Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
"Ssanie" w 1,3 92KM 2005r https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=10505 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AKuba [ 11-12-2012, 11:49 ] |
Tytuł: | "Ssanie" w 1,3 92KM 2005r |
Czy ktoś wie jak działa układ "ssania" ? Czy przepustnica jest uchylana czy może jest kanał oboczny zsilniczkiem krokowym w "gaźniku"? Czy jest jakiś element regulacyjny typu śrubka/opór przepustnicy? Ostatnio po zdjęciu linki z krzywki przepustnicy puściłem ją z pełnego otwarcia i strzeliła/zamknęła sie z trzaskiem - zastanawiam się czy coś się nie dobiło bo mam wrażenie ,że obroty jałowe się podwyższyły na zimno(ale może to wiekszy mróz powoduje)? |
Autor: | mlody1432 [ 11-12-2012, 14:57 ] |
Tytuł: | |
W tym silniku nie ma gaźnika. Dawką paliwa przy rozruchu, ssaniem zarządza jednostka sterująca. Z przepustnicą z pewnością nic się nie stało tak samo jak z czujnikiem położenia przepustnicy. Niskie temperatury przy zimnym silniku znacznie zwiększają obroty biegu jałowego. Jednak po rozgrzaniu silnika obroty powinny być w normie, takie jak w lecie. Nie wiem jak jest to rozwiązane w twoim silniku, ale może ruszyłeś przez przypadek regulację na lince o ile takowa występuje. Jakie masz obroty biegu jałowego? |
Autor: | AKuba [ 11-12-2012, 15:19 ] |
Tytuł: | |
mlody1432 pisze: Jakie masz obroty biegu jałowego?
Na rozgrzanym jest ok 700-800obr. |
Autor: | mlody1432 [ 11-12-2012, 21:19 ] |
Tytuł: | |
Skoro obroty są takie jak podałeś to nie trzeba nic ruszać, tylko lać i jeździć. |
Autor: | AKuba [ 12-12-2012, 09:09 ] |
Tytuł: | |
mlody1432 pisze: W tym silniku nie ma gaźnika.
OK, ale jest silniczek krokowy (jak mechanicznie ECU wykonuje podwyższone obroty "ssania"?)? I który to czujnik temp. (ile kabelków dochodzi do niego?)? |
Autor: | mlody1432 [ 12-12-2012, 18:05 ] |
Tytuł: | |
Silniczek krokowy steruje wolnymi obrotami. Podwyższa je np. gdy włączasz światła lub naciskasz pedał hamulca. Jako takiego modułu ssanie nie ma w silnikach z wtryskiem. Przy rozruchu "odcięty" jest sygnał z sondy lambda. Jednostka sterująca dostosowuje dawkę paliwa głównie na podstawie sygnału z czujnika MAP i temperatury cieczy chłodzącej. Czujnik temperatury nie wiem gdzie się znajduje. Poszukaj w manualu. Do czujnika dochodzi jeden przewód lub dwa. Wszystko zależy od konstrukcji czujnika. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |