Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 03:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-09-2020, 10:41 
Offline

Rejestracja: 27-09-2020, 09:58
Posty: 3
Suzuki: czy na pewno?
Wita Wszystkich Forumowiczów.
Jestem na etapie poszukiwania samochodu do miasta dla zony i pomyślałem o swifcie.
Mam kilka pytań.
1. Czy szukać po lifcie tj.2011 czy przed liftem > czy jest tu jakas różnica od kątem zabezpieczeń antykorozyjnych karoserii, ocynku, lepszych mas fabrycznych etc... oglądałem ostatnio 2006 rok i od spodu przy przebiegu 86 tys wyglądał dosyć "rudo".. Czy suzuki dale pod lakierem dodatkową warstwę zabezpieczającą powyzej progu czy tylko jest ta widoczna gęsia skórka do połowy progu a pozniej już normalna grubość lakieru na mierniku?? Pytam bo jeszcze nie miałem okazji obejrzeć i zmierzyć miernikiem swifta, przede wszystim ogladam Toyoty i te np. mają dodatkowe zabezpieczenie do pierwszego przetłoczenia blachy na drzwiach ale w wersjach wyprodukowanych w Europie - Japońskie już nie mają.
2. Jaką jednostkę napędową żeby była bezobsługowa/bezawaryjna chodzi mi o łańcuch rozrządu i skrzynie biegów> te dużo czytałem że w suzuki są piętą Achillesową. Chcę kupić auto do jazdy a nie do remontowania. Dlatego na co zwrócić uwagę żeby wybrać dobry egzemplarz. Czy leca łozyska w skrzyni - gwizdy szumy, padaja synchronizatory, haczą biegi , czy łancuch na rozrzadzie ma w suzuki charakterystycznr objawy zuzycia??? Chyba ze nie ma tutaj łańcucha tylko pasek> bo tego nie zgłębiłem więc proszę mnie uświadomić
3.Czy są rózne kraje produkcji po numerze VIN jesli chodzi o swifta i jesli tak to które sa lepsze
4. Jak elementy zawieszenia belki, wahacze, tarcze kotwiczne, przewody hamulcowe, etc.. czy szybko korodują czy suzuki poprawiło się pod tym względem?? Wiem ze sanki, beki zawieszenia, stabilizatory, tarcze kotwiczne to bardzo drogie rzeczy w przypadku oryginału bo w zamiennikach pewnie nie występują wiec jak to z trwałością w przypadku aut krajowych gdzie wiemy jaki jest klimat i sól drogowcom nie jest obca.. ? Czy producent zaleca konserwacje podwozia np po 10 latach???
5. Czy jednostka benzynowe biorą olej i którą najlepiej polecacie w swifcie z lat produkcji 2004-2016.
6. Czy są jakieś inne słabe punkty np. stalowy zbiornik paliwa, metalowa rura wlewu paliwa, wadliwe elektryczne mechanizmy podnoszeni/opuszczania szyb, stacyjki, silowniki zamkow, panele sterowania klimatyzacja, przekladnie kierownicze, wspomagania to co wychodzi przy codziennej eksploatacji.. ?

Tuta dwa ogłoszenia co mam w miarę blisko i czy warto jechać oglądać..

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sw ... DisAQ.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sw ... DjVID.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sw ... llery-open
https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sw ... DcMXy.html?


Dodam że mój budżet to max 22 tysiące koniecznie 5D z pełna elektryka nie chcę golasa...

Dziękuję za pomoc


Na górę
Post: 27-09-2020, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
1. nowsze mają lepsze zabezpieczenia antykorozyjne, starszy (RS) miejscami trochę rdzewiał.
2. nie ma bezobsługowych - na dzień dobry powinieneś zmienić pasek/łańcuch/oleje, bo nie wiadomo jak kto jeździł. Potem masz spokój. Skrzynie były problemem w RS.
3. w przypadku RS japońskie były lepiej doposażone od węgierskich. W nowszych nie wiem czy jest różnica.
4. miałem RS garażowanego i problemu nie było. Pod chmurką problem mógłby być. W nowszych - niech się wypowiedzą właściciele.
5. Nie powinny brać oleju jeśli był zmieniany i prawidłowo użytkowany. Silnik 1.3/1.2 bardzo dobry i trwały. Innych nie znam.
6. rura wlewu paliwa mi przerdzewiała w RS, wymieniałem też rurki układu hamulcowego z powodu korozji. W nowszych nie powinno się to dziać. Problemem był też alternator (ale to wychodziło po 2-3 latach użytkowania).

Zastanawiam się nad autem dla syna i chociaż RS bardzo dobrze wspominam, to brałbym model po lifcie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 27-09-2020, 21:20 
Offline

Rejestracja: 27-09-2020, 09:58
Posty: 3
Suzuki: czy na pewno?
wawax pisze:
2. nie ma bezobsługowych - na dzień dobry powinieneś zmienić pasek/łańcuch/oleje, bo nie wiadomo jak kto jeździł. Potem masz spokój. Skrzynie były problemem w RS.


To taki słaby ten rozrząd na łańcuchu żeby dla spokoju go wymieniać? Trochę mnie zmartwiłeś bo łańcuch powinie być bezobsługowy, przynajmniej w Toyocie szwagra przy 400 tysiącach był nieruszany i w ASO dawali gwarancje na 500 000 km.. olej to norma, paski osprzętu, płyn chłodniczy, hamulcowy, olej w skrzyni >> zawsze lepiej wymienić po zakupie ale łańcuch rozrządu nigdy mi to do głowy nie przyszło jeśli nie hałasuje...


Na górę
Post: 28-09-2020, 05:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie łańcuch słaby, tylko nie wiadomo jak był użytkowany. Jeśli trafisz na auto, gdzie jest w dobrym stanie, udokumentowany, to wiadomo, że można zostawić. Jednak weź pod uwagę, że dzisiejsze łańcuchy mają okres wymiany znacznie krótszy niż kiedyś. I to niezależnie od marki.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 28-09-2020, 23:46 
Offline

Rejestracja: 02-07-2011, 16:37
Posty: 123
yosan100 pisze:
Wita Wszystkich Forumowiczów.
Jestem na etapie poszukiwania samochodu do miasta dla zony i pomyślałem o swifcie.
Mam kilka pytań.
1. Czy szukać po lifcie tj.2011 czy przed liftem > czy jest tu jakas różnica od kątem zabezpieczeń antykorozyjnych karoserii, ocynku, lepszych mas fabrycznych etc... oglądałem ostatnio 2006 rok i od spodu przy przebiegu 86 tys wyglądał dosyć "rudo".. Czy suzuki dale pod lakierem dodatkową warstwę zabezpieczającą powyzej progu czy tylko jest ta widoczna gęsia skórka do połowy progu a pozniej już normalna grubość lakieru na mierniku?? Pytam bo jeszcze nie miałem okazji obejrzeć i zmierzyć miernikiem swifta, przede wszystim ogladam Toyoty i te np. mają dodatkowe zabezpieczenie do pierwszego przetłoczenia blachy na drzwiach ale w wersjach wyprodukowanych w Europie - Japońskie już nie mają.
2. Jaką jednostkę napędową żeby była bezobsługowa/bezawaryjna chodzi mi o łańcuch rozrządu i skrzynie biegów> te dużo czytałem że w suzuki są piętą Achillesową. Chcę kupić auto do jazdy a nie do remontowania. Dlatego na co zwrócić uwagę żeby wybrać dobry egzemplarz. Czy leca łozyska w skrzyni - gwizdy szumy, padaja synchronizatory, haczą biegi , czy łancuch na rozrzadzie ma w suzuki charakterystycznr objawy zuzycia??? Chyba ze nie ma tutaj łańcucha tylko pasek> bo tego nie zgłębiłem więc proszę mnie uświadomić
3.Czy są rózne kraje produkcji po numerze VIN jesli chodzi o swifta i jesli tak to które sa lepsze
4. Jak elementy zawieszenia belki, wahacze, tarcze kotwiczne, przewody hamulcowe, etc.. czy szybko korodują czy suzuki poprawiło się pod tym względem?? Wiem ze sanki, beki zawieszenia, stabilizatory, tarcze kotwiczne to bardzo drogie rzeczy w przypadku oryginału bo w zamiennikach pewnie nie występują wiec jak to z trwałością w przypadku aut krajowych gdzie wiemy jaki jest klimat i sól drogowcom nie jest obca.. ? Czy producent zaleca konserwacje podwozia np po 10 latach???
5. Czy jednostka benzynowe biorą olej i którą najlepiej polecacie w swifcie z lat produkcji 2004-2016.
6. Czy są jakieś inne słabe punkty np. stalowy zbiornik paliwa, metalowa rura wlewu paliwa, wadliwe elektryczne mechanizmy podnoszeni/opuszczania szyb, stacyjki, silowniki zamkow, panele sterowania klimatyzacja, przekladnie kierownicze, wspomagania to co wychodzi przy codziennej eksploatacji.. ?



