Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Swift MK6] LPG https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=1286 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Kitza [ 22-06-2007, 13:09 ] |
Tytuł: | [Swift MK6] LPG |
Poszukuje wszelkich informacji na temat Swiftów MK6 jeżdżących na lpg. Przekopuję od 2 tygodni sieć w poszukiwaniu tego typu informacji i nic. Gdyby ktoś posiadał wiedzę na ten temat bardzo proszę o podzielenie się nią ze mną w tym wątku ![]() |
Autor: | Hellsin [ 22-06-2007, 13:13 ] |
Tytuł: | Re: Swift MK6 a LPG |
Kitza pisze: Poszukuje wszelkich informacji na temat Swiftów MK6 jeżdżących na lpg.
Przekopuję od 2 tygodni sieć w poszukiwaniu tego typu informacji i nic. Gdyby ktoś posiadał wiedzę na ten temat bardzo proszę o podzielenie się nią ze mną w tym wątku ![]() bo gasssssss to zuo ![]() |
Autor: | Kitza [ 22-06-2007, 13:43 ] |
Tytuł: | |
Że tak spytam: kolega jeździł choć jednym autem na gaz czy opiera się na obiegowej opinii ofiar kiepskiej jakości monterów? ![]() |
Autor: | asper [ 22-06-2007, 17:45 ] |
Tytuł: | lpg |
trzeba było sobie kupić seata ewentualnie jakąś używkę, tam ładują gaz już w salonie... szkoda swifta, on nie lubi takich przeróbek ![]() |
Autor: | Mekintosh [ 22-06-2007, 20:20 ] |
Tytuł: | |
Kitza podejrzewam, że ciężko będzie Ci znaleźć kogoś z LPG w MK6. Kto wie czy zakładając go nie będziesz prekursorem w tym temacie. ![]() |
Autor: | Hellsin [ 22-06-2007, 21:04 ] |
Tytuł: | |
Kitza pisze: Że tak spytam: kolega jeździł choć jednym autem na gaz czy opiera się na obiegowej opinii ofiar kiepskiej jakości monterów?
![]() tak mam , BMW 525i , gazu nigdy wiecej ! |
Autor: | Kitza [ 22-06-2007, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: lpg |
asper pisze: szkoda swifta, on nie lubi takich przeróbek
![]() Mógłbyś to jakoś sprecyzować? Mekintosh, tego się właśnie obawiam. Choć jak to mówią: do odważnych świat należy ![]() Hellsin, a ja miałem Toyote Starlet i najmniejszych problemów. Zrobiłem na gazie ok 40 kkm. Kwestia dobrego wyregulowania i dbania o instalację. Ojciec ma w Clio I i też nie narzeka. Tyle tylko, że tam silniczki nieco inne ![]() |
Autor: | Hellsin [ 22-06-2007, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: lpg |
Kitza pisze: Hellsin, a ja miałem Toyote Starlet i najmniejszych problemów. Zrobiłem na gazie ok 40 kkm. Kwestia dobrego wyregulowania i dbania o instalację.
Ojciec ma w Clio I i też nie narzeka. Tyle tylko, że tam silniczki nieco inne ![]() no wlasnie , a tu R6 , ktora za bardzo nie lubi gasssssu , no i szkoda silnika ![]() |
Autor: | Kitza [ 22-06-2007, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: lpg |
Hellsin pisze: Kitza pisze: no wlasnie , a tu R6 , ktora za bardzo nie lubi gasssssu , no i szkoda silnika ![]() R6? Co to takiego? |
Autor: | Hellsin [ 23-06-2007, 01:00 ] |
Tytuł: | Re: lpg |
Kitza pisze: Hellsin pisze: no wlasnie , a tu R6 , ktora za bardzo nie lubi gasssssu , no i szkoda silnika ![]() Kitza pisze: R6? Co to takiego? no tak uzytkownik R4 nie wie co to jest R6 , nic dziwnego jak caly czas na 4 garkach sie jezdzi ![]() R6 - rzedowa 6 ![]() |
Autor: | Krzsyu [ 23-06-2007, 01:36 ] |
Tytuł: | Re: lpg |
Kitza pisze: Hellsin pisze: Kitza pisze: no wlasnie , a tu R6 , ktora za bardzo nie lubi gasssssu , no i szkoda silnika ![]() R6? Co to takiego? A ja myslalem ze sobie Yamahe R6 zagazował:) A moze ty chciales Nitro wsadzic tylko ci sie z lpg pomyliło ![]() Jesli sie zastanawiasz nad gazem to poczytaj o instalacja cng a nie lpg. We Wrocławiu sie to ostro reklamuje i juz autobusy na tym jeżdża a mianowicie na gazie ziemnym. Zalety to duzo lepsza cena za litr niz propan-butan, mniejszy zbiornik na gaz, lepsza wydajność, no i jesli bardzo bys chcial to za odpowiednia opłata zamontuja ci dystrybutor w garażu podłączony do kuchenki gazowej:) Wtedy bedziesz płacił za jazde raz na miesiac jak przyjdzie pan z gazowni:) ![]() |
Autor: | TSRALLY [ 23-06-2007, 06:03 ] |
Tytuł: | |
kazdy silnik da sie zagazowac, skoro sa instalacje (dedykowane głównie) do subaru imprezy z turbiną oczywiście i lancerów EVO (nawet się ścigaja napędzane na gazie CNG w ramach propagowania gazu) to i swift nie stanowi problemu tym bardziej ze ten silnik nie jest zadna wydumka tlyko typowa 16 zaworówką sam nie jestem zwolennikiem gazu, ale jesli ktos chce obnizyc koszty to niech montuje,a tak naprawde najlepiej bylo brac diesla wady? swift ma mały bagaznik jak wciepniesz butle to bagaznika bedzie jescze mniej chyba ze rezygnujesz z dojazdowki co do CNG-jest lepsze ale jeszcze nie teraz, po pierwsze nie ma gdzie tankowac lacznie jest kilkanascie stacji w calej polsce jesli dobrze pamietam wazne jest czy stacje sa tam gdzie mieszka Kitza, czesc stacji dziala tylko za dnia a nie w nocy, instalka do CNG jest znacznie drozsza, a instalacja w przydomowym garazu to juz wogole, o ile pamietam nie sa ustalone kwestie podatku czy traktowac gaz tankowany w domu tak jak ten z kuchenki czy jako paliwo do auta i oblozyc dodatkowymi opłatami, zbiornik nie jest wcale mniejszy nie wiem skad to wymysliles jest dokladnie na odwrot zeby przejechac tyle samo km co na LPG trzeba znacznie wieksze zbiorniki bo musza one wytrzymac wieksze cisnienia, waza duzo i duzo miejsca zajmuja majac jednoczesnie mala pojemnosc(wiec trzeba miec gdzie tankowac z a z tym jak pisalem jest problem) same instalacje LPG bez problemu ci kazdy zalozy do tego silnika, CNG w polsce raczkuje na samym paliwie CNG wychodzi lepiej niż LPG ale jak tylko rząd zmądrzeje to tak u... CNG w samochodach ze jego tankowanie przy kosztach zakupu instalacji i malym samochodzie moze sie nie oplacac drobna uwaga cena za litr nie moze byc lepsza niz propan butanu bo CNG tankuje się na m3 ![]() calkowicie inna kwestia jest gwarancja nie chce mi sie teraz sprawdzac ale moze byc utrata czesc firm nie toleruje wogole gazu w czasie gwarancji, czesc zgadza sie ale na montaz tylko w ASO, a niektore nie robią żadnego problemu moja opinia gaz jest gorszy od paliwa dla silnika, ale i oszczędności też są jeśli bedziesz duzo jezdzil, przy malych przebiegach moim zdaniem nie warto |
Autor: | Hellsin [ 23-06-2007, 10:51 ] |
Tytuł: | |
TSRALLY pisze: moja opinia gaz jest gorszy od paliwa dla silnika, ale i oszczędności też są jeśli bedziesz duzo jezdzil, przy malych przebiegach moim zdaniem nie warto bo silniki sa nieprzystosowane do gazu. Dodatkowo jakosc jego pozostawia wiele do zyczenia - brak norm oraz kontroli. Dodatkowo gaz ma ok. 110 oktanow wiec to jest inna bajka , jesli chodzi o sciganie ![]() artykul na temat LPG ( krotki ale przydatny ) |
Autor: | Kitza [ 25-06-2007, 08:28 ] |
Tytuł: | |
Hellsin pisze: no tak uzytkownik R4 nie wie co to jest R6 , nic dziwnego jak caly czas na 4 garkach sie jezdzi ![]() R6 - rzedowa 6 ![]() Ok., już wiem co ten skrót oznacza, tylko jak się ma to Hellsin pisze: no wlasnie , a tu R6 , ktora za bardzo nie lubi gasssssu , no i szkoda silnika ![]() do Swifta, który ma silnik czterorzędowy? TSRALLY pisze: sam nie jestem zwolennikiem gazu, ale jesli ktos chce obnizyc koszty to niech montuje,a tak naprawde najlepiej bylo brac diesla Niestety Swift w wersji diesel nie był dostępny. TSRALLY pisze: wady? swift ma mały bagaznik jak wciepniesz butle to bagaznika bedzie jescze mniej chyba ze rezygnujesz z dojazdowki W Starlecie bagażnik był porównywalnie mały. Butla była w miejsce zapasu, a zamiast zapasu puszka z zapasem w sprayu. Przeszło rok tak jeździłem i na szczęście obyło się bez kapcia ![]() TSRALLY pisze: calkowicie inna kwestia jest gwarancja nie chce mi sie teraz sprawdzac ale moze byc utrata czesc firm nie toleruje wogole gazu w czasie gwarancji, czesc zgadza sie ale na montaz tylko w ASO, a niektore nie robią żadnego problemu moja opinia gaz jest gorszy od paliwa dla silnika, ale i oszczędności też są jeśli bedziesz duzo jezdzil, przy malych przebiegach moim zdaniem nie warto Akurat SMP nie zaleca montażu lpg. W razie awarii muszę liczyć się z tym, że jeśli ASO uzna, że powstała ona w wyniku montażu lpg to owszem zrobią ale nie w ramach gwarancji. Co do przebiegów, to nie są jakieś ogromne ale 2,5 kkm / m-c to dla mnie też nie jest mało. |
Autor: | TSRALLY [ 25-06-2007, 08:33 ] |
Tytuł: | |
Kitza pisze: [
do Swifta, który ma silnik czterorzędowy? nie czterorzędowy tylko rzędową 4-kę |
Autor: | Kitza [ 25-06-2007, 08:45 ] |
Tytuł: | |
Mała literówka. Przed pierwszą kawą jestem ![]() |
Autor: | Hellsin [ 25-06-2007, 12:08 ] |
Tytuł: | |
Kitza pisze: Ok., już wiem co ten skrót oznacza, tylko jak się ma to do Swifta, który ma silnik czterorzędowy? Rzedowa 4 , tak jak kolega poprawil ![]() Dalem artykul , radze poczytac ![]() Wiekszosc silnikow nie lubi gazu , szczegolnie nie polecam go , jak sie ma plastikowy kolektor wydechowy tak jak niektore Daewoo ... piekne wystrzaly. Pozatym mowie - brak norm odnosnie mieszanki w naszym kraju bardzo zniechecaja do jezdzenia na LPG. Kitza pisze: Niestety Swift w wersji diesel nie był dostępny.
U sasiadow trzeba bylo kupic na wlasna reke ![]() |
Autor: | Kitza [ 25-06-2007, 13:00 ] |
Tytuł: | |
Hellsin pisze: Rzedowa 4 , tak jak kolega poprawil ![]() Napisałem czterorzędowy, myślałem rzędowa 4'ka ![]() Hellsin pisze: Dalem artykul , radze poczytac ![]() Owszem, tylko co ma z niego wynikać w temacie jaki mnie interesuje? (Swift a LPG) Nie ma tam nic nowego o czym bym nie wiedział w temacie jazdy na gazie. Hellsin pisze: Pozatym mowie - brak norm odnosnie mieszanki w naszym kraju bardzo zniechecaja do jezdzenia na LPG. Na paliwa płynne są normy a jakie paliwo jest to każdy widzi. |
Autor: | waldis [ 26-09-2007, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Swift MK6 a LPG |
Kitza pisze: Poszukuje wszelkich informacji na temat Swiftów MK6 jeżdżących na lpg.
