Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-06-2025, 00:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11-02-2012, 14:28 
Offline

Rejestracja: 23-08-2011, 09:25
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
Witam właśnie zakupiłem ocieplacz na akumulator bo auto stoi na dworze a w nocy jest zdrowo poniżej -20 stopni dziś nie odpalił od razu tylko trzeba było trochę więcej czekać. Wracając do tematu chce zamontować ten ocieplacz na akumulator ale boje się że by potem mi nie wyskoczył jakiś błąd mam pytanie czy są jakieś przeciw wskazania przed demontażem aku czy nie i jaka jest kolejność odłączania klem i podłączania tz co pierwsze odkręcam czy plus czy minus i to samo się tyczy przykręcania. Moje autko to Swift MK6 4x4 benzyna


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 15:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Podstawowa zasada:

- odlaczanie: najpierw "masa", czyli "minus", pozniej "plus"
- podlaczanie: najpierw "plus", pozniej "masa" czyli "minus".

Olaczenie akumulatora wiaze sie oczywiscie z koniecznoscia ponownego zaprogramowania pamieci radia, ustawienia zegara i moze przestawic jednostke na displayu spalania.
Dodatkowo jednostka sterujaca silnika moze sie przejsciowo przestawic na tzw.
"tryb awaryjny", co moze przez krotki czas ograniczyc nieco osiagi, ale juz po przejechaniu kilkunastu kilometrow, czyli po osiagnieciu normalnej temperatury silnika, powinno wszystko wrocic do normy.

Z tego powodu proponowalbym raczej odlaczanie akumulatora przy nagrzanym do wlasciwej temperatury roboczej silniku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2012, 22:38 
Offline

Rejestracja: 23-08-2011, 09:25
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
Dziękuję za pomoc jak tylko będzie okazja to założę ten ocieplacz i podzielę się odczuciami czy to cokolwiek daje czy tylko niepotrzebny wydatek


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2012, 09:13 
Offline

Rejestracja: 11-10-2012, 08:21
Posty: 9
misiaczek88on pisze:
Dziękuję za pomoc jak tylko będzie okazja to założę ten ocieplacz i podzielę się odczuciami czy to cokolwiek daje czy tylko niepotrzebny wydatek

I osiągnąłeś jakis efekt? Wg mnie to niewiele da bo i tak przez noc ciepło ucieknie z akumulatora, a dodatkowo ocieplacz izoluje ciepło silnik aod akumulatora w czasie krótkich jazd.

_________________
AKuba
Swift 1,3 92KM 2005


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2012, 20:25 
Offline

Rejestracja: 23-08-2011, 09:25
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
nie odczułem różnicy bo jeszcze nie miałem okazji założyć tego ocieplacza ale na dniach to zrobię jak będę doładowywał akumulator bo będę go wtedy wyciągał z auta


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2012, 08:16 
Offline

Rejestracja: 11-10-2012, 08:21
Posty: 9
misiaczek88on pisze:
nie odczułem różnicy bo jeszcze nie miałem okazji założyć tego ocieplacza ale na dniach to zrobię jak będę doładowywał akumulator bo będę go wtedy wyciągał z auta

Bo kiedyś w maluchu (akumulator z przodu) sprawdzałem temp. elektrolitu i wzrosła o 2-3C ponad temp.otoczenia, więc prawie nic. Ciepło silnika może tylko ogrzać akumulator.

_________________
AKuba

Swift 1,3 92KM 2005


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 06:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
Przy wiekszych mrozach to pomaga, ale tylko na kilkadziesiat minut i to pod warunkiem ze AKU podczas jazdy sie zdrowo nagrzeje, w co watpie.
To dziala podobnie jak termos, czyli najpierw musi byc w nim cos cieplego, by miec co izolowac od otoczenia.
Wg. mnie szkoda sie w to bawic.

ps
moj od 5 lat stoi na dworze i jeszcze nigdy sie nie zdarzylo, by nie odpalil i to za pierwszym razem


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 09:03 
Offline

Rejestracja: 22-03-2011, 20:21
Posty: 222
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Swift
etom pisze:
Przy wiekszych mrozach to pomaga, ale tylko na kilkadziesiat minut i to pod warunkiem ze AKU podczas jazdy sie zdrowo... ps moj od 5 lat stoi na dworze i jeszcze nigdy sie nie zdarzylo, by nie odpalil i to za pierwszym razem

W skodzie fabii w wersji comfort którą miałem taki ocieplacz był oryginalnie montowany (tam tez akumulator jest w specjalnej "puszce" plastikowej zamontowany), zgrabnie to było zrobione, ale tak jak koledzy tu pisali efekt raczej symboliczny, może był.
Co do swifta to super że Ci tak dobrze zapala, mój mimo że ma 2 lata ledwo to potrafi nie zapalić za pierwszym razem, ale to nie wina akumulatora (jest bardzo dobry - varta i naładowany) ani mrozu ale tandetności suzuki (bo i na ciepłym nie zapala czasami od razu) - podobno winny jest EGR jak tu ktoś pisał. Tylko jak to udowodnić beznadziejnemu ASO skoro dzieje sie tak co któryś raz ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]