Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

SIMOTA CHARGER
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=7501
Strona 1 z 2

Autor:  Bartosz1992 [ 31-01-2011, 18:51 ]
Tytuł:  SIMOTA CHARGER

Witam,

czy ktoś już testował, miał w swoim Swifcie taki dolot z filtrem
http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1

czy opłaca się wydać tyle pieniążków ?
czy moc dużo wzrośnie ?

Autor:  Tomash [ 01-02-2011, 01:25 ]
Tytuł: 

Nie, nie oraz nie.

Autor:  Bartosz1992 [ 01-02-2011, 10:08 ]
Tytuł: 

Nie testowałeś czy nie polecasz ??

Autor:  Tomash [ 01-02-2011, 10:11 ]
Tytuł: 

Zadałeś trzy pytania, odpowiedziałem w kolejności w jakiej je zadawałeś.

Autor:  Bartosz1992 [ 01-02-2011, 10:54 ]
Tytuł: 

A to mam dwa pytania...jeśli nie testowałeś to dlaczego mówisz, że się nie opłaca ?

i drugie pytanie...

Jeśłi nie ten filtr to jaki polecacie ?

Autor:  daniryba [ 01-02-2011, 11:51 ]
Tytuł: 

Daj sobie spokój. Chyba, że chcesz sobie za 629 zł kupić
dobre samopoczucie.

Autor:  Tomash [ 01-02-2011, 14:39 ]
Tytuł: 

Bartosz1992 pisze:
A to mam dwa pytania...jeśli nie testowałeś to dlaczego mówisz, że się nie opłaca ?

W małych silnikach odczuwalne zwiększenie mocy czy momentu uzyskać się da wyłącznie przez dołożenie elementu sprężającego powietrze. Zabawa z filtrami, kolektorami czy wydechem może dodać te kilka koni, ale będą to ilości zupełnie nieopłacalne względem włożonego czasu i kasy.

Co, mam nadzieję, odpowiada też na Twoje drugie pytanie ;)

Autor:  Bartosz1992 [ 01-02-2011, 16:20 ]
Tytuł: 

Chyba w tak małym samochodzie 1.5 to już nie jest tak mały silniczek ;)

Wiem, że ten filtr dużo mocy nie doda tak sao z momentem obrotowym ale przy mocniejszym dodaniu gazu silnik ma fajny pomruk i na jałowch obrotach też pracuje do lepiej...samopoczucie by mi się poprawiło napewno ;) a jeśli chodzi o prace to akurat z tym nie bedzie problemu bo zalozyć dolot to wystarczy dokręcić 4 śrubki ... ;)


A to co proponujecię aby zwiększyć moc w pszczółce za niewielkie pieniądze ?

Autor:  Tomash [ 01-02-2011, 20:38 ]
Tytuł: 

Przechodziłem to co Ty niecały rok temu ;)

Patrz tutaj:
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=60909#60909

M15A (silnik który masz w Swifcie) i M16A (który ja mam w SX4) to bliźniacze konstrukcje. Na 99% do M15A istnieje gotowy turbo-kit pierwszoligowej japońskiej firmy tunerskiej (zapewne HKS). Tylko że to nie jest tania impreza, zresztą zapraszam do linka powyżej.

Autor:  Bartosz1992 [ 01-02-2011, 22:41 ]
Tytuł: 

To co ja mogę zmienić w moim samochodziku aby trochę wiecej miał tych hp pod maską ? Na tuning chciałbym narazie przeznaczyć do 2 tys zł


Jeśli filtr odradzacie to co takiego polecacie ?


Z góry dzięki za podpowiedzi

Autor:  Bartosz1992 [ 02-02-2011, 21:56 ]
Tytuł: 

Czy ktoś tutaj tuningował mechanicznie swojego Swifta, jeśli tak to prosze o porady i wskazówki jak polepszyć osiągi w Swifcie 1.5 z 2005 roku.


Z góry dziękuję za wskazówki

Autor:  adixi1 [ 02-02-2011, 22:03 ]
Tytuł: 

kolego, przecież klubowicze napisali ci juz ze jedyne co da Ci jakaś poprawe osiagow i mocy to turbinka.

Autor:  Bartosz1992 [ 02-02-2011, 23:44 ]
Tytuł: 

Ok, czyli coś takiego będzie dobre ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-S ... 6223wt_825

I znacie może jakiś serwis w pobliżu Łodzi, który by coś takiego mógł założyć ?

Czy zużycie paliwa z takim turbo mocno się w Swifcie zwiększy ?

a jeśli chodzi o wydech to znacie jakieś dobre układy do Swifta, które moglibyście polecić ?

Autor:  Tomash [ 03-02-2011, 09:50 ]
Tytuł: 

Podejrzanie tani ten turbokit. Chociaż amerykański na pewno będzie tańszy niż japoński (transport) u europejskiego sprzedawcy (VAT). Inna sprawa że ten VAT i tak będziesz musiał zapłacić przed odbiorem w Polsce, chyba że masz kogoś znajomego kto niedługo będzie leciał ze Stanów do Polski i ci to w walizce przewiezie ;)

Najlepiej zapytaj kogoś, kto już uturbiał Swifta, to bardzo poważna przeróbka. W tej aukcji nie jest nawet napisane do jakich to silników, więc nie wiadomo czy to do 1.3, 1.5, 1.6 -- warto zapytać sprzedawcę.
W opisie aukcji wspominają o wastegate do zestawu -- KONIECZNIE, bez tego jak Ci turbo strzeli do tak małego silnika to pozamiatane.

Generalnie czeka Cię odrobienie pracy domowej z turbosprężarek, elementów jej osprzętu, filozofii działania i wpływu na pracę i eksploatację silnika. Dość powiedzieć że ja w trakcie odrabiania tej pracy domowej stwierdziłem że jednak nie warto ;) No, ale mój SX4 ma być niezawodnym wozem do jeżdżenia do pracy, oraz nie nadaje się na wóz sportowy z fabrycznym zawieszeniem -- Ty pewnie możesz Swiftem trochę bardziej się pobawić :)

Wzrost spalania zależy od tego, jakie ciśnienie sprężania ustawisz sobie w turbo -- ale możesz bezpiecznie zakładać około półtorakrotne. I owszem, przy takim zwiększeniu mocy i spalania będziesz musiał przerobić układ wydechowy, niewykluczone że zmienić lub zdemontować katalizator.

Autor:  Bartosz1992 [ 03-02-2011, 19:09 ]
Tytuł: 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz, bo widocznie moja wiedza na temat sprężarek jest znikoma i jeszcze wiele przede mną :?

Narazie chce ulepszyć Swifta dość małym kosztem, bochciałbym narazie zainwestować około 2000zł...

Myślalem jeszcze o wymianie całego układu wydechowego ale nie mogę znaleść w internecie taekich części do Swifta , znaczy znalazłem jedną fajną stronę ale ceny, które tam są -powalaja!

To jest ta strona - http://www.rsrs.jp/en/news/index.html


Znacie może jeszcze jakieś strony, na których są części tuningowe do Swifta w troche mniejszych cenach ?


Edit: jeszcze fajna stronę z częściami znalazłem tutaj: http://dastecnology.com/node/100

Narazie turbo odpada więc zostaje tylko wydech ?

Autor:  Bartosz1992 [ 04-02-2011, 23:24 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o ww. wydech to co myślicie o tych:

http://dastecnology.com/node/100

http://dastecnology.com/content/sh702k

Autor:  Cooper [ 09-02-2011, 12:25 ]
Tytuł: 

Jeżeli chodzi o tuning Swifta to polecam 2 strony z pewnymi jakościowo częściami i gadżetami: http://www.nengun.com oraz http://www.monster-shop.jp/index.php?ma ... anguage=en
Są ta to firmy japońskie ale w dzisiejszych czasach zapłata PayPal-em nie stanowi większego problemu, sama przesyłka kurierska również. Osobiście zamawiałem paczkę z Nengun-a i przyszła bez problemowo w ciągu 2 tygodni.

Niestety kwota 2 tyś. złotych to niewielka suma jeżeli chodzi o modyfikacje która miała by wpłynąć na osiągi auta. Co innego jeżeli chodzi o samopoczucie właściciela. :D
Chciałbym zaznaczyć ze jeżeli jakaś „modyfikacja” ma sprawić komuś wiele radości, to czemu miał by nie wydać na nią swoich pieniędzy? Jednak właściciel musi zdawać sobie sprawę że każda ingerencja w „fabrykę”, może przynieść swoje skutki zarówno te pozytywne jak i negatywne.

