| Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
| Wymiana paska klimy i alternatora https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=15209 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | encete [ 16-06-2017, 14:40 ] |
| Tytuł: | Wymiana paska klimy i alternatora |
Witam wszystkich. Czy ktos z was przerabial samodzielna wymiana paskow osprzetu silnika? Mam zamiar dzisiaj podejsc do tematu i w zwiazku z tym mam takie pytania. Czy podolam sam tylko z lewarkiem w garazu? Czy pasek alternatora ma napinacz czy napina sie go samym alternatorem? A jesli tak to czy dziala to na zasadzie brechy i odpychania alternatora? Jesli nie to gdzie jest ewentualna sruba do napinania lub napinacz? Czy pasek od klimy ( tutaj wiem ze klima ma srube do regulacji ) musze popuscic tez rolke ? Bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi. Pozdrawiam |
|
| Autor: | encete [ 20-06-2017, 08:14 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
Upgrade tematu/ instrukcja wymiany paskow osprzetu silnika. Jako ze nikt nie raczyl sie odezwac i jakkolwiek udzielic mi informacji podszedlem do tematu samodzielnie. Jak to zrobic. Wymagane- minimalne zdolnosci manualne oraz minimalne pojecie o silniku. Podnosimy auto na lewarku wczesniej sciagajac kolo i przystepujemy do demontazu oslony paskow od dolu silnika, trzeba zdjac plastikow oslona trzymajaca sie na chyba 4 zatrzaskach i popuszczamy sruby trzymajace alternator od dolu (imbus- polecam troche ponapierdzielac mlotkiem w ta sruba i polac jakims odrdzewiaczem) oraz sruba trzymajaca od dolu kompresor klimy) Teraz od gory. Popuszczamy srube rolki napinacza klimy po czym odkrecamy napinacz klimy na max w dol, dobrze miec lamana koncowka kluczA bo inaczej trzeba demontowac zderzak, pasek klimy mozna juz zdjac. Teraz popuszczamy srube na napinaczu alternatora z jedenj i drugiej str prowadnicy. Alternator mozna podciagnac do siebie reka. Sciagamy pasek i zakladamy nowy. Alternator napinamy pretem lub lomem. Cala reszta skrecamy dokladnie w odwroconej kolejnosci jak demontowalismy. Ja podolalem sam w 2h. Napiecie paskow tak jak wszedzie tzn do mozliwosci obrotu o 90 st z oporem. |
|
| Autor: | TomOskroba [ 30-06-2017, 11:39 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
dzięki za opis kolego. sam się za to biorę jakiej firmy paski używałes ? wyczytałem, że najlepszy do tego modelu jest fimry CONTITECH; tu znalazłem do alternatora: http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... pk836.html muszę jeszcze znaleźć do klimy i zabieram się za robotę bo piszczy jak zły, zanim wezme się za sam alternator chciałbym wykluczyć paski, więc od nich zacznę |
|
| Autor: | artax [ 02-07-2017, 12:01 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
W innym poście wspominałem Tobie ,ze dobre to są Bando(Japonia).Conti jest często montowane ale nie lepsze niż Bando.Z Bando nie ma własnie problemu piszczenia.O jakości przy OEM Japan nie wspomnę pzdr Darek |
|
| Autor: | TomOskroba [ 03-07-2017, 11:49 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
@artax. przeoczyłem to :O ...przez ten weekend doszedłem do wniosku, że u mnie potrzebna jest regeneracja alternatora. poranny świst eliminuje wyłączanie/włączanie świateł co sugerowałoby obciążenie na alternatorze. prawdopodobnie łożysko, paski wyglądają dobrze. oczywiście też zmienie, ale najpierw regeneracja mam tylko problem bo są dwa rodzaje i z tego co wyczytałem różne długości ? nie wiem jak to dobrać :p |
|
| Autor: | artax [ 03-07-2017, 13:14 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
