Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 06:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-04-2021, 19:22 
Offline

Rejestracja: 21-04-2021, 19:10
Posty: 1
Cześć,

od dłuższego czasu rozglądam się za kompaktowym samochodem dającym trochę frajdy z jazdy i padło na Swifta IV generacji w wersji sport tak żeby dawał trochę więcej frajdy z jazdy niż wyścig z autobusem na pierwszym biegu. Samochód będzie używany prywatnie oraz trochę służbowo i stąd mam kilka pytań.

1. Jakie jest realne spalanie w tym samochodzie przy normalnej jeździe ? Czy średnia 7l/100 będzie dobrym wynikiem czy można to uznać za standard?
2. Na co szczególnie zwrócić uwagę podczas wyboru wersji sport ?
3. Jakie są najczęściej korodujące elementy modelu ?
4. Czy skrzynie biegów są rzeczywiście tak awaryjne jak można przeczytać na stronach typu autocentrum itp.?
5. Czy części eksploatacyjne w tej wersji silnikowe są identyczne jak w 1.3 czy są duże rozbierzności ?
6. LPG z tego co zauważyłem ten silnik nie jest smakoszem tego paliwa i czasem ma problemy z jego trawieniem. Czy to kwestia poprawnej instalacji i dobrego gazownika czy jednak wada tych silników ?


Na górę
Post: 22-04-2021, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 175
Suzuki: Swift
Po wzmiance o wersji 1.3 sądzę, że pytasz o Sporta mk6 (2006-2010).
1. Będzie bardzo dobrym wynikiem. Na tyle dobrym, że mało realnym. Chyba, że jeżdżąc tak, żeby mało spalić, a nie korzystać z potencjału tego samochodu. Lepiej nastawić się na 8-8,5 jeżdżąc w miarę "normlanie".
2. Na korozję od spodu, "od góry" nie powinien rdzewieć, o ile nie był druciarsko naprawiany w przeszłość. A przede wszystkim na pracę silnika - M16A wymaga mechanicznej (płytkowej) regulacji luzu zaworowego, o czym użytkownicy często zapominają i, niestety, coraz więcej Sportów po wymianie lub remoncie silnika.
3. Typowym miejscem występowania korozji jest rura wlewu paliwa, ale to żaden problem, bo ją można pod blokiem wymienić w godzinę z przerwą na papierosa. Sanki też lubią sobie przyrdzewieć. Poza tym j.w. - zajrzeć od spodu.
4. Nie, skrzynie w Sporcie nie są awaryjne (chyba że nie wymienia się w nich oleju to pewnie prędzej czy później się wysypią). Opinia o awaryjności skrzyni wzięła się od skrzyń ZN0 i ZN3 z M13A, a i tych usterek w większości dałoby się uniknąć wymieniając i lejąc dobry olej z takim interwałem jak zaleca producent (45kkm/3lata) lub nawet odrobinę częściej.
5. Typowo eksploatacyjne - identyczne.
6. Tutaj powracamy do punktu 2 i regulacji luzu - przy gazie trzeba to robić częściej, a i tak z moich obserwacji wynika, że zarówno silniki serii M, jak i nowsze, serii K z gazem się przesadnie nie lubią. Być może to kwestia zaniedbań w serwisowaniu i niepoprawnej obsłudze instalacji gazowej. Znam Sporta, u którego regulacja jest robiona co drugą wymianę oleju w silniku (czyli co 20kkm), a i tak zawsze kilka zaworów jest już podpartych. Z drugiej strony są egzemplarze Swiftów z M13A po nauce jazdy, które na gazie zrobiły >500kkm i nadal mają pierwszy silnik ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]