Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 22:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pb95 vs 98
Post: 20-08-2019, 05:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-07-2018, 18:54
Posty: 43
Suzuki: Swift VI 1.2
Swift z 2018, silnik 1.2 (K13C)
warto nie warto? jakieś różnice w spalaniu/kulturze pracy/więcej mocy?

_________________
Swift 2018 1.2 Premium Plus


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 20-08-2019, 07:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1580
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
https://www.youtube.com/watch?v=kIsZLfXaOzU

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 20-08-2019, 08:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Przy wolnossącym nie ma sensu lać 98.

Przy silnikach turbo 1.0T i 1.4T jest już inaczej.
Przy indywidualnym zestrojeniu softu, na 98 bedzie zdecydowanie większa moc.
U mnie przy strojeniu 1.4T na 98 miałem o 6 koni wyższą moc - no ale finalnie zostaliśmy przy 95 i niższej mocy.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 20-08-2019, 10:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
Cytuję kierownika salonu u którego odbierałem auto: "proszę lać 95, szkoda pieniędzy na 98 i inne wynalazki, ten silnik jest zaprojektowany pod 95 i szybciej nie pojedzie"

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 20-08-2019, 17:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 347
Lokalizacja: Jelenia Góra
robiłem pomiary na hamowni 95 i 98 . przy verva 98 4 konie więcej i jedyną zaletą w 98 jest fakt iz ma wiecej dodatków czyszczących i aby dbać o wrażliwe wtryski warto co 2-3 tankowania zalać vervę. Natomiast mam specjalny, niemiecki dodatek do paliwa i tu na hamowni było 12 koni więcej /sporo/ i było czuć poprawę. w silnikach wolnssących nie ma ŻADNEGO znaczenia zalanie lepszej benzyny..trzeba było kupić 1.0 /póki był/

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 20-08-2019, 19:36 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
Wiele lat jeździłem na vervie, bo po przetestowaniu wszystkich innych paliw dostępnych na rynku, na niej auta najlepiej przyspieszały, były wyraźnie bardziej elastyczne. Tuż po wejściu na rynek EFECTY przetestowałem ją i przy niej pozostałem, ponieważ była dalsza poprawa.

Wniosek? Według mnie taki, że nie problem w liczbie oktanowej a w dodatkach i ogólnej jakości paliwa.

UWAGA! EFEKTY MOŻE BYĆ CZUĆ DOPIERO PO PRZEJECHANIU DOPIERO OK. 500-600 KILOMETRÓW

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 22-08-2019, 19:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-07-2018, 18:54
Posty: 43
Suzuki: Swift VI 1.2
dzięki za wszystkie odpowiedzi, czyli zostaję przy 95 tak jak mówił sprzedawca
tankuję zazwyczaj na Orlenie, czasem na BP - tak że jakościowo chyba OK

_________________
Swift 2018 1.2 Premium Plus


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 29-08-2019, 18:54 
Offline

Rejestracja: 08-05-2019, 21:18
Posty: 34
Suzuki: Baleno
98 lepiej tankować latem w długi podróż jak temperatura powietrza przekroczy 30 stopni, tak pisze w instrukcji obsługi niektórych marek.


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 30-08-2019, 10:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 347
Lokalizacja: Jelenia Góra
Paliwa Orlenu/Lotosu znajdziesz w innych sieciach: Moya, Pieprzyk, Watis. a moim zdaniem warto bo różnica rzędu 30 gr/litr to rocznie daje jakieś tam oszczędności..Nigdy nie zawiodły mnie stacje paliw w/w natomiast zawiódł wielu stacja paliw Orlen w Szklarskiej Porębie. dawniej limit odległości ssaka od dna był niższy i potem wprowadzono wyższą odległość do dna, ta stacja nie zmieniła i wydążyło się iż tankujący zassali syf/wodę i pojawiło się kilka awarii. Czasem "renoma" zawodzi a nie markowi nie (i czasem zawodzi nie samo paliwo)...A dodam że tankuję autem z bezpośrednim wtryskiem od 3 lat. Dlatego też co 3-4 tankowanie dolewam specjalny dodatek do paliwa aby zadbać o wtryski, mozna też zalać właśnie VERVĘ 98- ale to tylko muszą robić ci co mają auto z bezpośrednim wtryskiem. Lepiej lać sprawdzoną 95 niż byle gówno ale 98...

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 30-08-2019, 15:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1580
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
I jeszcze dobrze nie tankować, gdy na stacji stoi cysterna. Przy przetaczaniu paliwo w zbiornikach się miesza też można zassać jakieś śmieci. Teoretycznie nie powinno się zdarzyć, ale wiem o przypadkach, gdy kilka aut z jednej stacji nie odjechało za daleko.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 01-09-2019, 08:26 
Offline

Rejestracja: 30-08-2019, 18:45
Posty: 7
Witam
zazwyczaj po mieście jeżdżę na bp 98, jakoś wtedy mam małe spalanie i silnik cicho pracuje (1.2 dualjet) ale na trasę zalewam shell v Power Racing tego 100oktanowego tylko wcześniej musi być prawie pusty bak paliwa i naprawdę jest mocniejszy na niższych obrotach, na wyższych delikatnie przyciska do fotela oczywiście to dotyczy pierwszych trzech biegów bo na czwórce musi być min 80 km/h i można pociągnąć tak do 140 i też ładnie idzie. Myślę że paliwa wysokooktanowe sprawdzą się w silnikach które mają wysoki stopień sprężania w 1.2 jest to wartość 12,5. Może ktoś z Was też próbował v Power Racing 100, jakie są Wasze odczucia?


