 konnej hybrydy:
https://www.youtube.com/watch?v=43_M5WDif1o

katalogowo 13.1 do 100, rzeczywistosc 2 sekundy lepsza

mój tez a dodam że ja sam sam lekki nie jestem :) Albo po prostu po 30 stce przestaje mi sie gdziekolwiek spieszyć i mam to w pompce :) wiesz 30 na karku pierwsze siwe wlosyh na czuprynie to tylko dziad i grzyb mode xD


Na górę
Post: 17-03-2024, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
arekws1 pisze:
Najlepiej to sie przyspiesza i wyprzedza autem z automatyczna skrzynia biegow i sie nie martwisz kiedy zredukowac. 83KM w N/A czy turbo robi sie wtedy drugorzedne, bo skrzynia zadba czy zrzucic o jeden/dwa czy wogole nie zrzucac biegow.
Az szkoda ze Suzuki inwestuje w te badziewne AGSy zamiast wrocic do hydrokinetykow lub odkupic eCVT od Toyoty (Ford mogl, obecne Subaru chyba tez, a Suzuki ktory niby czesciowo "nalezy" do Toyoty nie moze...)

przeicez swift ma skrzynie CVT xD


Na górę
Post: 17-03-2024, 12:39 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 102
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Remote pisze:
Suzuki podaje realną prędkość wg GPS, a na filmiku masz licznikowe.
Racelogic z GPS: https://www.youtube.com/watch?v=Lt9rlqQfaSo - 11.22 sekundy, ale pewnie ruskie zaklocaly satelity ;)


Na górę
Post: 17-03-2024, 12:58 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 36
hunter3006 pisze:
katalogowo 13.1 do 100, rzeczywistosc 2 sekundy lepsza


Mierzyłem w lecie moje auta racelogicem, jeden miał 10,6 do setki na fabrycznych Bridgestone'ach, drugi miał 10,2 s na nowych Toyo. Ten pierwszy był świeżo kupiony jako używany, drugi męczę od nowości i nie ukrywam, że stosunkowo często jest przeganiany na wysokich obrotach.

_________________
2x Swift (2017+2018), 1,2 DualJet 90 KM, SHVS, skrzynia manualna.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]