Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Jaki obroty i bieg do prędkości swift MK6 4x4
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=8812
Strona 1 z 1

Autor:  misiaczek88on [ 06-12-2011, 22:46 ]
Tytuł:  Jaki obroty i bieg do prędkości swift MK6 4x4

Witam mam pytanie przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi tak że by silnik miał jak najlżej i że by mieć w miarę niskie spalanie.Pytanie może głupie ale pierwszy raz mam autko 16v do tego jeszcze 4x4.
Jadąc w tarasie np 85 km w jedną stronę nie wiem co lepsze czy np 90km/h i 4 bieg czy np ta sama prędkość tylko 5 bieg no bo po co był by on?. Skoro silnik 1,3 jest wysoko obrotowy to może piąty bieg powinien być używany dopiero powyżej 110km/h bo wtedy ma tylko zaledwie 3 tyś obrotów.

Autor:  okoelk [ 07-12-2011, 10:16 ]
Tytuł: 

Jeśli chcesz jeździć oszczędnie to kręć obroty do 2000 max 3000 tyś, zasada jest taka,że jak najwyższy bieg przy jak najmniejszej prędkości. Zmieniasz biegi jak najszybciej, kręcąc jak najmniej silnikiem. Ale jeśli interesuję Cię dynamiczna jazda... Kręć jak najwyżej na jak najmniejszym biegu... :szalony:

Autor:  woro_woro [ 11-12-2011, 18:52 ]
Tytuł: 

okoelk pisze:
zasada jest taka,że jak najwyższy bieg przy jak najmniejszej prędkości

Nie zgadzam sie.

misiaczek88on: Przełącz wskaznik spalania na wskazanie chwilowe, i obserwuj. Odpowiesz sobie sam.

Mapa czasow otwarcia wtryskow nie zalezy jedynie od obrotow ale i obciazenia. Jesli jedziemy 40km/h na 4 pod gorke, moze sie okazac, ze auto mniej spali na 3 albo 2 biegu (choc obroty beda wyzsze). Tak samo przy wysokich predkosciach. Przy 90km/h pewnie utrzymywac jest predkosc lepiej na 5, ale przyspieszenie do 120km/h pewnie bedzie lepiej wykonac na 4 biegu (spalanie 20l/100km przez 5 sek (300m) kontra spalanie 17l/100km przez 10 sek (500m)).

Nie sa to wartosci realne, podaje tak jak to sobie wyobrazam,

Autor:  misiaczek88on [ 12-12-2011, 17:32 ]
Tytuł: 

Dla tego też założyłem ten temat wiedząc właśnie o tym że spalanie nie zależy tylko od obrotów ale i też od obciążenia.

Autor:  Tomash [ 12-12-2011, 18:49 ]
Tytuł: 

Generalnie trzymaj obroty w okolicach 2000-2500, a będziesz miał niskie spalanie i niewielkie obciążenie silnika.
To oczywiście na płaskim.
Pod górkę powinieneś mieć taki bieg, żeby samochód mógł bezproblemowo przyspieszyć, czyli obroty w okolicach 3000 rpm wzwyż. Inaczej będziesz mocno obciążał silnik.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/