Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-09-2016, 12:22 
Offline

Rejestracja: 07-09-2016, 12:15
Posty: 3
Suzuki: Swift 2012
Czołem!

Krótkie i treściwe pytanie od laika (samochodowego i gazowego) :niewiem:

Czy warto myśleć nad instalacją LPG do mojego Suzuki Swift 2012 1.2 69KW
Zależy mi na minimalizacji kosztów przejazdów, więc idea gazu mi się podoba.
Ale nie znam argumentów za i przeciw od strony technicznej.

Czy są jakieś przeciwwskazania dla takiej instalacji w moim modelu?
Na co zwrócić szczególną uwagę?

Będe wdzięczny za każdy głos ;)

PS. Czytałem oczywiście temat "zanim zamontujesz gaz". Chciałbym jednak dowiedzieć się czy muszę wziąć pod uwagę coś więcej w przypadku mojego modelu autka.
Na potrzeby dyskusji załóżmy proszę wariant gdzie montaż LPG jest wykonany właściwie, bez uchybień


Na górę
Post: 07-09-2016, 16:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jedyny minus to brak hydraulicznej regulacji luzow zaworowych w tym silniku.
Statystycznie konieczna wymiana szklanek co ok 60-80tys km.
W moim 1.2 wypadla po 75 tys km od zamontowania LPG, eksploatacja tylko miejska.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-09-2016, 12:07 
Offline

Rejestracja: 07-09-2016, 12:15
Posty: 3
Suzuki: Swift 2012
Dzięki za wiadomość.
Jako laik zapytam Cię o uściślenie, bym dobrze zrozumiał.

Czy dobrze rozumiem, że to co napisałeś o braku hydraulicznej regulacji luzów zaworowych jest powiązane z tym, że potem szklanki są konieczne do wymiany co jakiś czas?
Kiedy i w jaki sposób "dowiadujesz" się, że trzeba wymienić szklanki?
Jakiego rzędu jest to koszt?

Czyli rozumiem, że przy LPG w Swifcie raczej nie występują inne "uszkodzenia"?


Na górę
Post: 08-09-2016, 19:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Tzw szklanki to koszt kilkudziesiecu zlotych w ASO za sztuke. Jest ich 16. Choc z reguły szybciej do wymiany są te na zaworach wydechowych. Zamawia sie na konkretny wymiar.
A dowiadujesz sie o luzach zaworowych poprzez ich pomiar (jak w kazdym innym silniku)
W k12 co 60k km ASO robi pomiar podczas standardowego przegladu.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 03-09-2020, 17:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 174
Suzuki: Swift
Odgrzeję stary temat, ale: znacie prawidłowe wartości luzu dla K12B?


Na górę
Post: 16-12-2020, 00:00 
Offline

Rejestracja: 25-09-2017, 07:42
Posty: 4
Suzuki: S-Cross
Wedle manuala Suzuki
Dolotowe 0.14-0,23mm
Wydechowe 0.20-0.30mm


Na górę
Post: 31-12-2020, 13:44 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
"Ciekawostka":

K12B, które nigdy nie miało sprawdzanego luzu zaworowego, zakończyło swój żywot po 190k km - pierwsze 83k km tylko na benzynie, później reszta na LPG. Zaskakująco dobry wynik...


Na górę
Post: 31-12-2020, 16:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
W jaki sposób zakończyło żywot? 190kkm to nie tak dużo, jeśli silnik był prawidłowo użytkowany.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 31-12-2020, 19:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Skoro nie miał sprawdzanych luzów zaworowych to nie był prawidłowo użytkowany...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 31-12-2020, 23:43 
Offline

Rejestracja: 27-07-2019, 20:53
Posty: 174
Przy braku regulacji hydraulicznej nie sprawdzanie co 10-12 000km luzu zaworowego to eksploatacyjna głupota delikatnie ujmując.

_________________
Baleno 1.2 (2019) premium plus
Czerwone są najszybsze... :))


Na górę
Post: 02-01-2021, 18:54 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Nie rozbieraliśmy silnika, tylko od razu kupiliśmy cały, używany silnik - więc nie wiemy, co się tam dokładnie stało. Fatalna kompresja i wystrzelona świeca zapłonowa plus stukot i jęczenie z okolic głowicy. Nadal był w stanie pracować.

Właściciel niestety nie zdawał sobie sprawy jak ważna jest regulacja zaworów w silniku, zwłaszcza zasilanym LPG.

Na szczęście Suzuki w serii silników K12C stosuje zawory na wzór "finger follower" (bo nie wiem jak fachowo się to nazywa) i problem regulacji zaworów całkowicie odpadł. Mam nadzieje, ze w K12D już tak zostało, bo kolektor wydechowy został zintegrowany z głowicą, a tam za dużo miejsca to nie ma...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]