Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-06-2025, 14:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-02-2012, 18:07 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
Witam,
Mam szybkie pytanie. Zauważyłem że Swift posiada dość skromny akumulator (36Ah o prądzie rozruchowym 180A). Wczoraj podczas rutynowej kontroli silnika zobaczyłem że magiczne oczko na aku jest czarne Zdołowany na wspomnienia po moich bataliach o uznanie gwarancji na aku w poprzednim aucie poszedłem do domu. Po 2 godzinach okazało się że autko zostawiłem na światłach postojowych (2h) i po tym czasie pomiar napięcia na akumulatorze wynosił 12,2V. Dzisiaj po 5km do pracy w obie strony i 8-10 minutach z włączonym silniku zmierzyłem napięcie na aku (po około 1,5h) i wynosiło 12,57V (oczko nadal czarne )
I teraz moje pytanie czy 2h na światłach pozycyjnych może obniżyć napięcie na aku do 12,2V?
Do pracy mam 5km w jedną stronę czy aku da rade na tym dystansie? Od 2 lat nie miałem problemu a trasa cały czas ta sama.
Co może być przyczyną że te oczko nadal jest czarne.
Prosiłbym o możliwie jak najbardziej pełne wyczerpanie tematu bo mam lekką paranoję na punkcie akumulatora

Z góry dziękuje Damian


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2012, 18:07 
Offline

Rejestracja: 21-11-2007, 21:17
Posty: 7
Lokalizacja: Bytom
Nie wiem jak to jest z tymi oczkami w akumulatorach, ale u mnie w hondzie civic (10letniej) jest oryginalny akumulator i zawsze odkąd pamiętam oczko było czarne :). Nigdy sam nie wysiadł, no chyba że mu pomogłem zostawiając na 24h z włączonym światłem oświetlającym kabinę (10W). Główny problem to pilnowanie, żeby go nie rozładować głęboko, bo może się zasiarczyć i trzeba sprawdzać poziom elektrolitu. Zwykle twierdzi się, że akumulator jest bezobsługowy, ale to ściema. Pod etykietą u góry znajdują się zwykle korki i warto je raz na rok odkręcić i sprawdzić czy poziom jest OK. Jeśli jest za mało dolewamy wody destylowanej. Koreczki często mają specyficzne wcięcie i ja do odkręcania stosuję monetę 1 zł i kombinerki. Nie możesz mierzyć napięcia zaraz po ładowaniu. Pomiary testowe wykonuje się przynajmniej 12 godzin po zakończeniu ładowania, niezależnie czy to była jazda i ładowanie z alternatora, czy ładowanie z prostownika.

_________________
Tomasz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]