yosan100 pisze:
Wita Wszystkich Forumowiczów.
Jestem na etapie poszukiwania samochodu do miasta dla zony i pomyślałem o swifcie.
Mam kilka pytań.
1. Czy szukać po lifcie tj.2011 czy przed liftem > czy jest tu jakas różnica od kątem zabezpieczeń antykorozyjnych karoserii, ocynku, lepszych mas fabrycznych etc... oglądałem ostatnio 2006 rok i od spodu przy przebiegu 86 tys wyglądał dosyć "rudo".. Czy suzuki dale pod lakierem dodatkową warstwę zabezpieczającą powyzej progu czy tylko jest ta widoczna gęsia skórka do połowy progu a pozniej już normalna grubość lakieru na mierniku?? Pytam bo jeszcze nie miałem okazji obejrzeć i zmierzyć miernikiem swifta, przede wszystim ogladam Toyoty i te np. mają dodatkowe zabezpieczenie do pierwszego przetłoczenia blachy na drzwiach ale w wersjach wyprodukowanych w Europie - Japońskie już nie mają.
2. Jaką jednostkę napędową żeby była bezobsługowa/bezawaryjna chodzi mi o łańcuch rozrządu i skrzynie biegów> te dużo czytałem że w suzuki są piętą Achillesową. Chcę kupić auto do jazdy a nie do remontowania. Dlatego na co zwrócić uwagę żeby wybrać dobry egzemplarz. Czy leca łozyska w skrzyni - gwizdy szumy, padaja synchronizatory, haczą biegi , czy łancuch na rozrzadzie ma w suzuki charakterystycznr objawy zuzycia??? Chyba ze nie ma tutaj łańcucha tylko pasek> bo tego nie zgłębiłem więc proszę mnie uświadomić
3.Czy są rózne kraje produkcji po numerze VIN jesli chodzi o swifta i jesli tak to które sa lepsze
4. Jak elementy zawieszenia belki, wahacze, tarcze kotwiczne, przewody hamulcowe, etc.. czy szybko korodują czy suzuki poprawiło się pod tym względem?? Wiem ze sanki, beki zawieszenia, stabilizatory, tarcze kotwiczne to bardzo drogie rzeczy w przypadku oryginału bo w zamiennikach pewnie nie występują wiec jak to z trwałością w przypadku aut krajowych gdzie wiemy jaki jest klimat i sól drogowcom nie jest obca.. ? Czy producent zaleca konserwacje podwozia np po 10 latach???
5. Czy jednostka benzynowe biorą olej i którą najlepiej polecacie w swifcie z lat produkcji 2004-2016.
6. Czy są jakieś inne słabe punkty np. stalowy zbiornik paliwa, metalowa rura wlewu paliwa, wadliwe elektryczne mechanizmy podnoszeni/opuszczania szyb, stacyjki, silowniki zamkow, panele sterowania klimatyzacja, przekladnie kierownicze, wspomagania to co wychodzi przy codziennej eksploatacji.. ?
Pierwsza rzecz w 2011 roku nie było liftingu a pojawił się zupełnie nowy model ( MK7 ) i teraz....
W związku z tym że było mi dane być posiadaczem obu generacji o które Ci chodzi :
ad.1. - zdecydowanie lepszy jest nowszy, ma lepsze zabezpieczenie przed korozją , spala okolo 1,5l benzyny mniej przy tej samej jeździe, jest wygodniejsze, lżejsze i nowocześniejsze a przede wszystkim ładniejsze
i ma więcej miejsca w środku !!
Jeśli chodzi o jakieś dodatkowe zabezpieczenia lakieru widoczne gołym okiem - nic takiego nie widziałem
ad.2. i tu znów wygrywa nowsza generacja która ma silnik 1.2 i 94km a nie 1.3 i 92km
w starszym ludziom faktycznie psuły się te skrzynie... w nowym zostało to zdecydowanie bardziej dopracowane
rozrząd w tym silniku realizowany jest za pomocą łańcucha i nie ma z tego co mi wiadomo przewidzianej jego wymiany. Jednak wszystko zależy od użytkownika i od tego jak obciążał dany egzemplarz.
ad.3. z tego co mi wiadomo mk6 były i z japonii i z węgier, mk7 tylko węgry
ad.4. mk7 bedzie dość młode więc nie powinieneś się takich rzeczy obawiać, niemniej dodatkową konserwację zawsze warto sobie zrobić
ad.5. 1.2 nie brała mi ani kropli od wymiany do wymiany, a te robiłem co 12-15tys km
ad.6. w mk7 przez 65tys km nic się nie zepsuło, dosłownie kompletnie nic
a odnośnie jeszcze łańcuchów rozrządu.... musisz pamiętać że teraz nikt nie robi już łańcuchów a łąńcuszki.... wszyscy tną koszty i stad w wielu markach dzieją się cuda.... nawet u VW który ostatecznie w 1.2 i 1.4 TSI przeszedł na paski bo łańcuszki się nie sprawdzały....