W swoim aucie mam zamontowaną bawełniana wkładkę K&N (koszt ok. 300-320zł). Jedynym moim subiektywnym odczuciem jest reakcja na naciśnięcie pedału gazu, wydaje się być gwałtowniejsza. Zapraszam do zapoznaniem się ze zdaniem pana Jacka Chojnackiego który mądrze napisał o tego typu modyfikacjach w podanych linkach: http://www.clublomza.fora.pl/tuning,8/s ... o,791.html , http://www.chojnacki.com.pl/filozofia/8-filtry-stokowe

Z tego co wiem wiele osób z UK ma zamontowane doloty firmy Simota, może na forum: http://www.swiftowners.co.uk znajdziesz jakieś informacje odnośnie poprawy osiągów poparte badaniami z hamowni.

Autor:  Tomash [ 09-02-2011, 13:03 ]
Tytuł: 

2 tysiące PLN spokojnie wystarczy na zainwestowanie w wydech, żeby brzmiał bardziej rasowo. Samopoczucie na pewno poprawi :)

Autor:  Cooper [ 10-02-2011, 13:23 ]
Tytuł: 

Podany wyżej tłumik SH.702K wydaje się być bliźniacza konstrukcją do tego: http://www.nengun.com/suzuki-sport/sports-sp-x-muffler
Ich pomruki mogą być podobne a wiec podaje link http://www.suzukisport-racing.com/exsc/ ... 13_spx.wmv

Jak by ktoś chciał przesłuchać inne tłumiki to bardzo proszę: http://www.suzukisport-racing.com/exsc/index.html
Wszystko jest po japońsku ale da się połapać po oznaczeniach silników i nazwach tłumików. Za takie stronki kocham Japończyków. :D

Niestety na poprawę osiągów bym nie liczył a jeżeli już, to różnice mogą być w granicach błędu pomiaru hamowni, 1 lub 2 KM i to jedynie w górnym zakresie prędkości obrotowej. Przykładem jest tłumik Monster Sport (renomowana japońska firma tuningowa) dla nowego swift-a: http://www.monster-shop.jp/index.php?ma ... anguage=en
W zamieszczonej tabeli możemy się dowiedzieć o pewnej różnicy w mocy i momencie obrotowym przed i po montażu. No cóż, czarno na białym: 64.2kW/6680rpm, 87.3ps/6680rpm przed i 64.7kW/5720rpm, 88ps/5720rpm po zamontowaniu sportowego "basowego" tłumika. :(

Tak wiec powstaje pytanie czy warto? U nas na rynku jest firma która produkuje i sprzedaje dedykowane tłumiki końcowe do wielu samochodów i niech nie odstrasza was fakt jest to Polska firma Ulter Sport. Zgadza się produkują części stworzone dla ludzi słuchających prostszej muzyki, typu umc-umc ale dzięki temu utrzymują się na rynku (popyt). ;)
Czytałem ze projektują i budują całe układy wydechowe dla sportu motorowego i dużo eksportują tak wiec polecam: http://new.ulter.com.pl/offer/dedicated ... n/342#1505
Jak by poszukać to może i dało by się dorwać ten tłumik granicach 400zł. Można wybierać końcówki a i dźwięk na pewno się poprawi, choć znowu mocy dzięki niemu to nam wiele nie przybędzie. :P Tłumik ulter-a pasuje zarówno do wersji 1,5 jak i 1,3, tak samo jak wyżej wymieniony SH.702K.

Autor:  Tomash [ 10-02-2011, 13:53 ]
Tytuł: 

Cooper pisze:
http://www.chojnacki.com.pl/filozofia/8-filtry-stokowe

Rewelacyjna strona, dzięki! Jeśli będę przerabiał samochód, to w tym serwisie -- widać po artykułach, że znają się na rzeczy oraz (a to bardzo ważne) zamiast powtarzania krążących memów po prostu biorą wóz na hamownię i mierzą. Szacun!

Artykuł o magnetyzerach z tej strony jest wisienką na torcie :D

Autor:  less11 [ 10-02-2011, 22:11 ]
Tytuł: 

A to może ja się podepnę pod temat.
Czy ktoś może montował turbinę lub kompresor do 1.3 lub widział gdzieś w sieci wiarygodne opisy modyfikacji.

