Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Swift- akumulator, napięcie...
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=9039
Strona 1 z 1

Autor:  D2mian [ 01-02-2012, 18:07 ]
Tytuł:  Swift- akumulator, napięcie...

Witam,
Mam szybkie pytanie. Zauważyłem że Swift posiada dość skromny akumulator (36Ah o prądzie rozruchowym 180A). Wczoraj podczas rutynowej kontroli silnika zobaczyłem że magiczne oczko na aku jest czarne Zdołowany na wspomnienia po moich bataliach o uznanie gwarancji na aku w poprzednim aucie poszedłem do domu. Po 2 godzinach okazało się że autko zostawiłem na światłach postojowych (2h) i po tym czasie pomiar napięcia na akumulatorze wynosił 12,2V. Dzisiaj po 5km do pracy w obie strony i 8-10 minutach z włączonym silniku zmierzyłem napięcie na aku (po około 1,5h) i wynosiło 12,57V (oczko nadal czarne )
I teraz moje pytanie czy 2h na światłach pozycyjnych może obniżyć napięcie na aku do 12,2V?
Do pracy mam 5km w jedną stronę czy aku da rade na tym dystansie? Od 2 lat nie miałem problemu a trasa cały czas ta sama.
Co może być przyczyną że te oczko nadal jest czarne.
Prosiłbym o możliwie jak najbardziej pełne wyczerpanie tematu bo mam lekką paranoję na punkcie akumulatora

Z góry dziękuje Damian

Autor:  saperka [ 08-12-2012, 18:07 ]
Tytuł: 

Nie wiem jak to jest z tymi oczkami w akumulatorach, ale u mnie w hondzie civic (10letniej) jest oryginalny akumulator i zawsze odkąd pamiętam oczko było czarne :). Nigdy sam nie wysiadł, no chyba że mu pomogłem zostawiając na 24h z włączonym światłem oświetlającym kabinę (10W). Główny problem to pilnowanie, żeby go nie rozładować głęboko, bo może się zasiarczyć i trzeba sprawdzać poziom elektrolitu. Zwykle twierdzi się, że akumulator jest bezobsługowy, ale to ściema. Pod etykietą u góry znajdują się zwykle korki i warto je raz na rok odkręcić i sprawdzić czy poziom jest OK. Jeśli jest za mało dolewamy wody destylowanej. Koreczki często mają specyficzne wcięcie i ja do odkręcania stosuję monetę 1 zł i kombinerki. Nie możesz mierzyć napięcia zaraz po ładowaniu. Pomiary testowe wykonuje się przynajmniej 12 godzin po zakończeniu ładowania, niezależnie czy to była jazda i ładowanie z alternatora, czy ładowanie z prostownika.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/