jesli nie są jakoś strasznie zajechane, to będą widoczne na nich oznaczenia. Np; 5PK 835 .Ilość rowków i długość.W moim przypadku czyli SSS 2012. |
|
| Autor: | TomOskroba [ 03-07-2017, 13:42 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
już sprawdziłem w inter cars. jakby ktoś chciał wiedzieć to dla rocznika 2005 1.3 92 KM Od klimy: 4pk810 alternator: 4/5pk836 zostaje teraz kwestia demontażu :OOO how ? |
|
| Autor: | TomOskroba [ 10-07-2017, 06:55 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
paski zakupione, dzisiaj zdejmuje koło i osłony silnika i zabieram się za demontaż alternatora, pasek klimy można zmienić luzując jedną z rolek. pasek od alternatora zaczeka, aż ten się zregeneruje. |
|
| Autor: | encete [ 13-07-2017, 18:54 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
Ja kupilem DAYCO. Co do dlugosci do klimy tam powinna byc 4PK 810 ale ja kupilem 813 i dziala jak trzeba. Co do alternatora to 5PK 835. Napiecie do 90st z mocnym oporem. |
|
| Autor: | TomOskroba [ 18-07-2017, 13:48 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
ja już ogarnąłem. kupiłem firmy CONTI ponoć najlepsze po tych które szły na pierwszy montaż generalnie u mnie przyczyną piszczenia był alternator, który całkowicie był do wymiany. wszystko w nim padło. szczotki, łożyska, płyta. wirnik. zamienili na nowy + wymieniłem paski i nawet teraz nie świśnie |
|
| Autor: | TomOskroba [ 22-08-2017, 12:35 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
jestem ponad miesiąc po wymianie ww. pasków klimy i altka + wymianie całego alternatora. niestety, pisk sporadycznie się pojawia. ostatnio piszczał przez 5 sek kiedy wjechałem w kałużę. ostatnio też rano po dłuższym postoju, ale to tylko 1 sek podczas ruszenia. mimo, że występuje to bardzo rzadko, to jednak występuje. da się to zupełnie wyeliminować ? może paski CONTI nie są odpowiednie i potrzeba tych co idą na pierwszy montaż ? ciekaw jestem jak to będzie przy mrozach |
|
| Autor: | artax [ 22-08-2017, 17:54 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
ulegasz namowom mechaników...Wczesniej pisałem Tobie Bando i po problemie.Jest sporo opinii; ,ze ludziom paski piszczały m.in Conti a po założeniu Bando cisza. pzdr p.s.Często mechanicy mają "układ" z dostawcami firmy X.Jak myslisz czy mechanikowi zależy aby klient do niego wracał czy jezdził bezawaryjnie... |
|
| Autor: | TomOskroba [ 23-08-2017, 06:06 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
nie ulegam i dawno wiem na jakiej zasadzie działa warsztat samochodowy w inter cars prosiłem o bando ale mieli tylko conti, zaryzykowałem i kupiłem. No i miałeś racje, altek jest nowy wiec to na bank wina pasków, na razie nie ma tragedii więc będę jeździł dalej, jak zacznie się pogarszać to zmienię na bando dzieki za info |
|
| Autor: | TomOskroba [ 19-09-2017, 05:33 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
wziąłem się za szukanie paska BANDO i nie jest w cale łatwo. 31zł z dostawą to uczciwa cena jednak czas oczekiwania to ok.20 dni :O 5PK 835 - alternator |
|
| Autor: | artax [ 19-09-2017, 18:07 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: wziąłem się za szukanie paska BANDO i nie jest w cale łatwo. 31zł z dostawą to uczciwa cena jednak czas oczekiwania to ok.20 dni :O 5PK 835 - alternator bez problemow mozna zlokalizować .Zwłaszcza ,ze podawałem juz tobie ten link... http://allegro.pl/suzuki-swift-05-10-1- ... 24604.html p.s.Podajesz VIN auta i dobierają .Wysyłka natychmiast.Kto nie słucha ten 2 razy płaci ...