Autor:  Cooper [ 11-02-2011, 00:51 ]
Tytuł: 

Taka modyfikacja w przypadku silnika M13A jest zupełnie nie opłacalna. Koszty przeróbki przekroczyły by spokojnie różnice miedzy autem z motorem 1,5.
To poważna sprawa i osoba która by się tego podjęła musiała by mieć doświadczenie, co liczy się ze spora kwotą za robociznę. Poza ceną odpowiedniego zestawu (jeżeli taki istnieje w przypadku 1,3), trzeba by doliczyć przeróbkę całego układu dolotowego i wydechowego. Zastanowić się nad odpowiednim chłodzeniem. Nie trzeba chyba tłumaczyć ze takie auto może nie być bezawaryjne, a dodatkowa moc bez ingerencji w układ hamulcowy i zawieszenie jest czystą głupotą.
Takie przeróbki często wygląda na zasadzie prób i błędów. Przypomnę jeszcze o układzie przeniesienia napędu. Skrzynia czy półosie może mogły by zostać, jednak sprzęgło na pewno należało by wymienić na mocniejsze, takie które było by wstanie przenieść większy moment obrotowy. Dodatkowo sam koszt strojenia ECU przy pomocy hamowni w profesjonalnej firmie to koszt około 1500zł a bez tego nie pojedzie ;).

Obawiam się że bezpieczna moc wygenerowana z takiej modyfikacji w przypadku jednostki 1,3 mogła by nie ulec znaczącej poprawie.
Model z silnikiem 1,5 również się do tego nie nadaje, za dużo przeróbek. Już prędzej 1,6 bo mamy dobre hamulce i zawieszenie. http://www.youtube.com/watch?v=pVuQF7SIUvQ

Moim zdaniem, zamiast tak "inwestować" wolał bym te pieniądze dołożyć do nowego mocniejszego i bezawaryjnego auta. Wyszło by rozsądniej i taniej. Co więcej nikt nie zastanawia się nad faktem ewentualnej odsprzedaży zmodyfikowanego przez nas auta. Marne szanse na odzyskanie chociaż połowy wydanych pieniędzy.
Chętnych na takie auto raczej tez wielu nie będzie. No chyba ze ktoś poszukuje bazy pod KJS :)
Na koniec odsyłam ponownie do pana Jacka Chojnackiego: http://www.chojnacki.com.pl/filozofia/5 ... lnika-atmo

Przypadkowo znalazłem jeszcze producenta który produkuje tłumiki to Swifta: http://www.supersprint.com/USP0000suzsw2.asp ich dźwięk można usłyszeć na YouTube ;)

Autor:  less11 [ 11-02-2011, 21:19 ]
Tytuł: 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że taka modyfikacja nie będzie tania i że nogdy nie odzyskam nawet części pieniędzy w nią włożonych. Sytuacja jest jednak taka że Swift jest drugim autem w domu, a nawet trzecim bo jest jeszcze auto służbowe. Przebieg ma niecałe 13 000km, a został kupiony w maju 2008r. Jednym słowem auto się marnuje i szkoda go też sprzedawać. Powstał więc pomysł aby zrobić z niego zabaweczkę. Co do hamulców to oczywiście jest pomysł włożenia zestawu od SSS przy okazji. Nie będzie tanio ale może być fajnie :D

Autor:  Cooper [ 12-02-2011, 10:52 ]
Tytuł: 

Jeżeli tak, to może z braku konkretnych zestawów do 1,3 zakup rozbitego SSS do przeszczepu jest realnym rozwiązaniem :?:

Takie elementy jak: silnik z osprzętem, hamulce, elementy wnętrza itp. Wszystko to można przełożyć, choć na pewno taka operacja również nie będzie należała do najłatwiejszych. ;)

http://otomoto.pl/suzuki-swift-sport-1- ... 53793.html :)

Autor:  spoono [ 12-02-2011, 13:47 ]
Tytuł: 

przerabiałem już kiedyś przeszczep cześci z SSS do budy z 1.3...

za dużo roboty

samo przerabianie hamulców to będzie parę klocków (1.3 ma 4 śruby, SSS ma 5 śrub)

ogólnie dłubanie w silniku 1.3 to dłubanie w g... jedyną sensowną przeróbką jest turbo + utwardzenie zawiechy, co daje kilkanascie tysiecy

w IC mają zestaw zacisków do SS 1.3 za 3,5 klocka:P

ogolnie sprzedałbym tego Swifta 1.3 i kupił Sporta albo inne, sensowne auto do przeróbek ;) lub takie, które przeróbek nie wymaga np. 5-letniego Type-R'a ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/