Pierwsza rzecz w 2011 roku nie było liftingu a pojawił się zupełnie nowy model ( MK7 ) i teraz....

W związku z tym że było mi dane być posiadaczem obu generacji o które Ci chodzi :
ad.1. - zdecydowanie lepszy jest nowszy, ma lepsze zabezpieczenie przed korozją , spala okolo 1,5l benzyny mniej przy tej samej jeździe, jest wygodniejsze, lżejsze i nowocześniejsze a przede wszystkim ładniejsze ;) i ma więcej miejsca w środku !! :) Jeśli chodzi o jakieś dodatkowe zabezpieczenia lakieru widoczne gołym okiem - nic takiego nie widziałem
ad.2. i tu znów wygrywa nowsza generacja która ma silnik 1.2 i 94km a nie 1.3 i 92km :) w starszym ludziom faktycznie psuły się te skrzynie... w nowym zostało to zdecydowanie bardziej dopracowane :) rozrząd w tym silniku realizowany jest za pomocą łańcucha i nie ma z tego co mi wiadomo przewidzianej jego wymiany. Jednak wszystko zależy od użytkownika i od tego jak obciążał dany egzemplarz.
ad.3. z tego co mi wiadomo mk6 były i z japonii i z węgier, mk7 tylko węgry
ad.4. mk7 bedzie dość młode więc nie powinieneś się takich rzeczy obawiać, niemniej dodatkową konserwację zawsze warto sobie zrobić
ad.5. 1.2 nie brała mi ani kropli od wymiany do wymiany, a te robiłem co 12-15tys km
ad.6. w mk7 przez 65tys km nic się nie zepsuło, dosłownie kompletnie nic :)

a odnośnie jeszcze łańcuchów rozrządu.... musisz pamiętać że teraz nikt nie robi już łańcuchów a łąńcuszki.... wszyscy tną koszty i stad w wielu markach dzieją się cuda.... nawet u VW który ostatecznie w 1.2 i 1.4 TSI przeszedł na paski bo łańcuszki się nie sprawdzały....