|
|
| Autor: | TomOskroba [ 20-09-2017, 06:11 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
wymieniałem na CONTI bo akurat stał samochód na warsztacie i kolega wymieniał alternator i takie były dostępne :p trudno, nie pali mi się i mogę poczekać, zamówiłem w podobnej cenie z tym że ja zamówiłem 5PK 835 nie pamietam jaki instalowałem, mam nadzieję, że to nie przeszkadza ? |
|
| Autor: | artax [ 20-09-2017, 07:53 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: wymieniałem na CONTI bo akurat stał samochód na warsztacie i kolega wymieniał alternator i takie były dostępne :p trudno, nie pali mi się i mogę poczekać, zamówiłem w podobnej cenie z tym że ja zamówiłem 5PK 835 nie pamietam jaki instalowałem, mam nadzieję, że to nie przeszkadza ? podany link jest przykladem ,ze paski Bano są dostepne bez problemu.5PK LUB 4PK to oczywiscie inne paski.Jeden naped alternatora a drugi spręzarki klimy |
|
| Autor: | TomOskroba [ 20-09-2017, 09:25 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
no tak tylko że do klimy jest 4pk 810 a do altka 4/5 pk 835 ta różnica tyczy się też długości :O zaraz się okaże ze nie będzie pasować i wyjde z siebie, ale to tylko z mojej winy ^^ |
|
| Autor: | artax [ 20-09-2017, 10:16 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: no tak tylko że do klimy jest 4pk 810 a do altka 4/5 pk 835 ta różnica tyczy się też długości :O zaraz się okaże ze nie będzie pasować i wyjde z siebie, ale to tylko z mojej winy ^^ tak dludosc wg vin dobieraja a cyfry 4-5 okreslaja ilość rowkow... |
|
| Autor: | TomOskroba [ 20-09-2017, 10:47 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
no dokładnie tak, no ale po vin wychodzi 4/5 rowków więc musi pasować :p bez zbędnego pitolenia zajrze dziś do auta i zobacze jakie były |
|
| Autor: | kubajle [ 20-09-2017, 17:38 ] |
| Tytuł: | Re: RE: Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: jestem ponad miesiąc po wymianie ww. pasków klimy i altka + wymianie całego alternatora. Ostatnio wymieniłem na conti po 2 tyg rozleciał się całkowicie więc nie polecam tych pasków a pisk po wymianie był gorszy od tego starego paska który miał podejrzewam ładnych parę lat był taki sztywny a nie piszczałniestety, pisk sporadycznie się pojawia. ostatnio piszczał przez 5 sek kiedy wjechałem w kałużę. ostatnio też rano po dłuższym postoju, ale to tylko 1 sek podczas ruszenia. mimo, że występuje to bardzo rzadko, to jednak występuje. da się to zupełnie wyeliminować ? może paski CONTI nie są odpowiednie i potrzeba tych co idą na pierwszy montaż ? ciekaw jestem jak to będzie przy mrozach Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka |
|
| Autor: | TomOskroba [ 21-09-2017, 05:59 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
No mój to piszczy po ruszeniu po dłuższym postoju i przez pierwsze 15 min później, czasami nawet na jałowym a po wjechaniu w kałużę to już masakra jest @kubajle skoro pasek się rozleciał to chyba uszkodziło silnik ? |
|
| Autor: | kubajle [ 21-09-2017, 06:25 ] |
| Tytuł: | Re: RE: Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: No mój to piszczy po ruszeniu po dłuższym postoju i przez pierwsze 15 min później, czasami nawet na jałowym Dzięki bogu nic się nie stało tylko stracił wspomaganie założony nowy i śmiga dalej a po wjechaniu w kałużę to już masakra jest @kubajle skoro pasek się rozleciał to chyba uszkodziło silnik ? Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka |
|
| Autor: | artax [ 21-09-2017, 20:21 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
Tom silnik to moze uszkodzić jak trachnie pasek rozrządu a nie od klimy lub alternatora Druga sprawa czy jesli macie wspomaganie elektryczne (bo chyba takie jest w mk6)to raczej nie ma pompy wspomagania układu kierowniczego.Tym samym pasek nie napędza ukł hydraulicznego .Chyba ,ze tyczy sie starej wersji z hydraulicznym wspomaganiem. |
|
| Autor: | TomOskroba [ 22-09-2017, 05:51 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
artax pisze: Tom silnik to moze uszkodzić jak trachnie pasek rozrządu a nie od klimy lub alternatora Druga sprawa czy jesli macie wspomaganie elektryczne (bo chyba takie jest w mk6)to raczej nie ma pompy wspomagania układu kierowniczego.Tym samym pasek nie napędza ukł hydraulicznego .Chyba ,ze tyczy sie starej wersji z hydraulicznym wspomaganiem. pokręciłem, widocznie cały czas żyję audi które miało pasek rozrządu ^^ co do pasków udało mi się odwołać ten 5pk835 bo jest to nieprawidłowy pasek. skorzystałem z usług człowieka którego wkleiłeś aukcję. Aby rozwiać wszystkie wątpliwości, dla kolejnych pokoleń. dla suzuki swift mk6 paski tylko firmy BANDO. oznaczenia: Alternator: 4PK835 Klimatyzacja: 4PK815
|
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|