Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=14024 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PatoLesio [ 07-09-2016, 12:22 ] |
Tytuł: | Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Czołem! Krótkie i treściwe pytanie od laika (samochodowego i gazowego) Czy warto myśleć nad instalacją LPG do mojego Suzuki Swift 2012 1.2 69KW Zależy mi na minimalizacji kosztów przejazdów, więc idea gazu mi się podoba. Ale nie znam argumentów za i przeciw od strony technicznej. Czy są jakieś przeciwwskazania dla takiej instalacji w moim modelu? Na co zwrócić szczególną uwagę? Będe wdzięczny za każdy głos PS. Czytałem oczywiście temat "zanim zamontujesz gaz". Chciałbym jednak dowiedzieć się czy muszę wziąć pod uwagę coś więcej w przypadku mojego modelu autka. Na potrzeby dyskusji załóżmy proszę wariant gdzie montaż LPG jest wykonany właściwie, bez uchybień |
Autor: | Remote [ 07-09-2016, 16:12 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Jedyny minus to brak hydraulicznej regulacji luzow zaworowych w tym silniku. Statystycznie konieczna wymiana szklanek co ok 60-80tys km. W moim 1.2 wypadla po 75 tys km od zamontowania LPG, eksploatacja tylko miejska. |
Autor: | PatoLesio [ 08-09-2016, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Dzięki za wiadomość. Jako laik zapytam Cię o uściślenie, bym dobrze zrozumiał. Czy dobrze rozumiem, że to co napisałeś o braku hydraulicznej regulacji luzów zaworowych jest powiązane z tym, że potem szklanki są konieczne do wymiany co jakiś czas? Kiedy i w jaki sposób "dowiadujesz" się, że trzeba wymienić szklanki? Jakiego rzędu jest to koszt? Czyli rozumiem, że przy LPG w Swifcie raczej nie występują inne "uszkodzenia"? |
Autor: | Remote [ 08-09-2016, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Tzw szklanki to koszt kilkudziesiecu zlotych w ASO za sztuke. Jest ich 16. Choc z reguły szybciej do wymiany są te na zaworach wydechowych. Zamawia sie na konkretny wymiar. A dowiadujesz sie o luzach zaworowych poprzez ich pomiar (jak w kazdym innym silniku) W k12 co 60k km ASO robi pomiar podczas standardowego przegladu. |
Autor: | gosia51340 [ 03-09-2020, 17:44 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Odgrzeję stary temat, ale: znacie prawidłowe wartości luzu dla K12B? |
Autor: | dasdasieq [ 16-12-2020, 00:00 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Wedle manuala Suzuki Dolotowe 0.14-0,23mm Wydechowe 0.20-0.30mm |
Autor: | dawidk [ 31-12-2020, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
"Ciekawostka": K12B, które nigdy nie miało sprawdzanego luzu zaworowego, zakończyło swój żywot po 190k km - pierwsze 83k km tylko na benzynie, później reszta na LPG. Zaskakująco dobry wynik... |
Autor: | wawax [ 31-12-2020, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
W jaki sposób zakończyło żywot? 190kkm to nie tak dużo, jeśli silnik był prawidłowo użytkowany. |
Autor: | Remote [ 31-12-2020, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Skoro nie miał sprawdzanych luzów zaworowych to nie był prawidłowo użytkowany... |
Autor: | Xyloos [ 31-12-2020, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Przy braku regulacji hydraulicznej nie sprawdzanie co 10-12 000km luzu zaworowego to eksploatacyjna głupota delikatnie ujmując. |
Autor: | dawidk [ 02-01-2021, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: Instalacja LPG do Suzuki Swift 2012 1.2 69KW - CZY i jaka? |
Nie rozbieraliśmy silnika, tylko od razu kupiliśmy cały, używany silnik - więc nie wiemy, co się tam dokładnie stało. Fatalna kompresja i wystrzelona świeca zapłonowa plus stukot i jęczenie z okolic głowicy. Nadal był w stanie pracować. Właściciel niestety nie zdawał sobie sprawy jak ważna jest regulacja zaworów w silniku, zwłaszcza zasilanym LPG. Na szczęście Suzuki w serii silników K12C stosuje zawory na wzór "finger follower" (bo nie wiem jak fachowo się to nazywa) i problem regulacji zaworów całkowicie odpadł. Mam nadzieje, ze w K12D już tak zostało, bo kolektor wydechowy został zintegrowany z głowicą, a tam za dużo miejsca to nie ma... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |