Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Jak to jest z tym ocynkiem?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=107&t=18831
Strona 1 z 2

Autor:  hottt [ 22-11-2019, 16:23 ]
Tytuł:  Jak to jest z tym ocynkiem?

Dowiedziałem się w teście Swifta, że nie ma podwójnego ocynku. Jak to rozumieć? Czy jest bardziej narażony na korozję? Jak tam Wasze wozidła?

Autor:  wawax [ 22-11-2019, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Ja nie jestem przekonany czy ma choćby pojedynczy w niektórych miejscach (np. dach).

Autor:  hottt [ 22-11-2019, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Czyli lepiej zrobić konserwację po zakupie? Niby na perforację jest 12 lat.

Autor:  wawax [ 22-11-2019, 18:40 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Perforacja to działanie od środka na wierzch. Natomiast konserwacja zabezpiecza również przed czynnikami zewnętrznymi. Tyle, że dachu nie zakonserwujesz. :-)
Było już kilka wątków o konserwacji na forach różnych modeli - warto poczytać, bo spora wiedza tam jest.

Autor:  Avalanche [ 22-11-2019, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Swifty z 2010 jeszcze dobrze nie zaczęły rdzewieć, więc co się przejmować nowym?
Oczywiście można zakonserwować, ale gdy sprzedawałem SX4 po 9 latach miał tylko powierzchniową korozję na elementach podwozia dzięki solance.

Autor:  MagdaMagda [ 21-03-2021, 15:38 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Cześć,
jestem prawie zdecydowana na zakup nowego Swifta (rozważam jeszcze Corsę 100km ;) , ale mam wielki dylemat dotyczący właśnie zabezpieczenia Swifta przed korozją. Czy ktoś coś więcej wie od listopada 2019 ? Które lakiery są trwalsze ? jak z korozją w obecnej wersji ? i w ogóle jak wypada na tle konkurencji tzw "blacha" ?

Autor:  Minog [ 21-03-2021, 16:16 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Jest kataforeza, ocynku brak, tak produkuje Japonia.

Autor:  MagdaMagda [ 21-03-2021, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

zerknęłam na tę metodę malowania ;) według opisów na necie może to być bardzo skuteczne zabezpieczenie przed korozją, ale jak to wygląda w praktyce ? Bać się tego auta ze względu na ewentualną rdzę. Auto jak kupię nowe na pewno chciałabym żeby zostało na dłużej w rodzinie (dorastające dzieci chętnie pewnie przygarną taki wóz ;)

Autor:  MagdaMagda [ 21-03-2021, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

to jeszcze pozwolę sobie dopytać o lakiery. Czy lepiej wziąć metaliczny czy perłowy ? (i w tym i w tym mam upatrzony kolor który nam odpowiada) Jest któryś trwalszy, mniej się rysuje... ?

Autor:  Avalanche [ 21-03-2021, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Lakierowane elementy, nieuszkodzone oczywiście, powinny wytrzymać spokojnie ponad 10 lat.
Gorzej z podwoziem. Nasze metody walki z oblodzeniem dróg (solanka) szkodzą metalowym częściom podwozia i zawieszenia. Warto dodatkowo zabezpieczyć za nieduże pieniądze, jeżeli planujesz tak długą eksploatację.

Nie wiem które lakiery są trwalsze, ale metaliczny jest tańszy przy konieczności lakierowania i większa szansa, że efekt będzie podobny do oryginału ;)

Autor:  wawax [ 21-03-2021, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Podstawowe pytanie: gdzie parkujesz. Jeśli ogrzewany garaż to w ogóle nie powinno być tematu. Jeśli pod chmurką to warto zrobić dobre zabezpieczenie podwozia.

Autor:  DS [ 21-03-2021, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Minog pisze:
Jest kataforeza, ocynku brak, tak produkuje Japonia.

Wielokrotnie wrzucałem na forum oficjalne stanowisko Suzuki na ten temat, z różnych krajów, samochody są ocynkowane, nawet te na rynek indyjski (już lata temu na stronach zinc org były informacje na temat ilości stali cynkowanej używanej przez różnych producentów).

Autor:  MagdaMagda [ 22-03-2021, 07:44 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Znajomy z pracy zaangażował się i twierdzi że niekoniecznie będzie to ocynk ("Gdyby był ocynk na błotnikach to nie byłoby takiej rdzy"). Poniżej link do aukcji z rozbitym Swiftem.

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sw ... DDNJg.html?

Autor:  DS [ 22-03-2021, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Suzuki Automobile Deutschland:
Die für die Karosserie dieses Fahrzeugs verbauten Stahlbleche werden der nachfolgenden Rostschutzbehandlung unterzogen.
— Bei allen Stahlblechen Elektrogalvanisierung beider Oberflächenseiten
— Bei allen Stahlblechen Grundierung mittels kathodischer Tauchlackierung
— Rostschutzwachs auf den inneren Oberflächen der Tür- und Schwellerverkleidungen, die anhaltender Feuchtigkeit ausgesetzt sind
— Vinylbeschichtung auf der Unterseite des Bodenblechs und den Radkasten-Innenflächen
— Auftragen von Dichtmittel auf Türnähten, Verbindungselementen zwischen einzelnen Blechen im Motorraum und ähnlichen Teilen der Verkleidung


Suzuki Nederland:
The body is galvanized yes. Not the whole body but most of it and the other parts are also coated with some sorth of protection.
You don't have to worry about any rust by the Suzuki model nowadays.

Autor:  wawax [ 22-03-2021, 09:56 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

@DS: zamieszczone cytaty są sprzeczne (o ile Google dobrze tłumaczy z niemieckiego) - Niemcy piszą, że wszystkie blachy są pokryte, a Holendrzy, że nie wszystkie.

