Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Nietypowe, rzadkie i limitowane wersje Swifta
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=236
Strona 1 z 3

Autor:  Avalanche [ 05-08-2006, 10:45 ]
Tytuł:  Nietypowe, rzadkie i limitowane wersje Swifta

Witajcie Panie i Panowie,

jako były posiadacz pięknego Swifta (1994, mejd in dżapan ;), z sympatią go wspomniającego, postanowiłem dorzucić 1 grosz do forum świstaków.
Ostatnio w necie trafiłem na zdjęcie Swifta, na oko 1990-92, na którego tylnej klapie widniało:
4WD
1.3 GT-i
czyli połączenie GTI (101 KM) z napędem na 4 koła.
Całość w budzie 3d.

Foto:
Obrazek

Więcej:
http://www.stedix.com/swiftgti/gallery8.html


Aktualizacja:
Podobno to limitowana wersja z 1990 roku (Cultus GTi 4WD) wykonana w 300 sztukach na rynek japoński. Stały napęd 4WD z rodziałem 60/40%, silnik G13B, ospojlerowanie i wyposażenie typowe dla Cultusa GTi.


I druga ciekawostka (z Allegro):
Swift z dwustopniową klimatyzacją manualną i fabrycznymi spryskiwaczami reflektorów. Poza tym podgrzewane fotele przednie.
Wersja skandynawska.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1421173

Autor:  Avalanche [ 07-08-2006, 15:18 ]
Tytuł:  Cabrio

Może nietypowe to nie jest, bo trochę naprodukowali, ale wciąż rodzynek na rynku :)

Obrazek

Autor:  TSRALLY [ 14-08-2006, 07:42 ]
Tytuł: 

w Japonii dostępne będą 2 nowe leimitowane wersje 1.3 XE Style i 1.3 XG Limited II , szczegoly ponizej

http://www.nihoncarandbike.com/news-294 ... arket.html


glowne zmiany to inne radio, panel sterowania klimą (automatyczna z wyswietlaczem) i pare pierdół, alusy, 2 kolorowa tapicerka i deska rozdzielcza

Autor:  pimposh [ 16-08-2006, 08:09 ]
Tytuł: 

mniam :)

Autor:  Avalanche [ 21-08-2006, 13:28 ]
Tytuł:  Swift Mk.V nadal żyje ;-)

Swift Mk. V w Indiach -
nazywa się Esteem (jak Baleno w USA):
Obrazek

Autor:  Avalanche [ 22-08-2006, 15:52 ]
Tytuł:  Swift skrzydlak

W Szwajcarii można nabyć specjalną edycję Swifta Mk. VI "SWISS EDITION":
z podnoszonymi drzwiami :shock:
http://www.suzukiautomobile.ch/fileadmi ... ges/15.jpg

Ekstrasy (po niemiecku, niestety):
- Flügeltüren
- 17"-Zoll-Räder
- Sportauspufftopf
- Tieferlegungsatz
- Frontschürze
- Seitenschürze
- Heckschürze
- Dachspoiler
- Teppichsatz Deluxe
- Scheibentönung
- Leder-/Alcantara-Intérieur

Cena: 32,990 EUR

Autor:  Avalanche [ 09-07-2007, 22:37 ]
Tytuł: 

A mało brakowało i SWIFT Mk. V wyglądałby tak:

Obrazek

Autor:  JaRon [ 10-07-2007, 00:07 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
A mało brakowało i SWIFT Mk. V wyglądałby tak:

Może b.funkcjonalny?? Ale mnie się bardziej mój podoba :)
Pozdrawiam :)

Autor:  Hellsin [ 10-07-2007, 12:52 ]
Tytuł: 

JaRon pisze:
Avalanche pisze:
A mało brakowało i SWIFT Mk. V wyglądałby tak:

Może b.funkcjonalny?? Ale mnie się bardziej mój podoba :)
Pozdrawiam :)


przeciez Ty masz MK VI :P
MKV byly produkowane od 2000 do 2003
To co jest na fotkach nie wiadomo czemu przypomina mi Ignisa troche 8) ( bo chyba takowym jest :D )

Autor:  Avalanche [ 10-07-2007, 13:28 ]
Tytuł: 

Tak, to Ignis I, czyli Swift Mk V (w Japonii, Australii i Oceanii).
Produkowany w latach 2000 - 2003 jako następca Swifta.

Szkoda, że zamiast węgierskiego Swifta nie wprowadzili Ignisa I pod nazwą Swift do Europy.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Ignis

Autor:  JaRon [ 10-07-2007, 17:19 ]
Tytuł: 

Hellsin pisze:
.
przeciez Ty masz MK VI :P
MKV byly produkowane od 2000 do 2003

Masz rację :)
Dzięki za "sprowadzenie na ziemię" :).
A co do "mojego" i tak zdania nie zmienię :lol:
Pozdrawiam :)

Autor:  Avalanche [ 10-07-2007, 19:37 ]
Tytuł: 

Mnie się też bardziej Twój podoba :D
Chodziło mi o to, że w EU Suzuki trochę przyspało, klepiąc poprzedniego Swifta o jakieś 5 lat za długo, jak mieli godnego następcę IMO. Nawet wersja Sport przecież powstała (105 KM) i 3d był, i 4WD... Może dzięki temu więcej Ignisa II by sprzedali po 2004 roku.

Autor:  Hellsin [ 10-07-2007, 20:01 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Mnie się też bardziej Twój podoba :D
Chodziło mi o to, że w EU Suzuki trochę przyspało, klepiąc poprzedniego Swifta o jakieś 5 lat za długo, jak mieli godnego następcę IMO. Nawet wersja Sport przecież powstała (105 KM) i 3d był, i 4WD... Może dzięki temu więcej Ignisa II by sprzedali po 2004 roku.


Mowisz ze MKIV i MKV niepotrzebnie klepali ? Powiem Ci jedno zycze nowemu swiftowi tylu sprzedanych egzemplarzy ile sprzedalo sie starego :P
Jedyny minus to ze w MK IV nie wprowadzili juz 16V tylko nadal klepali 8V.
Pozatym jest to trwala, solidna konstrukcja.

Autor:  Avalanche [ 10-07-2007, 20:21 ]
Tytuł: 

Ja też mu życzę :)
Jeżeli chodzi o PL, to już pewnie przebił co najmniej trzy kolejne Mk poprzedniego :lol: :lol:

Miałem Swifta, takiego jak tu, tylko bez tych esów-floresów na boku:
Obrazek
i było to niezawodne, ekonomiczne, sympatyczne, zaskakująco zrywne, poręczne, pakowne i fajne auto.
Ale to, co zrobili Węgrzy z nim po 1996 roku to [kaszle]... :| Jedyny pozytyw, to wsadzenie silnika od Baleno, chyba w 2002 roku.

Autor:  Hellsin [ 10-07-2007, 21:09 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Ja też mu życzę :)
Jeżeli chodzi o PL, to już pewnie przebił co najmniej trzy kolejne Mk poprzedniego :lol: :lol:


no raczej nie - od MK III do MK V troche tego w PL sie sprzedalo.

Avalanche pisze:
Miałem Swifta, takiego jak tu, tylko bez tych esów-floresów na boku:


napewno takiego ? - to jest skandynawska wersja z tego co pamietam MK III

Avalanche pisze:
i było to niezawodne, ekonomiczne, sympatyczne, zaskakująco zrywne, poręczne, pakowne i fajne auto.
Ale to, co zrobili Węgrzy z nim po 1996 roku to [kaszle]... :| Jedyny pozytyw, to wsadzenie silnika od Baleno, chyba w 2002 roku.


To samo z MK IV i MK V, Wegrzy tylko dodali troche wyposazenia i zrobi maly facelift przodu 2 razy.
Co do silnika 1.3 16V to byl wkladany od 2000 roku - powinien byc wczesniej wkladany moim zdaniem

Autor:  Avalanche [ 11-07-2007, 06:24 ]
Tytuł: 

Mój Swift miał takie same lampy, zderzaki i kołpaki jak ten na zdjęciu (no i kolor). W mojej wersji, oznaczonej w papierach jako GL Plus zderzaki i lusterka były lakierowane, miał też listwy boczne i zegarek elektroniczny, dźwiękową sygnalizację pozostawionych świateł i niedomkniętych drzwi i wysuwany uchwyt na 2 napoje.
Za to elektryczna regulacja wys. świateł chyba była we wszystkich wersjach.

Co do silnika G13BB w Swifcie, to w PL w sprzedaży pojawił się albo jesienią 2001, albo wiosną 2002.

Jeżeli chodzi o węgierskie wersje, to słyszałem za dużo narzekań na wykonanie, awaryjność i korozję, żeby uznać, że produkcja z końcówki żywota była równie udana, jak wcześniej.
Oczywiście z nowym S jest o wiele lepiej.

Autor:  Hellsin [ 11-07-2007, 17:35 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Co do silnika G13BB w Swifcie, to w PL w sprzedaży pojawił się albo jesienią 2001, albo wiosną 2002.


nie mogl byc bo w 2000 go wprowadzili. MK V nie bylo w 8V :)

Avalanche pisze:
Jeżeli chodzi o węgierskie wersje, to słyszałem za dużo narzekań na wykonanie, awaryjność i korozję, żeby uznać, że produkcja z końcówki żywota była równie udana, jak wcześniej.
Oczywiście z nowym S jest o wiele lepiej.


Wykonanie - nie narzekam :)
Awaryjnosc - posypaly sie tylko drazki kierownicze jak na razie tylko :)
Korozja - tlumik koncowy i tyle :)

Nowy S to jeszcze musi poczekac i torche nim userzy musza pojezdzic aby uzyskal takie miano - na razie sa felery z hamulcami , oraz wycieraczkami

Autor:  Avalanche [ 11-07-2007, 20:21 ]
Tytuł: 

Wiem, że G13BB wszedł do Swifta w 2000 r. Mówię o tym, że w Polsce pojawił się w 2001 :!:
I jestem w stanie się założyć o skrzynkę piwa, więc proszę mnie tu nie mięszać ;) .

Autor:  Hellsin [ 11-07-2007, 23:48 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Wiem, że G13BB wszedł do Swifta w 2000 r. Mówię o tym, że w Polsce pojawił się w 2001 :!:
I jestem w stanie się założyć o skrzynkę piwa, więc proszę mnie tu nie mięszać ;) .


pojawily sie w 2000 roku w PL, przynaimniej z tego co pamietam tak u mnie w miescie bylo bo pozniej bylo plute ze mozna bylo jeszcze poczekac a byl by 16V :)

Autor:  Avalanche [ 12-07-2007, 05:41 ]
Tytuł: 

Zakład? :szalony:

Autor:  Hellsin [ 12-07-2007, 09:35 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Zakład? :szalony:


Ty mi sie tu nie zakladuj tylko potwierdz swoje informacje :P :)

Autor:  Avalanche [ 12-07-2007, 10:19 ]
Tytuł: 

W sierpniu 2000 sprzedawałem Swifta i byłem w salonie S w Poznaniu pytając o ofertę na jesień. Była kiepska, węgierskie Swifty miały silniki 1.0 i 1.3 8V. Baleno było drogie. W internecie czytałem o wprowadzeniu G13BB do Swifta i zapytałem o to sprzedawcę, a ten zrobił wielkie oczy.

Znajomy, za moją namową, chciał kupić taką wersję dla żony, ale do końca roku nie pojawiła się w salonach (P, Bydgoszcz, Toruń).

W marcu 2001 GIEŁDA SAMOCHODOWA napisała o wprowadzeniu do sprzedaży Swifta z lekkim face-liftingiem (atrapa, zderzak, fotele sportowe i silnik 85 KM 16V).

=======================
Z ostatniej chwili:
Znalazłem artykuł!! :)

http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n ... 2D30%2Exml

Autor:  krzysiekk [ 20-07-2007, 10:26 ]
Tytuł: 

wiem że to już nie aktualne ale w kwestii tego swifta GTI 4WD z pierwszego posta to o ile sie nie myle jest to Cultus. Wychodziły takie na rynek japoński a silnik G13B mial moc 111KM (europejskie 101KM) i różnił sie m.in kolektorami, wałkami rozrządu i tłokami... Słyszałem jeszcze że wersja 4x4 była sporo wolniejsza bo jednak mocy bylo troche za mało jak na 4 kółka :)

pzdr

Autor:  ziomalzw [ 14-01-2008, 14:09 ]
Tytuł: 

Witam Wszystkich,
Nie wiem czy to jakiś rodzynek, ale mam siwft-cika mk3 z 1995r w całkiem fajnej wersji:
pełna elektryka (tzn.szybki, lustereczka i światła)
2stopniowa klima
podgrzewane fotele przednie
I żeby nie krakać wszystko działe super :)
Pozdrawiam

Autor:  Hellsin [ 14-01-2008, 14:21 ]
Tytuł: 

pewnie wersja GS na skandynawie, jeszcze powinienes miec spryskiwacze reflektorow z tego co pamietam i inne zderzaki, albo jest to wersja na rynek niemiecki :)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/