Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=14024
Strona 1 z 1

Autor:  PatoLesio [ 07-09-2016, 12:22 ]
Tytuł:  Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Czołem!

Krótkie i treściwe pytanie od laika (samochodowego i gazowego) :niewiem:

Czy warto myśleć nad instalacją LPG do mojego Suzuki Swift 2012 1.2 69KW
Zależy mi na minimalizacji kosztów przejazdów, więc idea gazu mi się podoba.
Ale nie znam argumentów za i przeciw od strony technicznej.

Czy są jakieś przeciwwskazania dla takiej instalacji w moim modelu?
Na co zwrócić szczególną uwagę?

Będe wdzięczny za każdy głos ;)

PS. Czytałem oczywiście temat "zanim zamontujesz gaz". Chciałbym jednak dowiedzieć się czy muszę wziąć pod uwagę coś więcej w przypadku mojego modelu autka.
Na potrzeby dyskusji załóżmy proszę wariant gdzie montaż LPG jest wykonany właściwie, bez uchybień

Autor:  Remote [ 07-09-2016, 16:12 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Jedyny minus to brak hydraulicznej regulacji luzow zaworowych w tym silniku.
Statystycznie konieczna wymiana szklanek co ok 60-80tys km.
W moim 1.2 wypadla po 75 tys km od zamontowania LPG, eksploatacja tylko miejska.

Autor:  PatoLesio [ 08-09-2016, 12:07 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Dzięki za wiadomość.
Jako laik zapytam Cię o uściślenie, bym dobrze zrozumiał.

Czy dobrze rozumiem, że to co napisałeś o braku hydraulicznej regulacji luzów zaworowych jest powiązane z tym, że potem szklanki są konieczne do wymiany co jakiś czas?
Kiedy i w jaki sposób "dowiadujesz" się, że trzeba wymienić szklanki?
Jakiego rzędu jest to koszt?

Czyli rozumiem, że przy LPG w Swifcie raczej nie występują inne "uszkodzenia"?

Autor:  Remote [ 08-09-2016, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Tzw szklanki to koszt kilkudziesiecu zlotych w ASO za sztuke. Jest ich 16. Choc z reguły szybciej do wymiany są te na zaworach wydechowych. Zamawia sie na konkretny wymiar.
A dowiadujesz sie o luzach zaworowych poprzez ich pomiar (jak w kazdym innym silniku)
W k12 co 60k km ASO robi pomiar podczas standardowego przegladu.

Autor:  gosia51340 [ 03-09-2020, 17:44 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Odgrzeję stary temat, ale: znacie prawidłowe wartości luzu dla K12B?

Autor:  dasdasieq [ 16-12-2020, 00:00 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Wedle manuala Suzuki
Dolotowe 0.14-0,23mm
Wydechowe 0.20-0.30mm

Autor:  dawidk [ 31-12-2020, 13:44 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

"Ciekawostka":

K12B, które nigdy nie miało sprawdzanego luzu zaworowego, zakończyło swój żywot po 190k km - pierwsze 83k km tylko na benzynie, później reszta na LPG. Zaskakująco dobry wynik...

Autor:  wawax [ 31-12-2020, 16:14 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

W jaki sposób zakończyło żywot? 190kkm to nie tak dużo, jeśli silnik był prawidłowo użytkowany.

Autor:  Remote [ 31-12-2020, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Skoro nie miał sprawdzanych luzów zaworowych to nie był prawidłowo użytkowany...

Autor:  Xyloos [ 31-12-2020, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Przy braku regulacji hydraulicznej nie sprawdzanie co 10-12 000km luzu zaworowego to eksploatacyjna głupota delikatnie ujmując.

Autor:  dawidk [ 02-01-2021, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka?

Nie rozbieraliśmy silnika, tylko od razu kupiliśmy cały, używany silnik - więc nie wiemy, co się tam dokładnie stało. Fatalna kompresja i wystrzelona świeca zapłonowa plus stukot i jęczenie z okolic głowicy. Nadal był w stanie pracować.

Właściciel niestety nie zdawał sobie sprawy jak ważna jest regulacja zaworów w silniku, zwłaszcza zasilanym LPG.

Na szczęście Suzuki w serii silników K12C stosuje zawory na wzór "finger follower" (bo nie wiem jak fachowo się to nazywa) i problem regulacji zaworów całkowicie odpadł. Mam nadzieje, ze w K12D już tak zostało, bo kolektor wydechowy został zintegrowany z głowicą, a tam za dużo miejsca to nie ma...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/