Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=22924
Strona 1 z 1

Autor:  Suzukinajlepsze [ 25-04-2024, 18:42 ]
Tytuł:  Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Dzień dobry.
Potrzebuję pomocy, przeszukałem pół Internetu i nawet starożytni Czesi nie opisali rozwiązania mojego problemu.

Pacjent: Suzuki Swift 2008 rok, 1,3 ddis.

Mianowicie, od jakiegoś czasu auto przerywało na biegu jałowym, zastosowałem dodatek do paliwa, który wiąże wodę w baku oraz użyłem preparatu w sprayu do czyszczenia EGR (chałupnicze metody najlepsze), od tego czasu auto po rozruchu pracuje prawidłowo, lecz po krótkiej trasie do pracy ok 10km gdy zatrzymuję się na światłach auto zaczyna się dławić, obroty falują. Dodam, że nie zdarza się to za każdym razem, raczej losowo, czasem kilka razy w ten sam dzień, czasem przez 2-3 dni jest spokój.
Dodatkowo gdy auto po trasie pracuje na biegu jałowym lub wciskam sprzęgło na dłuższy czas, potrafi pokazać na desce żółtą kontrolę auta z kluczem francuskim (próbowałem diagnozy przez OBD ale kontrolka gaśnie po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach a OBD nie znajduje błędu) po zniknięciu kontrolki mam wrażenie, że auto traci moc, jakby kręciło się do 2500 tys obrotów. Po ponownym rozruchu problem ustaje.

Ktoś ma pomysł gdzie szukać rozwiązania? Od czego zacząć? Najchętniej zrobił bym to sam, zawsze to jakaś frajda i można się czegoś nauczyć.
Będę wdzięczny za rady i chętnie opiszę, jeśli rozwiążę problem.

Autor:  Lucas261 [ 25-04-2024, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Co prawda w innym samochodzie (też japońskim) ale miałem podobny problem. Po ponad miesiącu dochodzeń i grzebania przy osprzęcie przepustnicy okazało się, że głównym winowajcą był korek wlewu paliwa - po prostu zużył się, zawór odpowietrzający nie działał jak trzeba, tworzyło się podciśnienie i do układu paliwowego nie dochodziło tyle paliwa co powinno. Mechanik stwierdził, że miałem też nieco uszkodzony przewód przy pompie paliwa ale nie wiem na ile to było istotne w tym przypadku.

W każdym razie, popróbuj pojeździć z lekko niedokręconym korkiem albo w ogóle bez korka i zobacz czy to coś zmienia.

Ps: przy tym problemie też nic mi nie wychodziło na OBD :P, mechanicy na swoim komputerze też tego nie mogli wyłapać.

Autor:  Suzukinajlepsze [ 26-04-2024, 02:08 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Dziękuję za trop! Sprawdzę czy coś to pomoże.

Autor:  Suzukinajlepsze [ 02-05-2024, 09:18 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Lucas261 pisze:
Co prawda w innym samochodzie (też japońskim) ale miałem podobny problem. Po ponad miesiącu dochodzeń i grzebania przy osprzęcie przepustnicy okazało się, że głównym winowajcą był korek wlewu paliwa - po prostu zużył się, zawór odpowietrzający nie działał jak trzeba, tworzyło się podciśnienie i do układu paliwowego nie dochodziło tyle paliwa co powinno. Mechanik stwierdził, że miałem też nieco uszkodzony przewód przy pompie paliwa ale nie wiem na ile to było istotne w tym przypadku.

W każdym razie, popróbuj pojeździć z lekko niedokręconym korkiem albo w ogóle bez korka i zobacz czy to coś zmienia.

Ps: przy tym problemie też nic mi nie wychodziło na OBD :P, mechanicy na swoim komputerze też tego nie mogli wyłapać.


Nie wiem jak na to wpadłeś, ale jak ręką odjął.
Dziękuję, sprawdzę korek i odpowietrzenie baku ;)!

Autor:  Suzukinajlepsze [ 26-05-2024, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Lucas261 pisze:
Co prawda w innym samochodzie (też japońskim) ale miałem podobny problem. Po ponad miesiącu dochodzeń i grzebania przy osprzęcie przepustnicy okazało się, że głównym winowajcą był korek wlewu paliwa - po prostu zużył się, zawór odpowietrzający nie działał jak trzeba, tworzyło się podciśnienie i do układu paliwowego nie dochodziło tyle paliwa co powinno. Mechanik stwierdził, że miałem też nieco uszkodzony przewód przy pompie paliwa ale nie wiem na ile to było istotne w tym przypadku.

W każdym razie, popróbuj pojeździć z lekko niedokręconym korkiem albo w ogóle bez korka i zobacz czy to coś zmienia.

Ps: przy tym problemie też nic mi nie wychodziło na OBD :P, mechanicy na swoim komputerze też tego nie mogli wyłapać.


Kolego, problem ustąpił na miesiąc czasu, teraz nawet z odkręconym korkiem jest to samo... Masz jakiś pomysł gdzie dalej szukać? Robiłem teraz trasę 500km, w trasie wszystko super, w mieście na światłach znów przerywa.

Autor:  Lucas261 [ 27-05-2024, 15:42 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Celowałbym w pompę paliwa. Ale przed rozgrzebaniem całego układu najlepiej żeby sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa - nie mam pojęcia jak (i czy) można to zrobić samemu, może to właśnie moment, żeby jednak mechanik się temu przyjrzał.

Autor:  Suzukinajlepsze [ 27-05-2024, 18:21 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Za tydzień oddaję go na sprawdzenie, dzięki za pomoc! :)

Autor:  mcjezioro [ 30-05-2024, 16:29 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

W tych silnikach często problemy lubi sprawiac EGR.

Autor:  Suzukinajlepsze [ 01-06-2024, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

mcjezioro pisze:
W tych silnikach często problemy lubi sprawiac EGR.


EGR był wymieniany 2 lata temu, przy EGR miałem trochę inne problemy + błędy na desce też były inne. W tym przypadku obstawiam problem z układem paliwowym, niestety nie wiem z którym elementem. Jak mechanik to zdiagnozuje to dam znać.

Autor:  mcjezioro [ 02-06-2024, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Z tym egr-em problemy bywają różne, ale nie upieram się przy tym. Zresztą nawet nie napisałeś jakie były błędy.

Autor:  Suzukinajlepsze [ 20-06-2024, 18:15 ]
Tytuł:  Re: Dziwny problem z pracą na wolnych obrotach.

Panowie, niestety ale okazało się, że uszkodzone są wtryski.
Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/