Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki Swift 2009 - gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=23411
Strona 1 z 1

Autor:  Rato55 [ 21-11-2024, 20:54 ]
Tytuł:  Suzuki Swift 2009 - gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania

Cześć!

Piszę tutaj, bo epizod z tym problemem trwa już zdecydowanie za długo i szukając w internecie nie znalazłem jeszcze rozwiązania. Ważne może być to, że problem pojawia się i przy benzynie i przy gazie (mam instalację lpg założoną).
Do rzeczy: problem wygląda tak, że ruszanie autem na zimnym silniku wiąże się z ciągłym gaśnięciem samochodu, gdy tylko nie trzymam nogi na pedale gazu (spadek obrotów najczęściej kończy się gaśnięciem auta). Także każdy dojazd do skrzyżowania i wrzucenie chwilowe na bieg jałowy też kończy się gaśnięciem. Sprawdziłem też, że obroty silnika tak minutę-dwie po odpaleniu (nie ruszając z miejsca) zaczynają samoistnie spadać i czasem auto samo gaśnie bez mojej ingerencji. A jeśli tylko wtedy dodam gazu, to obroty spadają do zera i mamy tą samą sytuację.

Co już sprawdziłem? W aucie wymieniona była przepustnica, świece, cewka zapłonowa (jedna faktycznie była uszkodzona), czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jeden mechanik sprawdził auto na komputerze, ale nie wykazało błędów. Gazownik powiedział, że to "na bank" coś z silnikiem. Byłem u innego znajomego mechanika, który ma dostęp do komputera i kabla do OBD i też nie wykazało mu błędów. Polecił mi, żeby odpiąć przepływomierz i spróbować odpalić z odpiętym, ale nic to nie zmieniło. Miał ktoś podobną sytuację i wie z czego jeszcze może to wynikać?

Autor:  zerpo [ 22-11-2024, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 2009 - gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania

Podobne objawy mogą być przy nieszczelności w dolocie (między przepustnicą, a silnikiem). Przez OBD można podejrzeć parametry na żywo i na bazie wartości korekt dawki paliwa (Fuel Trims) zdiagnozować nieszczelność w dolocie (o ile to jest to).

Autor:  gosia51340 [ 23-11-2024, 15:55 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 2009 - gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania

Kiedy ostatnio mierzyłeś luzy zaworowe w tym silniku?

Autor:  Rato55 [ 23-11-2024, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 2009 - gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania

zerpo pisze:
Podobne objawy mogą być przy nieszczelności w dolocie (między przepustnicą, a silnikiem). Przez OBD można podejrzeć parametry na żywo i na bazie wartości korekt dawki paliwa (Fuel Trims) zdiagnozować nieszczelność w dolocie (o ile to jest to).

Dzięki! Tego tropu jeszcze nie sprawdzałem, a faktycznie objawy „lewego powietrza” pokrywają się z tym, co się dzieje. Dam znać, gdy sprawdzę temat.

Autor:  Rato55 [ 23-11-2024, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 2009 - gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania

gosia51340 pisze:
Kiedy ostatnio mierzyłeś luzy zaworowe w tym silniku?

Dobre pytanie, nie przypominam sobie, żebym to sprawdzał. Domyślam się, że warto się zainteresować. Zwłaszcza, że pojawia się metaliczny hałas z silnika.

Autor:  Rato55 [ 27-11-2024, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 2009 - gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania

Aktualizacja po paru dniach: zrobiłem test dymem zamykając przepływ powietrza na przepustnicy gumową rękawiczką, a samemu dmuchając w jeden z przewodów i zauważyłem, że dym wydobywa się z EGRu. Zdemontowałem go wczoraj, przeczyściłem (chociaż nie był tak bardzo brudny jak na filmikach w internecie) i zamontowałem od nowa. Zauważyłem, że jest tam tylko jedna blaszka uszczelniająca, zamiast dwóch (w sensie: 18533-86g00). Ale po zamontowaniu go i podpięciu działanie silnika się nie zmieniło i wystarczyło przyciśnięcie sprzęgła nawet przy 40 km/h, żeby auto zupełnie zgasło w trakcie jazdy. Poza tym, po przekręceniu kluczyka w stacyjce (ale bez odpalenia samochodu) z okolic właśnie EGR pojawia się dziwny elektroniczny dźwięk, jakby takie ciągłe bipczenie. Chcę dać to mechanikowi teraz do sprawdzenia. Pytanie tylko: czy uszkodzenie EGR może dawać objawy j.w.?

EDIT: Tak się zastanawiam czytając o tym zaworze: jak to możliwe że powietrze (tu dym) wyciekałoby z niego na zewnątrz? Jeśli jest zablokowany w pozycji otwartej (na to wskazywałyby objawy), to dym który wdmuchiwałem powinien po prostu wpaść do silnika, a nie wylecieć przez EGR na zewnątrz. Czy może chodzić o jedną blaszkę? Chciałem sprawdzić plakiem czy by zassało, ale trochę speniałem czytając o tym, co się może stać.
Dodatkowe info jest takie, że w trakcie czyszczenia psikałem preparatem i do górnej i do dolnej części zaworu i górna nie przeciekała...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/