Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 16:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-04-2012, 22:40 
Offline

Rejestracja: 08-03-2012, 15:01
Posty: 10
Witam. Problem dotyczy silnika 1.3 82KM w Jimnym, ale piszę o tym tutaj z racji lepszej frekwencji ;) Walczę z tym od roku i powoli opadam z sił. Na początku było to tylko przygasanie na wolnych obrotach po dodatkowym obciążeniu silnika np. załączenie sprężarki klimatyzacji, w tej chwili silnik po nagrzaniu(zimny chodzi jak zegarek) coraz częściej gubi wolne obroty nawet bez tego, spadają do 200-400 i po chwili wracają do normy, zdarza się to co jakiś czas i przechodzi lub potrafi się utrzymywać cały dzień. Generalnie silnik nie gaśnie, zdarzyło mi się to ledwie kilka razy, za to oczywiście na skrzyżowaniu. Reset komputera pomaga na chwilę, po kilkunastu km problem wraca. Na kompie brak błędów i złych wskazań - ostatnia diagnoza ASO(po wizytach u miejscowych magików) ale jakoś im nie wierzę bo też zadowolili się wynikiem odczytu kompa, niby regulacją zaworów i resetem - dojechałem do domu i wszystko od nowa. Co już robiłem? Podmieniałem cewki z przewodami, wymieniłem świece na nowe(stare były zjedzone do zera), wymieniłem całą przepustnicę, wyczyściłem itd, odmoczyłem silniczek krokowy i EGR, podmieniałem krokowiec i EGR, nowe aku, alternator po przeglądzie, przewody przeglądnięte, nic szczególnego nie widać a silnik chodzi coraz gorzej :zly: Osobiście wydaję mi się, że w mieszance na wolnych obrotach jest za dużo benzyny/za mało powietrza(jak dopuszczę "lewego" obroty rosną ale też przygasa na moment po dociążeniu silnika) ew coś jest nie tak z zapłonem - czujnik położenia wału, wałka rozrządu - chyba raczej nie bo nie mam problemu z odpaleniem silnika ciepłego/zimnego). Oczywiste jest, że "diagności" coś przegapili ale mieszkam na takim zadupiu, że już poza ASO Suzuki nie znam żadnego pewnego mechanika, chyba że ktoś mi kogoś doradzi z okolicy Zielonej Góry? Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2012, 21:34 
Offline

Rejestracja: 02-05-2012, 07:01
Posty: 32
Odłącz alternator, może masz jakieś przebicie + na masę przy akumulatorze. Czuje, że to coś z elektryką. U mnie w 993cm3 nawet po wciśnięciu hamulca na jałowym obroty spadają o 100 w dół. Więc na postoju zamiast 900 obr/min mam 600-500 obr/min gdy świecą się światła mijania, hamulec i nawiew.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-05-2012, 19:36 
Offline

Rejestracja: 08-03-2012, 15:01
Posty: 10
sudoshner pisze:
Odłącz alternator, może masz jakieś przebicie + na masę przy akumulatorze

Dzięki za odzew ale możesz mi to wyłożyć bardziej "łopatologicznie" ;) być może coś jest na rzeczy bo podmieniłem alternator na inny(miał mniejszy amperaż) i silnik chodził trochę inaczej, nadal źle ale jednak inaczej. Wciskanie hamulca u mnie również powoduje spadek obrotów, najgorszy jest moment przy redukcji prędkości przed skrzyżowaniami: sprzęgło, zmiana biegów, hamulec i silnik ma "zapaść" :zly:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]