Przekopuję od 2 tygodni sieć w poszukiwaniu tego typu informacji i nic. Gdyby ktoś posiadał wiedzę na ten temat bardzo proszę o podzielenie się nią ze mną w tym wątku ![]() Ja zakładam jutro do SX 4 instalację BRC Sequent 24. Facet zakłada do suzi od kliku lat i zadnych problemów. Jutro opiszę wrażenia z pierwszej jazdy na LPG. Oczywiście w wątku "Gaz w SX 4". Zapraszam. |
Autor: | Luke [ 26-09-2007, 20:30 ] |
Tytuł: | |
Waldis nie zapominj wrzucić kilka fotek instalacji. Co prawda, osobiście nie zamierzam bawić się gazem, ale zawsze to fajnie zdobyć jakieś info ![]() |
Autor: | chiron [ 27-09-2007, 06:32 ] |
Tytuł: | |
A ja u swojego dealer'a jak byłem ostatnio to słyszałem o co najmniej 3 Swiftach nowych jeżdzących jako firmówki na LPG. Sam o to pytałem przy zakupie, ale wtedy to nikt nie wiedział jeszcze jak te silniki będą się zachowywać, a teraz już coś wiadomo i podobno wszystko jest super po 100kkm. |
Autor: | Kitza [ 27-09-2007, 07:11 ] |
Tytuł: | |
chiron pisze: a teraz już coś wiadomo i podobno wszystko jest super po 100kkm.
Brzmi ciekawie ![]() |
Autor: | waldis [ 27-09-2007, 17:54 ] |
Tytuł: | |
Luke pisze: Waldis nie zapominj wrzucić kilka fotek instalacji. Co prawda, osobiście nie zamierzam bawić się gazem, ale zawsze to fajnie zdobyć jakieś info
![]() Proszę bardzo |
Autor: | crai1 [ 11-02-2008, 11:18 ] |
Tytuł: | |
Podlacze sie pod dyskusje - zaczne od obalenia mitow na temat gazu - dobrze zalozony i dobrze dobrany sprawdza sie znakomicie. U siebie w SUBARU mam silnik 2 litry turbo i gaz i nie mam tylko wiekszego banana na twarzy bo jezdze duzo wiecej przez to i z ta sama przyjemnoscia. Wielu moich znajomych z forum takze ma Subaraki z gazem i niektorzy przejechane juz nawet 100 KKM na nich i co - i nic sie nie dzieje. Obecnie zastanawiam sie nad montazem gazu do Swifcika bo sa z tego realne korzysci dla kieszeni, musze tylko wybadac sprawe z moim instalatorem, ktoremu ufam w ciemno. PS. Od razu uprzedzam piszacych - skoro stac mnei bylo na SUBARU to staxc mnei bylo na dobra instalke do niego i po co mam placic wiecej za frajde z jazdy. Dodatkowo ostatnie testy mojego montera pokazaly praca na LPG wcale nie podnosi znaczaco temperatury spalania - tekst dla zainteresowancyh - w razie czego gdyby ktos chcial zglebic wiedzehttp://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=177247&highlight=#177247 |
Autor: | citan [ 16-04-2008, 19:56 ] |
Tytuł: | |
crai1 pisze: Podlacze sie pod dyskusje - zaczne od obalenia mitow na temat gazu - dobrze zalozony i dobrze dobrany sprawdza sie znakomicie. U siebie w SUBARU mam silnik 2 litry turbo i gaz i nie mam tylko wiekszego banana na twarzy bo jezdze duzo wiecej przez to i z ta sama przyjemnoscia. Wielu moich znajomych z forum takze ma Subaraki z gazem i niektorzy przejechane juz nawet 100 KKM na nich i co - i nic sie nie dzieje.
Obecnie zastanawiam sie nad montazem gazu do Swifcika bo sa z tego realne korzysci dla kieszeni, musze tylko wybadac sprawe z moim instalatorem, ktoremu ufam w ciemno. PS. Od razu uprzedzam piszacych - skoro stac mnei bylo na SUBARU to staxc mnei bylo na dobra instalke do niego i po co mam placic wiecej za frajde z jazdy. Dodatkowo ostatnie testy mojego montera pokazaly praca na LPG wcale nie podnosi znaczaco temperatury spalania - tekst dla zainteresowancyh - w razie czego gdyby ktos chcial zglebic wiedzehttp://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=177247&highlight=#177247 Hej, hej, tutaj właściciel Imprezy GL (bez turbo) MY '97. Mam instalację LPG, sekwencyjną oczywiście. Założona w renomowanym zakładzie i się sprawdza. Mam wykresy z hamowni, gdyby ktoś chciał. Koników sporo nie uciekło. Ale trzeba pamiętać o jednym - LPG w Polsce nie trzyma żadnych norm i przeglądy są bardzo ważne. Po ostatnim wymieniono mi jeden wtryskiwacz i oczyszczono listwę wtryskową, a tankowałem praktycznie na jednej stacji paliw, też "renomowanej". Ale to już nie wina instalacji. ![]() A dlaczego instalacja... dojazd do i powrót z pracy to dla mnie 120km. ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |