Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Olej silnikowy do Swifta https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=3917 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | zucchero [ 28-10-2008, 12:17 ] |
Tytuł: | Olej silnikowy do Swifta |
Witam, Jaki jest dedykowany olej do Swifta 1.3? A z ciekawości jaki jest używany w silnikach 1.5 i 1.6? I czy jedyną słuszną marką jest Castrol? pozdrowienia, Luka |
Autor: | Hellsin [ 28-10-2008, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Olej silnikowy do Swifta |
zucchero pisze: Witam,
Jaki jest dedykowany olej do Swifta 1.3? A z ciekawości jaki jest używany w silnikach 1.5 i 1.6? I czy jedyną słuszną marką jest Castrol? pozdrowienia, Luka już od kliku lat partnerem Suzuki jeśli chodzi o oleje jest Shell ... co do oleju - nie pisze pod maską, albo w instrukcji ? |
Autor: | waldis [ 29-10-2008, 10:12 ] |
Tytuł: | Re: Olej silnikowy do Swifta |
Hellsin pisze: ...
co do oleju - nie pisze pod maską, albo w instrukcji ? Widać userzy forum są bardziej kompetentni, niż piszący instrukcję goście z Suzuki. Mnie to pochlebia. Pewnie 5W-30. |
Autor: | spoono [ 29-10-2008, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: Olej silnikowy do Swifta |
waldis pisze: Hellsin pisze: ... co do oleju - nie pisze pod maską, albo w instrukcji ? Widać userzy forum są bardziej kompetentni, niż piszący instrukcję goście z Suzuki. Mnie to pochlebia. Pewnie 5W-30. SMP zaleca 5W-40, bezpieczniejszy dla japonskiego silnika, ktory trzeba wysoko krecic |
Autor: | Hellsin [ 29-10-2008, 23:35 ] |
Tytuł: | |
nie wiem dokładnie jak tam jest w nowym, ale ja w staruszku mam 5W-50, w nowym taki jest jaki zaleca producent, chyba właśnie 5W-40 |
Autor: | spoono [ 29-10-2008, 23:44 ] |
Tytuł: | |
Hellsin pisze: nie wiem dokładnie jak tam jest w nowym, ale ja w staruszku mam 5W-50, w nowym taki jest jaki zaleca producent, chyba właśnie 5W-40
w instrukcji mam wpisane 5W-30, ale z tego, co wiem SMP zaleca 5W-40 i w Poznaniu w obydwu serwisach leja shell helix 5W-40 |
Autor: | qba_m [ 30-10-2008, 10:30 ] |
Tytuł: | |
Do mnie już 2 razy wlali Shell 5W40 |
Autor: | zucchero [ 30-10-2008, 20:36 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za podpowiedzi - zdecydowałem że nie będzie szaleństw, a zalecany 5W-40. pozdrowienia, Luka |
Autor: | Hunt [ 26-10-2009, 11:13 ] |
Tytuł: | |
panowie - chciałbym nieco "odgrzać" temat .... u mnie dla porównania lali Shell Helix VX 5w30... (2x Auto Wache Baranowo koło Poznania) i teraz czy mogę kupić 5w40? (shell helix'a) czy jednak tego co mi oni wlewali? przypomnijcie mi proszę jaki rozmiar ma miska olejowa w mk6 japońcu - 3,9l? 4,2l? (bo takie rozmiary spotykałem na forum tutaj) |
Autor: | TSRALLY [ 26-10-2009, 13:06 ] |
Tytuł: | |
w wyniku starej juz korespondencji z SMP, dostałem zalecenie użytkowania 5W-40 gdyż w naszym klimacie 30 stopni jest często niewystarczające generalnie na 30 będzie ciut mniej palił, szybciej się nagrzewał itd, lepiej nadaje się do miasta natomiast jeżeli zdarzają ci się szybkie trasy (przy sporych obrotach) lub czasami auto ma ciężej + wyższe temperatury (góry i obciążenie) to lepiej 40 - kę, zapewni lepszą ochronę pojemność wraz z filtrem to 3,9 l (kłania się instrukcja) zawsze 4 litrowa butelka wystarczy jeszcze powinni ci oddać, co zostanie na dnie |
Autor: | Hunt [ 27-10-2009, 09:05 ] |
Tytuł: | |
dzięki ![]() czyli jak rozumiem mogę wlać 5w40 nawet jeśli obecnie miałem 5w30 tak? nie bedą mi robić z tym problemów? z kolei pytanie - który producent 5w40? no i który olej? Shell Helix? Castrol? (syntetyk oczywiście) |
Autor: | Avalanche [ 27-10-2009, 09:48 ] |
Tytuł: | |
Ja mam dobre doświadczenia z Castrol Magnatec; nie wiem czemu Shell Helix Ultra (lany i zalecany przez ASO) między przeglądami mi wyraźnie ubył, co nie zdarzyło się przy Magnatecu. Wybór jednak jest taki jak między Levisami a Wranglerami ![]() |
Autor: | TSRALLY [ 27-10-2009, 09:56 ] |
Tytuł: | |
nie wiem czy jeszcze masz gwarancję czy nie, wiem że niektore ASO leją 30 inne 40, chcesz napisz do SMP jak odpiszą to masz papierek, z tego co wiem ASO nie zwraca szczegolnie uwagi na to czy jest to 30 czy 40, liczy sie oryginalna bańka ja miałem przez rok zalany 5w30 bo tak lali w zabrzu, potem jezdzilem juz na swoim 5w40 shella, od ponad 3 lat jak jezdzi i 53 kkm nigdy nie dolałem nawet kropli oleju. na pewno ma na to tez wpływ docieranie i sposób eksploatacji, auto jezdzone głownie w miescie na małych dystansach (czyli niekorzystnie, czasami trasa przy większych prędkościach (obrotowych również) i stosunkowo długo) trochę myslałem nad zalaniem ewentualnie motula, ale z shella póki co jestem całkowicie zadowolony jak coś to mam do spylenia 2x1 l w oryginalnych opakowaniach (pozostałość po kupowaniu w promocjach 4+1) to jaka będzie marka ma drugorzędne znaczenie, liczy się lepkość i klasa jakości, wybierz tą samą lub wyższą, za świeże auto żeby na oleju oszczędzać |
Autor: | Hunt [ 27-10-2009, 14:12 ] |
Tytuł: | |
ok dzięki |
Autor: | Andre123 [ 27-10-2009, 19:37 ] |
Tytuł: | |
Apropo dyskusji Shell 5W-30 i 5W-40. Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale w sprzedazy ten wg niektórych gorszy olej 5W-30 (Shell Helix Ultra Extra 5W-30) jest droższy niż 5W-40 (Shell Helix Ultra 5W-40)!!! Z tego wniosek, że jest on lepszy! Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach a ja nie jestem ekspertem od olejów. Ogólnie powiem, że można doszukać się informacji, że 5W-30 jest najnowszy itp. itd. Nie neguję oczywiście parametrów, które wskazują na przewagę 5W-40. Ktoś powie, że warte są parametry (czyli 30 lub 40) ale jak się postaracie to znajdziecie oleje różnych firm z wyższymi parametrami o połowę taniej. Czy to znaczy, że są lepsze? Hm... Nie sądzę. Więc podsumowując to że leją 5W-30 to niekoniecznie świadczy źle o SUZUKI. Może jakiś ekspert od olejów się wypowie!!! |
Autor: | qba_m [ 28-10-2009, 09:16 ] |
Tytuł: | |
U mnie do 1.6 leją Shella 5W40. Od wymiany do wymiany nie ubywa nawet o milimetr. |
Autor: | TSRALLY [ 28-10-2009, 12:09 ] |
Tytuł: | |
Shell 5W-30 teoretycznie jest lepszy nic dziwnego, że jest droższy to znaczy lepszy jest niby w tym, że ma więcej dodatków czyszczących i mniej siarki i fosforu, jest więc zdrowszy dla katalizatora oraz przewidziany do używania w dieslach mających DPF-a. Dodatkowo umożliwia przedłużenie okresów między wymianami oleju zamiast standardowych 15000 (choc wedlug mnie nie warto tego robic bo licza sie przede wszystkim zalecenia producenta a te i tak powstaly dla wersji 5w30 z założeniem 15000 km) generalnie kazdy musi sam wybrac ktory jest dla niego lepszy na co dzien przewage ma 5w30, jest lepszy przy czestych zimnych rozruchach itd ale jezeli pojedziesz np. do włoch na wakacje to zakres temperatury jest zbyt niski i olej jest mniej lepki zapewniając mniejszą ochoronę, to samo jeżeli się spieszysz i długotrwale utzrymujesz wysokie obroty (autostrada) to jest lepkość kinetyczna może być też odrobinę za mała i zapewni mniejszą ochronę. w polsce tez temaperatury powyzej 30 stopni sie zdarzaja moze nie zbyt czesto ale jednak z tymi olejami i decyzja miedzy 5w30 a 5w40 jest jeszcze taki fakt ze w momencie zakupu egzemlaprza ktorym jezdze wtedy nie mozna jeszcze bylo kupic w sklepach 5w30 od shella bo go poprostu nie bylo, byl sprowadzany do aso w beczkach, nie mozna bylo go kupic np. na stacji paliw gdybys pilnie potrzebowal dolewki dopiero gdzies w 2007 roku pojawil się ogólnie dostępny jako shell helix ultra extra (ten o ktorym wspomnialem wczesniej ze lało ASO - czyli w okolicach 2006 roku był chyba zwykłą 30 wtedy nie było chyba jeszcze wersji czystej czyli Ultra Exctry z cleansing agents) wszystko wiec zalezy od przeznaczenia samochodu i sposobu jego eksploatacji w przypadku beznynowego swifta 1,3 i 1,5 obydwa są dobre, przy delikatnej jezdzie 5w-30 ma przewage, taki olej zapewnia lepsza ochrone przy malych i krotkich trasach, szybciej sie nagrzeje, jest bardziel płynny, prędzej dotrze do częsci uruchamianych na sucho w przypadku swifta sporta nie wiem jaki ma byc wg instrukcji ale zakladam ze conajmniej 5w-40 a dla tych ktorzy wykorzystują w pełni i notorycznie jego osiągi to może i niektórzy powiinni wejść w 50, dla totalnych hardkorowców żyłujących non-stop najlepszy będzie np. 10w-60 a dla np. vitary na dieslu 5w-30 bedzie prawidlowy (tu tez nie wiem co instrukcja mowi bo nie mam takiego auta) ale argumentem jest tu wlasnie ochrona DPF-a |
Autor: | jano_3 [ 28-10-2009, 17:13 ] |
Tytuł: | |
Drugi parametr nie ma wplywu na gestosc oleju w niskich temperaturach (lepkosc). Takze piszac ze 5W 30 jest lepszy na krotkie trasy niz 5W 40 w zime mijasz sie troszke z prawda. Jesli chodzi o zime maja ta sama lepkosc! Roznica dotyczy upalnych dni. Ja osobiscie leje castrol edge 0W 40 jest to olej w pelni syntetyczny a nie hydro crackowany. Drogi ale uwazam ze do nowego auta nie ma co oszczedzac. Dosc wiele o oleju mowi klasyfikacja ACEA i z nia warto sie zapoznac troche mniej API ale tez warto poczytac sa to klasyfikacje ktore pozwalaja stwierdzic ktory olej jest lepszy i powiedziec o nim wiecej niz klasy lepkosci. Pozdrawiam. |
Autor: | TSRALLY [ 28-10-2009, 19:50 ] |
Tytuł: | |
jano_3 pisze: Takze piszac ze 5W 30 jest lepszy na krotkie trasy niz 5W 40 w zime mijasz sie troszke z prawda. Jesli chodzi o zime maja ta sama lepkosc! Roznica dotyczy upalnych dni.
Ja osobiscie leje castrol edge 0W 40 jest to olej w pelni syntetyczny a nie hydro crackowany. Drogi ale uwazam ze do nowego auta nie ma co oszczedzac. Dosc wiele o oleju mowi klasyfikacja ACEA i z nia warto sie zapoznac troche mniej API ale tez warto poczytac sa to klasyfikacje ktore pozwalaja stwierdzic ktory olej jest lepszy i powiedziec o nim wiecej niz klasy lepkosci. Pozdrawiam. jano, odnośnie zimy nigdzie nie pisałem, co najwyżej zimnym rozruchu ale w tym przypadku chodziło mi głównie, że przy zimnych rozruchach i krótkich trasach ten olej szybciej powinien dojść do temperatury roboczej i optymalnych parametrów co do castrola i shella to wg. stron producentow spełniają dokładnie te same normy, w większości przypadków wybór oleju będzie więc kwestią gustu i ceny |
Autor: | jano_3 [ 28-10-2009, 21:00 ] |
Tytuł: | |
Chodzi mi o to ze pierwszy parametr tyczy sie bardzo niskich temperatur a drugi bardzo wysokich. Drugi parametr nie ma nic do bardzo niskich temperatur a pierwszy do bardzo wysokich. |
Autor: | svvr [ 29-10-2009, 19:50 ] |
Tytuł: | |
Panowie ja leje juz jakis czas do swifta TOTALA 5w40 auto zagazowane przebieg ponad 100 tys.km. do drugiego tez zaleje TOTALA (ma dopiero 12 tys. km.) cena pasuje mechanik poleca, z autkiem nic sie nie dzieje. oczywiscie nie serwisuje autek w ASO bo nie mam zamiaru nabijac im kieszeni, Wystarczajaco duzo zaplacilem za jakosc SUZUKI jak je kupowalem. Spisuja sie super. Oleju nie ubywa od wymiany do wymiany silniczek pracuje jak zegarek. Polecam.. |
Autor: | olotasak [ 06-02-2010, 12:09 ] |
Tytuł: | |
przy oleju wazna jest klasa lepkosciowa.. nie do konca wazna jest firma. trzeba uwazac przy kupowaniu samego oleju, bo tak jak wiekszosc produktow oleje silnikowe tez sie podrabia. z tego wzgledu coraz bardziej zmienia sie design opakowan. jesli chodzi o sam olej.. na swiecie jest kilka labolatoriow badawczych ktore wymyslaja receptury olejow dla baz danego producenta. oznacza to ze wiekszosc producentow jakosciowo oleje ma niemal identyczne. w zwiazku z tym wazne jest aby kupowany olej byl "dobrego" producenta i mial odpowiednie paramatry dla danego silnika. kupujac inny olej niz sugerowany przez producenta auta mozna wspomóc sie aprobata. wiekszosc olejow "markowych" posiada takowe wydawane przez producentow aut. tak wiec jesli widzisz ze olej ma np. aprobate mercedesa mozebyc to wskazowka ze i dla suzuki bedzie dobry. pozatym czesc olejow silnikowych np. castrol produkowane jest u innego producenta w jego opakowania.. mam nadzieje ze to co napisalem bedzie dla was przydatne. wniosek jest taki ze niema co przeplacac.. jak cos na stronie lotosu mozecie sprawdzic jakie oleje lotosu beda odpowiednie dla waszego modelu.. jest od jakiegos czasu tam wyszukiwarka.. |
Autor: | crai1 [ 19-03-2010, 15:43 ] |
Tytuł: | |
Do tej pory w Aso wlewali mi Shell 5W40 Ostatnio zalalem MILLERS XFS 5W40 pełny syntetyk. |
Autor: | Piotr Dziektarz [ 14-12-2017, 01:15 ] |
Tytuł: | Re: Olej silnikowy do Swifta |
Witam , Jaki rocznik tego Suzuki ? Czy obecnie coś ubywa tego leju na 1000km ? |
Autor: | harry [ 14-12-2017, 11:51 ] |
Tytuł: | Re: Olej silnikowy do Swifta |
Zobacz z którego roku ten wpis |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |