Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 08:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-01-2021, 11:19 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Jestem nowym użytkownikiem forum. Chciałbym zasięgnąć opinii co to może być za uszkodzenie: kiedy po dwukrotnym długim ok. 8 godz. dziennie odłączeniu akumulatora w trakcie jazdy po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają do ok. 300 i bardzo pomału zaczynają rosnąć. Co może być przyczyną takiego zjawiska.


Na górę
Post: 15-01-2021, 11:35 
Offline

Rejestracja: 26-12-2019, 18:18
Posty: 20
Adaptacja przepustnicy po odłączeniu akumulatora trzeba pojeździć żeby się ustawiła .

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 15-01-2021, 11:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie jeździć. Po odpięciu/przypięciu zostawić na wolnych obrotach aż się zagrzeje.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-01-2021, 11:58 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Jeżdżę już parę dni i nic się nie zmienia. Czy wykonać profilaktycznie czyszczenie przepustnicy czy szukać czegoś innego? Drugie pytanie czy może to być związane z paliwem?


Na górę
Post: 15-01-2021, 15:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Czy wykonałeś kalibrację tak jak napisałem? Jeśli zacząłeś od razu jeździć na zimnym to nic się już nie zmieni. Musisz znowu odpiąć akumulator na minutę, podłączyć, odpalić na zimnym i zaczekać aż włączy się wiatrak na chłodnicy. Jeśli to nie pomoże to dopiero myśl o wizycie u mechanika czy rozkręcaniu czegokolwiek.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-01-2021, 18:00 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Ok. Zrobię to jutro tak jak radzisz i powiadomię co z tego wynikło.


Na górę
Post: 17-01-2021, 13:56 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Wawax.
Bardzo dziękuję za pomoc. Rozwiązanie problemu okazało się trafne. Wszystko wróciło do normy. Jestem mechanikiem amatorem i okazuje się, że człowiek uczy się całe życie a i tak głupim umiera. Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
Post: 17-01-2021, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Cieszę się, że pomogło. Ja też się o tym przez przypadek dowiedziałem kiedyś. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-01-2021, 12:53 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Niestety muszę poinformować ,że problem powrócił. Było dobrze przez dwa dni i na powrót jest to samo. Objawy są takie, że po wciśnięciu sprzęgła podczas redukcji biegów obroty spadają nawet do 200 obr. i po chwili wracają ale tylko do 750 obr. Generalnie silnik chodzi dobrze,bez kolebania spokojnie wchodzi na obroty, ale wykazuje objawy do zgaśnięcia podczas redukcji biegów. Jak na razie wykluczyłem niesprawne cewki lub świece.( według mojej wiedzy) nic na te awarie nie wskazuje.Może ktoś pomóc w tej sprawie?


Na górę
Post: 22-01-2021, 17:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
W pierwszej kolejności podejrzana jest przepustnica (może bardzo brudna) oraz silnik krokowy sterujący nią.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-01-2021, 18:25 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Jeżeli jest to silnik krokowy to jaki to może być koszt zakupu i gdzie tego szukać?


Na górę
Post: 22-01-2021, 18:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeszcze nie kupuj, na razie trzeba zrobić pełną diagnozę. Może to być też co innego. Może wariować elektronika, któryś z czujników. Najlepiej, gdyby diagnozę zrobił mechanik widząc auto. Na forum to zawsze jest tylko gdybanie.

Nie pamiętam czy przepustnica w swifcie jest łatwo dostępna. Jeśli tak, to może warto do niej zajrzeć. Są środki w spray'u do czyszczenia.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-01-2021, 18:55 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Ok. spróbuję ogarnąć ten temat w ramach swoich umiejętności. Wyczyszczę przepustnicę dostępnymi środkami i zobaczymy co z tego wyniknie. Nie wiem czy w razie czegoś silnik krokowy idzie wyczyścić?


Na górę
Post: 22-01-2021, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To jest mniej więcej coś takiego (nie wiem czy dokładnie ten typ jest u Ciebie): https://archiwum.allegro.pl/oferta/siln ... 76208.html

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 23-01-2021, 08:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak wtrącę. ;)
A może podpiąć auto pod komp i zobaczyć, czy nie ma jakichś błędów? :roll:

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 23-01-2021, 13:05 
Offline

Rejestracja: 17-12-2014, 15:28
Posty: 93
Suzuki: Swift
Może ciągnie lewe powietrze?


Na górę
Post: 23-01-2021, 16:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-04-2020, 10:10
Posty: 17
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: Swift
Minog pisze:
Może ciągnie lewe powietrze?


Miałem takie coś u siebie i obroty szły do góry podczas postoju ale nie spadały do 200. Bardziej w zakresie 600-1500obr


Na górę
Post: 23-01-2021, 18:30 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
Proponuję iść tropem silniczka krokowego,zdaje się że jest przykręcony na śrubki z łbem podobne do torx.Ciężko może być aby je odkręcić.Krokowca wymyć w środku. Krokowiec za pomocą tych dwóch śrub posiada niewielką regulację co pozwala na precyzyjne ustawienie wolnych obrotów przy zamkniętej przepustnicy.Jeśli w twoim swift jest taki krokowiec a przepustnica jest sterowana na linkę to powinno pomóc.

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
Post: 23-01-2021, 18:41 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
Nie wiemy który to rocznik produkcji, ktoś pyta ale nie napisze najważniejszych danych.

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
Post: 23-01-2021, 18:52 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Przeglądam neta i nigdzie nie mogę znaleźć silnika krokowego do wersji silnikowej 1,3 68kw 92 km. Chodzi mi o nową rzecz nie jakąś używkę. Ma ktoś może jakieś namiary?


Na górę
Post: 23-01-2021, 19:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-04-2020, 10:10
Posty: 17
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: Swift
Jak zachowuje się obrotomierz od razu po uruchomieniu silnika?


Na górę
Post: 24-01-2021, 11:09 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Sorry chyba coś przeoczyłem. Chodzi o silnik do suzuki swift 1,3 68 kw 92 km DOHC z 2008 r. Po rozruchu na zimnym silniku obrotomierz dochodzi tylko do 1100 obr. Przedtem te obroty oscylowały ok. 1600-1700. Ponawiam prośbę o informację w zakresie zakupu nowego silnika krokowego. Nigdzie nie mogę go znaleźć. Jakieś sugestie? Czy silnik krokowy idzie wyczyścić samemu. Posiadam troczę zdolności manualnych więc chyba sobie dam radę. Ma ktoś w tym zakresie jakieś dobre rady?


Na górę
Post: 24-01-2021, 14:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Teraz zmieniasz historię. Wcześniej pisałeś, że w czasie jazdy spadają do 200. Teraz piszesz, że po odpaleniu masz 1100, a miałeś 1600. Moim zdaniem 1100 jest poprawne.

Silnik krokowy można próbować oczyścić razem z przepustnicą. Te objawy wskazują, że coś tam może się dziać.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-01-2021, 13:09 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Spróbuję ogarnąć ten temat. Po wykonaniu czyszczenia przepustnicy i silnika krokowego dam znać. Ponawiam prośbę o jakieś namiary na nowy silnik krokowy. Nigdzie nie mogę znaleźć. Będę wdzięczny.


Na górę
Post: 26-01-2021, 13:33 
Offline

Rejestracja: 15-01-2021, 11:02
Posty: 12
Suzuki: swift
Taka naszła mnie refleksja czy skoro nigdzie nie ma silnika krokowego do mojego suzuki , czy nie jest on czasami integralną częścią przepustnicy i wymienia się go razem z nią?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]