Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Czym tak naprawdę różni się...
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=3209
Strona 1 z 1

Autor:  Rodman [ 14-05-2008, 23:01 ]
Tytuł:  Czym tak naprawdę różni się...

konstrukcja silnika swifta 1.5 101 KM i 1.6 125 KM,czym te silniki się różnią ? dajcie znać jak wiecie bo ciekawy jestem.

pozdrowienia

Rodman

Autor:  Rodman [ 15-05-2008, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Czym tak naprawdę różni się...

Rodman pisze:
konstrukcja silnika swifta 1.5 101 KM i 1.6 125 KM,czym te silniki się różnią ? dajcie znać jak wiecie bo ciekawy jestem.

pozdrowienia

Rodman



i jak tam Panie i Panowie nikt nic nie pomoże w temacie ? nikt nic niewie,jaka jest roznica w konstrukcji silnika 1.5 i 1.6 ??

Rodman

Autor:  spoono [ 15-05-2008, 17:33 ]
Tytuł: 

Pojemnoscia sie roznia :P

M15A z VVT i M16A z VVT :P

przeciez to widać od razu :P

chyba, ze chodzi Tobie o co innego, ale wtedy zle zadales pytanie :P

Autor:  Rodman [ 15-05-2008, 21:00 ]
Tytuł: 

spoono pisze:
Pojemnoscia sie roznia :P

M15A z VVT i M16A z VVT :P

przeciez to widać od razu :P

chyba, ze chodzi Tobie o co innego, ale wtedy zle zadales pytanie :P



chodzi mi konkretnie czy cięzko było by zrobic z 1.5 - 1.6 ? :szalony:

Autor:  Avalanche [ 15-05-2008, 21:08 ]
Tytuł: 

Hmm... odpowiedź spoono była na pewno bardzo pomocna ;)

Ja zapytam tylko dla jasności - po co miałby ktoś robić 1.6 z 1.5?

Autor:  Rodman [ 15-05-2008, 21:20 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Hmm... odpowiedź spoono była na pewno bardzo pomocna ;)

Ja zapytam tylko dla jasności - po co miałby ktoś robić 1.6 z 1.5?


no pomocna byla strasznie :lol: no na przyklad po to ze jesli ktos ma 1.5 i mu nie wystarczy ta moc w 1.5 co to kombinuje co tu zrobic... :lol: a auta niechce zmieniac

Autor:  Hellsin [ 15-05-2008, 21:22 ]
Tytuł: 

Rodman pisze:
chodzi mi konkretnie czy cięzko było by zrobic z 1.5 - 1.6 ? :szalony:


tzn z 1.5 zrobic SSS w przyszlosci ? - jesli tak to Adamov juz to przerabial, powiedzieli mu ze wymiana polowy auta :lol:

Autor:  Rodman [ 15-05-2008, 21:28 ]
Tytuł: 

Hellsin pisze:
Rodman pisze:
chodzi mi konkretnie czy cięzko było by zrobic z 1.5 - 1.6 ? :szalony:


tzn z 1.5 zrobic SSS w przyszlosci ? - jesli tak to Adamov juz to przerabial, powiedzieli mu ze wymiana polowy auta :lol:



nie rozumiem dlaczego to miala byc wymiana polowy auta,skoro w/g mnie te auta roznia sie tylko pojemnoscia a technologia ta sama

Autor:  Hellsin [ 15-05-2008, 21:52 ]
Tytuł: 

Rodman pisze:
nie rozumiem dlaczego to miala byc wymiana polowy auta,skoro w/g mnie te auta roznia sie tylko pojemnoscia a technologia ta sama


bebnami wyhamujesz go ?
Dodatkowo inne piasty, chbya wieksze tarcze, inne polosie i tak leci kaberecik ...

Autor:  Rodman [ 15-05-2008, 22:02 ]
Tytuł: 

Hellsin pisze:
Rodman pisze:
nie rozumiem dlaczego to miala byc wymiana polowy auta,skoro w/g mnie te auta roznia sie tylko pojemnoscia a technologia ta sama


bebnami wyhamujesz go ?
Dodatkowo inne piasty, chbya wieksze tarcze, inne polosie i tak leci kaberecik ...



nie no,ale ja mowie o samym silniku,bo wiadomo ze do duzo wiekszej mocy trzeba dostosowac reszte parametrow samochodu,chodzi mi o samo podkrecenie mocy silnika 1.5

Autor:  spoono [ 15-05-2008, 22:40 ]
Tytuł: 

odpowiedz nie była pomocna bo pytanie było mało konkretne...

M15A z VVT

średnica/skok tłoka 78mm/78mm

stopień kompresji 9,5:1

M16A z VVT

średnica/skok tłoka 78mm/83mm

stopień kompresji 11:1

ponadto:

M16A ma kute tłoki, podobno odelżona i utwardzoną głowicę

rozwiercanie tudzież zamiana głowicy w M15A tak by osiagnac 1.6 jest zupelnie bez sensu

poza tym SSS (M16A), ma:
utwardzone i obnizone zawieszenie
lepsze hamulce (z tyłu tarczowe)
krótszą skrzynię
układ kierowniczy o innej charakterystyce
i mnóstwo innych, fajnych bajerów w środku :P


a moim skromnym zdaniem, jeżeli coś podkręcać, to tylko diesla ;)

Autor:  Hellsin [ 15-05-2008, 22:41 ]
Tytuł: 

Rodman pisze:
nie no,ale ja mowie o samym silniku,bo wiadomo ze do duzo wiekszej mocy trzeba dostosowac reszte parametrow samochodu,chodzi mi o samo podkrecenie mocy silnika 1.5


1.6 z tego co wiem jest na seryjnych kutych tlokach, 1.5 nie mam pojecia.
Ogolem podniesienie mocy o 24 KM to duuuuzy wydatek.
przynaimniej 10 tysi ... tak sobie licza ... no i utrata gwarancji jesli robisz to w okresie gwarancyjnym

Autor:  Rodman [ 15-05-2008, 23:19 ]
Tytuł: 

spoono pisze:
odpowiedz nie była pomocna bo pytanie było mało konkretne...

M15A z VVT

średnica/skok tłoka 78mm/78mm

stopień kompresji 9,5:1

M16A z VVT

średnica/skok tłoka 78mm/83mm

stopień kompresji 11:1

ponadto:

M16A ma kute tłoki, podobno odelżona i utwardzoną głowicę

rozwiercanie tudzież zamiana głowicy w M15A tak by osiagnac 1.6 jest zupelnie bez sensu

poza tym SSS (M16A), ma:
utwardzone i obnizone zawieszenie
lepsze hamulce (z tyłu tarczowe)
krótszą skrzynię
układ kierowniczy o innej charakterystyce
i mnóstwo innych, fajnych bajerów w środku :P


a moim skromnym zdaniem, jeżeli coś podkręcać, to tylko diesla ;)


z tym dieslem to mowisz powaznie czy żarcik ??

tak wlasnie myslalem wlasnie o wsadzaniu glowicy z 1.6,alemowisz ze to gra nie warta świeczki,musze zgłebić temat :szalony:

a jak nie wolnossacy to moze lepiej wtedy robic psssyt psssyt,czyli uturbienie,ktos to juz w Polsce w nowym suzuki swifcie robil,orientujecie się moze ?

Autor:  spoono [ 15-05-2008, 23:26 ]
Tytuł: 

tak jak napisalem na PW, w dieslu z 75KM bez problemu zrobisz 97KM (na forum jest pimposh, ktory tak wlasnie zrobil)

to jest silnik Fiata -Multijet, bardzo dobra konstrukcja :)

jezeli chcialbys zmienic glowice, to tloki tez... ale bedziesz mial skrzynie z 1,5, ktora Ci zmuli taki silnik :P

i bujane zawieszenie jak na taka moc :P

nie wspominajac o hamulcach, ktore sa niestety jedna ze slabszych stron swifta

Autor:  Rodman [ 15-05-2008, 23:35 ]
Tytuł: 

spoono pisze:
tak jak napisalem na PW, w dieslu z 75KM bez problemu zrobisz 97KM (na forum jest pimposh, ktory tak wlasnie zrobil)

to jest silnik Fiata -Multijet, bardzo dobra konstrukcja :)

jezeli chcialbys zmienic glowice, to tloki tez... ale bedziesz mial skrzynie z 1,5, ktora Ci zmuli taki silnik :P

i bujane zawieszenie jak na taka moc :P

nie wspominajac o hamulcach, ktore sa niestety jedna ze slabszych stron swifta



no tak dieselek fajna opcja ,ale ciezko dostepna,w PL wogole niema w sprzedazy,a na rynku wtornym bardzo malo tego jest i w cięzkim do określenia stanie.

Rodman

Autor:  etom [ 15-05-2008, 23:45 ]
Tytuł: 

spoono pisze:
jezeli chcialbys zmienic glowice, to tloki tez...


Jeszcze "naciagnac" :D blok i tuleje o 5 mm i zmienic korbowod - wiekszy skok tloka o 5mm

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/