Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
JAKA BENZYNA DO SSS? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=9173 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gary [ 24-02-2012, 18:49 ] |
Tytuł: | JAKA BENZYNA DO SSS? |
Tak jak w temacie jaka benzyne lejecie? 98 czy 95pb? Ja staram sie zalewac 98pb a czasami v power racing. Ale wiekszej roznicy nie odczuwam |
Autor: | unde4d [ 24-02-2012, 20:45 ] |
Tytuł: | |
Ja leję tylko v power racing. jest to jedyne paliwo ściągane z Niemiec i jest mniejsza szansa że będzie chrzczone. Poza tym przy wlewie masz napisane 98+ czyli nie gorsza jak 98. pomiędzy paliwami 98 różnych producentów to w zależności jak sie trafi czasem jest dużo gorzej czasem niewielka różnica. jednak zawsze na korzyść V power racing |
Autor: | Tomash [ 24-02-2012, 21:08 ] |
Tytuł: | |
Przecież to wolnossący silnik, więc 95 jest w zupełności OK. Chociaż jasne, warto od czasu do czasu nalać 98 dla dodatków "myjących". |
Autor: | Flip [ 24-02-2012, 22:18 ] |
Tytuł: | |
Z tym ściąganiem paliwa z Niemiec, aż takiej dużej szansy, na to iż nie będzie chrzczone, nie koniecznie będzie. Z powodu takiego, że istnieje wiele stacji franczyzowych (orlen, statoil, lotos, bp, shell), których właściciel jako osoba prywatna zarządza, a wiadomo czy on nie będzie miał "zacnych" zamiarów? A co do 95 czy 98 to już wyżej powiedziano, a ja dodam jedynie że po tankowaniu 98 (akurat do francuza) zauważyłem delikatny spadek spalania na podobnej trasie, ale ekonomicznie to raczej i tak nie wychodzi ze względu na różnice ceny. |
Autor: | DydKe [ 25-02-2012, 13:37 ] |
Tytuł: | |
dodatkow myjących hehe Tomash to Xylen! czasami tez wali urotropina niedawno bylem przy całym procesie tworzenia beny i po takiej wizycie coraz mniej wierze w to ze 98 dostępne w polsce są dobrej jakości. Liczbe oktanową łatwo się podnosi dodatkami lekkimi. Mimo to jakos leje to V power i ufam ze to jedyna dobra.... ale nie chce mi sie w to wierzyc. Jestem zdania ze lepiej lac >98 niz 95. Pozatym 3 letnie auto chyba tego nawet nie odczówa. Moze po 10 latach jest jakas różnica w stopniu zurzycia elementów. |
Autor: | gary [ 25-02-2012, 21:09 ] |
Tytuł: | |
A ile wam palą? ja w mieście nie umiem zejść poniżej 10l/100km a czasami pali mi nawet 12l/100 hahahah pamietam jak mi tata opowiadał że jechał sss autostrada 200km/h(katowice-kraków) to wtedy pali 20l/100km ![]() |
Autor: | DydKe [ 26-02-2012, 08:14 ] |
Tytuł: | |
gary musisz mieć dużo skrzyżowań ze światłami ![]() |
Autor: | gary [ 26-02-2012, 19:50 ] |
Tytuł: | |
Może to wina, że do szkoły mam tylko 5km i silnik nie zdąży się dobrze nagrzać, przynajmniej w zimie.. No i ciągle w korku ![]() |
Autor: | Fighter193 [ 26-02-2012, 19:58 ] |
Tytuł: | |
gary pisze: w zimie.. No i ciągle w korku
![]() Masz odpowiedź na swoje pytanie ![]() |
Autor: | sss [ 26-02-2012, 21:52 ] |
Tytuł: | |
gary pisze: A ile wam palą? ja w mieście nie umiem zejść poniżej 10l/100km a czasami pali mi nawet 12l/100
hahahah pamietam jak mi tata opowiadał że jechał sss autostrada 200km/h(katowice-kraków) to wtedy pali 20l/100km ![]() Odpowiedź już dostałeś dlaczego Masz takie wysokie spalanie. U mnie w codziennej jeździe spalanie jest na poziomie 7,5l/100km W teście na emeryta nie przekraczając 80km/h, hamowanie silnikiem itp. spalił 6,3l/100km. Ale nie da się tak jeździć tym autem ![]() Na autostradzie w kierunku Berlina 190 - 210km/h spalanie wg. kompa 24 litry. ![]() Brak 6 biegu ![]() |
Autor: | gary [ 27-02-2012, 16:14 ] |
Tytuł: | |
ja tym samochodem po prostu nie umiem zejsc ponizej 9l/100km w miescie. Dla mnie to nie mozliwe ![]() |
Autor: | BasMar [ 01-03-2012, 00:04 ] |
Tytuł: | |
http://155.pl/?show=detale&id=62&more=1 Pod tym linkiem są statystyki spalania mojego SSS. Mój "rekord" to 14,4 l/ 100 km, na odcinku 250 km autostradą pomiędzy Katowicami a Legnicą, a przeciwieństwem tego jest 6,83 l /100 km, na odcinku 473 km w trasie. |
Autor: | Cooper [ 30-03-2012, 12:38 ] |
Tytuł: | |
Producent nie bez przyczyny na klapce wlewu paliwa umieszcza informacje o liczbie oktanowej benzyny jakiej należy używać. Wynika to z zaprogramowania mapy sterownika wtrysku. W Swifcie Sport jest podobnie jak to miało miejsce w Ignisie Sport, program sterujący jest przystosowany do pracy z paliwem 98. Przykład : http://autospeed.com/cms/title_Suzuki-G ... ticle.html (W artykule opisany jest silnik M15A pochodzący z Ignisa ale dokładnie tak samo jest w Swifcie – powtarzam aby nie było niedomówień) Silnik M16A zamontowany w Swifcie różni się od motoru montowanego np. w SX4 czy Vitarze. Wynika to z przystosowania charakterystyki motoru Swifta do bezawaryjnej i częstszej pracy przy wyższych prędkościach obrotowych. Główną różnicą wymuszającą zastosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej jest podniesienie stopnia sprężania. Paliwo 98 jest bezpieczniejsze dla silnika SSS, ponieważ w większym stopniu zapobiega powstawaniu spalania stukowego. Wyjaśnienie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe Dlaczego paliwo 98 jest mniej podatne na zjawisko spalania stukowego? Odpowiedz jest prosta, spala się mniej gwałtownie. A mówiąc prościej jest mniej wybuchowe od paliwa 95. Wyjaśnienie: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf Osobiście zalewam mojego Swifta paliwem BP Ultimate. Jest tańsze od V-Power Racing a ponadto mam stacje BP pod nosem. Ostrzegam przed zbyt częstą jazda SS w niskim zakresie obrotów. Niestety istnieje duże prawdopodobieństwo zapalenia się kontrolki check engine wynikające z błędu P0420 czyli niską wydajnością katalizatora. Żeby błąd nie występował należy Swiftem jeździć ostrzej, co ma niestety bezpośredni wpływ na spalanie. Z moich obserwacji szczególnie narażone są Swifty Sport rzadko pokonujące trasy z prędkościami autostradowymi oraz auta jeżdżące na krótkie dystanse. W takich przypadkach silnik nie jest w stanie się dostatecznie zagrzać a w efekcie spaliny o nie odpowiedniej temperaturze zapychają zbyt delikatny katalizator. |
Autor: | gary [ 03-04-2012, 20:42 ] |
Tytuł: | |
COOPER Wielkie dzięki!!! Teraz już wiem jaki mam problem z kontrolka check engine! Pozdrawiam! ![]() |
Autor: | lucaswizna [ 11-04-2012, 08:06 ] |
Tytuł: | |
ja do swego sss wlewam 95. Żadnej różnicy nie odczuwam. Zrobiłem od lipca 2011r 22000 tyś km i jeździ jak malina. A swoją drogą, może warto założyć temat skupiających posiadaczy SSS? Bo mało generalnie w skali Polski jest ![]() |
Autor: | tezero [ 23-04-2012, 20:16 ] |
Tytuł: | |
Dizlowcy nie mają takich problemów :p Ja tankuje zawsze na jednej stacji więc wiem czego sie spodziewac ![]() |
Autor: | DydKe [ 23-04-2012, 20:30 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy na tym czy na innym forum ktos pisal o SSS ze od 2008 był remap i zmienili sterowanie na 95-tke w standardzie (przedzej byla98). W tym zabiegu poszly tez obroty z 6800 na 7200 i grzebali w skrzyni aby pozbyc sie zmiany biegu z 2 na 3 przed 100tka co mialo poprawic czas od 0 do 100km/h Jeśli chodzi o spalanie stukowe to nie ma co się martwic:D naprawde trzeba nalac gnojówki aby cos mu zrobic:P Pozostaje kwestia materiałów ale tutaj plus na korzyść SSS bo japończycy nie oszczedzają jak niemcy:) |
