Niniejszy wątek dotyczy możliwości odczytania kodów DTC (błędów/usterek) zapisanych w module BCM (Body Control Module) samochodu Suzuki Swift
Opis dotyczy wszystkich wersji silnikowych, wyprodukowanych zarówno na węgrzech jak i w japonii, rocznikowo 2005 - obecnie.
Oczywiście diagnostykę BCM może przeprowadzić każde ASO. Opisywana tu wersja jest przydatniejsza dla użytkowników, ponieważ pozwala na odczyt bez
posiadania skanera TechII.
Niniejszy opis, może być przydatny szczególnie dla tych z Was którzy zamierzają zakupić samochód używany.
Aby odczytać kody DTC zapisane w BCM należy:
1) Otworzyć samochodzik, nie zamykać drzwi kierowcy.
2) Usiąśc w fotelu kierowcy, przekręcić kluczyk w stacyjce na pozycję zapłon (IGN)
3) Włączyć, wyłączyć światła pozycyjne. Operację trzeba powtórzyć 3 razy. Tzn:
przekręcić gałeczkę w kolejnosci (dla świateł pozycyjnych) ON/OFF, ON/OFF, ON/OFF.
4) Nacisnąc 3 razy wyłącznik krańcowy drzwi kierowcy.
Po wykonaniu kroku 4) na wyświetlaczu przebiegu kilometrów, wyświetlone zostaną kody DTC zapisane w sterowniku. Kody wyświetlać się będą
w kolejności od najmniejszego (matematycznie) do największego, w odstępach 2 sekundowych.
Po wykonaniu odczytu, kluczyk w stacyjce należy przekręcić do pozycji OFF aby powrócić do normalnego trybu.
Poniżej, tablica błędów DTC dotyczących BCM [w nawiasach kwadratowych, rownież względna przyczyna powstania błędu]
B0000 - Brak wpisów DTC. Wszystko OK :-)
B1133 - Zbyt wysokie napięcie akumulatora [alternator/regulator napięcia]
B1142 - Obwód termometru uszkodzony (zwarcie do masy)
B1143 - Termometr uszkodzony
B1150 - Brak łączności z modułem SDM (sterownik SRS) [np. po odłączeniu modułu SDM od wiązki samochodu, przy podłączonym akumulatorze]
B1157 - Wystrzelone poduszki powietrzne przednie [tylko i wyłącznie po kolizji!]
B1170 - Błąd zapisu danych pamięci EEPROM (błąd modułu BCM)
U1001 - Błąd komunikacji CAN (pomiędzy BCM,SDM,ECM) [usterka elektroniczna]
U1073 - Błąd komunikacji BCM z wybranym modułem.
U1100 - Błąd komunikacji BCM z ECM [np. po odłączeniu modulu ECM od wiązki samochodu, przy podłączonym akumulatorze]
U1101 - Błąd komunikacji BCM z TCM (dot. skrzyni półautomatycznej oraz automatycznej) [np. po odłączeniu modulu TCM od wiązki samochodu, przy podłączonym akumulatorze]
U1144 - Błąd komunikacji BCM z modułem obsługii bezkluczykowej (tylko wersje benzynowe) [np. po odłączeniu modułu keyless od wiązki samochodu, przy podłączonym akumulatorze]
Dociekliwi z Was zauważą, że lampka "security lamp" obok zegarka, miga rownież wyświetlając kody DTC podczas procedury ich odczytu.
Aby skasować kody DTC zapisane w BCM nalezy:
1) Otworzyć samochodzik, nie zamykać drzwi kierowcy.
2) Usiąśc w fotelu kierowcy, przekręcić kluczyk w stacyjce na pozycję zapłon (IGN)
3) Włączyć, wyłączyć światła pozycyjne. Operację trzeba powtórzyć 4 razy. Tzn:
przekręcić gałeczkę w kolejnosci (dla świateł pozycyjnych) ON/OFF, ON/OFF, ON/OFF, ON/OFF.
4) Nacisnąc 4 razy wyłącznik krańcowy drzwi kierowcy.
Wszystkie kody DTC zapisane w BCM zostały skasowane. Nalezy ponownie przeprowadzić procedurę odczytu. Prawidłowym kodem DTC jest 0000.
Jeżeli po wykonaniu procedury kasowania, BCM nadal zgłasza wybrany (odczytywany również przed kasowaniem) błąd DTC, należy udać się
do ASO Suzuki w celu naprawy usterki.
Ostatnio zmieniony 25-09-2007, 11:10 przez pimposh, łącznie zmieniany 2 razy.
|