Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 15:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-11-2012, 15:00 
Offline

Rejestracja: 05-09-2012, 21:51
Posty: 16
Witam

Mam nowy problemik z moim wściekłym 1.0 z 1996 roku
Mianowicie jak odpalam samochodzik i silnik jest zimny to strasznie telepie silnikiem i przy okazji całym samochodem. Do tego stopnia że jak mam szybę otwartą to aż brzęczy.
Jak się rozgrzeje to jest troszkę lepiej ale dalej kierownica się trzęsie
Dodatkowo wydaje mi się ze spalanie jest strasznie wysokie. Zatankowałem 20 litrów i wskazówka pokazała 3/4 baku.
Od tej pory zrobiłem 90 kilometrów i została mi tylko wg. wskazówki 1/4 baku. Dodam że robię w ciągu dnia bardzo dużo krótkich przebiegów po kilka kilometrów. Silnik za każdym razem się ochładza i startuje od zera. Zdaję sobie sprawę że spalanie nie będzie z niskie w takich warunkach ( małe przebiegi i niska temperatura) ale jak tak dalej pójdzie to spalanie będzie na poziomie 15-16 litrów jak nie więcej.
Dodam ze mam chyba problem z przewodami zapłonowymi albo z cewką bo jak jest wilgotno to bardzo ciężko odpala i przerywa.

Koledzy poradźcie coś. Co sprawdzić bo autko mi się bardzo podoba ale to spalanie i ta praca silnika wpływa negatywnie na radość z posiadania samochodu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-11-2012, 10:47 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
1. Zacznij od przewodów wysokiego napięcia - najlepiej wieczorem, w nieoświetlonym miejscu zapal i zajrzyj pod maskę... zobaczysz iskrzenie w miejscach przebicia lub usłyszysz charakterystyczne trzaski wyładowań... takich przewodów już uratować się nie da, kup nowe i pamiętaj o separatorach /zapobiegają stykaniu się poszczególnych przewodów/. Najlepsze są plastikowe ale tych chyba osobno zdobyć nie można... dostępne są nieco droższe, najczęściej z aluminium anodowanego ale ich wada to przewodnictwo... można to wyeliminować, oklejając poszczególne przewody w miejscu separatora kilkoma warstwami gumowanej taśmy izolacyjnej lub tulejkami igelitowymi.

Separatory -> Obrazek

2. Sprawdź świece zapłonowe - często na porcelankach występują przebicia lub świece mają bardzo zużyte elektrody lub zbyt duże odstępy między nimi + nagar.... szczotka druciana, szczelinomierz albo nowy komplet świec. Ja osobiście od lat używam wieloelektrodowych Brisk - mają dobrą cenę, wytrzymują do 60 tysięcy a co najważniejsze, dają silną i stabilną iskrę. Niestety nie wszystkie świece mają swoje zamienniki z Brisk.

TAK wygląda Brisk wieloelektrodowa

Powyższe możesz zrobić sam - jeśli nie pomoże /w co wątpię, bo check engine nie świeci/ zostaje Ci diagnostyka w ASO - nie płać za żadne "uniwersalne testery", bo tylko stracisz pieniądze i czas :!: :idea:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]