Autor:  Minog [ 22-03-2021, 11:06 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Miernik lakieru z pomiarem ocynku go nie wychwytuje. Co do lakieru brałbym jasny lakier,na ciemnych widać zarysowania i mikro zarysowania. Konserwacja podwozia iprofili zamkniętych wskazana. Dobrze jest po zimie myjką ciśnieniową umyć podwozie z soli. Użytkuje swifta z 2010 roku mk7 i rdzy nie mam.Jeśli pojawia się odprysk od kamienia momentalnie rdzewieje więc ocynku brak.

Autor:  DS [ 22-03-2021, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

wawax pisze:
@DS: zamieszczone cytaty są sprzeczne (o ile Google dobrze tłumaczy z niemieckiego) - Niemcy piszą, że wszystkie blachy są pokryte, a Holendrzy, że nie wszystkie.
Ja też nie wiem, czy Google dobrze tłumaczy, a niemieckiego nie znam. Może Niemcy nie wliczają w zakres "body" takich elementów, jak belka skrętna, a Holendrzy tak, nie wiem. Nie pamiętam też, czy pytałem o Suzuki ogólnie, czy o Vitarę. I szczerze mówiąc nie ma to znaczenia, bo Swift z 2007 (Węgry) do dziś nie rdzewieje (nadwozie). Jutro zrobię zdjęcia prawie rocznych odprysków na Swifcie 2019 (Japonia), może ktoś będzie potrafił ocenić, co to za powłoka.

Autor:  wawax [ 22-03-2021, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Jak rozmawiałem w serwisie na przeglądzie swifta po 2 latach (oglądałem od spodu) to mówili, że ostatnim rdzewiejącym na poważnie to był RS. Kolejna wersja była znacznie lepiej zabezpieczona.

U mnie po 2 latach nic nie było, ale mój RS też mało rdzewiał. Ogrzewany garaż robi swoje.

Autor:  MagdaMagda [ 22-03-2021, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

to jeszcze wkleję linki znalezione na necie (szwedzkim)
https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... swift-2017
https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... yaris-2020

ten drugi link wymaga zalogowania i zapłaty. Honda dostała 1/5, reszta 2/5. Ogólnie to obecnie wszystkie auta robione są po taniości. Poniżej wycinek z opini o swifcie:

Karossen är helt av stålplåt. Motorhuven är bra tätad och har invändig behandling, men den sakns i dörrar och baklucka. Bakluckan är dåligt tätad. Dörrarnas tätningar får omdömmet ”halvbra”. Balkarna under bilen är bara duttvis vaxbehandlade och bottenplattans slitskydd är i stort sett obefintligt. De bakre skärmkanterna är vettigt konstruerade och de flesta av underredets skarvar är adekvat tätade.

Innerskärmar av plast i alla hjulhus. Stänklappar fram. Tröskellådornas nedåtvända skarvar har inte tätats. Dessutom finns en smutssamlande list (bild). Lacken håller 60 My, det är ungefär halva tjocklecken mot vad som är önskvärt.

Autor:  Iron [ 24-03-2021, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

wawax pisze:
Ogrzewany garaż robi swoje.


Tak mówisz, a opierając się na mojej wiedzy to powiem że jest odwrotnie. Postój auta brudnego od soli w ciepłym garażu powoduje szybszą korozję, nie mam zamiaru się rozpisywać na ten temat, jedynie proponuję przyjrzeć się zagadnieniu od strony naukowej (chemia, fizyka).

Autor:  wawax [ 24-03-2021, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Bardzo proszę, przyglądaj się. Miałem niezabezpieczonego RSa, który 11 lat parkował w ogrzewanym garażu. Po tych 11 latach wymieniłem rurki od przewodów hamulcowych, bo nieładnie wyglądały. I to wszystko w temacie rdzy. A jak rdzewiały RSy pod chmurką to zupełnie inna bajka.

Weź pod uwagę, że sól działa w połączeniu z wodą. Jeśli auto ma szansę wyschnąć to sama sól nie działa tak agresywnie. Poza tym auta parkowanego pod chmurką nie umyjesz poniżej -5st.C. A ja nie mam z tym problemu - myję i szybko wracam do garażu zanim zdąży zamarznąć. Więc tej soli nie zbiera się tyle.

Autor:  dawidk [ 24-03-2021, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Odpowiedź: garaż z odpowiednią wentylacją.

Autor:  DS [ 25-03-2021, 10:52 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

wawax pisze:
A jak rdzewiały RSy pod chmurką to zupełnie inna bajka.
Mój RS stał pod chmurką 13 lat i na karoserii ani pryszcza. Podwozie zakonserwowane, więc to inny temat.

A tak wygląda roczny odprysk (maska uderzona kamieniami) na Swifcie z 2019 roku. Warstwa pod lakierem jest biała, pod nią jeszcze warstwa szara (to nie goła blacha).
Obrazek

Autor:  Kotperski [ 25-03-2021, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

wawax pisze:
Podstawowe pytanie: gdzie parkujesz. Jeśli ogrzewany garaż to w ogóle nie powinno być tematu. Jeśli pod chmurką to warto zrobić dobre zabezpieczenie podwozia.


Jest dokładnie na odwrót. Jeśli auto nie rdzewieje mimo postoju w ogrzewanym garażu, to znaczy, że jest dobrze zabezpieczone przed korozją.

Autor:  wawax [ 25-03-2021, 11:53 ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z tym ocynkiem?

Swift w wersji RS na pewno nie był dobrze zabezpieczony przed korozją. Dopiero w kolejnej wersji zaczęto stosować lepsze zabezpieczenia.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/