Na górę
Post: 03-10-2020, 09:40 
Offline

Rejestracja: 22-03-2011, 20:21
Posty: 222
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Swift
Od 10 lat (od nowości) posiadam mk6 1.3, a mk7 1.2 tez trochę jeździłem, oto garść uwag z mojej strony:
ad. 1 - generalnie tak jak koledzy w wątku raczej polecałbym nowszy mk7 - trochę obszerniejszy, ładniejsze wnętrze, nowocześniejsza deska, odrobinę lepiej wyciszony niż mk6 (ale ogólnie nie jest to mocna strona swiftów), silnik zdecydowanie bardziej oszczędny niż 1.3. Co do wyglądu moim zdaniem jak i osób z którymi rozmawiałem na ten temat - ładniejszy starszy mk6, bardziej proporcjonalna bryła, ładniejszy tył, ładniejsze proporcje przodu z reflektorami - bryła broni się do dzisiaj, sympatyczne autko. Ja rdzy nie mam, auto zadbane i garażowane. Lakier delikatny jak chyba u wszystkich Japończyków. Mały, niezbyt ustawny bagażnik.
ad. 2 - silnik 1.3 lepiej się zbiera, auto trochę dynamiczniejsze niż 1.2, ale jak pisałem spalanie zdecydowanie na korzyść mk7 i 1.2. Żadnych problemów z silnikiem i skrzynią do tej pory nie miałem, aczkolwiek mam wrażenie że skrzynia jest coraz głośniejsza (może powoli dają o sobie znać te słynne niezbyt mocne łożyska). W każdym razie wciąż jest OK ze skrzynia, a silnik bezproblemowy (i osprzęt też), zero dolewek oleju, chodzi lux. Na pewno skrzynia nie jest mocnym punktem tego auta i trzeba dobrze obadać przed zakupem (przy większym przebiegu), za to silnik jest super (jeśli był bez LPG jak u mnie). Od nowości czasami lekko haczy 1 i wsteczny, ale nie jest to bardzo uciążliwe, ogólnie skrzynia dość precyzyjna, chociaż pod tym względem lepsza była w skodzie fabii (miałem poprzednio). Sprzęgło bierze dość specyficznie i wysoko - poczytaj na forum - w nowych też tak podobno jest - to kwestia przyzwyczajenia, nie wady.
ad. 3 chyba do 2008 były z Japonii - ale tez z Węgier chyba częściowo ? (antena radia z tyłu) - nie jestem pewien, mój jest z Węgier (antena radia z przodu) - mówię o mk6 - miałem zastępczy z ASO z Japonii kiedyś, moim zdaniem zdecydowanie lepszy montaż.
ad. 4 - jak pisałem - mój jakoś specjalnie nie rdzewieje, ale garażowany i zadbany.
ad. 5 - jak pisałem, zero dolewek oleju, silnik bardzo OK, bezawaryjny (oczywiście książkowo pilnuje przeglądów i dobry olej jest zalewany).
ad. 6 - wymieniłem sprzęgło przy ok. 130 tys. km - jeszcze mogło troszkę zrobić, ale moje auto dużo jeździ po mieście. reszta normalnie klocki, tarcze, wahacze (tuleje), normalna eksploatacja, żadnych poważniejszych rzeczy.
Podsumowując po 10 latach to był dobry wybór głównie do miasta jak i czasami w trasę (nie najgorzej się jeździ ekspres. czy autostradą, choć głośno jak cholera :) - ale wiadomo to auto typowo miejskie) w stosunku do ceny. Wciąż jeżdżę zadowolony, ale powoli zastanawiam się nad nowym autem klasy miejskiej B.
pozdrawiam


Na górę
Post: 05-10-2020, 21:42 
Offline

Rejestracja: 27-09-2020, 09:58
Posty: 3
Suzuki: czy na pewno?
Dziękuje Wam WSZYSTKIM za dobre rady i odezw w temacie:)
Zdecydowałem i zakupiłem już Toyotę YII po lifcie z 2010. Zraziła mnie ta skrzynia biegów i problemy z nią praktycznie w każdym egzemplarzu z czego ponoć słynie marka suzuki.


Na górę
Post: 15-10-2020, 16:26 
yosan100 pisze:
Dziękuje Wam WSZYSTKIM za dobre rady i odezw w temacie:)
...Zraziła mnie ta skrzynia biegów i problemy z nią praktycznie w każdym egzemplarzu z czego ponoć słynie marka suzuki.

Ale głupoty piszesz...
Kuzyn miał suzuki (kupił większe), nie miał problemów.
Kolega jeżdzi przebieg ponad 190000km nie miał żadnych niespodzianek ze skrzynia,,
Ja w swoim mam 2100000km i nie miałęm żadnych przygód
A ja powiem jak się dba tak się ma :)) :] . Profilaktyka przedewszystkim.


Na górę
   
Post: 17-10-2020, 11:35 
Offline

Rejestracja: 02-07-2011, 16:37
Posty: 123
stixman - jak się dba tak się ma - no nie zgodzę się z tym.... w przypadku suzuki z silnikami 1.3 nawet na gwarancji były wymieniane w skrzyniach jakies tam plastikowe niewielkie elementy bo był z nimi problem, wiec trudno tu powiedzieć jak się dba tak się ma....


Na górę
Post: 19-10-2020, 22:11 
Chodziło mi o coś innego, ale jakoś tak się napisało. :] :] :] :]

p.s. tak samo mógłbym się czepiać, wypowiedzi
yosan100 pisze:
problemy z nią praktycznie w każdym egzemplarzu z czego ponoć słynie marka suzuki.

Z tym się nie zgodzę,
Napisane było jak by ogólnie suzuki było strasznie awaryjne, a to nie prawda.


Na górę
   
Post: 20-10-2020, 11:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-02-2017, 21:36
Posty: 136
Suzuki: Swift 1.5
Niby jak sie dba tak sie ma ale nawet jesli dbam o skrzynie biegow w MK6 to i tak jest to najgorszy element tego samochodu zabijajacy cala przyjemnosc z jazdy. Biegi 1->2 i 2->1 musze przerzucać bardzo precyzyjnie i zdecydowanie poniewaz w innym przypadku zakonczyloby sie to zgrzytem.

_________________
Swift 1.5 2008


Na górę
Post: 24-10-2020, 16:32 
Ja mogę przeżucać 2 palcami lub dłonią nawet.. żadnych zgrzytów nie ma.

p.s. Nic nie jest idealne. No niestety każdy swift ma inaczej .. :P


Na górę
   
Post: 24-10-2020, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-02-2017, 21:36
Posty: 136
Suzuki: Swift 1.5
stixman a Twoj to japonczyk czy wegier bo nie doczytalem?

_________________
Swift 1.5 2008


Na górę
Post: 25-10-2020, 11:34 
Offline

Rejestracja: 22-03-2011, 20:21
Posty: 222
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Swift
stixman pisze:
Ja mogę przeżucać 2 palcami lub dłonią nawet.. żadnych zgrzytów nie ma.
p.s. Nic nie jest idealne. No niestety każdy swift ma inaczej .. :P

Ja powyżej pisałem o potencjalnych problemach ze skrzynią, ale nie można myślę stawiać tutaj stanowczej tezy, że każdy swift ma "problem" i skreślać tego fajnego auta. U mnie biegi wchodzą gładko, czasami (sporadycznie) jedynka haczy (ale tak było od nowości). Jak zawsze dużo zależy od stylu jazdy, oczywiście przebiegu, czy auto więcej w trasie czy w mieście, regularna wymiana oleju w skrzyni itd. U siebie zauważam, że może być za jakiś czas problem z łożyskami, bo słyszę ostatnio dziwne odgłosy (specyficzne wycie) szczególnie na 5 biegu w pewnym zakresie prędkości i generalnie skrzynia jest jakby głośniejsza (olej wymieniany zgodnie z zaleceniami). Faktem jest że ostatnio sporo jeździłem w trasach i auto dostało swoje :).


Na górę
Post: 25-10-2020, 18:44 
marius pisze:
Ja powyżej pisałem o potencjalnych problemach ze skrzynią, ale nie można myślę stawiać tutaj stanowczej tezy, że każdy swift ma "problem" i skreślać tego fajnego auta. U mnie biegi wchodzą gładko, czasami (sporadycznie) jedynka haczy (ale tak było od nowości). ...(cut)....

Ok. rozumiem.

mimier pisze:
stixman a Twoj to japonczyk czy wegier bo nie doczytalem?

Z węgier. :ok:


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]