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 01-09-2019, 10:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1580
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@Qba17: zainstaluj sobie w komórce aplikację do pomiaru przyspieszeń, zrób po kilka pomiarów na obu paliwach i podaj wyniki. Wtedy będzie można powiedzieć coś konkretnie. Odczucia są niewymierne.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 01-09-2019, 12:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Mazda ma 14:1, a skyactiveX nawet 16:1.
I lanie wysokooktanowego paliwa nic nie podnosi mocy. Aby to miało sens trzeba by wystroić indywidualnie auto dając mu inne dawki paliwa i powietrza i kąt wyprzedzenia zapłonu... no ale to nic, kompletnie nic nie da w wolnossacym silniku 1.2. Mozna by podnieść moc o jakieś 5-6% max ale tylko podnosząc limit obrotów , coc w codziennej jeździe jest bez sensu.
Po prostu szkoda kasy. Lanie 98 to tak jakby forsą palić w piecu....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 01-09-2019, 12:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Bez jaj, do 1.2 Shell vPower Racing :] , tylko i wylacznie subiektywne odczucia.
Pomiary aplikacją też nie sa miarodajne, wiele zalezy od danego telefonu i gps.
Jedyne miarodajne pomiary to Racelogic. Zakup urzadzenia wiadomo swoje kosztuje, ale mozna wypozyczyc za kilkadziesiat zlotych na dobe dla zabawy.


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 02-09-2019, 07:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
Nie dajmy się zwariować, do 90 konnego silniczka wolnossącego nie ma sensu lać nic innego niż podstawową "etylinę".

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 03-09-2019, 10:07 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 36
Zamiast lać 98 do tego silnika, lepiej wywalić z auta niepotrzebne graty. Efekt będzie dużo lepszy.

_________________
2x Swift (2017+2018), 1,2 DualJet 90 KM, SHVS, skrzynia manualna.


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 03-09-2019, 15:53 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
qwsazx pisze:
Zamiast lać 98 do tego silnika, lepiej wywalić z auta niepotrzebne graty. Efekt będzie dużo lepszy.



Zgoda!

Ktoś pisał o wlewaniu od czasu do czasu 98 w celu wyczyszczenia wtrysków, szczególnie w przypadku wtrysku bezpośredniego. W przypadku orlenowskiej EFECTY 95 nie ma takiej potrzeby- posiada w swoim składzie substancje czyszczące

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 04-09-2019, 12:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
Dużo ciekawostek tutaj ale większej bzdury jak ta, że w wolnossących silnikach PB98 nie robi żadnej różnicy to nie ma.
Aż wstyd takie bzdety pisać. :nono: Nie wprowadzajcie w błąd innych jak nie macie odpowiedniej wiedzy.

A nie trzeba dużo.
Podstawy w pierwszym lepszym artykule w necie.


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 04-09-2019, 13:47 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 36
To może nie czytaj pierwszego lepszego artykułu w necie, tylko jakieś naprawdę fachowe opracowania.

Rzeczywistość jest taka, że jeśli producent wyraźnie nie nakazuje tankowania Pb98, to lanie takiego paliwa nie ma żadnego sensu. Moc nie wzrośnie, spalanie nie spadnie (może nawet wzrosnąć) w porównaniu do Pb95. K12C nie jest silnikiem wystrojonym pod Pb98, więc w jego wypadku można sobie głowy nie zawracać.

_________________
2x Swift (2017+2018), 1,2 DualJet 90 KM, SHVS, skrzynia manualna.


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 04-09-2019, 13:55 
Offline

Rejestracja: 29-11-2018, 09:39
Posty: 18
Suzuki: Swift 1.2 Premium +
W Suzuki nie odczułem żadnej różnicy między 95 a 98.
Natomiast mam jeszcze starego poloneza i tam po wlaniu 98 nie słychać spalania stukowego.


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 04-09-2019, 19:37 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
Panowie!
Proponuję się dogadać, czy dyskutujecie na temat wpływu liczby oktanowej na osiągi, czy wpływu dodatków, które często do takich paliw są dodawane.

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 04-09-2019, 19:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
Ktoś rzucił kilka postów wcześniej ogólnikowo, że lanie PB98 do wolnossaków nic nie zmienia, co jest nieprawdą.
Nie mówię konkretnie o tym silniku.
Lejąc do Fabii 98 i 95 nic złego się nie stanie. Ale i nic dobrego.

Ale w motorze wystrojonym pod konkretne paliwo zmienia i to bardzo dużo zmienia.
Co do przyrostów to wartość opałowa jest tu istotnym elementem.
Liczba oktanowa mówi o czymś zupełnie innym.
Ale jest internet i mnóstwo materiałów - można nadrobić zaległości.
Szukajcie a znajdziecie. ;)


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 04-09-2019, 20:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Chyba nie zauważyłeś, więc przypomnę, że od pierwszego posta rozmawiamy o Swift z 2018, silnik 1.2 (K13C)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 04-09-2019, 21:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
:ok:


Na górę
 Tytuł: Re: Pb95 vs 98
Post: 15-11-2019, 20:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-04-2019, 15:14
Posty: 25
Suzuki: Vitara 1.4 6mt awd
Cześć,
Zwykle leję 95, na 98 nie widzę różnicy, ale jak chcę coś zmienić na trasę np lubię wlać powerracing 100 i to czuć...
Żonka w Mitsubishi spacestar taki mały 1.0 może, też czuje.
Więc potwierdzam :) Czuję, że nawet zdrowo dla silnika czasem go przepalić.
Pomijam koszty i opłacalność jazdy.
Sama praca napędu. (W miare puste auto).
I oświadczam, że nie reklamuję nic.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]