Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[4x4] Nerwowe zachowanie przy jezdzie po nierownosciach
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=12131
Strona 1 z 1

Autor:  woro_woro [ 13-04-2015, 15:06 ]
Tytuł:  [4x4] Nerwowe zachowanie przy jezdzie po nierownosciach

Moj swift od poczatku przy przejezdzaniu poprzecznych nierownosci zachowywal sie niestabilnie. Kierownica "ucieka" z rąk.

Dodatkowymi obserwacjami w porownaniu z innym autem sa:
1. Kierownica nie prostuje się samoczynnie tak sprawnie jak w drugim aucie
2. Przy znacznym skręcie auto hamuje

Z czasem zdazylem sie do tego wszystkiego przyzwyczaic ale temat powrocil przy wymianie poduszek McPhersona. Mechanik po ustawieniu zbieżności i jeździe testowej stwierdzil ze na bank jest cos z napedami.

1. Czy macie pomysl gdzie szukac problemu?
2. A może Wasze wersje 4x4 tez tak jezdza?

Autor:  DS [ 13-04-2015, 19:56 ]
Tytuł: 

Może zapieczona wiskoza?
Test - jazda na maksymalnym skręcie ze stałą prędkością i wciśnięcie sprzęgła - jeśli auto nienaturalnie zwolni, to wiskoza zapieczona...

Autor:  SX4ever [ 13-04-2015, 20:54 ]
Tytuł: 

Problemu szukalbym w pierwszej kolejnosci w geometrii przedniego zawieszenia.

Zbieznosc jest tylko jednym z parametrow geometrii i to akurat tym, ktore nie ma zbyt wiele wspolnego z opisywanymi objawami.
Istotnymi parametrami bylyby tutaj moim zdaniem wlasciwe katy pochylenia i wyprzedzenia osi zwrotnicy, bo to one stabilizuja tor jazdy i zapewniaja powrot kierownicy do pozycji wyjsciowej.

Te parametry mozna sobie bardzo latwo samodzielnie pogorszyc poprzez "zabiegi tuningowe" np. montaz felg o mniejszym od seryjnego odsadzeniu (ET) lub zalozenie dystansow.
O ile tego typu modyfikacje moga teoretycznie poprawic stabilnosc pojazdu przy montazu na osi tylnej, o tyle kazda tego typu modyfikacja na osi przedniej poprawia wprawdzie "optyke" ale jednoczesnie pogarsza znacznie wlasnosci jezdne samochodu... i to zawsze.

Autor:  woro_woro [ 14-04-2015, 14:09 ]
Tytuł: 

Dzieki panowie. Bede to sprawdzal.

Dodatkowo, dodam jeszcze ze kiedys na samym poczatku przygody ze Swiftem zamontowalem rozporke z przodu wlasnie z uwagi na tą nerwowość. Liczylem ze poprawie, ale efekt żaden. Zaczne od jej zdjecia i pomierzenia/ustawienia tych kątów bez niej.

Co do zapieczenia sprzegla - podczas przegladow okresowych przy badaniu na rolkach kiedys diagnosta podstawial takie mobilne rolki pod tylne kola i wowczas one ruszaly razem z przednimi. Czy to jest poprawne zachowanie? Jak raz nie podstawil - nie bylo żadnego efektu ubocznego. Auto zachowywalo sie poprawnie, nie zjezdzalo z rolek.

Autor:  DS [ 14-04-2015, 17:04 ]
Tytuł: 

woro_woro pisze:
Co do zapieczenia sprzegla - podczas przegladow okresowych przy badaniu na rolkach kiedys diagnosta podstawial takie mobilne rolki pod tylne kola i wowczas one ruszaly razem z przednimi. Czy to jest poprawne zachowanie? Jak raz nie podstawil - nie bylo żadnego efektu ubocznego. Auto zachowywalo sie poprawnie, nie zjezdzalo z rolek

W zasadzie to żadne z w/w nie brzmi poprawnie :) Przy podstawionych rolkach tylne koła powinny ruszyć, ale nie równo z przednimi, tylko po chwili. Jeśli ruszały idealnie równo, to wiskoza zapieczona. Jeśli była choćby minimalna zwłoka, to wszystko jest w porządku (brak oporów na tylnej osi może powodować, że koła szybko zareagują).
Bez rolek pod tylnymi kołami samochód teoretycznie powinien zjechać z rolek przednich, aczkolwiek prędkość obrotowa mogła być zbyt niska, a opory zbyt duże, aby wiskoza zareagowała, więc sprzęgło raczej jest sprawne.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/