Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Swift Sport Facelift (osiągi)
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=6797
Strona 1 z 1

Autor:  Cooper [ 26-08-2010, 10:31 ]
Tytuł:  Swift Sport Facelift (osiągi)

Witam serdecznie.

Silniki modelu Sport od 2008 roku kręcą się do 7200 obr./min, poprzedni model jedynie do 7 tys. Zastanawia mnie fakt czy jest to jedynie podkręcenie limitera nie mające wpływu na osiągi, czy ECU zostało przeprogramowane w taki sposób aby wykorzystać dodatkowe 200 obrotów. Na zagranicznym forum czytałem o zmianie przełożeń skrzyni biegów zarówno w wersjach japońskich jak i europejskich. Jeżeli takowe zmiany miały miejsce również w modelu europejskim, to może istnieje różnica na puls w modelu po liftingu? Jeżeli dodatkowe obroty nic nie wnoszą to po co wprowadzono zmianę? Sprawa była by oczywista jeżeli w danych technicznych zmniejszył by się czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h wynikający z braku konieczności zapięcia 3 biegu i skróceniu w ten sposób sprintu do setki. Jednak dane katalogowe zarówno w kraju jak i za granicą w model po face-liftingu, dalej mówią o przyśpieszeniu rzędu 8,9 s. Dodatkowo maksymalne parametry mocy i momentu obrotowego również nie ulegają zmianie.

Poszukuje więc osoby posiadające SSS model po lifcie mieszkającej w okolicach Krakowa, która zechciała by to sprawdzić z moim sportem z 2007 roku. Oczywiście taką próbę chciałbym przeprowadzić na zamkniętym obszarze lub autostradzie. :)

Autor:  Cooper [ 11-02-2011, 11:12 ]
Tytuł: 

No cóż nikt nie odpisał, jednak nie zraziłem się i w dalszym ciągu jestem zmotywowany do rozwikłania tej zagadki.
Z programu motoryzacyjnego Best Motoring dowiadujemy się o japońskiej specyfikacji Swift-a Sport po liftingu: http://www.youtube.com/watch?v=iXBqOJM_bKs
Silnik kręci się do 7500 obr./min i różnica w skrzyni to dłuższy pierwszy bieg, co ma wpływ na skrócenie przełożenia głównego (face-lifting w Japonii był od 2007 roku).
Skupiłem się na mechanice ale dodatkowo model rożni się innymi szczegółami takimi jak: migacze w lusterkach, szare wykończenie wnętrza w odróżnieniu do poprzedniej czerwieni, nowy lakier Silky Silver Metallic zastępujący Pearl Metallic Kashmir Blue i identycznie jak w Europie, podwójna podłoga bagażnika i na nowo wyskalowany obrotomierz. Ponadto fotele Recaro oraz ksenony są już montowane najprawdopodobniej bez dopłaty. Niestety wyłącznie w Japonii. :( Ciekawostką jest pojawienie się ESP który w Europie w modelu sport występuje od początku produkcji.

Na Węgierskiej stronie podana jest specyfikacja skrzyni identyczna jak ta z Japonii. http://www.suzuki.hu/pages/display/auto ... aki_adatok
Niestety Czeska i Słowacka strona Suzuki zostały zaktualizowane na początku roku. Jednak w roku ubiegłym na jednej z nich, oficjalnie podawano ze pierwszy bieg dla modelu sport ma charakterystykę 3.545. Dodatkowo na Węgierskiej stronie podane jest paliwo 98Ron a już w Niemczech 95. http://auto.suzuki.de/auto/live/modelle ... daten.html
Z tego co mi wiadomo model po liftingu z 2008 ma już przystosowane ECU do 95 oktanowej benzyny.
Tak wiec na oficjalnych stronach Suzuki panuje niezły „burdel” i nie wiadomo na jakiej stronie zostały zamieszczone poprawne dane.

Wybrałem się do ASO w Krakowie i znowu nic konkretnego się nie dowiedziałem. Facet na salonie twierdził że w modelu z Europy zostało przeprogramowane jedynie ECU i ze face lifting z 2008 roku nie obejmował żadnych zmian w skrzyni biegów. Z kolei na serwisie stwierdzili ze nie maja dostępu do takich danych i nie są w stanie tego sprawdzić, choć byli bardzo zaciekawieni tą sytuacją.

Silniki poliftingowe (przynajmniej te z Japonii) różnią się również innymi podzespołami. Dowodem jest tabela na stronie: http://www.monster-shop.jp/zc31sht81s-p ... anguage=en
Sprężyny zaworowe są inne w zależności od specyfikacji silnika.

Na stronie poświęconej Ignis-owi, znalazłem porównanie obydwu specyfikacji skrzyni: http://ht81s.blogspot.com/2009/12/close ... sport.html (Chodzi o czerwona linie na wykresach). :)
Czy ktoś może mi pomóc w tej sprawie lub ma informacje gdzie produkowane są silniki i skrzynie biegów do Swift-a:?:
Wiem ze auta są montowane na Węgrzech ale może układy i jednostki napędowe gdzieś indziej :?:
Jeżeli ściągane są z Japonii to wysoce prawdopodobne ze zmiany w ECU uwzględniają modyfikacje w skrzyni.

Autor:  Avalanche [ 11-02-2011, 19:46 ]
Tytuł: 

Spróbuję zgłębić temat produkcji skrzyń.
Prawdopodobnie węgierskie Swifty mają europejskiej produkcji skrzynie, ale trzeba to potwierdzić (diesle mają włoskie skrzynie, dostarczane razem z fiatowskim multijetem).

Swift Sport znika w tym roku z oferty z powodu normy Euro V.
Będzie nowy, ale dopiero w II połowie roku, najwcześniej pewnie na jesień.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/