Autor: | Cooper [ 24-04-2012, 22:11 ] |
Tytuł: | |
Zalewając swojego Sporta paliwem 98 nie odczujemy żadnej różnicy w dynamice naszego auta. Jeżeli nawet jakieś różnice występują, to są one na tyle niewielkie ze nie jesteśmy ich w stanie zauważyć bez pomiarów na hamowni. Istnieje duże prawdopodobieństwo ze mogły by się one mieścić w granicach błędu pomiaru. Zastosowanie zalecanego paliwa wynika z dbałości o stan naszej jednostki napędowej. Nikt nie napisał ze tankując paliwo 95 nagle silnik przestanie pracować i ulegnie natychmiastowej awarii. Natomiast istnieje większe prawdopodobieństwo że przy wyższych przebiegach przekraczających 100tyś. kilometrów, motor eksploatowany na paliwie 95 ulegnie szybszemu zużyciu. Identyczna sytuacja jest w przypadku olejów, ich zalecanych klas i rodzajów lepkości. Chyba nikt nie wierzy w żadne teorie spiskowe, które miały by polegać na tym iż producent podaje konkretne dane na temat paliwa, olejów i innych płynów eksploatacyjnych dla konkretnego modelu, nie mając o tym bladego pojęcia. Lub umyślnie działać na szkodę użytkowników samochodów Suzuki. Może się zdarzyć taka sytuacja, w której pierwszy właściciel SSS jeżdżący na paliwie 95 przejechał bezawaryjnie 100-150tyś. Następnie odsprzedaje go osobie, która po przejechaniu niewielkiej ilości kilometrów zaczyna mieć problemy z silnikiem, który był eksploatowany w nie odpowiedni sposób. Wiadomo że czynników może być wiele ale prawdopodobieństwo jest większe, kiedy auto jeździło na nieodpowiednim dla niego paliwie. Osobą która pisała o remapie silnika w modelu po liftingu byłem Ja i polecam skorzystać z opcji szukaj, bądź znaleźć tego posta na moim profilu, aby dokładnie go przeczytać i nie wprowadzać innych w błąd. W temacie o face liftingu napisałem o przystosowaniu Sporta do paliwa 95, aczkolwiek 100% pewności nie posiadam. Napisałem to w formie zapytania w innym moim komentarzu jednak nikt nic na ten temat nie odpowiedział. Może jakiś właściciel odpisze, co rzeczywiście mają napisane na klapce wlewu paliwa modele SSS od 2008 roku? A co do face liftingu to limiter podniesiono z 7000 na 7200obr/min. A 6800obr/min to wartość w której osiągana jest moc maksymalna, identyczna dla obu wersji. O skrzyni nic nie wiadomo, próbowałem się czegoś dowiedzieć, jednak nic z tego nie wyszło. Wielce prawdopodobne ze z uwagi na zmiany w Japonii, zrobiono remap który nic szczególnego nie wniósł. Poza tym że można silnik niewiele wyżej kręcić, co i tak niema sensu, ponieważ powyżej 7000 moment obrotowy mocno spada i silnik dostaje zadyszki. |
Autor: | SX4ever [ 24-04-2012, 23:55 ] |
Tytuł: | |
Cooper pisze: A co do face liftingu...
...O skrzyni nic nie wiadomo, próbowałem się czegoś dowiedzieć, jednak nic z tego nie wyszło... Zmieniono przelozenie pierwszego biegu i przelozenie przekladni glownej. Przelozenie biegow 2-5 i wstecznego nie uleglo zmianie. Zerknij TUTAJ |
Autor: | Cooper [ 25-04-2012, 08:10 ] |
Tytuł: | |
Wiem o tych zmianach i podawałem podobny link w temacie o faceliftinguJest to specyfikacja dla SS na rynek Japoński i nijak się ma do aut produkowanych na Węgrzech. A może ktoś ma większa wiedzę na ten temat i chciałby się nią podzielić ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |